Mit tegyél, hogy ne romoljon meg az üzemanyag az autódban!

2020. 03. 25. 17:48 cartárs

combustivel.jpg

Mit tegyünk akkor, ha a jelenlegi helyzetben otthonról dolgozunk és nem valószínű, hogy egy hónap alatt ki fog fogyni az autónk tankjából az üzemanyag? Megmutatjuk, hogyan előzhető meg, hogy megromoljon az E10-es benzin és mit tölthetünk dízelmotoros autónkba az üzemanyagellátó rendszer védelme érdekében.

Mit kell tudni az E10-es benzinről?

2020. január elsejétől a hazai kutakon is megemelkedett a 95-ös benzinben a biokomponens aránya, az eddigi maximum 5%-ról legfeljebb 10%-ra. Ez azoknak, akik ritkán használják autójukat, azért jelenthet gondot, mert míg az E5-ös üzemanyagnál a forgalmazók általánosan több hónapnyi szavatosságot határoznak meg, addig az E10 esetén ez lényegesen rövidebb.

e10-fuel-advice-2017_0.jpg

Nem véletlen, hogy nemcsak a gépjárműipar, de a különféle, benzines kisgépgyártók (Stihl, Husqvarna) is azt javasolják, hogyha tehetjük 1 hónap alatt használjuk el az E10-es üzemanyagot, illetve amennyiben egy ideig nem használjuk a gépet, ürítsük ki a tankot. Ha ugyanis az üzemanyag megromlik, ragacsos lerakódás keletkezik a tankban. Amennyiben ezt felszívja az üzemanyagszivattyú és eljut a motorba, a befecskendező rendszer számos eleménél rendellenes működést idézhet elő.

Így marad hosszabb ideig használható az E10 

Ennek megelőzésére több cég is készített különféle üzemanyag adalékot. Ilyet kínál például a német Liqui Moly. Az általuk gyártott, E10 Additive névre keresztelt adalék segít az üzemanyag szerkezetétének stabilizálásában. Egyszerűen fogalmazva, ettől tovább megtartja eredeti szerkezetét a benzin. Nem keletkezik kocsonyás lerakódás, illetve nem válik ki belőle a víz sem. Emellett olyan tisztítóadalékokkal látják el, amelyek segítenek az üzemanyagrendszer tisztításában és megakadályozzák a korrózió kialakulását az üzemanyagrendszer és a motor különböző komponenseiben.

do-oil-fuel-additives-really-work_hack.png

Erre szükség is van, hiszen az E10-es benzin a hagyományos E5-ös benzinnél jobban igénybe veszi az autó gumialkatrészeit, amely idősebb autóknál akár üzemanyag szivárgáshoz is vezethet. Ráadásul az E10-nek az E5-ösnél lényegesen jobb a vízmegkötő képessége.

Amennyiben kíváncsi vagy, autód elviseli-e az E10 benzint, ajánljuk az alábbi német oldalt, ahol egy gyors ellenőrzés megmutatja, hogy járművedet felkészítették-e az új típusú benzinre.  Azoknál az autóknál ahol a gyártó nem támogatja az E10-es üzemanyagot, de a tulajdonos így is biztosra akar menni, választhat olyan benzinstabilizátor adalékot, amely a hagyományos, E5-ös benzin élettartamát is megnöveli, illetve megakadályozza a korrózióképződést az üzemanyagrendszerben.

Dízel autóm van, mit tölthetek bele?

A benzines mellett a dízelautókhoz is elérhetőek különféle, teljesítményjavító és tisztító adalékok. Ezek megtalálhatóak többek között a Liqui Moly és a Total kínálatában. Elsősorban az üzemanyagellátó rendszer tisztításában segítenek, amely különösen fontos a modern, közvetlen-befecskendezéses dízelmotoroknál. A Common-Rail rendszerek ugyanis 2000 bar csúcsnyomással is üzemelhetnek, így komoly károsodást okozhat a legapróbb szennyeződés is.

62eaa50910aa4d9956ef76ec7dc47369.jpg

Azonban nem kell ahhoz fém vagy por, hogy szennyeződjön a gázolaj.  A kutak üzemanyagtartályainak feltöltésekor, a gázolajjal együtt beáramló levegő és a felszíni hőmérsékletnél lényegesen hűvösebb felületek találkozásakor létrejöhet páralecsapódás. Az így keletkező vízpára alaposan összekeveredik a gázolajjal. A vízpára pedig a gázolajjal együtt az üzemanyagtankba jutva rövid idő alatt korróziót idézhet elő a tank vagy az üzemanyagrendszer alkatrészein. Emellett elszaporodhatnak a tankban a különféle baktériumok, amelyek eltömíthetik az üzemanyagszűrőt.  Az ilyen szennyeződések eltávolításában segítenek a dízeladalékok, illetve megelőzik, hogy lerakódások képződjenek.

