A legőrültebb autós szabályok

2019. 02. 15. 16:10 The Test Driver

Van néhány ország a földön, ahol a szabályalkotók eléggé elrúgták a pöttyöst, amikor a KRESZ-t írták. Most összegyűjtöttük egy csokorra valót a legelvetemültebb/legmeghökkentőbb/legszokatlanabb szabályokból, melyekkel az autósok az utakat járva találkozhatnak. Lássuk hát!

000d1051627117_58f4f51be8d05.jpg

Németország

A német autópályák arról híresek, hogy ott aztán ki lehet tolni az autók szemét, hiszen nincs sebességkorlátozás. Ez csupán részben igaz, ugyanis csak egyes autópályaszakaszokon lehet nyomni neki, mint a meszes. Ám sokkal érdekesebb, hogy a német autópályákon szigorúan tilos bármilyen okból megállni, hacsak nem vészhelyzetről van szó.

seitenstreifen-auf-der-autobahn-wer-eine-panne-hat-kann-mit-seinem-fahrzeug-auf-den-seitenstreifen-fahren-.jpg

Ha az autó lerobban, vagy a sofőr amiatt kénytelen félreállni, mert kifogyott az üzemanyag, annak komoly következményei lehetnek. Kezdve a hathónapos vezetéstől való eltiltással, egészen az öt év letöltendő börtönbüntetésig.

Ciprus

Cipruson az az autós, aki indokolatlanul leveszi a kezét a kormánykerékről, komoly bírsággal kell szembenézzen. Mivel a szigeten a balesetek száma drasztikusan megnőtt, ezért tilos enni vagy inni (még a legnagyobb nyári forróságban is) vezetés közben.

Oroszország

Moszkvában könnyedén kaphatsz egy 15 ezer forint értékű bünti csekket, ha az autód koszos (mindegy, hogy a kasztnit nem mostad le, vagy a belteret nem takarítottad ki). A törvényt eredetileg azért hozták, hogy a téli hónapokban is tiszták és jól olvashatóak legyenek az autók rendszámtáblái.

really_dirty_cars_from_russia_640_10.jpg

Az autósoknak nem csak az nem segít a szabályt betartani, hogy a kijelölt autómosókon, illetve a saját házad udvarán kívül nem lehet autót mosni, de annak eldöntése, hogy melyik autó számít „koszosnak” is az orosz rendőrök megítélésére van bízva. Szóval Oroszországban szerencsés mindig tisztán tartani a kocsidat.

Manila

Az óriási forgalom következtében a Fülöp-szigetek fővárosában egy rendszámon alapuló rendszert vezettek be. Ez azt jelenti, hogy a hét bizonyos napjain, illetve az előre kijelölt időpontokban bizonyos autósok, akiknek a rendszámtáblájuk nem a megfelelő számra végződik, nem hajthatnak be a város legforgalmasabb részeire, ellenkező esetben súlyos bírságokkal sújtják őket. Például, az autósok, akiknek 1-esre vagy 2-esre végződő rendszámuk, hétfőnként reggel 7 és este 7 óra között nem használhatják a legforgalmasabb utakat.

Spanyolország

estacionamiento-11.jpg

Néhány spanyol város lakóövezeti részén az autósok az útnak csak azon az oldalán parkolhatnak le, amelyik oldalon a páros házszámok találhatóak. Miért? Mert a spanyolok így találták ki.

Dél-Afrika

Dél-Afrikában az állatoknak éppen annyi joguk van az utat használni, mint az autósoknak. Ha valaki nem lassít kellő mértékben, nem áll meg, nem hagyja nyugodtan átkelni az állatokat az úton, esetleg rádudál az úton bóklászó jószágokra, könnyen egy 135 ezer forintos bírság büszke tulajdonosává válhat.

Dánia

child-under-car.jpg

Mielőtt Dániában valaki beülne az autójába és beindítaná a motort, kötelező ellenőriznie, hogy nem bujkálnak-e gyerekek az autó alatt. Nem vicc. Ez benne van a dán KRESZ-ben.

Skandinávia

A skandináv országokban minden autósnak, minden körülmények között, még fényes nappal, jó látási viszonyok között fel kell kapcsolnia a fényszóróját. Nem csak rossz látási viszonyok között és lakott területen kívül, mint nálunk. Ez az skandináv országok földrajzi elhelyezkedésének köszönhető, ugyanis az év jelentős részében elég rossz látási viszonyok között kell vezetniük.

Japán

5ekz6t2ktbbebk76p22a5bpkty.jpg

A távol-keleti szigetországban szigorúan büntetik, ha egy autós – szándékosan vagy akárcsak véletlenül – belehajt egy tócsába és lefröcsköli az éppen arra járó gyalogos(oka)t. Ráadásul a tájfunszezonban ezeknek a büntetéseknek a mértéke drasztikusan megemelkedik.

