5 elektromos autó amit nagyon várunk

2019. 09. 22. 19:00 cartárs

roadster-social.jpg

Néhány évvel ezelőtt még szinte elképzelhetetlen lett volna, hogy egy tucatnyi új elektromos autó kerüljön piacra. Mára azonban ott tartunk, hogy szinte az összes régi és frissen létrejött autógyártó elektromos típusokkal ostromolja a piacot. Most mutatunk 5 olyat, amit mi nagyon várunk:

Tesla Roadster 2

roadster_front_34_1-e1512593855725.jpg 

Nincs elektromosautó-összeállítás Tesla nélkül: nem kivétel ez sem, hiszen ha van olyan elektromos sportautó, amit nagyon várunk, az a Tesla Roadster második generációja. Emlékezetes, hogy a Roadster volt a Tesla első autója, ám a Lotus Elise-re épülő típus inkább csak a befektetők figyelmének felkeltésére, semmint valós, jó termék árusításáról szólt. Nos, a második Roadsternél biztosan nem ez lesz a helyzet: az amerikai gyártó mindent megtesz, hogy a legütősebb elektromos autóval lépjenek piacra.

A Roadster a jelenlegi információk alapján alig 2 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, a végsebessége pedig meghaladja a 400 km/h-t, ráadásul normál körülmények között a haótávja elérheti az 1000 kilométert is. Elon Musk azért szeret nagyot mondani, tehát nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy végül mi valósul meg ebből az egészből, de ha sikerül, a világ egyik legmenőbb sportautója lesz az új Tesla Roadster. A végleges verzió állítólag már jövőre megérkezik. 

Audi e-Tron GT

 audi-e-tron-gt1.jpg

Közel egy évtized késéssel, de 2021-ben végül igazi alternatívát kínál majd a Tesla Model S vásárlóinak az Audi. A német gyártó tavaly leleplezett, e-Tron GT névre keresztelt, koncepciója jövőre mutatkozik be, a gyártás pedig az utána következő évben indul. A jelenlegi információk szerint az autó egy 90 kWh-s akkumulátor-csomagot tartalmaz majd, a két villanymotornak köszönhetően pedig 590 lóerő katapultálja 3,5 másodperc alatt majd 100 km/h-ra a bent ülőket.

A hatótáv várhatóan 400 kilométer körül alakul majd. Érdekesség, hogy a kupésított szedán a lehetőségekhez mérten igen praktikus lesz, a német gyártó 450 literes hátsó és 100 literes első csomagteret ígér. Meg persze rengeteg kütyüt, bőrt, fát és mindent, amitől egy luxusautó luxussá válik.

VW I.D Buzz

 idbuzz_vwcamper_01.jpg

Ha van olyan kisbusz, amelyet lehet rajongásig szeretni, akkor az a Volkswagen Transporter első generációja. A kultikussá vált “hippibusz” modern verzióját tervezi piacra dobni a német autógyártó 2022-ben, az I.D család tagjaként.

Azt már most elárulták, hogy kétféle kivitelben dobják majd piacra az I.D Buzz-t: lesz egy összkerekes, 369 lóerős, 111 kWh-s akkumulátort tartalmazó verzió, amely 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-s sebességre a kisbuszt, illetve egy megfizethetőbb árú, 268 lóerős, 83 kWh-s akkumulátort tartalmazó verzió is. Előbbi esetén 430, utóbbinál pedig 320 kilométer körüli hatótávot ígérnek.

Rivian R1T

rivian-r1t.jpg 

Nem csak hazánkban, de szinte az egész világon ismeretlen volt a Rivian márkanév, egészen tavaly őszig: ekkor leplezte le a márka az R1T névre hallgató pick-upját, amely végre a pick-upok kategóriájába is elhozza az elektromos hajtást - legalábbis jövőre, amikor megjelenik. A cég ígérete szerint a 2,6 tonnás, alvázas járgány három akkumulátor kapacitással lesz elérhető, így 105, 135 és 180 kWh-s verziók közül választhatnak majd a leendő ügyfelek.

A legnagyobb akkumulátoros verzió így akár 640 kilométeres hatótávot is tud, amely már önmagában is kiemelkedő, hát még, ha hozzá számoljuk, hogy egy nagy, rossz légellenállású pick-upról van szó. Az 5,5 méter hosszú, négy darab, 147 kW-s elektromotorral érkező monstrum 5 személy szállítására lesz képes és legfeljebb 800 kg súlyt képes rakományként cipelni.

