5 autó 400 ezer forintért

Avagy van élet a Suzuki Swiften és az Opel Astra F-en túl

2019. 01. 25. 16:28 cartárs

peugeot_306-3-door-1997-2002_r5.jpg

Van 5-600 ezer forintod, amiből autót kell venni? Ez azt jelenti, hogy legfeljebb 400 ezer forintért nézhetsz kocsit, a többit elviszi az átírás, eredetvizsga és vagyonszerzési illeték kifizetése illetve a vétel utáni szerviz. Bár sokan egyből a Suzuki Swiftet vagy az F Astrát ajánlják, a nagy kereslet és az „úgysem kell rá költeni” hozzáállás miatt sajnos ezen autók többsége már fél lábbal a bontóban van. Különösen veszélyes a korrózió, amely mindkét típust fokozottan érinti és ami a lehető legrosszabb egy öreg autónál: ha ugyanis elkezdődik a lakatosmunka és feltárulnak a csapdák, könnyen az autó vételára maradhat a lakatosnál. Vagyis érdemes olyat keresni, ami nem csupa rozsda, ráadásul kevésbé népszerű. Hiszen ha az adott típus nem olyan kelendő, úgy azonos összegért szebb példányt vihetünk haza. Ebben az írásban 5 ilyen autóról lesz szó: a lista összeállításakor fontos volt, hogy még túlságosan nem elavult, a lehetőségekhez képest biztonságos (így legalább három csillagos töréstesztű) és olcsón fenntartható autókat mutassunk be.

Fiat Punto 2

Kis pénzért autót keresőknek nehéz nem ajánlani a Punto 2-t: a formája még most sem rossz, normális a töréstesztje, olcsók hozzá az alkatrészek és a szinte minden utcasarkon találni belőle.  Az autó 1999-től egészen 2010-ig volt piacon, a legnagyobb változást pedig a 2003-as ráncfelvarrás jelentette. Ekkor a stílusos csíklámpákat nagy cicaszemekre cserélték, nyugodtan mondhatjuk, hogy kérdéses eredménnyel, a többség szerint ugyanis ezzel elrontották a formatervet. 400 ezer forintért persze még csíklámpás 2-es Puntokból lehet válogatni, a kínálat 80%-át ezek adják. Alapvetően elmondható, hogy érdemesebb egy korábbi, akár a széria elejéről származó, de megfelelően karbantartott darabot választani, hiszen sem biztonsági, sem felszereltségi szinten nem történt komolyabb módosítás a ráncfelvarrás során.

dywktkpturbxy9lywe5mmrizwjkmjjkmjuzn2y5mtixzgflnwziy2u1zc5qcgeslqmadm0cwm0buzmfzqmgzqhc.jpg

Mivel 400 ezer forintért így is a kínálat alsó harmadából válogathatunk, ezért különösen fontos a karosszéria állapota. Amíg ugyanis egy vezérlést vagy féktárcsát belátható összegből ki lehet cserélni, ha rohad a fél autó, gazdaságosan nem javítható. Az ajtók alja és a sárvédők mellett a küszöb alsó része, a hátsó doblemez és a küszöb találkozása is olyan, aminél bizony előfordulhat rozsda. Nagyon kell figyelni, hiszen egy látszólag rendezett autó is rozsdaboglya lehet, úgy, hogy elsőre nem is látod, ezért mindenképp alá kell nézni a kiszemelt példánynak!

Érdemes résen lenni a váltóknál is: 2001-ig a differenciálműben a fogaskoszorúk szegecseltek. Elég egy vadabb tulajdonos, hogy aztán a fogaskoszorú rögzítése elengedjen, amitől az elforog a difiházon, az erőátvitel pedig megszűnik.  Jobb tehát a 2001-es évjárattól nézelődni, vagy ha mindenképp 1999-es vagy 2000-es autót vennél akkor alaposan kipróbálni, hogy 1-2-es fokozatban érkezik-e kattogó hang a váltó felől.  Gyakoriak a Punto 2-eseknél a váltóbowden cserék is, mivel a bowden gömbfeje elöregszik, majd leesik. Az eredmény: hiába kavargatod a váltót, semmi nem történik. Bár ideiglenesen visszarakható a bowden, ha ez megtörtént, jobb mihamarabb cserélni, hiszen hamarosan újra előjön a probléma. Érdemes figyelni a futóműre is, különösen a féltengelyre. Ennek porvédője ugyanis hajlamos a kiszakadásra, ha pedig nem cserélik azonnal, a csuklónál rengeteg kosz jut a féltengelyre, ami így tönkremegy.

fiat-punto-hatchback-3-drzwiowy-1290-4163_v1.jpg

Elektromos problémák természetesen minden öreg autónál előfordulhatnak, a Punto 2-nél mégis van néhány, jellegzetes probléma: az egyik a City Servo elhalálozása. A legrosszabb esetben egyáltalán nem működik a rásegítés, de olyannal is találkoztunk már, hogy egyik irányba működött, a másikba pedig nem. A modellfrissítés előtti Puntóknál még relével oldották meg a rendszer biztonsági áramtalanítását. Ahogy minden, idővel ezek is elhasználódnak: kezdődő szervomotor-relé hibára utal, ha időnként lekapcsol, majd egy újraindítás után újra működik a rásegítés.

Gyakori még ezeknél az autóknál a hátsó lámpák megzakkanása, ezt testelési problémákból adódó zárlat okozza. Mivel sokan nem foglalkoznak a problémával, ezért a zárlat miatt keletkező hőhatás miatt az érintkezők eldeformálódnak. Ezáltal a hátsó lámpák valóságos karácsonyfaként működnek, például a féklámpa „indexel”, a tolatólámpa pedig „fékez” stb.  Ha nem esik az eső, akkor is próbáld ki az ablaktörlőket: a rudazat ugyanis gyenge minőségű, ha kattog, akkor készülni kell a komplett cserére, hiszen idővel összeakad és ott maradsz a zuhogó esőben ablaktörlő nélkül.

fiat-punto-hatchback-5-drzwiowy-444-5522_v1.jpg

Motorok tekintetében leginkább az 1.2-es, 16 szelepes, 80 lovas ajánlható, a 8 szelepes, 60 lovas maximum városi közlekedésre elég, nagy tempónál már kevéske. A 60 lóerősnél figyelni kell a hengerfejtömítésre, ez ugyanis hajlamos átégni, így a vétel után, vezérléscserekor ezt is érdemes kicserélni. Gázolajos erőforrások közül ennyi pénzért az 1.9-es dízel az ajánlott, amely 60 lóerősként szívó, 80 lóerővel pedig turbósként is elérhető volt. Nyilván, ha a megbízhatóság a fontos, előbbit kell keresni, de utóbbi élhetőbb.

