Erre figyelj, ha BMW 3 E90-et vásárolsz!

2019. 09. 25. 15:28 cartárs

bmw-330i-2006-1280-04.jpg

Hosszú évek óta hazánk egyik legnépszerűbb használt prémium autója a 3-as BMW. Napjainkban a legtöbben az E90-es sorozatot keresik, amely 2005-től  kiviteltől függően egészen 2013-ig volt gyártásban. Népszerűségét többek között annak is köszönheti, hogy a gyártó szakemberei mindenkire gondoltak: amellett, hogy volt E90 kódnéven szedán és E91 néven kombi, a típus E92 típusjelzéssel kupé és E93 jelöléssel kupé-kabrió kivitelben is elérhető volt.

Ráadásul az extralista is bőséges választási lehetőséget kínált, így tényleg mindenki megtalálhatta az igényeinek megfelelő 3-as BMW-t. Azonban a típusra különösen igaz a sokszor emlegetett mondás: akinek van pénze majomra, legyen banánra is. Az autó ugyanis sokat ad, de ha úgy alakul, sokat is kér. Lássuk, mik azok, amikre érdemes figyelni a vásárlás során!

waaaagmokua-1920_1.jpg

Sportos autóhoz prémium fék dukál: ha elkopott, ajánljuk a Brembo Sport féktárcsáit és fékbetéteit! 

Jó hír, hogy az E90-es sorozatú BMW-kre nem jellemző a korrózió, általában a helytelenül javított elemeken találkozhatunk rozsdával. Bár igen igényes, de alapvetően jól bírja a hazai utakat is az E90-esek futóműve, ahogyan a beltér is olcsón szép állapotra hozható. Igaz azonban, hogy sok E90-es BMW tűnik elhasználtnak, mivel a beltérben lévő anyagokon lévő gumibevonat egyszerűen lemálik. Különösen az ajtózáró fogantyúk és a középkonzolon lévő gombok érintettek. Ezeket nem drága cserélni, ezért ne önmagában ebből ítéljünk: ha málik az ajtóbehúzó, még lehet jó az autó, ugyanúgy egy makulátlan belterű is lehet elhasznált.

Mechanikus problémák

Ablakemelő szerkezet hiba

1_8619fd02-8393-4671-b3af-6e15419309df_1024x.jpg

Tönkremehet az ablakemelő szerkezet: Ilyenkor lent marad az ablak és nem lehet felhúzni. Érdemes kiszemelt autónál az összes ablakot, ha valamelyik akad, lassan mozog, ott esélyes, hogy cserélni kell a szerkezetet.

Zárhiba

Főleg a vezetőoldali ajtóban lévő érintett, de a többinél is előfordulhat a zár meghibásodása. A tünet azonnal felismerhető, hiszen a távirányítón lévő gomb megnyomására nem csukja be az adott ajtót, azt csak kézzel lehet lezárni.

Kormányzár hiba

bmw_wheel.jpg

A kormányzár nem old ki, ilyenkor az autó indíthatatlan, hiszen az elektronika letiltja az indítást is. A hiba kizárólag a kormányoszlop cseréjével oldható meg.

Termosztát hiba

Különösen a dízeleknél kell figyelni a meghibásodó termosztátra: ha folyamatosan nyitva marad, az autó ugyan nem jelez hibát, de a hideg hűtőfolyadék miatt nem indul el a részecskeszűrő-regeneráció, emiatt a részecskeszűrő eltömődik.

Elektromos problémák

Fedélzeti rendszer problémák

bmw_ccc_restarting.jpg

Gyakori, hogy a 2007 előtt gyártott autókban meghibásodik a navigációs egység, ilyenkor indítás után csak egy BMW logót látunk a központi kijelzőn.  Apropó kijelző, sajnos nemcsak maga a navigációs egység, de a színes kijelző is tönkremehet, Ugyanígy gond lehet az olcsóbb, iDrive nélküli autók rádiójának kijelzőjével is, ott általában elhalványul a kép vagy pixelhiba jelentkezik.

Beázik a csomagtartó

A hátsó lámpa elöregedő szigetelése miatt bejuthat a víz a csomagtartóba. Különösen a kombik érintettek, de szedánoknál is előfordul. Ez azért is nagy probléma, mert a csomagtartó szélein különféle modulok találhatók, így a beázástól tönkremehet a tolatóradar-vezérlője vagy épp a HiFi erősítője is.

Csomagtér kábelköteg eltörik

6.jpg

Változatos hibákat produkálhat, például megzavarodik a hátsó lámpa (néha világít, néha nem),  de szélsőséges esetben akár a vezetőülés alatt lévő, az ablakok és lámpák vezérléséért felelős lábtér modult is tönkreteheti.