Thaiföld

Ha nem bírod a hőséget utazás közben, inkább ne menj Thaiföldre… vagy csak ne vedd le a pólódat. Ugyanis a délkelet-ázsiai országban tilos félmeztelenül utazni, függetlenül attól, hogy busszal, autóval vagy tuk-tukkal teszed mindezt. Ráadásul a szabály nőkre és férfiakra egyaránt vonatkozik.

USA

Alabamában például teljesen szabályos a rossz irányba végig hajtani egy egyirányú utcában… feltéve, hogy egy lámpás van erősítve az autód elejéhez. Ugyanitt tilos bekötött szemmel vezetni.

603659-1.jpg

Kaliforniában tilos 100 kilométer/óránál többel haladnia egy olyan járműnek, amiben senki sem ül. A san franciscói lakosok pedig a tűzzel játszanak, ha a koszos alsónadrágjukkal takarítják le az autójuk szélvédőjét.

De az abszolút nyerő kétséget kizáróan Massachusetts, ahol a rendőrök meg fognak büntetni, ha úgy vezetsz, hogy egy gorilla ül a hátsó ülésen. Valószínűleg, ez a legőrültebb szabály, amit valaha hoztak.

A legőrültebb autós szabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr2114629086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2019.02.15. 20:45:19

A skandináv lámpa nem is hülyeség!

Sütemény1975 2019.02.15. 20:57:17

Belgiumban tilos dohányozni vezetés közben és 7.5t felett tilos előzni esőben.

élhetetlen 2019.02.15. 21:45:56

@Sütemény1975: Teljesen normális. Mikor még vezettem, akkor sem gyújtottam rá vezetés közben, mert amilyen drágák a cigik, olyan vacakok, egy kipattanó izzó finánclábat hogy szedsz fel vezetés közben? (gen, drágák, és vacakok, és büdösek, de azért szívom).

Billy Hill 2019.02.15. 23:50:14

Szerbiában még kötelező a "hullazsák" megléte?

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.02.16. 06:33:17

Ciprus Oroszország Japán
minden országban bevezetni
AZONNAL

Drago Brutic1 2019.02.16. 09:36:39

Ebből melyik az őrült? Azt hittem, hogy olyasmi lesz, hogy énekelve állít le a rendőr, vagy hogy kötelező hógolyót tartani a csomagtartóban. Ehhez képest mindegyiknek van értelme. Német autópálya teljesen jogos - vagy nem elvárható, hogy ellenőrizni kell az üzemanyagszintet.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=JcPm5Rn36Kw 2019.02.16. 11:40:23

Nálunk azt, hogy csak lakott területen kivül kötelező a tompitott fényszóró kötelező használata, az még a 90-es évekből származik.. Akkor még volt pár dinamós Polski Fiat 126, és Trabant 601-es. Ezek a városban képtelenek voltak a dinamóikkal elegendő áramot termelni az világitáshoz és az akkumulátor töltéséhez. Mára ezek az autók szinte teljesen kihaltak, szóval jó lenne ha a lakott területeken is kötelezővé tennék a tompitott fényszórók használatát.
Akkor nem fordulna elő olyan, hogy ködben, félhomályban, szakadó esőben a semmiből felbukkan egy szürke, vagy fekete autó fényszórók használata nélkü, mert a vezetője mindenkit lát, mert azok a "lúzerek" használják a világitást.
Szóval ez nem is olyan hülye szabály. Igaz Cartárs? Csak gondolkodj csak egy kicsit, és rájössz te is a látni és látszani értelmére!

ZON 2019.02.16. 11:58:05

Ez komoly ? Németországban megbírságolhatnak, ha műszaki hiba miatt kerülsz a leállósávba ?
(A kifogyott benzin miattiban nem kételkedem.)

Pöff 2019.02.16. 12:18:07

@The Ghost Wolf O1G: @gigabursch:
Én pont ezrét kocsi indításkor felkapcsolom a lámpát...nem azon a 20-50Watton fog múlni a fogyasztás...
Látni és látszani...(de nem elvakítani)

Az ilyen vacak kis led csík helyzetjelzők semmire nem jók...csak pont szerű fényt adnak, távolról nehéz észrevenni mint egy nagyobb tenyérnyi fényforrást.
Egyébként A LED világítások se örök életűek...nem az hogy kiég vagy meghibásodik, a fényárama csökken, és egyre kevesebb fényt fog adni.
lehet 5-10 év után drágán cserélni..
20 év után vajon ki fog gyártani bármit is a mindenféle márkának a mindenféle LED lámpáihoz?

