5 értelmetlen autós kiegészítő

2020. 08. 09. 19:00 cartárs

tail_pipe_1.jpg

Telefontartó, árnyékoló vagy épp gumiszőnyeg: csak néhány azok közül a hasznos kiegészítők közül, amelyek könnyebbé vagy épp praktikusabbá tehetik autónk használatát. Most azonban nem ezekről lesz szó: 5 olyan terméket mutatunk be, amelyeknek az ég világon semmi értelme:

1. Szivargyújtós hanggenerátor

Akinek az ereiben benzin csörgedezik, biztosan vágyott már egy erős, legalább V8-as motorral szerelt autócsodára. Nos, ez sajnos nem mindenkinek adatik meg: ezért találták ki a szivargyújtós hanggenerátort, amely egy beállított rádiófrekvenciára sugározza a vágyainknak megfelelő motorhangot - csakhogy ettől még nem változik semmi, a 60 lóerős kisautónk ugyanaz a 60 lóerős kiskocsi marad.

A legrosszabb mégsem ez, hanem sokkal inkább az, hogy erre a trendre az autógyártók is rákaptak: a downsizing miatt kikopó nagyköbcentis motorok hangját egyre több típusnál beépített hanggenerátorok segítségével oldják meg.

2. Kamu feliratok

Egy autógyártó jó okkal teszi fel modelljére a különféle feliratokat: így tudatják a közlekedés többi résztvevőjével, hogy milyen típusú autó megy épp előttük. Igen ám, de vannak, akik nem elégszenek meg azzal, amit autójuk tud, szeretnék, ha irigyeltebb, különlegesebb járműnek azonosítaná őket a forgalom többi résztvevője. Semmi gond, erre is van megoldás: ezek a különféle kamu feliratok. Így kerül a C180-as Mercedes-re AMG felirat, vagy így jelenik megy egy közönséges, “cégautós” alapmotoros BMW-n az M logó.

107058258_3378836278816074_557910296490243896_n.jpg

Az azonban még a szerencsésebb eset, ha legalább márkaazonos felirattal találkozunk, hiszen láttunk már S-Line feliratot Swiften és M logót Opel Astrán is…

3. Turbóhang imitátor

Ha már feljebb szóba került a motorhang generátor, nem hagyhatjuk ki listánkból a turbóhang imitátort sem. A turbósípnak is nevezett kiegészítőt a kipufogócső végére kell rögzíteni, segítségével pedig a korai turbós autóra jellemző fütyülő hang érkezik a kipufogóból - a többi közlekedő legnagyobb örömére, pontosabban inkább bánatára.

4. Kamu kipufogó

Sokak számára a több kipufogó a magasabb teljesítményt jelzi - kézenfekvő, hogy aki kevés pénzből akar virítani, ilyen “igényes” kiegészítőt is választhat autójához. A lökhárítókra szerelhető 2-4, de akár 6 csöves kamu kipufogóvégek látszólag valamiféle szupersport autói teljesítménnyel ruházzák fel az egyszerű családi autókat.

 htb11xgwx4rvk1rjsszeq6yobfxax_jpg_q50.jpg

Sajnos azonban ez a kiegészítő sem maradt meg egyszerű bazári megoldásnak, hiszen mára az autógyártók is átvették: nem egy új típusnál látható, hogy cseppet sem valódi, kipufogóvégre emlékeztető formai megoldással igyekeznek leplezni, hogy a valódi cső a föld fele irányítva, a csomagtartó közepénél véget ér.

5. Kamu műszerek

Nem hittük volna, de ilyenek is léteznek: ha körbenézünk a legismertebb online piactereken, egyre-másra futhatunk bele olyan műszerekbe, amelyeknek abszolút semmiféle valódi haszna, hiszen semmifajta valódi információt nem mutatnak.

can_you_install_a_boost_gauge_on_a_non_turbo_car.jpg

Így kerülhet be kamu fordulatszámmérő, turbónyomás-jelző vagy épp feszültségmérő az autóba.Sőt, már olyan hogyan csináld írások is elérhetők ezekhez a kütyükhöz, amelyek segítenek a gyors telepítésükben, így annak is lehet turbónyomás-mérője, akinek szívómotoros autója van. 