Motorok

Dízel

Alapvetően elmondható, hogy a közkedvelt négyhengeres dízelmotorok közül leginkább az M-es motorkódú, 2007 augusztusig gyártott motorok a legjobbak. Az M47-nek nevezett erőforrást megtaláljuk a 318d-kben és a 320d-kben is.  Ezeknél igazán a szívósorban lévő pillangószelep-lapkára kell figyelni, a műanyagból készült alkatrész ugyanis idővel eltörhet, ha pedig ezt beszippantja a motor, az súlyos motorkárt okozhat. Ajánlott ilyenkor a szívósort cserélni.

bmw_n47d20.jpg

A későbbi, N-es motorkódú négyhengeres motorok, így az N47 is lényegesen több figyelmet érdemel: Ezeknél a motoroknál igen nagy problémát okoz a nagymértékű kokszolódás, így a koromlerakódást ajánlott eltávolítani, ha meg akarjuk előzni a későbbi problémákat. Ahhoz, hogy ez biztosan elkerülhető legyen, a vásárlás után ajánlott profi szakemberrel átnézetni a teljes szívó- és kipufogórendszert és kitakarítani azt.

timing-chain-snap.png

Emellett oda kell figyelni a vezérműláncra, az alulméretezett vezérműlánc ugyanis idővel megnyúlik, annak szakadása pedig a motor súlyos károsodását okozza. Problémát okozhat még az olajszivattyú meghibásodása, amely egy idő után nem képes megfelelő mennyiségű kenőanyagot szállítani a szükséges helyekre. Érdekesség, hogy az M-es motorkódú, tehát 2007 nyaráig gyártott, hathengeres M57 esetén is sokszor előfordul a vezérműlánc-szakadás, így ha ilyen típust nézünk, feltétlenül kérdezzünk utána, hogy cserélték-e már.

Vagyis mi egy M-es motorkódú, korai E90-es megvásárlását javasoljuk, ha dízelmotoros 3-as BMW-re vágysz. Jó választás lehet egy M47-es motorral szerelt 320d.

Benzin

Sok, költséges probléma adódhat a négyhengeres benzinmotorokkal. Hazánkban igen népszerű a 2007-ig beépített, VALVETRONIC szelepemelő rendszerrel ellátott N46, amelyet a 318i-kben és 320i-kben találunk meg. Ennél a vezérműlánc-elfáradása és a Valvetronic hibája igen gyakori, általában a rendszer állítómotorja megy tönkre. Ugyanúgy probléma lehet a gyengébb, 316i-kbe épített N45, amely magas olajfogyasztásával és problémás vezérlésével okoz gondot a tulajdonosoknak.

bmw-n52_detailvanos.jpg

Fontos, hogy az N45-ben és az N46-ban és az ezeket váltó N43-ban is megtalálható a BMW VANOS névre keresztelt, változó szelepvezérlésű rendszere, amely olajnyomás segítségével állítja a szelepek időzítését. A rendszer lelke a két szolenoid szelep, illetve a két darab, szívó- és kipufogóoldali vezérműkerék.  Általában a kipufogóoldali kerék megy tönkre, ilyenkor a motor indításakor csattogó hangra lehetünk figyelmesek, illetve ingadozó alapjárat és teljesítménycsökkenés is előfordul. A szakszerű javítás során ajánlott a vezérlés mellett a két kereket és a szelepeket is cserélni.  Érdemes figyelni arra is, hogy a 2007 után beépített N43-as motor közvetlen befecskendezéses, jellemző rá a nagynyomású befecskendezőrendszer-alkatrészeinek tönkremenetele és nagymértékű kokszosodás is.

e5a7ca3d1b9367d321544f663b586abb_xl.jpg

A hathengeres erőforrások sem hibátlanok, de ha ilyet szeretnél, mi a legjobban az N52 motorkódú, 2007 tavaszáig gyártott 330i-ket ajánljuk. Itt a legjobban az elektromos vízpumpa meghibásodására kell figyelni. Sokat futott autóknál előfordulhat még fokozott olajfogyasztás illetve csattogó hidrotőke  is.  Jelentős szívóoldali kokszosodás tapasztalható a 2007 őszén bevezetett, N53-as szívó- és N54-es turbós motoroknál is, illetve magasabb futásteljesítménynél előfordulhat az injektorok meghibásodása is.

Fontos, hogy mindegyik benzinmotoros, kéziváltós autóban van kettőstömegű lendkerék, így annak állapotát is ajánlott ellenőrizni!

Vagyis, ha benzinmotoros E90, mi a leginkább a 2007 tavaszáig gyártott, N52-es motorkódú 330i-ket javasoljuk.