Mit tegyél, hogy ne romoljon meg az üzemanyag az autódban!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr5415553810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2020.03.25. 18:19:23

Akkor már inkább vegyél E5-ös benzint. A prémium kategóriás benzinek továbbra is E5-ösek, és ha amúgy is ritkán jársz vele, akkor nem feltétlenül megy rá a gatyád a dologra. Amúgy kíváncsi lennék, hogy ha végigszámolnák ennek a bioizének az előállítását a talajelőkészítést, a felhasznált műtrágya előállítást, az esetleges öntözést, a betakarítást, a logisztikát, az üzemanyag előállítást és az autókban okozott esetleges károkat, akkor mennyire lenne pozitív a CO2 mérleg...

Pierr Kardán 2020.03.25. 20:03:16

Ne tessék már hülyéskedni!!! 50 liter 95-ös benzinhez (ára most 15-16 ezer Ft) adjak 4500 Ft-nyi adalékot? Ez literenként 90 Ft!!!

Akkor már mindenki jobban jár, ha 40 Ft felárért prémium benzint tankol az autóba(persze a LiquiMolly és a céget reklámozó oldalak kivételével jár jobban mindenki).

SH4RK 2020.03.25. 20:17:44

@Pierr Kardán: Pontosan. Ráadásul ki tudja, milyen hatással van a többi összetevőre a benzinben: www.youtube.com/watch?v=fltqiKeMbn8

Pötyögtetek 2020.03.25. 20:18:24

Idióták! Ezt pont ma kell bereklámozni amikor 300Ft alatt van az E10-es???????
Ki kell teljesen autózni az E10-est és feltankolni E5-el.
Észlények...

Nancsibacsi 2020.03.25. 20:51:39

Fűkasza több mint 1 éves nyállal is pöcc-röff. Ez a megromlik a benzin kamu csak vak apácák megtévesztésére szolgál.

sóhegy049 2020.03.25. 21:14:15

1.500-ért bele kell nyomni egy injektor tisztítót, de nem egy hónap állásra.
Én karbisba beleöntöttem nitrohígítót és kihajtottam belőle, mikor egy évet állt a verda, kutya baja nem lett!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.03.25. 21:38:08

Bróhaha, q jó az a nyitókép, vajon ki és hogyan mászott bele a tankba, hogy lefotózza a bejövő benyát?
:D
Eddig nem anyázkodtam, de ha a benzin tényleg megromlik egy hónap alatt, akkor az ötletgazdát keresztre kéne feszíteni.Meg azt is, aki "kötelezővé" tette ennek az E10-nek a forgalmazását.Ha csak a választékot szinesítené, senki nem qrvaanyázna, de mi a faxnak kell ezt így erőltetni?

nyelv-ész 2020.03.25. 21:56:27

Mi a túró "romlik meg" az E10-ben? Az ethanol? Akkor a szatmári szilvapáleszt is meg kell egy hónapon belül inni?

György Attila Révai 2020.03.25. 21:59:09

Hát, ha a fentiek igazak, már pedig azok, akkor a környezetvédelem nevében ennél nagyobb gazemberséget el sem lehetett volna követni. Elrontani a benzint, hogy teljesüljenek a kitalált, agyament feltételek. Amikor először hallottam, hogy az E10 benzin esetleg káros lehet az autóra, akkor már az volt a véleményem, hogy ez egy ocsmányság. Erre tart ez az ocsmány világ! Ez akkor is így van, ha különféle adalékkal a dolog javítható lenne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.25. 22:26:13

@midnight coder:

"ha végigszámolnák ennek a bioizének az előállítását a talajelőkészítést, a felhasznált műtrágya előállítást, az esetleges öntözést, a betakarítást, a logisztikát, az üzemanyag előállítást és az autókban okozott esetleges károkat, akkor mennyire lenne pozitív a CO2 mérleg..."

Semennyire. Persze biztos van az a módszer (egyes költségek és károk externalizálása révén), ami pozitív mérleget mutatna ki.

