Öt kombi 600 ezer forintért

Mit kapunk ennyi pénzért az alsó-középkategóriából?

2020. 02. 23. 18:55 cartárs

skoda-octavia_combi-2001-1280-02.jpg

Aki 600 ezer forint körül keres alsó-középkategóriás kombit, nincs könnyű helyzetben, hiszen a kínálat hatalmas, de rengeteg az elhasznált, a bontóban már fél lábbal bent lévő autó. Mostani írásunkban mutatunk 5 olyan típust, amelyből véleményünk szerint lehet találni egy rendezett, még pár évig használható példányt:

Opel Astra G Caravan

Már több mint 2 évtizede, 1998 elején mutatkozott be az Opel Astra G sorozata, amely 3 és 5 ajtós, szedán, kombi, kupé és kupé-kabrió kivitelben is elérhető volt, ráadásul Zafira néven egyterűként is árulták. Választék tehát van, így a kombikat sem kell sokáig keresni. Már csak arra kell figyelni, hogy a kínálatból ne egy lerúgott munkásautót válasszunk. Bizony, ez a G Astrák egyik legnagyobb problémája: mivel újkorukban is rengeteget vettek belőlük a cégek, aztán használtként is sok került melósbrigádok kezei alá, ezért óriási mennyiségű lelakott, a belét húzó példány van a használt autós portálokon.
opel_astra_caravan_162.jpeg

Ha tehát azt látod, szakadt a dudagomb, ki van ülve az ülés, a beltérre már önmagában is kivonulna a járványügy és az egész autó lelakott hatást kelt, inkább nézelődj tovább: bár olcsó autó a G astra, egy lelakott példány azért sokba tud kerülni. 

Ha már állapot: jó hír, hogy elődjével ellentétben a G Astra messze nem hajlamos annyira a rozsdásodásra, de azért az osztrák, német autókat így is ajánlott tüzetesen átvizsgálni. Korrózióval azért találkozhatunk, a küszöbökön, a sárvédőívek és az ajtók alján megjelenhet, de ha időben foglalkoznak vele, még olcsón javíthatók. 

opel_astra_sedan_635.jpeg

A beltérben a kormányon lévő dudagomb kopása a legjellemzőbb, ennek javítása nem egy vészes összeg, de igénytelenségre utal, ha nem foglalkoznak vele. Ugyanígy gyakori már, hogy tönkremegy a rádió feletti képernyő háttérvilágítása, ahogyan az lámpa- és indexkapcsoló kikopása is jellemző a típusra. Pozitívum, hogy az ülések és a beltéri műanyagok jól bírják a strapát, így még 300 ezer kilométer felett is lehet szép állapotú egy G Astra beltere.

Motorok közül bőven van választék, 1.2-estől egészen 2.2 literig terjed a paletta. A benzinesek közül az 1.2-es 65 és 75 lóerős csak vonszolja a karosszériát, sokkal jobban járunk az 1.4-es 90 lovas vagy 1.6-os 100 lóerős motorokkal. Igaz, arra érdemes figyelni, hogy ne a korai, X motorkódos erőforrásokat válasszuk: az X14XE és X16XE motorkódú daraboknak köszönhető leginkább az elterjedt „Ecotec eszi az olajat” szöveg, ezeknél ugyanis ez sajnos igen jellemző.

opel_astra_caravan_4.jpeg 

Sokkal jobb döntés a későbbi Z14XE vagy Z16XE, ezekkel sokkal kevesebb a gond. Ezeknél leginkább az EGR problémázhat, de ha az ember 2-3 évente kipucoltatja, nincs szükség az alkatrész cseréjére. Fontos tudni, hogy az alulméretezett vezérműlánc miatt a 75 lóerős 1.2-es és a 90 lóerős, 2004-től elérhető 1.4-es fokozottan láncproblémás, magyarul ha induláskor csattog a motor, készülni kell az alkatrész cseréjére.

Ha dízel G Astrát szeretnél, figyelj arra, hogy az 1.7 literes Common Rail CDTI legyen és ne az olcsón elérhető 2 literes DI illetve TDI. Ez utóbbiak ugyanis elektronikusan vezérelt adagolót kaptak, amely nagyon sokszor megy tönkre, cseréje pedig igen drága, hiszen bontottan is több, mint 100 ezer forintba kerül. Érdemes a futóműre is figyelni, ha élményt nem is ad egy G Astra futóműve, azért legalább feszes, mármint akkor, ha jó állapotban van. Ha tehát azt tapasztalod, hogy az autó elmászik az útról, instabil, lötyögős, ott már gondok vannak. 