 

5 értelmetlen autós kiegészítő

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr1216120006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fredddy 2020.08.09. 21:34:28

5-ös pont egyidős az emberiséggel. A régi Simsonomra a még régebbi előző tulaj felbarkácsolt egy cirill betűs vízhőmérsékletmérő órát. Nincs bekötve sehova, nem mozdul a mutató- de nem szedtem le, végülis vicces :)

midnight coder 2020.08.10. 06:54:26

Nagy az Isten állatkertje. Léteznek agyhalottak, akik mesterségesen szarabbá teszik az autójuk paramétereit. Mert a zaj, a kipufogócsövön távozó kipufogógáz, kimondottan az autó működésének a káros mellékhatása. Kb. az 5 éves óvódás szintjén van szellemileg az, aki ezeket a dolgokat menőnek tartja.

Void Bunkoid 2020.08.10. 07:45:15

@midnight coder: a legjobb a - kimondottan bunkó redneckekkel asszociált - amerikai "rolling coal" kultúra, amikor ugye direkt van kapcsolójuk arra, hogy fullosan zuhogjon a gázolaj a motortérbe, és gyönyörű szép hatalmas fekete füstfelhőket tudjanak az orrod alá pöfögni kívánság szerint :)

igazi hős 2020.08.10. 07:55:24

Az AMG, RS, stb. felirat szánalmas, de ez a Corolla inkább poén: zavard össze a szemtanúkat. És valljuk be, egy Corolla kinézetén már nem igazán lehet rontani.

szeme közé, laposan! 2020.08.10. 08:01:11

Ezeknek egy részét már a gyártók is szerelik a kocsikra, ld. kamukipufogó.

kárárámaispj 2020.08.10. 08:32:41

Ezt mindet felszórom az astrára, ti csicskák meg ott fogtok csak nyálcsorgatva bámulni, hogy ki ez az istencsászár.

trev 2020.08.10. 08:35:01

@midnight coder: "Kb. az 5 éves óvódás szintjén van szellemileg az, aki ezeket a dolgokat menőnek tartja."

Vagy csak szar autója van azoknak, akik nem.

mocser48 2020.08.10. 08:39:55

@midnight coder: "Kb. az 5 éves óvódás szintjén van szellemileg az, aki ezeket a dolgokat menőnek tartja. "

Hiányolja a vibrátort a segge közeléből. Felénk cigányfurujának hívják.

Bmw 2020.08.10. 08:44:12

Szerintem mindenki olyan vackot rak az autójára amit akar , akinek nem tetszik ne nézze. A fasz kivan hogy mindenki mindenbe beleugat. Ha nem lenne igény rá nem gyártanák ezeket a cuccokat.

Reggie 2020.08.10. 08:49:59

@trev: Pedig de, konzervbe fingani nem meno. Aki meg vigyorog is hozza, az szellemi fogyatekos.

Csak Norris 2020.08.10. 09:03:21

@Fredddy: Azokat az órákat 80-as évek végén még úgy használták, hogy a szondát beleeröszakolták a henger hütöbordái közé, és akkor mutatott valamit. Bár nem sok köze volt a valósághoz, amit mutatott, de legalább ment a mutató.

bontottcsirke 2020.08.10. 09:29:28

@Bmw: Tipikus bmw-s hozzáállás. Gondolom valami lefingott háhúszdéd van egy alföldi rekettyealsó-felsői alig megvesztegetett, pöröltszaftos-fejbólintós műszaki vizsgáztatói engedéllyel, különben miért beszélnél hülyeségeket? Az ilyen önjelölt versenykisfiúktól nem lehet a városokban aludni, mert a szar egyhatos 20 lóerős pizzafutár autóikra ilyen fosokat barkácsolnak. Nem baj, lassan de biztos jön az e-autó, nektek meg annyi.

68nyara 2020.08.10. 09:58:11

Tőlem aztán mindenki olyan feliratot, ál kipuffogóvéget, akármit rak az autójára amilyet csak akar. A baj ott kezdődik, amikor hajnalban arra ébredek, hogy egy istenbarma x^2 dB hangerővel közlekedik, mert szerinte ez faszhosszabbító és milyen jól hangzik (ugyan ez a hasonló hangerővel szóló hangrendszerre is igaz, amikor az autó már ugrál az úton, a hengerőtől, de a kis hülye szeretné ha mindenki azt élvezné amit ő... legalább valami értelmeset hallgatnnak, ne mosógépet.). Egyszer beküldök egy hanggránátot az ablakán az ilyennek, és aztán megbeszéljük, hogy jó e a hangos zaj? Végül is ő azt szereti, akkor attól az alsójába élvez, nem? Mondjuk a hallásukkal nem lesz probléma pár évtizedes távon, de már egészen jó hallókszülékeket gyártanak.