Pöff 2019.02.16. 12:19:27

@ZON: igen, mert veszélyt jelentesz a többi számára

Tesztelo.hu · http://www.tesztelo.hu 2019.02.16. 13:05:30

Kaliforniában tilos 100 kilométer/óránál többel haladnia egy olyan járműnek, amiben senki sem ül. - Ez sem őrült szabály. Nyilvánvalóan az önvezető autók miatt hozták ezt a szabályt, amik ott már kihajthatnak a közutakra is.

ZON 2019.02.16. 13:59:24

@Pöff: igen, de minden büntetés alapja a felróható magatartás. Ha defekt miatt kell megállnom, mert a pályán fekvő tárgy kivágta a gumimat, arról mit tehetek ? Ha folyamatosan gyári szervizben gondoztattam a kocsimat, lerobban, és megbüntetnek, akkor beperelem a gyárat, hiszen az ő hibájuk ?
Sántít ez nagyon, valaki belinkelhetné a német jogszabály ezen részét.

minekez 2019.02.16. 14:24:17

"Néhány spanyol város lakóövezeti részén az autósok az útnak csak azon az oldalán parkolhatnak le, amelyik oldalon a páros házszámok találhatóak. "
Keskeny utcákban ez egy hibátlan szabály, így legalább nem kell szlalomozni az itt-ott álló kocsik között.
Érdemes lenne kicsit gondolkodni, mielőtt valamit hülyeségnek állítasz be....

Reggie 2019.02.16. 15:07:01

@Pöff: Csakhogy a xenon elettartama 3000 ora, a led-nek meg 20000 es kb. 50ezer egy szett, azaz 300khuf, ha a LED-et kene helyettesitse. Amugy pont erre van a nappali menetfeny, az eszlelhetoseg szempontjabol annyit tud, mint a tompitott, csak az utat nem vilagitja meg rendesen, mert azt nem szukseges.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2019.02.16. 16:03:28

Keresgéltem erre a dán szabályra, de sehol sem találtam ezt a dán szabályok között.
Olyan oldalt viszont találtam, ahol leírják, hogy ez hoax:
www.quora.com/Is-it-true-that-it-is-illegal-to-start-a-car-in-Denmark-without-first-checking-whether-someone-is-lying-underneath-it

Helyette azt találtam érdekes dán KRESZ-szabályként, hogy a biciklisnak elsöbbsége van az autóval szemben:
www.thecopenhagenbook.dk/practical/driving-in-denmark-general-rules/

open access 2019.02.16. 17:24:01

Ezeknél a szabályoknál nagyobb "őrület" ez a címadás. Bár tudom, enélkül kevesebb lenne a kattintás. Szóval elég gyenge iromány, de hát itt vagyunk, ugye, úgyhogy a célt elérted.

balfa 2019.02.16. 18:49:59

@Reggie: csak ugye hátul nincs. tompítottat kötelezően, mindig, mindenhol!

zsolt64 2019.03.02. 11:17:33

"tompítottat kötelezően, mindig, mindenhol! " Mindig nézem mi értelme van amikor 50 percet araszolok a dugóban, és melegítem az előző kocsi seggét a tompítottal. Mindezt nyáron 35 fokban és vakító napsütésben.
Ja és ha ezt állandóan csinálod előbb-utóbb még a korszerű autóban is kimerül az akksi, vagy állandóan 30% körüli töltöttség lesz,. Így lehet az akksi 2-3 év alatt kinyírni. Továbbá egy korszerűűb autó ilyenkor felemeli az alapjárati fordulatszámot hogy pörögjönn a generátor, Eredméy még több benzint fogyasztasz....

Beer Monster 2019.06.29. 14:26:59

@Pöff: Akkor mit kell csinálni műszaki hibánál?

Macropus Rufus 2019.07.25. 12:22:36

@Drago Brutic1: a jenkiké. Nézd meg az amcsik milyen idióta szabályokat hoztak. A többieknek van értelme, de az övék konkrétan idiótaság:
üres kocsi nem mehet 100km/h gyorsabban. De ebből következik, hogy 90-en minden probléma nélkül mehet egy üres kocsi...
sáfrányos alsóval nem takarhatod le a saját kocsid szélvédőjét. Mert miért?
Gorilla nem lehet a hátsó ülésen?

Az igazi probléma az, hogy ezeket a szabályokat valami ellen hozták. Tehát 100km/h-val száguldozó hót üres kocsik voltak az utakon esetleg szaros alsóval volt takarva sok autó szélvédője, vagy az emberek gorillákkal a hátsó ülésen közlekedtek. (és akkor még ott van a fagyival a hátsó sebben közlekedni tilos, vagy az orális szex szankcionálása. Hülyék ezek az amcsik)