Fiat Stilo MultiWagon

Ha van autó aminek rossz a híre, akkor az a Fiat Stilo: a korai példányok elektromos anomáliái megpecsételték a típus sorsát, az eladások nem alakultak túl fényesen, így a Fiat óriási összeget bukott a projekten. Mostanra mégis eljutottunk oda, hogy bizony megfelelő körültekintéssel a Stilo is ajánlható, ezért is kerülhetett fel listánkra. Főleg azért is, mert egy olyan típusról van szó, amelyet nem túlságosan keresnek a vásárlók, magyarul azonos összegért jobbat kapunk belőle.

 fiat-stilo_multi_wagon_actual-2002-1280-01.jpg

A típus 2001-ben lépett piacra 3 és 5 ajtós kivitelben, a kombi pedig kicsivel később, 2002 végén érkezett meg. A Fiat óriási összeget költött a fejlesztésre, ezért a kor színvonalához képest igen komoly arzenállal is fel lehetett szerelni a Stilokat. Például a kombi kivitel különlegessége, hogy a BMW Touring modelljeihez hasonlóan ennél is külön nyitható volt a hátsó ablak, így apróságokat úgy is be lehetett tenni, hogy nem kellett kinyitni a csomagtér ajtót. Az extrák számát jól mutatja, hogy ha csak rövid ideig is, de elérhető volt távolságtartó tempomat, rendelhető volt navigációra és kihangosításra is képes fejegység, kulcsnélküli nyitás és indítás, nagyméretű harmonikatető és még sok más is szerepelt az opciók között.   

No, nem mintha használtan ezekből olyan sok lenne elérhető, az extrák borsos ára miatt a kínálat többségét alap, vagy közepesen felszerelt példányok alkotják. Ez azonban nem azt jelenti, hogy olyan sanyarú élete lenne, aki Stilot vesz, 2 légzsák, ABS és első elektromos ablakok, illetve tükrök minden kivitelben megtalálhatók, ahogyan a légkondicionáló is az autók túlnyomó többségében jelen van.

 fiat-stilo_multi_wagon-2002-1280-06.jpg

Érdemes azért arra figyelni, hogy az extrásabb kiviteleknél jelentkezhet néhány plusz probléma: a digitális klímával rendelkező autóknál gyakori a léptetőmotor meghibásodása: sok ilyen autóban a gyenge anyaghasználat miatt eltörik a léptetőmotor műanyag állítója, innentől pedig nem állítható, hogy hova fújja a levegőt az szellőzőrendszer. Figyelni kell a harmonikatetőre is: gond lehet az állítószerkezettel, előfordulhat, hogy a tető nem záródik megfelelően, ahogyan az is gyakori, hogy az öregedés miatt már nem zár megfelelően a rendszer és beázik a gépjármű. Gond lehet még az ülésfoglaltság érzékelővel, ezért a próba során érdemes előre-hátra tologatni párszor az ülést. Ha ilyenkor megjelenik a légzsákhiba-visszajelző, akkor kontaktos már a csatlakozó. 

Ha már Stilo-t választasz, érdemes a motorokra is figyelni: nyugodt szívvel nem tudjuk ajánlani a legnépszerűbb, 1.6-os, 103 lóerős benzinest: nem maga a motor a probléma, hanem a vezérlőelektronika. Az ECU ugyanis a blokk tetején van, a rázkódás és a hő miatt pedig idővel tönkremegy, ilyenkor az autó változatos hibajelenségeket produkál. Van rá megoldás, sokan foglalkoznak a javítással is, de ha meg akarod kímélni magad a felesleges köröktől, érdemesebb inkább az 1.4-es motort választani, vagy pedig a ritkaságnak számító 105 lóerős, Opel eredetű aggregátot is. Utóbbi például a G Astrában is elérhető, itt a szívósorra érdemes figyelni: ha kikopnak az állítólamellák, az autó dízeles, csettegő hangon jár. Nem ajánlott az 1.8-as, a magas üzemanyag- és olajfogyasztása miatt, illetve azért sem, mert nem támogatja az E10-es üzemanyagot sem.

