Tágas családi kombik 2 millióig

avagy mit kapunk ennyiért a középkategóriában?

2019. 11. 24. 19:25 cartárs

passat.jpg

Férjen bele a család összes cucca, legyen biztonságos, és ne kerüljön többe 2 millió forintnál: ha valaki így indul neki az autókeresésnek, könnyen a középkategóriás kombik világában találja magát. Most mutatunk 5 típust, amelyeket szerintünk érdemes fontolóra venni az autóválasztás során:

Volkswagen Passat B6

volkswagen-passat_variant-2006-1280-01.jpg

Ha van meghatározó középkategóriás autó, akkor az a Volkswagen Passat: gyakorlatilag minden versenytárs ehhez méri az aktuális portékáját. Nem véletlen, hogy a Volkswagen nagyon készült a B6-osra, az egy dolgot kivéve felül is múlta elődjét. Az az egy dolog azonban a megbízhatóság volt, az első évjáratok ugyanis nem éppen öregbítették a márka hírnevét, hogy finoman fogalmazzunk. A 2005-től 2010-ig tartó gyártási időszakból tehát célszerű a 2007 utáni autókat választani, a tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy ezekkel lényegesen kevesebb a gond.

Mivel a Passat Európa legnépszerűbb középkategóriás típusa, a B6-os generációból is rengeteg van, ezért érdemes időt szánni a nézelődésre. Egy ilyen autónál nem szabad, hogy 200 ezer kilométer nyomot hagyjon, így ha lelakottnak, elhasználtnak érződik, akkor vagy többször annyit futott, mint amit az óra mutat vagy nagyon lelakták – egyik sem jó.

volkswagen-passat_variant-2006-1280-3e.jpg

Attól függően, hogy alap, kulcsos cégautóként vagy vezetői, reprezentációs autóként rendelték meg annó a Passatot, a felszereltség a fapad, kurblis hátsó ablakostól a fullos, fakormányos szintig terjedhet. Mivel a kínálat nagy, érdemes nézelődni, hogy ne egy alapfelszereltségű Trendline, hanem egy jobb Comfortline vagy Highline felszereltségű autóba ülhess be.

Egy valamit azonban el kell fogadni: amennyire sokat adhat egy ilyen Passat, legalább annyit is kérhet, ha belenyúlsz a rosszba. Ilyen például a kétliteres PD TDI dízelmotor, amelynek a Passatba épített minden verziója szenved az olajszivattyú-meghajtás hibás konstrukciójától, ami akár a motor halálát is eredményezheti. Ugyanígy problémásak lehetnek a Siemens gyártmányú PD-elemek is, tehát ha dízel Passatot választanál, célszerűbb a lényegesen megbízhatóbb 1.9-es és 1.6-os motorok között nézelődni.

A benzineseknél felemás a helyzet: nincs egyértelmű fekete bárány, de tény, hogy az összes közvetlen befecskendezéses erőforrás küzd hibákkal. A kokszlerakódás érinti mind a turbós, mind a szívómotorokat, az 1.6 és 2.0 FSI jelzésűek ráadásul még az üzemanyagra is nagyon érzékenyek, ezért azokat csak minimum 98-as oktánszámú benzinnel érdemes tankolni. A TSI-knél az alulméretezett lánc okozhat problémát, az 1.8 és 2.0 TSI esetén pedig fokozott olajfogyasztás is jelentkezhet.  Érdekes módon pont a két véglet a legjobb döntés: a kissé gyenge 102 lóerős 1.6-os és a 3.2-es V6-os az, amely a legkevesebb meglepetést tartogathatja.

volkswagen-passat_variant-2006-1280-21.jpg

Ahogy motorból, úgy váltóból is van pár, a 6 fokozatú kézi mellett 6 fokozatú hagyományos automata és 6 illetve 7 fokozatú duplakuplungos automata is van, ez utóbbiak tartogathatják a legnagyobb költséget, elég csak a kuplung vagy a mechatronika cseréjére gondolni. A 6 fokozatú bolygóműves automatánál a 60 ezer kilométerenként esedékes olajcserékre érdemes odafigyelni. Nem szabad azon meglepődni, hogy a kéziváltónál is lehet költség, hiszen a turbós motorokhoz kettőstömegű lendkereket is társított a gyár, ennek élettartama 200-250 ezer kilométer.