Zabalint 2020.08.10. 10:03:54

@Bmw:
Mindenki azt tesz az autójára, amit akar, de mivel amit az autódra teszel, azok kifelé látszódnak, ezért mindenki olyan véleményt fogalmaz meg ezekről, amilyet akar.

Zabalint 2020.08.10. 10:06:04

Pontosítom, úgy értem bizonyos keretek között tesz mindneki azt az autójára, amit akar, mert ha megbuherálja, és ezért szennyezőbb lesz, hangosabb lesz, veszélyesebb lesz, stb., stb., ahhoz meg már kimondottan van köze másoknak, illetve a hatóságoknak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.08.10. 10:25:38

Ugyan nem autó, de egy nem is olyan régi Csikós cikkben láttam-olvastam, hogy a nemtommelyik új Hárlinak vannak külső hangsugárzói.El voltam képedve, hogy egy alapvetően nyitott, karosszéria nélküli közlekedési eszközön, ahol ugye ömlik az emberre a környezeti zaj, és amit a sofőrje ugye leginkább sisakban vezet, külső hanxórókból jön a hifi...WTF?
Az ilyesminek a zajszennyezés növelésén kívül mi a faxom értelme van?Hiszen a vezető épp csak semmit se hall belőle, ezzel szemben ugye a teljes környezete, akaratlanul is.
Vagy ezt csak a motort leállítva, mondjuk a kempingben szokták bőgetni?Arra még jó lehet, de az ilyennek meg még inkább a kurva anyját azért.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.08.10. 10:28:06

@68nyara: Nekem eddig a legdurvább ilyen élményem az volt, mikor a piros lámpánál az előttem lévőnek a hátsó szélvédőn az ablaktörlője ritmusra ugrált a dufta-dufta zenétől...
Asztakurvaélet, ahhoz milyen hangerő kellhetett?
És ez vagy 20 évvel ezelőtt volt.

Csak Norris 2020.08.10. 10:31:25

@bontottcsirke: "Nem baj, lassan de biztos jön az e-autó, nektek meg annyi. "

Le vagy maradva kisfiú. Német tanulmány már évekkel ezelött kimutatta hogy az e-autó csak parasztvakítás.
Kis olvasnivaló tavalyról:
www.welt.de/motor/news/article192116855/E-Autos-klimaschaedlicher-als-Diesel-Ifo-Studie.html

Kérd meg a tanárnénit hogy fordítsa le neked, ha gondolod.

Csak Norris 2020.08.10. 10:39:45

@geegee: És az meg van hogy az audinak hangszóróból szól a motorhang? :)

www.youtube.com/watch?v=dhLk0huQgvk

Fredddy 2020.08.10. 11:06:41

@Csak Norris: igen, erre gondoltam én is, hogy valaminek a hőmérsékletét azért eredetileg mérte. ,,De- hogy állunk a minekkel?"

Lobo Marunga 2020.08.10. 11:11:11

Hülyék nélkül szürkébb és unalmasabb lenne a világ. Én matricát se rakok a kocsimra, de olyan jókat röhögök néha az úton. Szóval csak hajrá! :)

nick066 2020.08.10. 11:22:25

Nekem eddig a csúcs, amit láttam: H-betű nagy Magyarország matricán, de fordítva felrakva, Isztria jobb felül.

68nyara 2020.08.10. 11:22:40

@geegee: Az egy dolog, hogy ugrál az ablaktörlő, de nagyon komoyan károsítja az illető hallórendszerét. Persze ifjak ezzel nem törődnek... még. A hangszennyezés meg komoly probléma mindenhol, nem véletlenül gondolkodnak ennek a méréséről az utak mentén. Ha úgy veszed komoly anyagi oldala is van, mert ahol magas a zajszennyezettség ott a lakók stressz szintje magasabb, ami meg kihat egy halom betegségre a neurológiától a kardiológiáig. Ami meg kezelési költséget jelent.