fiat-stilo_multi_wagon_actual-2002-1280-10.jpg

Dízeleknél alapvetően mindegyik 1.9-es megbízhatónak számít, sokan afféle titkos tippként a legkisebb, 80 lóerős JTD-t ajánlják, mivel ebben nincs intercooler, illetve a korai évjáratokban kettőstömegű lendkerék sem. Szintén rendkívül megbízható az 1.9-es, 115 lóerős JTD is. Egy fokkal érzékenyebbek az üzemanyagra a késői évjáratoknál megtalálható MultiJet motorok, de ezek az erőforrások is igen jók tudnak lenni, ha vigyáztak rájuk. Azonban épp ez jelenti a legnagyobb nehézséget, ugyanis rengeteg a leélt, elhasznált dízelmotoros Stilo, nem árt tehát résen lenni a vásárlás során.  A motorokon túl érdemes még a karosszériára is figyelni: főleg a küszöböknél jelentkezik korrózió, de az ajtók alján és a sárvédőíveken is előfordulhat rozsda. 

Ford Focus MK1 Turnier

1998-ban, az Opel Astra G-vel egy időben jelent meg a Focus 1 generációja, amely óriási ugrás volt az előd Escorthoz képest – ezt a szakma is értékelte, meg is kapta az Év Autója díjat. A New Edge formanyelvű, akkor forradalmi forma és a kategória legjobb vezethetőségét biztosító futómű egycsapásra népszerűvé tette a modellt, így nem véletlen, hogy a gyártás befejezése után 15 évvel is  rengeteg példány kelleti magát a használt autós portálokon.

autowp_ru_ford_focus_turnier_21.jpg 

Mivel sok a leélt munkásautó, ezért érdemes alaposan átvizsgálni a kiszemelt példányt. Motorikusan van választási lehetőség, 1.4-től egészen 2 literig terjed a benzines kínálat, leginkább az 1.6-os Zetec S ajánlható, az 1.4-esek alig fogyasztanak kevesebbet. Fontos tudni, hogy akár az 1.4-es és 1.6-osra esik a választás, érdemes érdeklődni az olajfogyasztásról, mivel magasabb futásnál több tulajdonos is magas olajfogyasztásra panaszkodik.

autowp_ru_ford_focus_ghia_5-door_10.jpg

Lényegesen ritkábbak az 1.8-as és 2 literes Zetec-E motorok, ezek jó és bevált darabok, de azonos árért magasabb fogyasztásra és azonos árért sok esetben elhasználtabb autóra kell számítani. Dízeleknél  a régebbi, TDDi névre keresztelt, adagolós darabok a legmegbízhatóbbak. Nem kell félni a későbbi TDCI-ktől sem, de ezeknél a a kettőstömegű lendkerék és nagynyomású szivattyú meghibásodása lehet gond.

Jó hír, hogy az igényes, multilink hátsó futómű jól bírja a strapát, tehát attól, hogy az autó jól vezethető, a futóműre még nem megy rá az ember gatyája. Igaz, a korrózió azért megtámadhatja a futómű elemeit, ahogyan a küszöbökön, az ajtók alján, a csomagtartón és a sárvédő íveken is megjelenhet a rozsda, ezért vásárlás előtt célszerű alaposan átvizsgálni a kiszemelt Focust.

autowp_ru_ford_focus_turnier_20.jpg

Már csak azért is ajánlott elvinni egy Fordokkal foglalkozó szervizbe, mert ha probléma lesz a fűtőmotor fordulatszámát szabályozó előtét ellenállással, az az autó leégéséhez is vezethet. Ezért érdemes kiszedni és megnézni az alkatrészt és ha szükséges, újat vásárolni.

Citroen Xsara Break 

Nem akárkivel, hanem a korszak szupermodelljével, Claudia Schifferrel reklámozta a Citroen a Xsarát. Ebből már sejthető, hogy afféle stílusforradalomnak szánták a modellt, amely mitagadás, nagy lépés volt a felejthető ZX után. A 3 és 5 ajtós, kombi illetve Xsara Picassoval egyterűként is piacra lépő modell óriási ugrást jelentett elődjéhe képest, hiszen komfortban, dizájnban és technológiában is nagyot lépett előre.

autowp_ru_citroen_xsara_touring_2.jpg

Mivel a Citroen a PSA-csoport tagja, így nem kell azon meglepődni, hogy motorikusan is a korabeli 306-os Peugeot-val áll rokonságban: igen gyakori az z 1.4-es 75 lóerős belépőmotor, amelynél a motorvezérlő és a gyújtótrafó meghibásodása a leginkább visszatérő probléma, de hengerfejesedés is gyakran előfordul.  Jobb döntés a 110 lóerős, 16 szelepes 1.6-os, amely ahogy a konszerntárs, itt leginkább a jó minőségű, a motorba való gyújtógyertyákra kell figyelni.