Renault Megane 1

1995-től egészen 2003-ig árulta a Renault a Megane 1. generációját, amelyet 1999-ben frissítettek, 400 ezer forint körül már bőven találunk ilyet. A francia gyártó apait-anyait beleadott a típusba, így a korszakhoz képest kényelmes beltér, jó menetkomfort és természetesen számos extra jellemezte a típust. Persze ez utóbbi egyben az 1. generációs Megane hátránya is: bizony a típusnál előfordulhatnak elektromos anomáliák, így rossz ajtónyitás-érzékelőre, elsötétülő, majd feléledő műszerfalra és rakoncátlankodó rádióra is számítani lehet.

megane1kombi.jpg

Amíg ezek azonban nem teszik mozgásképtelenné a járművet, a felső holtpont jeladó hibája igen. Ez igazi nép-Megane betegség, szinte mindegyiknél előjön, vagy jött már. Legalább ennyire gyakori a gyújtótrafó illetve a fojtószelep hiba, így érdemes rákérdezni, hátha a közelmúltban cserélték a kérdéses alkatrészeket. Érzékeny pontja ezeknek az autóknak a hűtőfolyadék-szivattyú is, ha vezérléscserére kerül a sor, ebből is ajánlott újat vásárolni.  Általánosan elmondható, hogy műszakilag egy folyamatosan karbantartott példány azért még ilyen korban sem válik pénznyelővé, különösen, ha a széria végéről választunk.

Már csak azért is érdemes a 99-es frissítés után gyártott Megane-okat keresni, mert innentől galvanizált karosszériával készült a típus. Ez azt jelenti, hogy többségében azoknál az autóknál harapódzott el a rozsda, amiket csúnyán összetörtek és szakszerűtlenül javítottak, vagy esetleg Ausztria illetve Németország útjain használták őket, ahol sokáig nagyon durván sózták az utakat, így károsítva az ott használt autókat. Ebből a szempontból az olasz-francia importautók jobb állapotban vannak, de persze ha egy mód van rá, törekedj egy végig itthon használt autóra. Amíg azonban a karosszéria állja az idő próbáját, a beltér kevésbé: málló kormány, szegmenshibás kijelzők, vagy letörő kapcsolók előfordulhatnak.

megane1belter.jpg

Ha kicsit kopottas is a beltér, így is van miért a Megane-t választani: 400 ezerért 2 légzsákos, 4 csillagos töréstesztű autóból azért olyan sok nincs, így ha egy kicsit is számít a biztonság, jól jársz a típussal, persze, ha szakszerűen javították és nem három autóból hegesztették össze a kiszemelt példányt.

Az erőforrások közül a kínálat többségét az 1999-es frissítéskor megjelent 16 szelepes 1.4-es és 1.6-os motorok adják, 1.8-as és kétliteres kivitelből ekkora összegért elvétve találunk, azok a példányok pedig általánosan elhasználtabbak. Alapvetően az 1.4-es és 1.6-os is megbízható, igaz, a kisebb motornál a Sagem gyújtótrafók nem igazán a strapabírásukról híresek, előbb-vagy utóbb garantáltan cserére szorulnak és nem is gyárit, hanem minőségi utángyártottat érdemes vásárolni.

megane1kombi2.jpg

Ha mindenképp dízel kell, akkor a legjobban az F8Q motorkódú 1.9-es szívódízellel jársz. Ezt 2000 szeptemberéig gyártották, és bár tippünk alapján a legtöbben – órától függetlenül – benne van vagy 7-800 ezer kilométer, megbízhatónak számít. Nem rosszak a későbbi 1.9 dTi-k vagy 1.9 dCi-k sem, de ezek a közvetlen befecskendezéses motorok lényegesen drágábbak lehetnek, ha beüt a krach. Főleg az utóbbi, hiszen ez már a common-rail korszak gyermeke.

Peugeot 306

Ha már a Megane szóba került, nem mehetünk el a másik francia kompakt, a Peugeot 306 mellett sem. Érdekes, hogy míg Megane-t vagy Puntót azért viszonylag sokan keresnek ebben az árkategóriában, a 306-osok nem egy esetben sokáig kelletik magukat a használt autós portálokon. Pedig ez a típus igazi „jolly joker”, hiszen lényegesen megbízhatóbb, mint ahogyan azt a híre alapján gondolná az ember.

peugeot_306_hatchback_5-drzwiowy_193_566_head.jpg

Egy magyarországi, nem két autóból összerakott darab még ilyen korban sem rozsdásodik vészesen, pedig a legutolsó darabok is 2001-ben készültek. Meglepő, de extrák tekintetében sem áll rosszul a 306: ha egy kicsi szerencséd van, simán találhatsz egy 2 légzsákos, klímás, elektromos ablakos, szervokormányos példányt, amely ésszerű keretek között karbantartható.

Motorikusan kiváló döntés mindkét 8 szelepes 1.6-os, amely 88 vagy később 98 lóerejével még klímával is elfogadhatóan mozgatja a bódét. Az 1.4-es 75 lóerős épp elegendő teljesítményt nyújt, ennél viszont többen panaszkodnak a Sagem motorvezérlő elhalálozására.

peugeot-306-interior-1.jpg

Érdemes helyette Magneti Marellit vásárolni, ahogyan a Sagem gyújtótrafókat is ajánlott lecserélni, hiszen akárcsak a Renault Megane-nál, úgy a Peugeot 306-nál is gyakori, hogy tönkremennek. Hiába, ilyenkor látszik, hogy egy autó megbízhatóságánál mennyit jelent az alkatrészbeszállító. Előfordulhat még, hogy az ajtóátvezető kábelek megtörnek, ettől pedig a központi zár megbolondul, de más kontakthibák is okozhatnak kellemetlen perceket a tulajdonosoknak. Van, akinek a szellőző ventillátor adja fel a harcot, másnál az indexkapcsoló megy tönkre.

A gázolajos erőforrások közül az örvénykamrás 1.9-es dízelek ajánlhatók a leginkább, de mivel nagy eséllyel bennük van már a világ összes kilométere, nem árt résen lenni. A tulajdonosok hengerfej-repedésről, illetve elszakadó vezérműszíjakról számolnak be. Mivel egy-egy ilyen művelet gyakran az autó értékének jelentős részét teszi ki, nem meglepő, hogy sokan ahelyett, hogy költenének rá, inkább eladják, a következő tulajnál pedig rövidesen jöhet egy nagyobb motorgenerál. Épp ezért inkább csak akkor dönts ilyen dízel mellett, ha bizonyítható, hogy rendszeresen karbantartották. Erősebbek, de még kényesebbek a 2.0 HDi-k, a common-rail dízelmotorok, így itt is csak a folyamatosan karbantartottak az ajánlottak.

30614.jpg

Motortól függetlenül, a 206-os Peugeothoz hasonlóan a 306-os kényes pontja a hátsó futómű. A torziós rendszerű megoldásnál a torziós rugók okozzák a problémát, ezeknek ugyanis a tűgörgős csapágyai elfáradnak, a kerék pedig bedől. Ezt egyszerűen úgy veheted észre, hogy az autó mögé guggolsz és ha a kerekek befele dőlnek, akkor felújításra van szükség, ennek ára körülbelül 80 ezer forint szakszervizben.