Minden Passatot érinthet az elektromos kézifék meghibásodása, illetve a kormányzár tönkremenetele is okozhat kellemetlen perceket, mivel ha az tönkremegy, az autó nem mozdul. Ha napfénytetővel szerelték a kocsit, keress beázás-nyomokat, mivel előfordulhat, hogy a vízelvezető-csatornák eltömődnek és az esővíz bejut az utastérbe. Elődjénél lényegesen tartósabb a B6-o Passatok futóműve, ugyanakkor az adaptív futóművel szerelt autók javítása költséges lehet, így érdemes a hagyományos futóművet választani.

Ford Mondeo MK4

ford-mondeo_wagon-2011-1280-01.jpg

Nem más, mint maga James Bond volt az egyik fő arca a 2007-ben megjelent, 4. generációs Mondeónak. A Ford típusa ugyanis a Daniel Craig főszereplésével újraindított Casino Royale cím filmben mutatkozott be a nagyközönségnek, a hétköznapokban azonban nem a titkosügynökök, hanem inkább a flottakezelők választása lett.

Az Európa útjain óriási mennyiségben futó Mondeók legnagyobb része ezért nem meglepő módon dízel, de egy-két benzinmotorost is lehet találni. Az 1.8 TDCi kivételével a többi dízelmotor a PSA-tól származik, és szerencsére igen megbízhatók. Az 1.8-as sem annyira a megbízhatatlansága, mint a nagyon drága vezérléscseréje és a kettőstömegű lendkerekek fokozott kopása miatt ajánlható egy fokkal kevésbé. Ettől függetlenül persze aki 1.6-os vagy 2.0-ás dízel Mondeót vesz az legyen tisztában azzal, hogy a flottás kocsik többségét ezzel a két motorral vásárolták új korában, 10 évesen tehát a 150 ezer kilométer sok esetben kétkedésre adhat okot.

ford-mondeo_wagon-2011-1280-0b.jpg

Akármelyik PSA dízelt nézzük, jó tapasztalatokról számolhatunk be, élettartamuk hosszú és alkatrészköltségeik kedvezők. Ettől függetlenül 200-250 ezer kilométer körül már jöhet egy nagyobb költséghullám, tehát fontos az autó előéletének ismerete és az igazolt kilométeróra állás. A benzinmotorosok között sok a szívó 1.6-os, a 120 lóerős motor elegendő a kocsi megmozgatására, de sem magas fogyasztása, sem gyengesége, sem a változó szelepvezérlés drága cseréje miatt nem ajánlható igazán. Jobb döntés a láncos 2.0 vagy a 2.3-as szívómotor.

A típus modellciklusa végén sokan vásárolták a turbós 1.6 Ecoboostot is. A közvetlen befecskendezéses motor alapvetően megbízható, de kialakítása miatt a kokszosodásra figyelni kell, ahogyan turbóhiba és kettőstömegű lendkerék hiba is előfordulhat, hiszen mindkét alkatrész megtalálható a kocsiban.

ford-mondeo_wagon-2011-1280-08.jpg

Nem tartogatnak sok problémát a hagyományos, bolygóműves automataváltók, a később megjelent Powershift névre keresztelt, duplakuplungos nyomatékváltókat azonban csak feltételesen ajánlanánk. A Fordnak ugyanis sok problémája volt ezekkel a típusú váltókkal, az Egyesült Államokban még pereket is indítottak a vállalat ellen a sorozatos gondok miatt. Tehát ilyet leginkább csak akkor szabad, ha vagy nagyon keveset futott az adott jármű, vagy pedig felújították a közelmúltban a váltót.

Citroen C5 2. generáció

citroen-c5_estate-2008-1280-01.jpg

A Citroen egyik mélypontja volt a 2001-ben megjelent C5, legalábbis ami a megbízhatóságot illeti. Hiába tudott sokat, hiába volt benne elképesztően kényelmes hidropneumatikus futómű, ha egyszer a folyamatos elektronikai problémák beárnyékolták az autó pozitív tulajdonságait. Többek között az első generációs C5-nek is köszönhető a márka rossz híre, amelyet talán mostanra sikerült értékelhető mértékben feljavítani. Épp így fordulhat elő, hogy a 2008-tól gyártott 2. generációs C5-ösök ára a konkurens alsó-középkategóriás autókkal, tehát az egy méretosztállyal lentebb lévő típusokkal van egy szinten. Az autó minősége ugyanis egyáltalán nem hasonlítható elődjéhez, egy megfelelően választott motor-váltó kombinációval bátran odaállítható a legnagyobb konkurensek mellé.