Dízel Xsarák közül a szívó- és turbós kivitelben is elérhető 1.9-es ajánlható, mivel ezek az autók már sokat futottak, így nagyobb eséllyel futhatsz bele nagyobb költségekbe az üzemanyagra és karbantartása érzékenyebb kétlitereseknél.

 autowp_ru_citroen_xsara_vts_16.jpg

Jó hír, hogy ha az autó nem volt ropira törve, úgy durva korrózióra sem kell számítani, ebben a tekintetben a franciák akkoriban megelőzték a konkurenciát. Külsőleg csak a kilincsek letörése, illetve a frissítés után a Citroen logót is tartó díszrács eltörése a legzavaróbb probléma. A Xsarák egyik legérzékenyebb pontja a hátsó, torziós futómű. Amennyiben azt látod, hogy a hátsó kerekek bedőlnek, akkor a tűgörgős ágyazású kerékfelfüggesztés elfáradt. Ilyenkor egyetlen megoldás létezik: fel kell újítani a teljes hátsó felfüggesztést.

Amíg egy G Astra vagy egy Focus beltere nagyon jól bírja a strapát, a Xsaráké egy fokkal kevésbé: meghibásodhat az indexkapcsoló, gyakoriak a szellőzőrostélyok eltörései, ahogyan a vezetőülés magasságállítója is eltörhet. Általánosan elmondható, hogy minőségibbek a 2000 utáni, frissített Xsarák, de ezeknél találkozhatunk a BSI meghibásodásával.

citroen_xsara_break_1.jpeg

Ez az autó vezérlőagyának tekinthető, többek között ez felel a az energiafogyasztás szabályozásáért, magyarul az akkumulátor lemerülésének elkerüléséért. Működése során szükség szerint le- vagy felkapcsolja az egyes fogyasztókat. Úgy is mondhatnánk, hogy amikor jó, akkor nagyon kényelmes, ha meghibásodik, akkor viszont a klasszikus franciaautós hülyeségeket tudja produkálni, a véletlenszerűen felkapcsoló világításon át, a szervokormány kikapcsolásától a központi zár megzavarodásáig. Foglalkozik sok cég a javítással, felújítással, ha furcsaságokat produkál az autó, érdemes ezeknél érdeklődni. 

Skoda Octavia 1 Combi 

Megdöbbentő, de idén már 24 éve van velünk a Skoda Octavia 1. generációja. Az 1996-ban bemutatott típus óriási népszerűségnek örvendett, amely a Volkswagen technikának, a megfizethető árnak és az óriási csomagtartónak volt köszönhető. Ezt a flottakezelők is felismerték, így elképesztő mennyiségű ex-céges, a világ összes kilométerét maguk mögött hagyó Octavia kombi érhető el a piacon, érdemes tehát résen lenni.

skoda-octavia_combi-2001-1280-01.jpg

A motorok a konszernre jellemző módon elképesztő mennyiségben kerültek az Octavia 1-esekbe, de csak néhány ajánlható igazán jó szívvel. A 60 és 75 lóerős 1.4-es benzin túlságosan gyenge ebbe a karosszériába, míg az egyébként megbízható 1.8 Turbo sok esetben már rendkívül leharcolt ezért az összegért. A legjobban az 1.6-os 102 lóerős ajánlható – ugyan városban 10-11 litert fogyaszt, de a karbantartása emberi keretek között megoldható. 