Citroën Xsara

A Citroën nagy reményeket fűzött a Xsarahoz, amivel a nem túl emlékezetes ZX utódjaként léptek piacra. Az autó minden ponton felülmúlta elődjét: divatosabb, kényelmesebb és felszereltebb lett. Emellett többféle kivitelt is gyártottak, a stílusos háromajtós mellett volt ötajtós és kombi is. Hovatovább, még látványos reklámkampányt is készítettek, a típus arca pedig Claudia Schiffer lett.  Ebben az írásban most főképp az 2000-es modellfrissítésen átesett autókkal foglalkozunk, mivel ezeknél már sikerült kiküszöbölni a korai daraboknál jellemző minőségi problémák többségét.

citroen-xsara-2028_13.jpg

Mivel a 90-es évek végén megjelent PSA-termékről van szó, nem kell meglepődni, hogy motorikusan rendkívül hasonlóak a tapasztalatok, mint a már említett Peugeot 306-ossal. Az 1.4-es 75 lóerős, belépőszintű motornál a tönkremenő motorvezérlő és a gyújtótrafó okozhat kellemetlen perceket és drága javítási költséget, de találkoztunk már több hengerfejes példánnyal is. Épp ezért jobb döntés a 110 lóerős, 16 szelepes 1.6-os, amely ahogy a konszerntárs, úgy a Citroën esetén is érzékeny a megfelelő gyújtógyertyákra.

Meglepő, de a hirdetések alapján a 306-osoknál még egy kategóriával lelakottabbak a dízelek, így nyugodt szívvel itt is csak a szívó- és turbós kivitelben is létezett 1.9-est mernénk javasolni, de azokat is csak úgy, ha egy szerelő alaposan megnézi.

citroenxsara-2028_5.jpg

Csalóka lehet a kilométerfutás, hiszen aligha hihető, hogy egy 18-20 éves dízel autóban kevesebb van, mint a nála kettő generációval újabb, fiatal cégesként leadott utódjában. Kulturáltabbak, de kényesebbek az 1.4-es és kétliteres, common-rail dízelmotorok, ebben az árkategóriában ezeknek csak a legelhanyagoltabb példányai találhatók meg, így mi inkább kerülnénk őket.

Ennek a típusnak is érzékeny pontja a hátsó, torziós futómű, így érdemes résen lenni: ha a hátsó kerekek bedőlnek, akkor készülni kell a felújításra. Ha nem is ennyire problémás műszakilag, de zavaró az indexkar meghibásodása, ami vagy össze-vissza indexelésben, vagy annak teljes hiányában csúcsosodik ki. Ha nézed a hirdetéseket, feltűnhet, hogy sok Xsaranak hiányzik egy- vagy több külső kilincse, ez tervezési hiba, jó minőségű utángyártott alkatrésszel hamar orvosolható.

citroen-xsara-2028_6.jpg

Előfordulhat még légzsákhiba-jelzés is, ilyenkor nem kell megijedni, nem maga a légzsák ment tönkre, hanem az egyik ülés alatt szétjött vagy kontaktos lett a légzsák átvezető. Ilyenkor vagy új csatlakozókat forrasztanak fel, vagy direktben kötik össze a kábeleket, hogy megelőzzék a későbbi széthullást. Előfordul a fűtőradiátor tönkremenetele is, így a kiszemelt autónál feltétlenül tapogasd meg az utasülés előtti lábteret, lehetőleg olyan helyen, ahova cipő nem érhet (például a műszerfal alatt). Ha vizes, nagy az esély rá, hogy a radiátor felől jön.

Skoda Fabia

Nagy lépés volt a Felicia után a Fabia, nem véletlen, hogy a cseh gyártó valósággal bankot robbantott: a mai napig a legnépszerűbb kisautójuk a Fabia első generációja, amelyből szép számmal válogathatunk a használt piacon is. 400 ezer forint körül egyértelműen a legidősebb/legfapadosabb Fabiák vannak, de így is ki lehet fogni egy még pár évig jól használható példányt. Extrák helyett tehát érdemes azokra az előnyökre koncentrálni, amelyek minden Fabiában megvannak: így a kategóriatársakhoz képest tágas beltérre, a jó szerelhetőségre, a megfizethető alkatrészekre és jó biztonságra és a még ma sem elavult utastérre.

skodfabia2_750_500_70.jpg

400 ezer forint körül a legtöbb Fabia vagy az ősi Skoda-blokk, a 60 vagy 68 lóerős 1.4 MPI illetve a 2002-ben bevezetett 54 illetve 64 lóerősként létező HTP (High Torque Power= nagy nyomaték teljesítmény :D:D:D) motorral érhető el. A négyhengeres 1.4-es megbízhatónak számít, de azért nem árt résen lenni: egyes – jellemzően elhasználtabb – példányoknál fokozottan előfordulhat, hogy hengerfejessé válik a motor. Ezért ha ilyen, 1.4-es Fabiát nézel, feltétlenül nézz bele a kiegyenlítőtartályba. Ha koszos, esélyes, hogy a sérült hengerfej-tömítés miatt motorolaj került a hűtővízbe. Emellett az olajszintet is vizsgáld meg, plusz az olajbetöltő sapka levétele is ajánlott: ha habos vagy krémszínű trutyi van a kupakon, az nagy eséllyel hengerfejtömítés-problémára utal.

A városban 8-9 litert is fogyasztó 1.4-es utódjaként lépett piacra az alacsonyabb fogyasztású, háromhengeres HTP-család, amely 6 szelepesként 54, 12 szelepesként pedig 64 lóerős. Egyik sem tépi fel az aszfaltot, de visszafogott közlekedésre alkalmasak. Mindkét verzió láncos, erre pedig nem árt figyelni: sajnos – főleg a korai évjáratoknál – átugorhat vagy a legrosszabb esetben el is szakadhat a lánc, ezért legyél résen a próba során: jelezd, hogy te hallani szeretnéd, ahogyan hideg motornál indul az autó! Ha ugyanis csattogva kel életre a kis motor, akkor lehet készülni egy vezérlés-cserével, ez pedig 60-80 ezer forint is lehet, ami ebben az árkategóriában komoly alkualap.

skoda-fabia-2000-1280-21.jpg

A HTP-erőforrások további gyenge pontja a gyújtótrafó: nem bírják jól a hőterhelést, így előfordul, hogy egy autópályás-etap után mennek tönkre. Szerencsére hengerenként külön cserélhetők, de mivel háromhengeres motorról van szó, ha egy elromlik az autó önerőből már nem nagyon megy sehova, így, ha gyakran mész távolabb az otthonodtól és nem csak a környéken való mászkálásra kell az autó, érdemes kicserélni a gyújtótrafókat, hogy ne érjen meglepetés.

Nem érdemes a 100 lóerős 1.4-esre vágyakozni, hiszen ennek olcsó árát elsősorban az adja, hogy a maximális teljesítményéhez 98-as oktánszámú üzemanyag kell bele, ha 95-öst tankolsz, körülbelül úgy megy majd, mintha 75 lóerős lenne, cserébe többet eszik annál. A BBZ motorkódú erőforrások ráadásul fokozott olajfogyasztók is, a folyamatos utántöltés pedig további plusz költség.