Flynn 2020.03.26. 00:07:58

Nem a CO2 a lényeg, hanem, hogy a bioetanol megújuló energiaforrás.

Mondjuk elég érthetetlen ez az "1 hónap alatt megromlik" dolog, mert egy csomó helyen nem használódik el 1 hónap alatt az üzemanyag, akkor most ott mindenki megszopta? :)

Lővenbrau 2020.03.26. 00:19:51

Rengeteg kisgépem van, amit tavasztól őszig hajtok. Tojok bele, ha benne marad az üzemanyag,Tavasszal három húzásra indul minden..

Lővenbrau 2020.03.26. 00:39:12

@György Attila Révai: Ez már elkezdődött az e5-el... :-D

Bambano 2020.03.26. 05:07:04

Mit tegyünk akkor, ha egy hónap alatt nem fogy el a benzin? semmit, a benzin általában 6 hónapig jó.
azt a tanácsot, hogy ürítsd ki a tankot, még véletlenül se fogadd meg, mert ha kiszáradnak az üzemanyag-ellátó rendszer tömítései, membránjai, akkorát fogsz szívni, hogy a rossz benzin lesz a legkisebb bajod.

egyébként nem közlekedsz az autóval egy hónapig? akkor neked nem az lesz a bajod, hogy megromlik a benzin, hanem az, hogy lemerül az akksid. Kehes akksival mindenféle vicces dolgokat művel az autó, kezdve azzal, hogy nem indul be, folytatva azzal, hogyha nem tudja a motor rendesen megtápolni a lamda szondát, tele fogja írni az ecu-t hibakóddal, stb.

szétrohad a klíma, ha nem forgatod meg, elkezdhetnek folyni a lengéscsillapítóid, eltorzulnak a kerekek, a gumi tojás lesz, stb. rápereg a lomb a kocsira, és ha nem mész vele, biztos vagyok benne, hogy hagyni fogod belerohadni, és eltömíti a vízlefolyó csatornákat... rászarnak a galambok és nem fogod észrevenni, hogy felmarta a lakkot a festésről... esetleg a motorolajod se lesz boldog, hogy időnként nincs kiforralva belőle a lötty...

el fogod felejteni, hogy ellenőrizd a guminyomást, és amikor majd kell, akkor lesz lapos... berozsdál a féktárcsa meg a fékbetét, amit vagy sikerül kihajtani belőle, vagy nem, és akkor cserés...

úgyhogy mit tegyél, hogy ne romoljon meg a benzined? MENJ AZ AUTÓVAL!
egy módon tudod megakadályozni, hogy az autód átmenjen horrorba: sétáltasd meg!

CdA 2020.03.26. 07:47:39

@nyelv-ész: Az alkohol higroszkópos. Hosszabb állás alatt kiválik a benzinből, vizet vesz fel, a vízzel pedig megérkeznek a mikroorganizmusok és a rozsda.

Arcade Macho 2020.03.26. 08:21:23

most amikor alkohol kell a fertotlenitonek es a MOL-t is atallitjak hadiipari gyartasra biztos hogy a kutakon alhoholos benyat lehet kapni?

Kertesz morzsó 2020.03.26. 08:27:47

Tudálékos cikkíró , ez az írás a (nesze - semmi fogd meg jól ) kategória !

ZON 2020.03.26. 08:38:52

A cikkben és egy kommentben is Liqui Molly van, pedig az Moly... (Nem női név, molybdenum.)

Nancsibacsi 2020.03.26. 08:46:57

@geegee: "vajon ki és hogyan mászott bele a tankba"
Kerti kisgépnél áttetsző a tank, meg fejre állítod, és kifolyik belőle az 1 éves, teljesen tiszta, takony mentes benzin. Azért ezt írtam, mert ezeket már régebben is érintette (volna) az E5 mizéria, de az se volt igaz, hogy az E5 megromlik.