Óvatosan a dízelekkel, hiszen ezért az összegért sok az óra szerint 200-250 ezer kilométeres, valójában inkább 700-750 ezer kilométert futott darab. Ha mégis találsz egy megbízható előéletűt, jól jársz az 1.9-es, adagolós TDI-vel, ahogyan az egyébként igen gyenge, de legalább éhezőművész 1.9 SDI-vel is.A későbbi PD-TDI-k is megbízhatónak számítanak, de sajnos ezért az összegért gyakran leharcoltabbak, mint a régebbi adagolósok vagy az egyszerű szívóbenzines modellek.

skoda-octavia_combi-2001-1280-07.jpg 

Jól sikerült az Octaviák kéziváltója, könnyen, erőfeszítés nélkül kapcsolhatók a fokozatok: ha mégis gond van és nem simán megy a művelet, elkopott a váltórudazat műanyag perselye. Bírja a strapát az 1-es Octavia beltere is, a Golfra jellemző erőteljes beltér kopás ironikus módon pont az olcsóbb anyaghasználat miatt nem sújtja annyira a cseh testvért.

Előfordulhat azért a lámpakapcsolón és az ablakemelő gombokon lévő bevonat lekopása, de ezek kis összegből orvosolható hibák. Azt azért érdemes tudni, hogy az alap kivitelekben a gyártás kezdetétől az Octavia 2 megjelenéséig egy olcsóbb, rosszabb minőségű beltér volt, így ajánlott egy kicsit extrásabb példányt keresni, már csak a szebb belső kialakítás miatt is.

skoda-octavia_combi-2001-1280-04.jpg

Kiemelnénk még, hogy a karosszéria rozsdavédelme is jó az 1-es Octaviáknak, ha az autó nem volt két darabból szakszerűtlenül összerakva, azért még 15-20 évesen sem kell kilyukadt padlólemezre készülni. Elkerülhetetlen viszont az első sárvédők tövénél lévő rozsdásodás, illetve gyakori még, hogy dobbetét mögé bekerülő kosz fokozatosan kirohasztja a kerékjárat mögötti ívet.

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

Megbízható helyről vásárolj 

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani 

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkünket.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, mi legalább az ötödiknél kezdenénk el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál! 

Öt kombi 600 ezer forintért

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr6915488090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bontottcsirke 2020.02.24. 10:15:44

Ha patika állapotban vannak még akkor jó vétel, de a zömével már csak egy féldisznót, meg 50 liter bort bedobni hátulra, aztán szaggatni a tanyavilágban.

laci_52 2020.02.24. 11:12:24

Miért maradt ki a Peugeot 307SW? Lehet az is olyan jó vétel, mint ezek.

Zed is not dead yet 2020.02.24. 11:34:38

@laci_52: Igazad van. Vagyis pont olyan szar vétel, mint ezek. 3F, kiegészítve egy skodával, meg egy opellel? Hát ez nagyon sován'ka szerintem. Tudom, a blog szerzője nem igazán értékeli se a japán, se a koreai autóipar termékeit, meg hát mindenki azt ír, amit akar, de egyszer tényleg szívesen olvasnék itt egy cikket arról, hogy azok miért _nem_ ajánlottak itt szinte sose.

Persze vannak ilyen közhelyes ostobaságok, hogy japánhoz drága az alkatrész, de sajnos nyilvánvaló, hogy minimum annyival ritkábban is kell venni bele, amennyivel drágább lenne esetleg. Hogy csak a korróziós bajokkal küzdő mazdát ne hozzam ide, még akkor is vannak a jó áron kapható sávban toyota corolla, mitsubishi lancer (és a 2005-ös évjáratig még a space star is), stb., vagy pl. a hyundai/kia hasonló méretű kombi modelljei is, amik simán verik a fentiek többségét. Ebben az árfekvésben 3F-et sose vennék, opelt vagy skodát is csak akkor, ha semmi más nem lenne már a piacon.

bontottcsirke 2020.02.24. 12:01:48

@Zed is not dead yet: Azok nem is férnek be 600-ba, ha jó állapotú. Pedig egy avensis, honda, mitsu sokkal hálásabb ezeknél. De még egy liana is.

szmoker (Homo Trollicus) 2020.02.24. 13:01:39

Opel Z14/16XE motoron meg magára a blokk oldalára van csavarozva az ECU, az is úgy szar ahogy van.
Törne le a német keze aki tervezte.

cartárs 2020.02.24. 13:32:18

@Zed is not dead yet:
Szó nincs arról, hogy ne szeretném a japán autókat, sőt a Mazdák nagy kedvenceim. A helyzet azonban az, hogy az elmúlt években én egy japán-lufit érzek, azaz teljesen mindegy mik az alternatívák és milyen állapotú a konkrét példány, japán kell, "mert az jó". Ráadásul ez a KIA/Hyundai páros előretörésével a koreai autókra is általános érvényű megállapítássá vált.