Váltók

Gyors váltásuknak és kényelmüknek köszönhetően sok BMW E90-est szereltek automata váltóval. A legtöbben 6 fokozatú váltó található, a ZF-től megbízható, de természetesen ahogy sok más automataváltó esetén, úgy itt is ajánlott 100 ezer kilométerenként cserélni a váltóolajat. Fontos azonban az ismert előélet: bár ezek a váltók igen tartósak, 250 ezer kilométer után előfordulhat mechanikus kopás, így a váltóban lévő vezérlőtömb, turbina cserére szorulhat.

bmw-335i_coupe-2007-1280-59.jpg

A kéziváltókat a gyár hivatalosan élettartam-olajjal töltötte fel, de a tartósság érdekében azt javasoljuk, hogy vásárlás után abban is cseréltesd ki az olajat.

Akkor most szabad E90-es 3-as BMW-t vásárolni?

Aki elolvassa az ebben a cikkben felsorolt hibákat, könnyen gondolhatja, hogy ezzel a típussal sok a baj. Pedig nem erről van szó: ebben az írásban a lehetséges, az átlagosnál gyakoribb meghibásodásokat gyűjtöttük össze. Ebből a modellből több millió darabot gyártott a BMW, az egész világon óriási mennyiségben futnak ilyen autók, így van miből meríteni.

Egyáltalán nem biztos, hogy ezek csak töredéke is jelentkezik a kiszemelt autónál, hiszen vannak bőven olyan darabok, amik még 10 év felett is hibamentesen szolgálják tulajdonosaikat. Úgy gondoljuk, hogy ha felhívjuk a lehetséges hibákra a figyelmet, azzal megkönnyítjük a vásárlást, hiszen te is tudni fogod, hogy miket kell megnézni a próba során. Egyúttal pedig fontos, hogy tudd: nincs olyan használt autó, amivel nem kell foglalkozni, így jó, ha a vétel után tartalékolsz a lehetséges javításokra. Ha úgy vásárolsz, hogy tudod, mik jöhetnek elő, nem ér majd meglepetés. Alkatrészárakért keresd fel a Bárdi Autó webáruházát, ahol pillanatok alatt megnézheted, mit mennyiért szerezhetsz be újdonsült járművedhez! 

Erre figyelj, ha BMW 3 E90-et vásárolsz!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr6215126004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roadster68 2019.09.25. 20:26:31

"Az M47-nek nevezett erőforrást megtaláljuk a 318d-kben és a 320d-kben is. Ezeknél igazán a szívósorban lévő pillangószelep-lapkára kell figyelni," Jah, de a 318d-ben a 90kW-osban ilyen nincs.

Valakiateleprol 2019.09.26. 09:32:15

Szánalmas hogy egy ilyen prémium kategóriásnak szánt túlárazott szarban gyakorlatilag minden egy elhibázott silány szar komponens noname beszállítóktól és egy hisztis drága foskupaccá teszi az amúgy jó küllemű autót. Olyan hibákkal van tele amit alapos mérnöki munka mellett elképzelhetetlennek tartana az ember ennek ellenére még mindig van aki ezt a szar márkát megveszi.
És nem volt probléma mentes az előd E46 se a triviális rohadási hajlamot nem figyelembe véve se. Persze a fasz japcsiktól már megszoktuk hogy képtelenek olyan kocsit gyártani ahol kibírja a kaszni a motor élettartamát szarrá rohadás nélkül, én azokat se venném meg, de legalább annak a hatása megbízható.

Ha bármelyik francia gyártó megengedett volna magának ilyen hibákat az összes csóringer magyar panelproli már óbégatna hogy mert fosf rancia és én megmondtam milyen szar. De persze ugyanez németben tökéletesen elfogadható.

Roadster68 2019.09.26. 11:25:52

@Valakiateleprol: Most azért mert leírtak néhány hibát attól még a "F" betűs autóknak minimum 3X ennyi van és sokkal idegesítőbbek is előfordulnak méghozzá elég sűrűn. A legszebb az egészben, hogy a franciák még csak nem is olcsóbbak, úgyhogy inkább azokat nevezném túlárazottnak.

murray 2019.09.26. 13:00:19

ezek nagyjából a "szokásos német bajok" kivéve a kormányoszlop hibát. na az igen durva. lehet..

Gerardus A. Lodewijk 2019.09.26. 23:19:46

@Valakiateleprol: Sajnos teljesen egyet kell értenem.

@Roadster68: Igen, csak éppen az Ön állítása, még ha egyébként igaz is, semmiképpen nem teszi elfogadhatóvá, sem menthetővé a szerző leírta súlyos hibákat.

Roadster68 2019.09.27. 18:14:45

@Gerardus A. Lodewijk: Hagyjuk már, hogy súlyos hibák. Ezek a hibák nem minden E90-t érintenek, de minden más autónak is vannak hibái, és legalább ennyire "súlyosak". Na az már sokkal súlyosabb hiba az hogy az újabb BMW-k porig égnek. Csak én magam láttam saját szememmel élőben két porig égett BMWt. Ezekből már én sem vennék. Egyébként tübb mint két éve már nincs BMWm, de az eddig használt több mint 35 autómból benne van a top 3-ban.