Dízelek közül mindegyik megbízhatónak számít, de ekkora összegért sajnos kevés is van és azok is igencsak lelakottak. Ha mégis gázolajosat szeretnél, az 1.9-es szívódízelt válaszd, ezek egyszerűek és olcsón karbantarthatók, de többségük bizony már lefutotta a Föld-Hold távolságot, esélyesen többször is.

fdv42f0d0_b_0011.jpg

A Fabiák karosszériája szerencsére nem hajlamos a rozsdára, ha felütötte a fejét a korrózió, annak vagy osztrák előélet vagy pedig egy rosszul megjavított korábbi törés az oka. A beltér is tartós, itt leginkább az eltörő szellőzőrostélyok, illetve az eltörő ablakmechanika okoz problémát. Ez utóbbi jobb esetben csak akkor történik, amikor leengeded az ablakot, rosszabb esetben menet közben, a semmiből csapódik le – és törik szilánkosra – az oldalsó-üvegek egyike. Ez a hiba csak az elektromos ablakos autókat érinti, így ha nem akarsz vele vesződni, kurblisat keress. Kevésbé kényelmes, de tartósabb.

Előfordul még, hogy elhalálozik a fűtőmotor előtét-ellenállása, ilyenkor csak 4-es állásban jön levegő a rostélyokból, de a szervokormányt (már ha van az autóban), sem árt alaposan kipróbálni, ezek is feladhatják a harcot.  Ha nem fontosak az extrák, mi egy Eco kivitelt néznénk meg: ez az echte-fapad, semmi sincs benne a motoron, karosszérián és 4 ülésen kívül, a szervokormány és a kesztyűtartó-fedél is hiányzik. Viszont mivel elég gyéren felszerelt, nem is keresik annyira, így egy szépet is ki lehet fogni belőle.

Itt pedig elolvashatod a korábbi cikkeinkben már bemutatott 4 szempontot, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, akármelyik típus után is érdeklődj:

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

Megbízható helyről vásárolj 

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani 

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál! 

Esetleg más kategóriában keresgélsz?

A legjobb alsó-középkategóriás autók, amire nem gondoltál! 

Síelni indul a család? Fiatal 4x4-es kombik 4 millióig

Olcsón fenntartható egyterűek 1 millió forintig

 

 

 

 

 

 

 

 

5 autó 400 ezer forintért

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr214571376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haXXXor 2019.01.25. 17:30:47

Tok jo posz (meg a blog is)

PIER 2019.01.25. 18:16:06

Az összes szemetet sikerült összegyűjteni, épeszű ember ezeknek közelébe se megy.
" Amíg ugyanis egy vezérlést vagy féktárcsát belátható összegből ki lehet cserélni" persze, csak a munkadíj alsó hangon 50 ezer, meg egy 40-es ha tisztességesen minden cserélsz ahogy illik.
És ha nem jön semmi közbe akkor lett egy 400 autóból egy 500-as ami max 430-at ér a piacon.
Arról ne beszéljünk, hogy két küszöbcsere+sárvédőiv javítás megint 60-tól felfele az anyaggal, ha megfújatod akkor megint eltapsoltál egy 100-t.
Ez meg a legalja:"Nem érdemes a 100 lóerős 1.4-esre vágyakozni, hiszen ennek olcsó árát elsősorban az adja, hogy a maximális teljesítményéhez 98-as oktánszámú üzemanyag kell bele, ha 95-öst tankolsz, körülbelül úgy megy majd, mintha 75 lóerős lenne, cserébe többet eszik annál." Hát persze ha meg 102 oktánost teszel bele akkor meg lesz 125 lóerős.Tényleg ilyen hülyének néz mindenkit a posztíró??????????????

Vittore. 2019.01.25. 18:25:06

De vicces, pont 2 napja kezdtem én is egy autós blogba, mert annyi hülyét látok az utakon, hogy ordibálás helyett egyszerűbb kiírni magamból: autosok.blog.hu/2019/01/23/a_befagyott_autos_gyokerek

A témához: Én a Punto-kat csak halaálautóknak nevezem. Tényleg normális a töréstesztjük? Már ránézésre is azt látom, hogy ebből baleset esetén nem száll ki senki. A fenti listán a Peugeot 306-os is ilyen szerintem. Ide sorolnám még a régi Suzuki Swifteket, az is kb. ez az árkategória.

400000 alatt lehet kapni még a Daewoo Lanos-t is, ami talán strapabíróbb, és nem nagyon kell karban tartani. Nekem évekig volt egy rövid változat, mondjuk meglepődtem, mennyire nincs abban sem oldalirányú védelem. Az ajtó masszívnak tűnik, aztán amikor szétszedtem, kb. két lemez egymás felé heggesztve, 0 belső tartalommal. Oldalról csak a két lemez véd.

A Skoda Fabia ebből a szempontból sokkal erősebb, faternak a 2001-es Fabiája olyan masszív ajtókkal van felszerelve, hogy majdnem kétemberes a nyitása-csukása.

cartárs 2019.01.25. 18:31:19

@PIER: Hát ez van, az autókat karban kell tartani.

A Skodára: ez azért öngól, mert 10 évig volt a családunkban egy BBZ motorkódos Polo, amely 100 lovas volt és bizony, ha 98-as helyett 95-ös került bele, akkor baromira nem ment. Először mi is néztünk, hogy WTF, de aztán a Porsche Hungariánál közölték, hogy ja, hát ez egy 75 lóerős motor "tuningolva" és ha jobb teljesítményt akarunk, akkor tessék jó benzint tankolni, vagy elégedjünk meg a 75 lóerő körüli szinttel, mert ilyenkor visszavesz a motorvezérlő elektronika. Úgyhogy nem, egyáltalán nem hülyeség amit írtam, ha nem kapott 98-as vagy 100-as benzint, semmit sem ért a plusz erő.

@Vittore.: A Punto egyértelműen jobb a Lanosnál az EuroNCAP 3 csillagra törte, de ami fontosabb, hogy egyszerűbb belőle manapság rozsdamenteset találni. Egyik ismerősöm egy nagy hazai autókereskedésben dolgozik, ahol adnak le használt autókat is, amikor elviszik az újat. Na ő rozsdamentes Lanost még életében nem látott, Puntót sokat.

kunzoo 2019.01.25. 18:31:35

@Vittore.:
A 306 helyett inkább 406 jobb. Nem drágább, és azt jó vezetni. Nagyobb hely van benne. Nekem volt 1.6 benzines, nem egy erőgép de hozza a kötelezőt.

victor vacendak 2019.01.25. 18:41:53

szerintem az adott típus átlagos futásteljesítményére sem lehet alapozni, mert nem minden autó volt flottautó. aki csak így nézi, az akkor is gyanakodni fog, ha tényleg kevesett futott, szervizkönyves autót talál, mondván az lehetetlen...

az állapotot nézni meg megint csak közel van a lehetetlenhez. az oké, hogy kívül belül jó állapot szemet szúr, de a lényeg, a motor állapota, az meg nem látszik, csak ha szétszedik. azt senki nem fogja tudni vásárláskor eldönteni, hogy 15 vagy 75 ezrenként tettek-e olajat és vajon pont olyat, ami kell, vagy valami olcsó, híg fost, ami miatt a hengerek fala már reszelék az olajteknőben...

a használt vásárlás lottó, és csak egy kicsit nagyobb az esély a nyerésre.