Itt említenénk meg, hogy tényleg fontos a megfelelő kombináció: előfordul ugyanis olyan, hogy a váltó maga megbízható, de a motor tartósságával vannak gondok és olyan is, hogy a váltó működése hagy némi kívánni valót maga után. Kezdjük például a benzinmotoros autókkal: a 2008-as debütálás után elérhető volt az 1,8-as, a kétliteres és a 3.0 V6 is. Nos, ha benzines, akkor ezek közül választanánk: ezek ugyanis tartósak és a tapasztalatok alapján a fenntartási költségük is emészthető szinten mozog. Az 1.8-as és a kétliteres volt 5 fokozatú kézivel, utóbbihoz pedig 4 fokozatú automatát is társított a gyár.

citroen-c5-2008-1280-15.jpg

A hagyományos bolygóműves nyomatékváltónál az olajcsere-periódusok betartására kell figyelni. Kizárólag 6 fokozatú automata volt a háromliteres V6-oshoz, ezzel sem tapasztalhatók egetrengető problémák. Nem úgy a későbbi, 1.6 Vti-hez társított robotizált egységgel, amely ugye egy hagyományos kéziváltó egy hidraulikus kapcsolószerkezettel. Lassú és nem olcsó a vezérlőegység javítása sem. Hiába sokkal jobb a turbós, 1.6 THP váltója, ha maga a motor sok gyermekbetegséggel küzd, a vezérműlánc-problémáktól a fokozott kokszosodáson át az olajfogyasztásig sokféle baj előfordulhat. Nagyon jók a THP motorok amikor jók, de ha gond van, az sokba fog kerülni.

Lényegesen jobb a helyzet dízelfronton: a kínálat túlnyomó többségét az 1.6-os és 2.0-ás HDi motorok adják, ezek mindegyike rendkívül megbízható, ha odafigyeltek a megfelelő olajcsere-periódusra. Az 1.6 HDi-nél érdemes odafigyelni a turbó olajcsövében lévő szűrőre, eltömődése ugyanis a turbó elhalálozását okozhatja. A legjobb, ha a vásárlás utáni szerviznél vagy kicserélik, vagy egyszerűen kiszedik. Egyébként tényleg elmondható, hogy mindkét dízelmotor igen jó és megbízható, de természetesen a 200-250 ezer kilométer körül esedékes nagyszervizt érdemes bekalkulálni: inkább vásárolj többet futott, de már kicserélt alkatrészekkel rendelkező autót, mint egy olyat, aminél még hátravan a befecskendezők vagy épp a kettőstömegű cseréje. Az erősebb dízelmotorok közül inkább a 2.2-es és a 3.0-ás HDI ajánlható, a 2.7-esnél fokozottan okozhat gondot a főtengelycsapágy elhalálozása, illetve több tulajdonos is hengerfejesedésről számolt be.

citroen-c5_estate-2008-1280-06.jpg

Fontos kiemelni, hogy a C5. második generációja elérhető volt hagyományos, acélrugós futóművel is, de a hidropneumatikától sem kell tartani, a futómű minden esetben megbízható. Ami egy kis csalódásra adhat okot, az a beltér: bár műszakilag jól viseli az éveket az autó, a kormányon lévő ezüst betét vagy épp az első ülések szélei az elvártnál jobban kophatnak. Tehát ha kicsit kiült az első ülés és kopott a kormány, az nem feltétlenül műszakilag elhasznált autót jelent.

Renault Laguna 3

renault-laguna_estate-2011-1280-01.jpg

Akárcsak a Citroen C5 1. generációja, úgy a Renault Laguna 2. generációja is meghatározta márkája hírnevét - méghozzá igencsak negatív irányba. Ezért fordulhat elő az, hogy hiába megbízhatók a 3. generációs Lagunák, a használtpiac tudomást sem vesz róluk. Pedig tágasak, kényelmesek és olcsók, mégsem kellenek senkinek. Nem véletlen, hogy a Renault a 4. generációt már nem Lagunának, hanem Talismánnak nevezte el, így szakítva a múlttal.