Kopasz Szuzukis 2020.03.26. 08:55:11

Már az E5 is képes volt egy tél alatt szétrohasztani mindent.
A "megromlás" azt jelenti, hogy az alkohol némi vizet szippant a légkörből, és ez a vizes-alkoholos trutyi reagálva a kopogáscsökkentő szerves adalékkal, sűrű, benzinben nem oldódó trutymót képez Ez a trutyi további vízmennyiséget képes magába szívni. Ez a sár meg szétzabáltatja a tankot, alumínium-, spiáter-alkatrészeket. Legnagyobb károkat a télire leállított motorkerékpárok szenvedik. Függetlenül attól, hogy régi, ótvar szockó vas, vagy hiperszuper japán csoda.
Ya, és ne gyertek a kertigépekkel, láncfűrészekkel. Azokban pár deci benzin van csak.

szambacsi 2020.03.26. 09:21:25

És a (kisebb forgalmú) kúton a tartályban mennyit állt?
Az 1 hónap akkor valójában a gyakorlatban mennyi?
Lehet, hogy csak 1-2 hét?
Ez szerintem baromság, jóval több a szavatossága.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.26. 09:40:31

@Flynn:

"Nem a CO2 a lényeg, hanem, hogy a bioetanol megújuló energiaforrás."

A megújulóknál meg az a lényeg, hogy (elméletileg) nem növelik a CO2-kibocsájtást, szóval mégis a CO2 a lényeg. :)

Csakhogy a már elmondottak alapján egyáltalán nem biztos, hogy a bioetanolos üzemanyaggal annyi CO2-kibácsájtást meg lehet előzni, amennyivel az előállítása jár.

citrix 2020.03.26. 11:10:38

Az LPG a lehető legrosszabb megoldás. Azért, mert hidegen mindig benzinről indul a gép és ha elér egy bizonyos hőfokot akkor vált át gázra. Vagyis kevés benzin fogy mert ugye gázzal megy javarészt, tehát belepöshed az E10-es benzin. Jobb megoldás híján a 100 oktános E5 jöhet szóba, azt ráadásul nem etanollal "biosítják".

Sákif za morro? 2020.03.26. 11:40:15

@Nancsibacsi: A probléma sajnos a karburátorban szokott előfordulni, nem a tankban.

Nagyon_Komoly 2020.03.26. 12:33:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A megújuló energiaforrás mindösszesen annyit jelent, hogy az adott "energiaforrás" emberi beavatkozás nélkül vagy önreproduktív, vagy a természetben folyamatosan jelen van... azaz a károsanyag kibocsátáshoz, vagy a környezetszennyezés csökkentéséhez ennek SEMMI KÖZE! Ezt sokan nem tudják.

nyelv-ész 2020.03.26. 12:41:26

@CdA: Ez mókás... régen, míg nem volt E5, E10, pont télen öntöttünk denszeszt a tankba, hogy ne keletkezzen jégdugó, mer' ugye az alkohol a vízzel keveredik, és csökkenti a fagyáspontját. Most meg kiválik, és elindítja a zombiapokalipszist? Nem inkább arról van szó, hogy az olajvállalatok szarrá adalékolják a benzint, és a törvényileg rájuk kényszerített ethanol adagolás miatt ezek kicsapódnak? És nem akarnak újabbakat kutyulni, hanem inkább kitalálják ezt a "megromlik" szöveget?

Prosectura3 2020.03.26. 13:20:42

Én azt nem értem, hogy ha tankolsz, akkor a tankben lévő üzemanyag élettartama meghosszabbodik? Mert mindig van még valamennyi üzemanyag benne. Mitől nem romlik meg az, ami benne van? Összekeveredik, és akkor megint jó lesz? Lehet, csak keverni kéne rajta egyet? :-)

Zabalint 2020.03.26. 13:20:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem, a megújulóknál az a lényeg, hogy nem korlátozott készlet készletet tud belőle felhasználni az emberiség, és akkor kész, vége, elfogyott. Hanem megújul (nyilván valójában az összes visszavezethető végső soron a napenergiára, ami az emberiség léptékében megújuló).. Nyilván a kőolaj is megújul egy idő után, csak ott több száz millió év készletét használjuk fel néhány évtized alatt.

Másrészt ugye fosszilis energiahordozók növelik a természetes körforgásban jelenlévő szén mértékét, addig a megújulók nem, akkor sem, ha elégeted és CO2-t bocsátasz ki.