Vittore. 2019.01.25. 19:22:58

@cartárs: a Lanos-t meg tudom erősíteni. Én gyakorlatilag gombokért adtam el, csak hogy ne kelljen leadnom bontóba. Kuplungos lett, a motor ette az olajat, egy kátyúba hajtva eltört valami a felfüggesztésnél, és az eladás előtt pár nappal behalt az elektromos ablakemelő. Pedig nagyon karba volt tartva, csak 1 télen át az utcán parkolt, úgy látszik, az betett neki. Na jó, a kuplungban a feleségem kezdővezető státusz is bejátszhatott, de a többi a koreaiak sara. A kinézete viszont egyedi volt, mi csak kisp.csájúnak neveztük.

svb · http://retrostation.freeblog.hu 2019.01.25. 19:24:24

Tobb Xsaram is volt (van), 200k km korul, amiket csereltem: onindito, kuplung, generator (felujitva) ill. eloregedtek 16 ev alatt a hutoviz csovek es cseresek voltak. A legdragabb javitas az index bajuszkapcsolo volt. Az 1.6os szerintem a vilag vegeig elmegy, elobb rohad le rola a muanyag kasztni minth az a motor valahol ott maradjon.

csedo 2019.01.25. 19:31:44

December 27-én egy Land Cruiser-es jött nekünk hátulról, a 306-osunkba. Az autó természetesen totálkáros lett, de mindkét gyerekem karcolásokkal megúszta a hátsó ülésen. Ennyit arról, hogy milyen a törésteszt.
Egyébként tök jó, hogy a kommentek egy része "ránézésre" íródott, miközben a posztoló nem sajnálta az időt és legalább utánanézett a típusoknak, esetleges hibáiknak. A mi 306-osunk 20 éves volt és semmi baja nem volt, mi 16 éve használtuk és használnánk ma is, ha a mögöttünk jövő kilát a két tonnás panellakásából.
Persze zsigerből okoskodni egyszerűbb.

_krampampuli_ 2019.01.25. 19:32:02

A Peugeot 306-hoz:
"de az utódja, a 16 szelepes, 110 lóerős 1.6-os sem rossz választás" Hát még ha gyártásba is került volna, akkor akár igaz is lehetne ez a megállapítás... 16 szelepes motor csak 1.8-as és 2.0-ás létezik 306-osban.
2000 augusztusában más 1.6-os motor jött, de ez is 8 szelepes, a korábbi 88 után ez 98 lóerős.
Amúgy könnyen találni nem csak 2, hanem 4 légzsákos 306-ost is (nekem is olyan van).

A Citroën Xsarához:
"Ebben az írásban most főképp az 2000-es modellfrissítésen átesett autókkal foglalkozunk, mivel ezeknél már sikerült kiküszöbölni a korai daraboknál jellemző minőségi problémák többségét."
Ezzel a kijelentéssel erősen nem értek egyet: az 1-es Xsara nagyságrendileg megbízhatóbb, mint a "békalámpás", holott már a késői 1-es Xsaráknál is megjelent egy kezdetleges BSI.

berlingo 2019.01.25. 19:36:24

Ebben az árkategóriában ezek az autók a legalja. Inkább egy Honda Civic vagy Toyota Corolla, de a Swift is töredéke hibát rejthet mint ezek az ipari hulladékok.

cartárs 2019.01.25. 19:42:37

@_krampampuli_: A 306 javítva, köszönöm!

Annó egyik barátomnak nézegettünk Xsarat, akkor egy márkaszervizes azt tanácsolta, hogy kifejezetten a facelift utánikat nézzük, azok lényegesen jobbak. Ilyen infókat találtam más forrásokból is.

@berlingo: Már vártam, hogy mikor jönnek ezek az autók :D

kunzoo 2019.01.25. 19:56:06

@berlingo:
Ja csak a swiftben tutira meghalsz. Annak is megvannak a maga hibái. Pl szétszakadnak a féltengely gumiharangok, széttörnek az ajtózárak. Elrohadnak.

_krampampuli_ 2019.01.25. 20:25:22

@cartárs:
Kösz a korrekciót, de a 98-as szám még lemaradt... ;-)

A Xsara-témához: a CAN-BUS rendszer miatt a 2-es Xsarák rendkívül érzékenyek a feszültségingadozásra, sokszor nincs is komolyabb más ok a meghibásodások hátterében.
Ha fórumokon rákeresel például az "Antipollution Fault Xsara" kifejezésre, akkor lehet, hogy részben már meg fogod érteni az álláspontomat. De az állandóan meghibásodó csomagtérajtó-zár, a szinte kicserélhetetlen első helyzetjelző-izzók (a fényszóró-izzót nagyon ügyes tulajok talán még ki tudják cserélni) szintén nem a második széria mellett szólnak.
Benzinmotorok tekintetében lényegesen jobbak a 2-es Xsarák, ezt egyáltalán nem vitatom, csakúgy az elérhető extrák listáját tekintve sem.

Faby 2019.01.25. 20:53:49

Előítéletes vagyok, ebből a felhozatalból én a Fabia-t választanám, franciát soha többet, esetleg nagy duzzogva a Puntót (egyszer ültünk egy példányában 3-an hátul szép nagy kamasz gyerekek, nem mondom, hogy tánctér, de meglepően elfogadhatóan elfértünk. Jaj de régen volt, ma már biztos nem menne)
Ja, a HTP jelentése: Há' Toljad neki Paraszt :D
Illetve nekem sehogybsem jön ki a matek a Fabia henger és szelep számmal, 3 hengerrel nehéz 8 szelepet összehozni. Nem inkább 6 és 12 szelepesek azok a motorok?