Fredddy 2020.08.10. 12:59:07

Egyébként egy ilyen felsorolásból hogy maradhat ki a kocsihere?
en.wikipedia.org/wiki/Truck_nuts

bontottcsirke 2020.08.10. 13:52:32

@Csak Norris: Pehhherssze pityu. Ha én minden zagyvaságot elolvasnék. Igen, azért ad a német kormány e-autóra támogatást. A tanulmányt meg ilyen hanula-féle dízelpápák írhatták, hülyeségmannával fűszerezve.

Csak Norris 2020.08.10. 15:26:16

@bontottcsirke: "Pehhherssze pityu. "

Igen, ez nyomósabb érv mint a német egyetemek professzorai. :D
Ja, nem csak a kocsmában.

" Igen, azért ad a német kormány e-autóra támogatást."
Igen, a német kormány a jó döntésiröl híres. Lásd Wächselkennzeichen. Használhatom az autóimat egy rendszámmal, de sem biztosítási, sem adókedvezményt nem kapok, de legalább amelyiken épp nincs a rendszám, nem állhat az utcán. Magyarul jobban megéri 2 autóra 2 rendszám.
Nincs másképp az e-autóval sem. Nem láttam még akkora támogatást, hogy megérje átváltani. A 46 ezer eurós autóra kapok 6 ezer támogatást. Oda ne rohanjak.
Még nem láttam olyan jó ajánlatot hogy megérje nekem. A kereskedönek annál inkább.

A másik, meg hogy a belvárosokat akarják tisztábbá tenni. Az senkit sem érdekel, hogy a városhatárban füstölsz az erömü kéményén keresztül.

Próbáld megválaszolni a következö kérdéseket:
-Hány % energia jön németországban megújuló energiaforrásból?
-Hogy tudod szürni otthon, hogy csak a megújulóból jövö áram jusson a tölöbe?
-Mennyi a hatásfoka a transzformátoroknak? Hány transzformátorállomáson keresztül jut el hozzám az energia?
-Mennyi a hatásfoka az energiaátvitelnek (kábelek ohmikus ellenállására gondolok)? Az oda-vissza rohangáló meddö teljesítmény mennyit füt el a vezetéken?
-A német kormánynak a gazdaság élénkítése nem is fontos?

Ha ezekre tudsz konkrétumokkal válaszolni, lehet meg is gyözöl. Addig csak kocsmai nagyotmondó versenyröl van szó, és jobban hiszek a profoknak, akár milyenek is, ha nem haragszol meg.

Csak Norris 2020.08.10. 15:29:43

Kettö lemaradt:
-Hány autót tud az európai hálózat ellátni összesen villamos energiával?
-Mit lett a "szent" E86 vége magyarországon? (az is a jövö reménységének számított 10 éve)

bontottcsirke 2020.08.10. 15:45:27

@Csak Norris: Na jó. Mutatván hogy jó fej vagyok még utoljára belemegyek egy meddő vitába, aztán dolgom van, mert a balkáni gondolkodást lehetetlen megváltoztatni. De azért egy kísérlet.
Szóval;
1. Az erőmű lokálisan szennyez, nem az ablakod alatt. A sok kis szennyező rosszabb, mint egy közepes.
2.Óriási fricska Musktól, hogy Berlin mellett fogja építeni a gyárát, ami 4 év alatt részvényben már most majdnem annyit ér mint a BMW cég önmaga. A dízelgurukból hülyét csinál, gyakorlatilag 10 évre előre gondolkodott. Mondom persze ebben a stádiumban. De a németek csak kapkodnak meg még mindig valami targoncamotorhoz akarnak akkumulátorokat szigszallagozni. Meg kínai tabletet prémiumautóba mert úgy menő.
3. Elég sok energia jön megújuló energiaforrásból és még több fog jönni.
4. Minek kiszűrni hgy milyen forrásból jön? Mert ha mikrózom a virslit akkor érdekel honnan jön?
5. Mekkora a hatásfoka annak a tankernak ami Mauritius szigetén elsüllyedt ökológiai katasztrófát okozva? Mekkora a hatásfoka a dízelnek? Mekkora egy svájci órának? Hhogy jut el hozzám az üzemanyag? Kis manócskák hozzák? Lehet, hogy a British Petrol katasztrófa csak hoax volt?
6. Mennyi egy liter elégetett szénhidrogén teljesítménye? Mire a Mexikói-öbölből idejön?
7. A pótcselekvés és felesleges dolgok gyártása fontos? Fontos, hogy olyan dolgokat gyártsunk, ami idejét múlt? Csak azért, hogy pótcselekvő embereknek zsíros állása legyen? Hogy technikailag elavult dolgokból profitáljunk?