Zabalint 2020.03.26. 13:22:31

@Nagyon_Komoly:
Az üvegházhatáshoz annyi köze van, hogy a kibányászott szén, kőolaj, földgáz elégetése olyan szenet visz a bioszférába, ami már jó ideje nem volt része annak.

szánmonoxid 2020.03.26. 13:33:20

Hogy vegyünk komolyan bárkit autós témában, aki leírja az üzemanyag-pumpa szót, ráadásul ebben a formában?
Csak azt árulja el magáról, hogy halvány fingja sincs az autós szakmáról, talált valahol egy angol cikket, és leferdítette.
Hogy az íráshoz nincs, az meg a pocsék helyesírás miatt ötlik nagyon hamar szembe.

szánmonoxid 2020.03.26. 13:40:19

Egyébként aki az E10-nél a környezetszennyezés meg a károsanyag-kibocsátás csökkentésére hivatkozott, azt agyon kéne verni.
E10-zel kb. 10%-kal többet fogyaszt az autó, mint E5-tel fogyasztott.
Az egész semmi másra nem jó, mint az olajtársaságok profitjának növelésére. 10%-kal (az alkohol energiatartalma a benzinéhez képest lófasz). A környezetszennyezést és a károsanyag-kibocsátást kb. ennyivel növeli.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.26. 16:36:34

@Nagyon_Komoly:
@Zabalint:

Csakhogy a megújulókat kimondottan környezet- és klímavédelmi megfontolásokból alkalmazzuk, nem pedig azért, mert nem fogynak el. Anno a rézkorszak sem azért ért véget, mert a réz elfogyott, ahogy később a szénről sem azért álltunk át a szénhidrogénekre, mert fogytán volt a szén. És most a fosszilisekről sem azért próbálunk átállni a megújulókra, mert a szén, a kőolaj és a földgáz elfogyóban van.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.03.26. 16:50:24

@szánmonoxid: ""E10-zel kb. 10%-kal többet fogyaszt az autó, mint E5-tel fogyasztott."

Ez persze nem igaz.

szánmonoxid 2020.03.26. 16:59:25

@eßemfaßom meg áll:
Elég sokat autózom ahhoz, hogy ezt állítsam. De, sajnos, igaz.
És a teljesítménye is gyengül.

Talán próbáld ki egyszer, mielőtt beleugatsz.

"most a fosszilisekről sem azért próbálunk átállni a megújulókra, mert a szén, a kőolaj és a földgáz elfogyóban van."
Nem holnap fogy el, de azért már évtizedek óta kongatják a vészharangot, hogy pár évtized, és elfogy, azóta pedig az éves fogyasztás csak nőtt. Mindenesetre jóval hamarabb elfogy, minthogy újratermelődjön.
De lehetne a bioetanol helyett átállni étolajra (napraforgó, repce stb.) és dízelre, jóval hatékonyabb lenne, és semmivel sem környezetszennyezőbb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.26. 17:43:24

@szánmonoxid:

"de azért már évtizedek óta kongatják a vészharangot, hogy pár évtized, és elfogy, azóta pedig az éves fogyasztás csak nőtt."

Aztán a bizonyított készletek egyre csak nőnek. :) Változatlan vagy növekvő fogyasztás mellett egyszer nyilván elfogynak, de igen jó eséllyel erre nem kerül sor, mert közben átállunk más energiaforrásokra. A kőolaj és a földgáz pedig megmarad a vegyiparnak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.03.26. 20:37:14

@Nancsibacsi: Az idézőjeles részt csak a fotó perspektívájával kapcsolatban írtam...
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.03.26. 20:40:24

@tomasszo: Igen?Grat, nagyon jó kis nézőpont. :-) Valami vízálló akciókamera?Mert hogy ha jól látom, ellepi a benya.

hopp11 2020.03.26. 21:09:22

Én pontosan emiatt néztem körbe a neten meg autósboltokban, hogy mit lehet tenni az E10-es benzin megromlása ellen. A neten felsorolnak vagy 4-5 szert, az említett Liqui Moli a legdrágább, kb 4-5 ezer ft, ami elvileg egy tankra elég. A boltokban viszont csak néztek rám, nem is hallottak még az egészről. Végül, mikor az E10-et emlegettem, megemlítették a Spuri-t, ez egy magyar készítmény, rá van biggyesztve egy papír, amin nagy btűkkel hirdetik, hogy megvéd az E10 okozta problémáktól. Ez kereskedőtől függően 1550-től 1900 ft-ig kapható, szintén egy tankra elég. Vettem 2-őt, magamnak és családtagomnak. Hogy aztán hatásos lesz-e, meglátjuk...

tomasszo 2020.03.27. 00:06:38

@geegee: nagy levegő és benzinálló kamera. A többi csak füst és tükrök.

szánmonoxid 2020.03.27. 02:35:33

@eßemfaßom meg áll:
Nem, de a hozzád hasonló idióták biztosan nem. A BKV-n meg nem veszed észre.