Wandál 2019.01.25. 20:55:02

Toyota Corolla
Nissan Almera
Mazda 323F

mind van 400 körül, akár klímával, a benzinesek kb a világból kimennek...

w

cartárs 2019.01.25. 21:08:18

@Faby: Dede, 6 és 12.
@_krampampuli_: Javítva az is.

gss 2019.01.25. 21:26:35

Rendszám alapján le lehet kérni az adatait egy autónak az állami ügyfélkapu rendszerből.Ez vevőnek erősen ajánlott.

laci_52 2019.01.25. 22:19:36

Ha már Skoda, miért nem Felicia? 4 éve 300 rugóért vettem egy tip-top állapotú korróziómentes 2001-es példányt, azóta alig kellett javíttatásra költeni és jön-megy, teszi a dolgát ma is. Még legalább 5 évig használni fogom, ha nem töröm össze. Jó, tudom, lassú, de jórészt Budapesten belül használom, ott pedig nem fontos a motor teljesítménye. Az alkatrészek olcsók és bárhol kaphatók, ha baj van, bárhova vihetem, minden szerelő ért hozzá. Kevés ennél olcsóbban fenntartható autó létezik.

parazita666 2019.01.26. 01:19:18

@Vittore.: Az apád szaros Fábiája meg a hulladék Lanos az összehasonlítási alap? Kb. ez a két legótvarabb autó, ami az utakon előfordul. Családilag a szemetet szeretitek megvásrolni, aztán osztod az észt?
parazita666 B====D------ O-: Vittore

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.26. 06:56:15

A HTP az a Hiába Taposod, Paraszt rövidítése...
:-)))
Jó volt a poszt, nem lehet belekötni.
Nekem annó a R19-ZX-Escort trióból volt választva a legelső.
Azok is jó gépek voltak, a Renault abba is beleadott mindent, szinte német minőségűnek írták a tesztek, akkor még papíron.Szerettem a gépet, 8 évesen vásárolva megvolt még másik 8 éven át, és még akkor is meg lehetett volna menteni...Sose rohadt le, mindig indult és mindig hazavitt.Aztán a külföldre költözés miatt nyugati árakon már nem volt értelme megmenteni.
Az 1. gen Fabiával van még kevéske saját tapasztalat, volt ilyen a családban és röhej, vagy nem, de az 1.2-es motorral tényleg egész nyomatékos volt.Jó, nyilván nem a 3000-res tdi magasságát hozta, de használható volt.
Ezekkel a negatívumokkal együtt is milyen jó volna manapság is ilyen kocsikat tudni vásárolni újonnan, 0-km-esen, mondjuk 1, max másfél milláért szerintem a csóri országokban (káeurópa, exxovjet régió, közép-délamerika, stb...) a vásárlók nagy része futna a szalonokba értük.
Sokkal jobb vételek lennének, mint egy tsi vagy ecotec, netán dci motoros 10 évvel fiatalabb csoda gép (Paszika, Astra, Laguna3, stb), horror árú részecskeszűrő, kettőstömegű, nagynyomású-injektor és hasonló problémahalmazokkal...
Csak hát szalonállapot ezekből már régen nincs, sajnos.És ezek már nem voltak füstölgő romhalmazok, mint mondjuk a 80-as évek elejei kocsik.
A végére még azt írnám, hogy ne kilométert, de még csak ne is állapotot nézz, hanem inkább előéletet!
Az ismeretlen előéletű, szekszinek tűnő, macsó puncimágnes-vas helyett inkább a 10-15 éve ismert, tágabb családi használatú papás autót válaszd...Már ha jót akarsz a pénztárcádnak.
:-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.26. 07:08:46

@laci_52: Hát nem tudom, te hol és mikor láttál rozsdamentes Feliciát, de kb a Columbo felesége kategórija lehetett. Mi is nézegettünk ilyet, mikor a nejemnek kellet kisautó, de kb 100-ból 100 volt undorítóan rozsdás.Már a net előtt a képektől is elborzadtunk.Ugyanígy a Fordka is.(ez olyan kicsi autó, hogy becézgetni kell...).Még az évezredváltás körül VW Polok jutnak eszembe, azok is egy rozsda-foskupacok voltak a nagy részben, még drágán, relative fiatalon is.Pl az ajtó közepe tudott rozsdásodni, wtf, micsoda agyatlan egy típushiba...
:-oooooo
A Corolla és az Almera talán tényleg belefért volna még a posztba.

kunzoo 2019.01.26. 08:39:35

@laci_52:
Nekem is volt, Favorit és felicia is. A korróziómentes példány azért ritka madár. Nem ez a jellemző.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2019.01.26. 09:03:17

@PIER: "lett egy 400 autóból egy 500-as ami max 430-at ér a piacon."

Nem azért veszel 400ezres autót hogy haszonnal eladd hanem hogy járj vele pár évig. Az 500ezresben is cserélni kell a vezérlést és rögtön 600ezres lesz ami csak 530at "ér a piacon" és ha még olajat is cserélsz benne meg teletankolod ....

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2019.01.26. 09:17:45

@Wandál: 323 mazdát 4éve amikor nagyon azt akartam venni se találtam olyat amit ne zabált volna a rozsda és azóta eltelt 4 év...

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2019.01.26. 09:30:33

@geegee: mi 2002 körül vettünk egy 95-ös R19-et, pár évig az volt a családi csiniautó aztán egy évtizede az a széttaposósverda, olajcserén meg vezérléscserén kívül olyan 200ezret kellet rákölteni javításra, út szélén egyszer maradtam vele a kuplungszerkezetben tört el valami franciásan filléres műanyag szar, de életem legmegbizhatóbb és legolcsóbban fenttartható autója. Ha lenne olcsón egy nemszétrohadkasznis R19 simán megvenném.

Az igazi Trebics 2019.01.26. 12:09:03

@cartárs: Az 55 KW-os (75LE), ferde hátú Fabiám után évekig jártam egy BBZ motorkódos 1,4-es, 74 KW-os (101LE) Skoda Fabia Sedan-nal, de erről a 98-as oktánszámos baromságról még csak nem is hallottam . 95-öst tankoltam, és a nagyobb kasztnival, megpakolva, 5 személlyel sem volt probléma az előzés, gyorsítás, autópályán a 140-150-et (óra szerint) kényelmesen vitte emelkedőn is, és a fogyasztás sem ment 7-7,5 fölé. Mondjuk klíma nem volt benne, és az olajat is után kellett tölteni két olajcsere között, de ezt a teljesítménycsökkenést én nem tapasztaltam.

cartárs 2019.01.26. 13:08:18

@Az igazi Trebics: Gondolom folyamatosan 95-öst tankoltál, azért nem tűnt fel, nálunk az esetek 90%-ában 98-as vagy 100-as benzint kapott, ezért volt feltűnő.

Külön utánanéztem, a Vezess-en is írják:
"A használtautó-piacon Škoda Fabiát keresve jó megoldás az 1,4 literes, mindkét változatban 16 szelepes benzines is. A 100 lóerős előnye, hogy többnyire bővebb felszereltségű autó veszi körül. Nem muszáj 98-ast tankolni bele, működik 95-össel is, csak akkor nem 100 lóerős."

www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2015/05/29/hasznalt-auto-mit-tud-a-legolcsobb-skoda-fabia/

Az olajat amúgy a miénk is ette, 8 éves volt a kocsi, amikor egy márkaszervizben közölték, hogy amúgy 7 éves koráig kedvezményesen javította volna a gyár. Persze addig nem szólt senki, köszönjük szépen :D

Pic 2019.01.26. 13:49:05

@Az igazi Trebics: Háááát attól az még lehet, hogy csak 75 lőerő. Az én Pólóm pontosan ugyanezt tudja a 75 lovas motorral. Ha minden jól megy, de szinte soha nem megy jól. Folyamatosan van valami nyűgje.

Ugye sokan szidják a francia kocsikat és istenítik a németeket. Hááát én már nem.