Ha téged nem érdekelnek az előítéletek, nyugodtan vedd számításba a 3. generációs Lagunát: igazi utazóautók, megfizethető áron. Az egész autón nagyon érződik, hogy a francia gyár meg akarta mutatni a világnak: a beltér jól bírja a strapát. a futómű sem egy ördöglakat és a motorok is a bevált alapokra épültek, hogy a lehető legkevesebb baj legyen velük. Így fordulhat elő, hogy a  130 és 180 lóerő közötti verziókban árult 2.0 dCi dízelmotoroknál 4-500 ezres futásteljesítmény sem ritka.

renault-laguna-2011-1280-0c.jpg

Nem kell félni az  1.5 dCi-től sem, mivel a 3-as Lagunában lévő verzió már nem érintett a korábbi hajtókarcsapágy illetve befecskendező problémáiktól. A hajtókarcsapágy hibáját a túlhúzott olajcsere-periódus, míg a befecskendező rendszer gondjai egyértelműen a rossz minőségű beszállítói alkatrészek számlájára írhatók. Ettől függetlenül sokkal jobban illik a Lagunához a 2.0 dCi, a láncos motorral nem szoktak különlegesen nagy gondok lenni. Fontos kiemelni, hogy 2010-ig lehet találni olyan 1.5 dCi Lagunákat, amelyekben nincs részecskeszűrő, tehát ha tartasz az alkatrész cseréjétől, érdemes ilyet keresned.

renault-laguna_estate-2011-1280-09.jpg

Benzinmotoroknál egyértelműen a Nissantól származó kétliteres, láncos szívóbenzines a favorit, az 1.6-os, változó szelepvezérléses motor túl gyenge egy ekkora autóhoz. A Renault-tól származó turbós motorok sem rossz döntések, de természetesen a kettőstömegű lendkerék és a turbó itt is hibapont lehet, hiszen mindkettő megtalálható ezekben az autókban. Azt azért tudni kell, hogy a 2.0 TCe motorok hajlamosak az olajfogyasztásra, tehát érdemes utána kérdezni, hogy a konkrét típus milyen mértékben fogyasztja a kenőanyagot.

Toyota Avensis 2. generáció

toyota-avensis_wagon-2007-1280-01.jpg

Sokan úgy gondolják, hogy nehéz mellé lőni egy 2. generációs Avensissel. Ez alapvetően igaz is: a 2003-ban megjelent középkategóriás Toyota kiállta az idő próbáját, akár a formatervét, a műszaki megoldásait vagy épp a megbízhatóságát nézzük. De ez nem azt jelenti, hogy az autó hibátlan, csak azért ne ugorj bele egy gyors vásárlásba, mert Toyota logó díszeleg az Avensis orrán, érdemes tisztában lenni néhány dologgal.

Ezek közé tartozik a kéziváltók szinkronkapcsolójának meghibásodása.  A próba során tehát feltétlenül kapcsold végig menet közben a fokozatokat, ha a hiba jelentkezik, gázadásra kidobja az 5-ös vagy 6-os fokozatot a kocsi. Gondot okozhat még a hátsó futómű rozsdásodása, a lengőkar ugyanis szétrohad, az új alkatrész pedig méregdrága. Mivel típushiba, bontott aligha van, tehát ajánlott vétel előtt felemeltetni az autót. Ugyanígy ajánlott az első futómű környékén is nézelődni, mivel előfordulhat, hogy féltengely végén lévő gumiharang alá befolyik a víz, ettől pedig a féltengely átrohad. Ha pedig a féltengely eltörik, az autó onnantól önerőből nem megy sehova.

toyota-avensis-2007-1280-24_2.jpg

Mivel az Avensis kedvelt cégautó volt, nem meglepő módon a legtöbben dízelmotor dolgozik. Mivel a 2. generációs Avensisbe szerelt 2.2-es dízelekkel több, költséges probléma is adódhat, célszerű inkább a kétliteres dízelmotort választani. Ezeknél a megszokottnál többször fordulhat el a generátor meghibásodása, illetve célszerű vásárlás után kitisztítani az EGR szelepet, mivel ha túlságosan elkoszolódik, tönkremegy és cserélni kell.