@geegee:
A neten lehet látni olyan videót, ami a pinát ábrázolja belülről, dugás közben. Oda vajon hogy másztak be filmezni?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.03.27. 11:34:52

@szánmonoxid:

"A neten lehet látni olyan videót, ami a pinát ábrázolja belülről, dugás közben. Oda vajon hogy másztak be filmezni?"

Senkinek nem kellett bemásznia, a magzat filmezte. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.03.27. 14:25:35

@tomasszo: Haha, kösz az infókat.Még sok ilyet. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.03.27. 14:27:25

@szánmonoxid: Jajjistenem, bzmg, nyilván vicc volt az egész kérdés, egy pillanatig se gondoltam, hogy bemászott valaki a tankba.Ne legyetek már ilyen búval b@szottak...

tomasszo 2020.03.27. 14:57:24

@geegee: és az üzemanyagtank belső korrózióvédelme? Azt hogy csinálják? hhmm?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.03.29. 09:35:43

@szánmonoxid: a 10%-od után szerintem te vagy az aki BKV-t is csak kívülről lát. Szerinted az etanolnak negatív az energiatartalma?

_MIKI_ 2020.03.29. 11:03:12

@tomasszo: Az üzemanyagtartályok ma már szinte kizárólag műanyagból készülnek. Így korrózióvédelemre nincs szükség.

szánmonoxid 2020.03.29. 20:59:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Hacsak úgy nem. :-)

@geegee:
Nézd, én itt bárkiből bármit kinézek. Azokból pláne, akinek a nickje sem ismerős.

@tomasszo:
Biztos ezt is csak viccből írta. Lásd fentebb. Ez egy ilyen vicces srác.

@eßemfaßom meg áll:
Nem negatív, de jóval kisebb, mint a benziné (talán fele - és mivel az alkohol higroszkópikus, azaz vizet vesz fel, a vízé meg 0, ezért ez még csökken is), és az autónál nem egyenesen arányos a fogyasztás az energiatartalommal. Fele energiatartalmú tüzelőanyag esetén nem az van, hogy kétszer annyit fogyaszt az autó az emelkedőn, hanem az, hogy vagy sokkal többet, vagy fel sem megy. Próbáld meg tiszta alkohollal járatni az autódat, hogy mennyit fog fogyasztani. Vagy esetleg tanulj.

Te tényleg ültél már autóban a hátsó ülést kivéve máshol is?
Mert nagyon nem úgy tűnik.

szánmonoxid 2020.03.29. 21:00:22

@_MIKI_:
Kivéve, amelyik fémből.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.03.30. 12:16:35

@szánmonoxid: "talán fele" talán nem

"Próbáld meg tiszta alkohollal járatni az autódat," Miért tenném? Mindemellett a tapasztalatok szerint az E85-el fogyaszt 30%-al többet egy átlagos autó. Az egy 85-ben 85% az etanol. az E10-ben 10% és te az E5-höz képest 5% növeléstől halucinálsz 10% fogyasztásnövekedést.

Ja igen, pár éve jártam E85-öt felesbe tankolva átalakító nélkül, úgy volt kb 15% fogyasztásnövekedésem, szóval nem a hasamra ütöttem.

tomasszo 2020.03.30. 22:26:56

@_MIKI_: nem láttad felül a képet??! Az szerinted műanyag? Meg egyébként is, ha voltál már egyben, akkor mindet ismered.

szánmonoxid 2020.03.30. 22:42:59

@eßemfaßom meg áll:
Nem tudom, ezek milyen tapasztalatok, de tutira kamu. Az alkohol energiatartalma 25 MJ/kg környékén van, a benziné 46 MJ/kg, ha jól emlékszem, vagy 25%-kal több, mint a puskaporé.
Nem hallucináció, ugyanazzal az autóval egy tank benzin januárig elég volt 600 km-re, mióta E10 van, azóta nem tart ki 550 km-t sem. Ugyanazokon az útvonalakon járok az országban, vannak bennük komoly emelkedős részek is.
A benzinkútfejek mérőjét rendszeresen hitelesítik, nem hazudik, és 1% a pontossága (azaz a max. pontatlansága), azaz annál többet nem csalhat. 3 hónapon át az összes benzinkút az országban pláne nem.
Félek, hogy téged csalnak meg az emlékeid.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.03.31. 10:00:29

@szánmonoxid: Ok, megbeszéltük, mindenki hülye csak te vagy helikopter.