Lagonda All-Terrain Concept

 lagonda_all_terrain_099.jpg

Tavasszal leplezte le az Aston Martin az újjáéledő Lagonda márka első típusának koncepcióját. Az All-Terrain Concept egy Shooting brake stílusú SUV, amely a gyártó szerint remek választás minden típusú talajra és élethelyzetre, már ami a luxus világában előfordulhat.

A négyszemélyes, minden bent ülőnek maximális kényelmet biztosító SUV vélhetően visszafogottabb lesz a végleges verzióban, hiszen a kormányba épített kijelző, vagy a levegő irányváltó aligha kerülhet sorozatgyártásba. Ettől eltekintve biztosak vagyunk abban, hogy nagyot gurít majd az Aston Martin az új Lagondával, hiszen a Bentley és a Rolls-Royce célközönségét kívánják a szalonjaikba tessékelni.

5 elektromos autó amit nagyon várunk

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr9515157594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qtyuly 2019.09.22. 22:14:25

Nem lesz túlzás egy kicsit az Audi 9 kWh-s akkumulátor-csomagja?

meggyes alfonz 2019.09.22. 22:22:35

Ennél sokkal földhözragadtabb autók kellenek! VW id3, Peugeot 208e, Opel Corsa e stb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.09.23. 01:04:12

Nagyon várunk?Hát, irigylem a poszt-toló lehetőségeit...
:D
Én biztos nem várom ezek, bár tény, hogy jól néznek ki, de tizen-huszon millió forintokat nem adnék semmilyen kocsiért.
Majd akkor várok villanyautót, ha annak értelmes ára lesz, max 4-5-6 millió ft újonnan; továbbá lesz értelmezhető hatótávolsága, ami mondjuk 4-5-600 km világítással-hűtéssel-fűtéssel együtt is és nem utolsó sorban egy 0-100% tankolás ideje is maximum 20-30 percet vesz igénybe.De ez még picit odébb lesz.
Cserébe nem kell sportkocsiként, meg iparművészeti remekként kinéznie, csak mint egy átlagos autónak.
Na hajrá az illetékeseknek, munkára fel, lehet dolgozni!
:D

CCnick 2019.09.23. 07:30:04

Énnem várom ezeket

Jazo 2019.09.23. 10:26:35

Én inkább a megfizethető árú elektromos és nagyobb hatótávú plug-in hibrideket várom...pontosabban nem értem hogy hogy várnak forradalmat ezek nélkül... Senki sem fog 10 milliós e-autót venni 4 milliós helyett. A norvég minta meg nem követhető példa, amíg más országban nem annyit keresnek mint ők.

Nagyot Fingó Bika 2019.09.23. 12:30:17

Tisztelt Cartárs!
Igazán irigylem, hogy ezeket az autókat várja. Minden bizonnyal mellényzsebből ki is tudja fizetni bármelyiket (mindet). Az eccerű (sic) emberek nem ezeket az autókat várják, mert
1. Nem kell nekik roadster, mert nem fér bele a család.
2. Nem kell nekik 590 lóerő, mert annyival csak meghalni, vagy mást megölni lehet, nem biztonságosan közlekedni.
3. Nem kell nekik dizájnszarság kisbusz, mert nem a tervezők agymenéseit akarják megfizetni.
4. Nem kell nekik pick-up, mert nem tartanak otthon ganét, amit ki kéne hordani a földekre.
5. És Aston-Martin sem kell, mert nem luxusra vágynak.
Ahogy más kollégák is írták, egy megfizethető és megfelelő hatótávolságú elektromos autót várunk, de azt nagyon.
Szvsz

fifibá55 2019.09.23. 15:52:48

@Nagyot Fingó Bika: Hamarosan (akár már jövőre) azt vesszük észre, hogy ilyen autók jelennek meg: a gyártók rájöttek, hogy aki lemarad, az kimarad. Az Opel, Skoda, Seat, stb. beharangozott - és gyártani is kezdett! - normális, családinak is használható kisautói szerintem lejjebb fogják vinni a jelenlegi, valóban magasnak mondható árakat.
A legtöbb embernek az autó egy közlekedési eszköz, használati tárgy, maradjon is így.