toyota-avensis_wagon-2007-1280-1d.jpg

Mivel 2 millió környékén már inkább a sorozat végéből lehet válogatni, így benzinmotoros Avensist bátran lehet vásárolni. 2006-ig sok gond adódott a benzinesekkel, akár az 1,6-os és az 1.8-as motorok fokozott olajfogyasztására gondolunk, vagy a 2.4-es motorok hengerfejesedési gondjaira. Tény, hogy a kétliteres és a 2.4-es közvetlen befecskendezéses, így kokszosodásra később is hajlamosak, de ez a technológia sajátossága, nem Avensis-probléma. Nem tartogat sok meglepetést egyik Avensis automataváltó-sem, de azért a 4 vagy 5 fokozatú váltóval szerelt autót vásárolnád meg, figyelj arra, hogy a megfelelő időközönként cseréltek-e benne olajat.

A 2. generációs Avensisről készült részletes bemutatónkat ide kattintva tudod elolvasni.

Itt pedig elolvashatod a korábbi cikkeinkben már bemutatott 4 szempontot, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, akármelyik típus után is érdeklődj:

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

Megbízható helyről vásárolj 

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani 

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál! 

Esetleg más kategóriában keresgélsz?

A legjobb alsó-középkategóriás autók, amire nem gondoltál! 

3 millióért középkategóriás autót: 5 jó típus

Síelni indul a család? Fiatal 4x4-es kombik 4 millióig

Tágas családi kombik 2 millióig

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr7015320464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2019.11.24. 21:50:22

Accord 2.0 ? Van megbízhatóbb ?

Eugene Horse 2019.11.25. 08:35:24

200k+ futású tizenéves dízelek=pénztemető :) Soha senkinek nem ajánlgatnék ilyeneket, ahhoz már elég öregek, hogy szarok legyenek (tudom, százból ki lehet fogni 5 jót, de azt nem te fogod kifogni :))))), viszont az alkatrész drága hozzájuk, a fenntartásuk sok egyszerűen. Ezt a kémilliós kategóriát én nem értem, akinek van kétmillája, hitelezzen be még bő kettőt, aztán vehet például egy Ceed SW-t tökújonnan, vagy ha a már a kétmilla is kuporgatós, akkor nem kell villantani az öreg kváziprémiummal, hanem venni kell 700-ért egy ugyanilyen korú és futású Lacsi kombit, oszt csá, az tényleg filléres autó. Mondjuk azzal nem lehet vakítani a haverokat, ez igaz...

Pierr Kardán 2019.11.25. 09:23:20

@ZON: 2 millió Ft a felső határ, annyiért csak azt a verziót kapod meg, amit "pompakocsi" néven emlegetnek, lévén, hogy úgy néz ki a kombi, mint egy koporsószállító autó :-(

gizmo2666 2019.11.25. 10:13:02

Egy koreai autó sem fért be a kategóriába? Meg csak egy japán?

Eugene Horse 2019.11.25. 10:46:06

@gizmo2666: van cserébe két francia, azokat köztudottan mindenki szereti és keresi :)))))))

ZON 2019.11.25. 11:00:31

@Pierr Kardán: Én a megbízhatóságára céloztam. Az Avensis eleje jobban sikerült, mint az Accord puttonya ?

Horváth James 2019.11.25. 11:11:40

Mikor jutunk el odaig, hogy tomegeket befolyasolva ne reszecskeszuro ellen, hanem mellett erveljenek? Hogy a dizelt valasztok a (kozvetlen) kornyezetuk terhelesenek (szennyezesenek) legalabb minimalizalt koltsege alol ne bujanak ki?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.25. 12:10:39

Volvo V70! A középső generáció (2000-2007) első fele, a pofaemelés előttiek kijönnek fél-egy millióból kijönnek és egy tartós, robosztus darab mindegyik, nagyon szépen öregednek.A második fel olyan millió felett van.A legnagyobb hibája a hátsó lábtér szűkössége, de ha elöl nem kétméteres sofőr úl, akkor azért viselhető.Mi majdnem 10 évig nyúztunk egy 2003-as darabot, örök élet, meg egy nap, az istennek se akart elromlani, csak ment, csak ment mindig, mindenhol, mínusz 40 és plusz 40 fok között is.De a harmadik generáció is jó gép, azt is csak ajánlani tudom, az még tágasabb hátul is.Rengetegféle benzinmotor, az alap szívó benyás is bőven jól mozgatja a gépet; dízelek is (a régebbiekben VW eredetű TDI, az újabbakban a Volvo saját D3-4-5 egységei), alkatrész rogyásig legalább is az őshazában.Itt piroslámpánként néha 4-5 is áll egymás mögött, annyira "ritka" a típus...
:-))))))))
Ha meg ennyi van, akkor nagyon szar nem lehet.
Érdemes lehet érte kijönni is és lábon hazavinni.
És az embernek mégsem egy flottaautója (Paszika, Mundano...bár semmi bajom velük) lesz utána.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.25. 12:15:21