Nézd meg a műhelyprn Mazda 6-os adását, az is egy jó példa erre: megbízhatót akart ,vett egy Japánban gyártott Mazda 6-ot hozzáértés nélkül és látható lett a vége. Ezek a cikkek elsősorban arról szólnak, hogy adott árkategóriában miből lehet a lehető legkevesebb szívással jó állapotú, a lehető legjobban felszerelt darabot találni. Ha pedig így nézed, hogy mondjuk egy klíma nélküli, fapad béka Corolla áráért egy Octaviát vagy egy mondjuk 6-7 évvel fiatalabb Stilo-t vihetsz haza, talán érthetőbb, miért ezeket az autókat válogattam be.

scsaba1 2020.02.24. 14:54:04

@Zed is not dead yet:

Ez a 3F - faszsággal csak magadat égeted egy autós blogon....

sako 2020.02.24. 15:07:25

"...idén már 24 éve van velünk a Skoda Octavia 1. (illetve, ha a háború előtti modellt is nézzük, akkor 2.) generációja."

????? Mármint a délszláv háborúra gondolsz???? Vagy melyikre????

Nancsibacsi 2020.02.24. 15:08:42

15+ éves autót ne vegyen csak aki szerelő - ennyi. Egyrészt mert érteni kell hozzá, másrészt mert ha értesz hozzá, akkor is fog folyamatos munkát adni. A többiek vagy szánjanak rá többet, vagy járjanak közösségi közlekedéssel.

Zed is not dead yet 2020.02.24. 15:54:22

@scsaba1: Szerintem nem. Vannak konkrét tapasztalataim, sajnos. De ha te csíped a 3F-et, csak hajrá.

@cartárs: Én azt nem mondtam, hogy nem létezik japán vagy koreai autóból is betegágy, de ha figyelembe vesszük a körülményeket is, a vásárláskori induló állapotot is, ráadásul nem fogalmatlanul, érzelmi döntést hozva vásárolunk, akkor egy japánnal, koreaival elég jól lehet prognosztizálni a valószínűségét a hibáknak és a nagyságrendeket is ezzel együtt. Egy 15 éves micunál pl., ami láthatóan korrekt állapotban van és az előélete is olyan, kalkulálható, hogy mibe fog kerülni. Egy francia cuccnál már azt se tudja az ember, hogy mondjuk másnap mire számítson (kicsit túloztam csak), de az biztos, hogy olyanra nem kell számítani, hogy bármilyen része egy kicsit is tartósabb lesz, mint amire szubjektív tapasztalatok vannak. Magyarul az egyik csoportból úgy választok, hogy "legalább x ideig jó lesz", a másikból meg úgy hogy "legfeljebb x ideig még talán kihúzza lábon" és nem a japánok szoktak az utóbbi körbe kerülni. Saját tulajdonomban volt eddig skodám, fosvágenem, nissanom, micum, suzukim, plussz az ügyfélkörben lévő fiatokkal, pözsókkal, rönókkal, fordokkal + a fosvágen gruppe cuccaival (audi, vw) volt elég sok személyes tapasztalatom + a tulajok tapasztalatai, szóval nem a levegőbe beszélek. Akinek soha nem volt másmilyen autója, az könnyen elfogadja objektív helyzetként, afféle adottságként, hogy pl. egy autóba minden olajcserekor kell egy légtömegmérő is, mert az kopó alkatrész és slussz. Aztán ha átül az audiból egy (pl.) micuba, akkor csodálkozva fogja tapasztalni, hogy nem kell bele 200eKm alatt egy se. Ahogy mondjuk egy átlagos japán átlagos sofőrrel normálisan karbantartva elmegy simán ugyanennyit (vagy jóval többet) az eredeti kuplunggal, az eredeti főfékhengerrel, az eredeti motorvezérléssel és a többi és a többi.