kocsmailag mindenki azt hisz amit akar. Néhány lefingott múlton merengő, valaha profi de manapság szakmailag nulla embereknek én nem hiszek. Nem hiszem, hogy a kőolajat aranyos kis kolibrik hozzák a felszínre, hogy kis törpök finomítják, hogy a belső égésű autók katalizátorához nem kell ritkafém, hogy a pakura előállításához nem kell kobalt. Nem hiszem, hogy a recycling nevében 20 forintos tömítés miatt az egész motort szét kell szedni. Hogy egy modern dízel a kibocsátást 5 évnél tovább tudja. Én abban hiszek, hogy az adócsaló terepjárókat meg a targoncamotorral szerelt sportkocsinak csúfolt szarokat szépen lassan leváltja egy új, környezetbarátabb technológia. Itt a balkánon nem biztos, de szerencsésebb történelmi fejlődésű helyeken biztos.

Csak Norris 2020.08.10. 16:26:19

@bontottcsirke: Elárulom, 40% Megújuló. 60%-kal még füstölsz. Igen, nem az ablak alatt. Pont ez a felfogása pár németnek is a müanyag hulladékról. Konkrétan egy fórumon olvastam, amikor azt mondja hogy a termékek áraban kifizeti hogy elvigyék, a szemetes a sárga zsákot így elviszi ingyen, mit érdekli öt hogy mit történik utána vele. (ugye tudjuk hová kerül, 3. világ beli országokon keresztül az óceánba)
Bocs a kitéröért.
Reagálnék pár pontra:
"Mekkora a hatásfoka annak a tankernak ami Mauritius szigetén elsüllyedt ökológiai katasztrófát okozva? Mekkora a hatásfoka a dízelnek? Mekkora egy svájci órának? Hhogy jut el hozzám az üzemanyag? Kis manócskák hozzák? Lehet, hogy a British Petrol katasztrófa csak hoax volt?"

Mert nem hallasz a gyerekmunkáról, és az ökológiai terhelésröl a kobaltbányászatnál, ettöl még van.
Csak erröl nem szokás írni, de itt egy csinos cikk, rádásul nem a "dieselguru" oldalán, hanem a zöldekén:
www.grueneliga-berlin.de/publikationen/der-rabe-ralf/aktuelle-ausgabe/oekologischer-irrsinn-rohstoffabbau-fuer-e-autos/

Ugye nem gondoltad, hogy a kobaltot a manócskák hozzák. Meg ugye az elhasznált akku sem épp környezetbarát. Persze addig nem számít, amíg nincs sok e-autó. Majd ha lesz elég, akkor fog problémát jelenteni.

"7. A pótcselekvés és felesleges dolgok gyártása fontos?"
Jó meglátás. Sajnos. A növekedésre tervezett gazdaság így müködik. Más területeken is. És ezzel fogjuk hazavágni a környezetet, mindengy h akku vagy benzin.

A balkáni gondolkodáshoz annyit, hogy igen, ott szeretik az emberek mutatni hogy "igen mi vagyunk ám valakik".
Nem tudom magyarországot hová sorolod, de pont ott látok egy halom zöldrendszámos autót. (mert rázni kell a rongyot, vagy hiszünk a mesékben, nem tudom)
Németeknél (nem az exddr-es oldalon) nem látok fele annyi elektromos autót. Néhányan akik mutogatni akarják hogy telik teslára, azok megveszik, meg 1-2 renault zoét, vagy hibridet látok és ennyi.
Kb. évi 360 napot itt töltök több mint 10 éve, úgyhogy nem a szomszédsógoramesélte tapasztalatból mondom ezeket. Már biztos belémivódott ez az északi "balkáni" mentalitás.:)

gigabursch 2020.08.10. 19:12:50

@geegee:
Akkor csak 40 évvel maradtak le a Golgwingtől...

gigabursch 2020.08.10. 19:15:55

@bontottcsirke:
Főleg októbertől márciusig.
Én meg a saját nagyanyám vagyok...