@Eugene Horse: Ló Jenő, :D
van igazságod, de szerintem q sokan megégették magukat a köcsög bankokkal (Bangkokkal?) és azok után nem csoda, ha ódzkodnak a hitelfelvételtől, ha csak lehet.Ingatlant nem lehet máshogy, de autót azért igen.Vagy a meglévő hitel mellé már nem fér másik, nem adja ki a matek.Szerintem.

Eugene Horse 2019.11.25. 12:28:01

@geegee: ma már csak forinthitel van, persze annak is van kockázata, de közel sincs akkora bukó kódolva bele, mint a devizába volt. De nem buzdítok én senkit hitelezésre (bár mondjuk kétmilla az 6-8 évre havi 25-30 környékére kijön, ez kb egy havi adag cigi ára...), ha nincs elég lóvé, akkor olcsón fenntartható autót kell venni, a tízéves francia és német dízel például meg nem az.

scsaba1 2019.11.25. 14:07:24

@Eugene Horse:

Tehát akkor a futamidő végére közel 5 milláért van egy olyan autód, ami kb 1,5-2 millát ér... (+kötelező szervizek darabonként legkevesebb 70-80k körüli összegből, hogy ne ugorjon a gari. ) Tényleg megéri.
Max. ingatlant éri meg hitelből venni, vagy bármit, ami legalább tartja az értékét. Mobiltelót, oled tévét, autót azt nem annyira. Viszont ez a 1,5- 2 milla körüli összeg egy jobb munkahellyel összespórolható. Félre tesz még az ember egy 200-300k-t a startszervizre és ennyi.

Eugene Horse 2019.11.25. 14:16:34

@scsaba1: azért az utolsó mondathoz hozzátenném, hogy meg még annyi, amit a tízéves használtautó elvisz szervizköltségben ugyanabban 6-7-8 évben, ha ugyan kibír annyit egy tízéves autó. Az újba meg nyugodtan számold bele a garanciát is, plusz az autó nem befektetés, hanem használati tárgy, szóval az értékvesztés nézni nem feltétlen logikus, hiszen azért veszed, hogy használd, és hogy jól működjön. Egy új autót nyúzhatsz 8-10 évig, majd eladhatod annak a baleknak, akit ez a poszt is céloz, aztán ha elosztod a tíz évedet a költségeiddel, meg elosztod a használt autó költégeit azokkal az évekkel, amíg tudtad használni, nem kapsz nagyon eltérő összeget. Csak az újnál problémamenetesebb volt az életed. Tudom mit beszélek, tavaly vettem egy 12 éves verdát, szétsz*pattam magam vele, egy hónapja meg vettem egy újat, nyugodtabb az életem :) Plusz értem én a hitelellenességet, de havi harminc rongyon kár filozofálni, az tényleg egy cigis havi bagóadagja, vagy 3-4 bepiálós buli költsége. Ha nincs havi harminc törlesztőre, akkor nem lesz évi 150-200-se az öreg autó szervizére.

laci_52 2019.11.25. 15:43:41

Van még két megfontolandó opció ebben a kategóriában: Peugeot 307 SW és Opel Vectra kombi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.27. 01:42:49

@Eugene Horse: Az utolsó fél mondatod megint nagy igazság, de talán már kezdenek kijönni az emberek ebből a barom dízelbuzériából, meg rájönni, hogy a fogyasztás kurvára nem minden.Én igazság szerint kb semmilyen használt dízelt nem vennék, maximum újat, azt is csak akkor ha mennék vele annyit, hogy megérje.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.27. 01:44:41

@scsaba1: Na jó, de ez kápés vásárlásnál is így van, hog ymegveszed ötért, aztán x év múlva már csak másfelet ér.Ebben nem szignifikáns a dízel.