Amiért nálam totál leszerepelt a Volkswagen annak oka az, hogy hittem a régi beidegződésekben és lecseréltem a 2002-es Citroen C3-at 230 ezerrel, egy 2003-as VW Polo-ra 160 ezer kilométerrel. (Mindkettő elsőtulajos volt, kímélt, sok pálya, garázsban tartott, mindkettő 1,4 benzin 75 ló, tehát szinte csak a gyártó különbözött.)

Az előző hozzászólásokban emlegetett ajtózár hiba ismerős, a nehéz izzócsere szintén, a fals elektromos hibák 200 ezer után bizony mind mind vannak/voltak. Nagy baj nem volt belőlük, de Bosszantottak.

MÉGIS:
- A kocsi váza nagyon egyben volt. Semmi nyikorgás, zörgés. A Vw az itt nyikorog, ott zörög.
- A motor nagyon szépen duruzsolt, ahhoz képest a Polo egy traktor. Elvittem több mesterhez is. A szerelők szerint "nagyon szép VW hangja van" Hát a jóédes anyukáját a VW-nek....
- A Citroen pályán 130-nál 6,5-et evett, a Polo 7,5. Városban ugyanez 7,2 vs 8,2-8,5
- A Citroen kényelmesebb volt és kb 10%-al nagyobb
- A szervízelés 30-50%-al drágább a Polo esetében

A legfontosabb, hogy összességében a Citroen sokkal jobban bírta a strapát.
Jó Példa erre a kipufogó. A Citroent úgy adtam el, hogy a kipufogó már "brekegett". Amikor észrevettem a megváltozott hangot a szerelő mondta, hogy ez annak a jele, hogy a kipufogó hamarosan tönkre fog menni, ki fog lyukadni, jól láthatóan 1-2 helyen már megrohadt. Hát ez a szar francia kipufogó nem átallott 2 évig haldokolni és mikor eladtam, még mindig csak haldokolt, de a kocsi működött és "ment mint az állat" .... mondjuk inkább úgy, hogy rendben ment :)))
Ehhez a képest a Polo kipufogója semmi hangot, hibaüzenetet nem ad, nem is "haldokol" látványosan, nincs is látványosan elrohadva de rendszeresen kifúj 1-2 helyen, ilyenkor az érzékeny motor elektronika rögtön elveszi az erőt és "elmennek a lovak" aztán megint hegeszti a szerelő és megemlíti, hogy lassan aktuális lesz a csere, de készüljek rá, hogy elől, hátul, középen szar, tehár cserélgetheti részenként, de attól a többi még szar lesz.

A következő kocsi japán lesz (hamarosan) esetleg francia. Német szóba sem jöhet.

sunblind 2019.01.26. 13:54:32

Egy 306 S16 mennyire kéne, pirosban. Úristen.

laci_52 2019.01.26. 13:55:01

@geegee: Ja persze az enyémet egy évvel előbb hibátlanul kilakatolták...

Az igazi Trebics 2019.01.26. 13:57:10

@cartárs: Lehetséges, én azt mondom, hogy nagyobb terheléssel így is jobban ment, mint a korábbi kisebb kasztnis, 75 LE-s Fabiam..

Pic 2019.01.26. 14:02:11

@cartárs: Ez az olaj dolog nekem is megvan. Állítólag VW jellegzetesség. Néztem is nagy kerek szemekkel amikor a lelkemre kötötték, hogy nézzek majd rendszeresen olajszintet, mert nem fogja kibírni a következő szervízig.

ÉS TÉNYLEG! Töltögetem én is.

Bezzeg az a "szar francia" ilyet nem csinált. Az olajat csak menetrendszerinti szervízben kapott és ott sem kellett sok.

Amit mondtál a márkaszervizes dologról, meg a 7 évről az nagyon érdekes, mert a Polo az előző tulajnál végig márkaszervízben járt és ott semmit nem mondtak neki csak szó nélkül nyomták bele az olajat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.26. 15:01:11

Csatlakozom a többiekhez, a két fhanszia kocsink (R19 és P206) bármikor jobbak voltak, mint szinte bármelyik német autóink...(Wartburg 353, majd 1.3; Opel Kadett majd Rekord, VW Paszika)...
.
(A Rekord mondjuk kivétel, de azt csakis azért vettem meg, mert az atyaúristent is ráköltötte az előző tulaj a szemem láttára (előélet!!!!) könnyen szerzett pénzből.Annak csak a fogyasztása volt kedvezőtlen.Nem rossz, csak kedvezőtlen.De amúgy imádtam, azóta is az egyetlen autó, amiben rendesen elfértem.)

Gyorgy007 2019.01.26. 15:19:22

Jók ezek a katalógus képek a gyári új autókról, valóságban pedig a hányinger és öklendezés kategória.

Ilyen kocsit úgy vegyetek gyerekek, hogy még 600 e van a zsebbe. Átírás, biztosítás, vezérlés csere, olaj/szürőcsere 2 garnitúra normális gumi. Továbbá tudsz élni a gondolattal, hogy bármikor beugorhat egy 50-100 e ftos javítási költség.

Blindmouse 2019.01.26. 17:19:19

Ezek azok a kocsik, amik helyett szívesebben vásárolnék bkv tömbjegyet inkább..
a fiJatputtó? komolyan? az univerzum leghulladékabb kocsija.. :D

ételizésítő 2019.01.26. 18:12:32

"csíklámpás 2-es Puntokból lehet válogatni"
Van olyan típus is, hogy Punt?
Mert a "Puntok" ennek a többes száma.
A Punto többes száma magyarul Puntók, hosszú ó-val.

Nem kéne megtanulnod írni, ha már mindenáron írásban akarsz észt osztani?

ételizésítő 2019.01.26. 18:19:32

@cartárs:
A gyári előírásnál nagyobb oktánszámú benzin tankolni pénzkidobás.
Az eletronika ugyanis csak azt ellenőrzi, hogy az adott oktánszám (azaz 95-ös esetén a 95) megvan-e, és ha nincs, utánaszabályoz, hogy ne kopogjon a motor.
Viszont ha megvan a 95, akkor tovább leszarja, hogy 98-as vagy 100-as vagy még több, a 95-ös szintet tartja. És a teljesítmény sem lesz jobb semmivel. Puszta parasztvakítás az egész.
Esetleg utána kéne nézned egyszer, hogyan működnek az autók.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2019.01.26. 18:28:36

@ételizésítő: Itt olyan autókról van szó ahol a 98-as a gyári előírás a 95 meg a megyazzaliscsakszarabbul. Örülök, hogy segíthettem a szövegértésben.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.26. 18:30:52

BMW 316 ti E46 Compact 1800-as motorral. 500 ezer forint full extra, ülésfűtés, tempomat, digit klima, usb, bluetoth rádió 8 colos érintőkijelző, 16 colos alufelni, dupla vastag rozsdamentes karosszéria, téli gumik acélfelnivel, 6-7 liter fogyasztás. Most vettem bajoroknál a fiamnak. Mint az álom 250 ezer kilométerrel. 18 éves, Gyári kipufogó, teleszkópok, eredeti kopásmentes bőrkormány és műszerek, üléshuzatok, vezetett szervizkönyv Az ilyeneket ott már kidobják a kukába, de még 50 évig működőképes. Értékvesztése ezek után nulla, inkább már csak termeli a pénzt nem viszi. Élettartamra szóló karbantartásmentes láncvezérlés. Minden évben vagy 20%-al nő az ára, ha az állapot fennmarad, és keveset, évi 5000 kilomtert fut. Nem vennék semmilyen más autót.