Amúgy az egész autózás nyilván sokak számára kvázi szerelem- és hit-kérdés és felőlem nyugodtan, ha nem én fizetek érte, de amikor iszonyat mennyiségű tapasztalati tény van a neten is arról, hogy milyen márkák melyik modelljei milyenek, akkor szerintem csak odafigyelve kell olvasni és szakemberrel menni vásárolni és kész. Ami még fontos, hogy a márkahűség, mint olyan egy öngyilkos dolog (a japánokkal is!), szóval egészen konkrétan olyat kell venni, ami jó. Használt autónál ezt könnyíti, hogy egy 10-éves modellnek simán van már statisztikailag is értékelhető 7-8 éves meghibásodási adatbázisa a neten, beleértve azt is hogy mit lehet javítani, mit csak cserélni, mi bukkant fel sok év után mint veszély (lásd ford ecoboost-ok motorkigyulladásai). Szóval most egy hyundai-om van, de még csak 1 éves, eddig semmi gond és nem is számítottam másra (mondjuk ezt sok európai gyártó cuccáról vágynák leírni a tulajai, sajnos hiába), de ettől még nem lettem "hyundai-os", csak azt gondolom, most ez egy ésszerű kockázattal megvehető új autó. De most már nem vennék pl. nissant (már elég régen nem), amim pedig volt és nagyon jó volt, az, akkor, de sajnos egy P11-es primera milyensége semmilyen módon nem jelzi már, hogy milyen lesz egy mai "kaskáj".

Brix 2020.02.24. 16:18:10

@cartárs: A japán autók a legkiválóbb autók motorikusan ès elektronikusan , egyetlen lènyeges hibájuk a korrózióra való erős hajlam ès a nagyon magas áruk. Nèmetorszagban a benzines Hondák , Toyototák azonos èvjáratban drágábbak mint a nèmet luxusautó társaik..A koreaik a japánokat másolják , ès közelítik a minősèget, de már a koreai autók is "felárazták " magukat, kivève a korai 2000- és èvek, de akkor mèg nem hozták a mai színvonalat ès bontott alkatrèsz sincs elèg hozzájuk..
A nèmet autók közepesen jók, inkább a dízelek ajánlhatók a Volkswagen csoportból , ( kivève a 2,0 ès a 2,5 korai típusok) benzinesek rosszabbak. Az 1,4 es 75 lovast senkinek sem ajánlanám, az olajszivattyiú mindben tönkremegy, ès motorhibas lesz, az 1,8 turbó szintèn olaj- kenèsi problèmas , talán az 1,6 105 lovas fejlesztès a legjobb, 2003- tól...vagy a règi 2.0 8 szelepes 116 le....Az összes FSI rossz, mert a közvetlen befecskendezès miatt elkokszosodak a motorok
Az opelek olajfalók kivève a règebbi 8 szelepeseket, azok jók, csak euro 3- as elavult motorok..A Ford benzin motorjai szintèn hajlamosak olajfogyasztasra , különösen az 1,8, 2,0 motorok, az egyes Focus pedig rendkívüli mèrtèkben korrodál...Akkor inkább már 2- és Focus , 1,6 benzin, vagy 1,6 Diesel a 90 lovas rèszecskeszűrő nèlküli...
A francia autókkal nincs tapasztalatom, de elkèpesztő jó a rozsdavèdelmük, ami azèrt nagyon nem hátrány a használtautó esetèben...Az olaszok jobbak mint a hírük , de mintha lenne egy olyan nemzetközi igény , hogy eltüntessèk a Fiatot az autógyártásból, pedig a fiat dieselmotorok sok esetben 500-600 e km- t elmennek bontás nèlkül, a Mazda 1,8 vagy 2,0 benzin meg mind eszi az olajat 200 ezer után , de extrèm módon...Nem minden japán motor jó!
A Mitsubishik is nagyon jó autók, kedvező áron, de szintèn a rohadás gyötri őket..
Jómagam egy Toyota Corollát használok, benzinest, az egy "etalon" autó...Soha nem kell vezèrlèst cserèlni," örök èletű" japán lánc van benne, minden tökèketes elektronikailag, motorikusan - de van kèt hibája: a nagyon rázós futómű ès a korróziós hajlam ( konkrètan a fèltengely elrohadt benne...) Csak a 2003-2007 közöttieket èremes megvenni..előtte ès utána is eszik az olajat ...
A vègső tanácsom az, hogy osztrák autót az Alpoktól ne vegyen senki, bármilyen kedvező áron van! Kivètel nèlkül , alul porrá vannak rohadva!
Ha külföld , akkor nem szabad megállni Nèmetorszag èszak- nyugati rèsze , Hollandia előtt, vagy, Franciaország, Belgium, Dèl- Európa...