ételizésítő 2019.01.26. 19:28:21

@eßemfaßom meg áll:
A cikkben szereplő autók hol a faszban lennének már 98-as benzinre beállítva.
Láttál te már autót életedben?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2019.01.26. 19:47:32

@ételizésítő: tévedtem, ezek szerint mégse jött össze a szövegértés.

moonlight777 2019.01.26. 19:54:04

@Blindmouse:

Az ország nem csak Bp-ből áll, az ország igen sok részén ezek a kocsik az egyetlen közlekedési alternatíva....

_krampampuli_ 2019.01.26. 20:39:23

@Gyorgy007:
"Ilyen kocsit úgy vegyetek gyerekek, hogy még 600 e van a zsebbe. Átírás, biztosítás, vezérlés csere, olaj/szürőcsere 2 garnitúra normális gumi. Továbbá tudsz élni a gondolattal, hogy bármikor beugorhat egy 50-100 e ftos javítási költség."

Érdekelne, hogy jön ki a 600.000 Ft...
Mikor vettem a 306-osomat, akkor a minőségi téli és a nyári gumikhoz is vettem külön gyári alufelni-garnitúrát is, mégis fényévnyire volt az akkori szumma kiadásom a 600.000 Ft-tól.

Ha valaki mondjuk ötéves használt autót szeretne venni, akkor annak ugye a 600.000-nél is mélyebbre kell nyúlnia vásárlás után a bukszába, hiszen minden némileg drágább lesz hozzá, különösen a gumi-garnitúrák a "szekérkerekek".
miatt. Aztán nem 50-100.000 Ft-os extra kiadások réme fenyeget, hanem mondjuk félmilliósoké.

Más:
Épp most szerepel a Totalcar-címlapon egy Insignia. Ha jól számolom, akkor az első három évében átlagosan veszített naponta 5.500 Ft-ot az értékéből, és mellé jön még a kötelező biztosítás, a teljesítmény-adó, a valószínűsíthető casco, esetleg parkolóhely vagy garázs-bérlet költsége, és máris napi 10.000 Ft környékén vagyunk (vagy akár jóval fölötte) úgy, hogy bele sem ültek az autóba.
Nem is értem tehetős a népeket, hogy minek is vesznek egyáltalán új autót, ennél a legarcátlanabb díjú lízing, vagy az autókölcsönző ára is bizonyára alatta marad...
Nem is értem a cikk íróját, hogy miért tér ki egyáltalán a fogyasztásra. Aki ilyet vesz, annak édesmindegy, hogy mennyit fogyaszt az autó-gondolnám én, egyszerű földi halandó.

A mai magyar társadalom nagyon kettészakadt, akár ebből is láthatjuk. Akiknek belefér a költségvetésükbe a 300.000 Ft + tankolás + szerviz + mosatás, stb összeg a család összes autójára a havi kiadásukba, az nyilván lenézi az efféle olcsón fenntartható autókat.

camell · http://indafoto.hu/camell 2019.01.26. 20:58:50

A francia autók témához... Másfél éve vettünk egy Xsara Picassot, családi autónak, három gyerek mellé. Annyira szar a kocsi, hogy ez idő alatt (2005-ös évjárat) kellett cserélni 2* olajat, két stabpálcát előre, meg egy hátsó dobot. A gyerekek szeretik, mert kilátnak belőle, én szeretem, mert kényelmes. Ami kicsit negatív, hogy kicsit szereti a hasát (1,6 benzin 8 szelep, ami itt 95 ló, átlagban 8 literrel járunk el), és 120 felett már hangos. Ha valamira lecseréljük, az valami nagyobb motoros japán lesz, 7 üléssel. Több gyerek nem lesz, de néha kellene plusz 1-2 ülés.

Crip Lee 2019.01.27. 10:44:12

A Skoda az elso kuszobvegnel kezd el rozsdasodni. Nekem volt egy szalon ujonnan vett aminek 8 evesen folyt a rozsda a kuszobbol

Nincs közöttünk csicska 2019.01.27. 12:39:46

Volt mar kocsim 400ezerbol, es kb. 4 even at benzinen/olajon kivul semmit nem kellett rakni bele, Corsa volt, de Puntom is volt es az is jo kocsi. Jo a valogatas 400 ezres szinten nem konkret modellt veszunk hanem allapotot.

Legyen inkabb 600 a limit, mert az kb. egy havi fizu.

En vennek egy G Astrat egy kicsit tobbert, annak sem tud olyan hibaja lenni amitol bedol a csaladi kassza.

Nincs közöttünk csicska 2019.01.27. 12:42:56

@Vittore.: Punto2, Fabia1 kb. ugyanolyan biztonsagos mint barmelyik mai vadiuj 900 kilos kisauto, azota csak a bimbammok miatt van tobb csillag, tokeletes torestesztjuk van.

Nincs közöttünk csicska 2019.01.27. 12:52:32

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi: A 16ti BMW motor kozismert selejt, az elso vanos-szerviz tobbe lesz mint a kocsi erteke.

Burgermeister 2019.01.27. 13:00:50

"Más:
Épp most szerepel a Totalcar-címlapon egy Insignia. Ha jól számolom, akkor az első három évében átlagosan veszített naponta 5.500 Ft-ot az értékéből, és mellé jön még a kötelező biztosítás, a teljesítmény-adó, a valószínűsíthető casco, esetleg parkolóhely vagy garázs-bérlet költsége, és máris napi 10.000 Ft környékén vagyunk (vagy akár jóval fölötte) úgy, hogy bele sem ültek az autóba.
Nem is értem tehetős a népeket, hogy minek is vesznek egyáltalán új autót, ennél a legarcátlanabb díjú lízing, vagy az autókölcsönző ára is bizonyára alatta marad...
Nem is értem a cikk íróját, hogy miért tér ki egyáltalán a fogyasztásra. Aki ilyet vesz, annak édesmindegy, hogy mennyit fogyaszt az autó-gondolnám én, egyszerű földi halandó.

A mai magyar társadalom nagyon kettészakadt, akár ebből is láthatjuk. Akiknek belefér a költségvetésükbe a 300.000 Ft + tankolás + szerviz + mosatás, stb összeg a család összes autójára a havi kiadásukba, az nyilván lenézi az efféle olcsón fenntartható autókat."

cégesautó volt....soha nem vennék uj autót pont ezért a nagy értékvesztésért

ételizésítő 2019.01.27. 19:59:01

@eßemfaßom meg áll:
Tanulj meg úgy olvasni, hogy összejöjjön.