Így húzhat csőbe az autód!

Gumialkatrészek amik meghibásodása könnyen az őrületbe kergethet!

2018. 08. 08. 10:30 cartárs

Annak, hogy egy autó meghibásodik, sokféle oka lehet. Vannak olyan hibák, amelyek egyértelműek: ha elkopott a fék, nem megfelelő a fékhatás, ha pedig a lengéscsillapító adja fel, akkor elpattog a kerék. De mi a helyzet akkor, ha egy olyan alkatrész okoz problémát amire nem számítunk? 5 gumicsövet mutatunk be, amelyek – bár sok esetben hosszú évekig megbízhatóan teszik a dolgukat –, ha egyszer elhasználódnak, annak komoly meghibásodás lehet a vége.

carproblems-min-880x503.jpg

 

Hirtelen elmegy az erő?

Turbócső: akinek turbós autója van, annak van ilyen az autójában. Ez az alkatrész a töltőlevegő-hűtő és a turbó között található és feladata, hogy a már lehűtött levegőt a turbóhoz szállítsa. Az  2.0 CDTi Insignia-tulajdonosok bizonyára ismerik is, hiszen a 2013-ig gyártott első generációs középkategóriás autók ismert hibája volt a turbócső kiszakadása.

turbocso.jpg

 

 

A gyatra anyaghasználat azt eredményezte, hogy a cső rövid időn belül (akár az autó 1-2 éves korában!) kiszakadt. Az eredmény: eltűnő motorerő, hibajelzés a műszerfalon és fütyülő hang a motortérből. Kiszakadásakor ugyanis elillan a turbónyomás, amitől egy turbós autó „csigalassúvá” válik.

2q01uer.jpg

Az ott bizony masszív olajfolyás

Természetesen nemcsak az Opel Insigniáknál, de minden turbós autónál előfordulhat ilyen meghibásodás. Ha meg akarod előzni, érdemes szemrevételezni a motortérben lévő csövet: ha már olajos vagy repedezett, jobb, ha kicserélteted, mint hogy megvárod, amíg kiszakad és tréleren kell eljuttatnod az autót a szerelőhöz.

Ezért tűnhet el a gáz a klímarendszerből

A klímarendszer több elemből épül fel: áll többek között kompresszorból, kondenzátorból, szárítószűrőből, párologtatóból, levegőbefúvóból, expanziós szelepből és persze csövekből. Az, hogy a rendszer meghibásodik, sokszor épp ez utóbbi, pontosabban utóbbiak egyikének meghibásodására vezethető vissza.

klimacso.jpg

A klímacső feladata a hűtőfolyadék szállítása. A leggyakrabban ennek az elhasználódása okozza a klímarendszer meghibásodását, hiszen ha a cső kilyukad (porózussá válik), a rendszerből elszökik a hűtőközeg, így a légkondicionáló működésképtelenné válik.

0527141434a.jpg

Közel a vég..

Mivel napjainkban egyre összetettebbek a gépkocsikba épített klímarendszerek, ráadásul minden korábbinál többet is használjuk őket, javasolt minden évben ellenőriztetni a klímarendszer csöveit. Ha egy cső elhasználódott, akkor minőségi cserealkatrésszel érdemes pótolni: olyannal, amely jól ellenáll a vegyi anyagoknak, egyúttal pedig precízen illeszkedik. Ezen nem érdemes spórolni, hiszen ha az olcsó klímacső elereszti a hűtőközeget, akkor a rendszert újra fel kell tölteni, ami biztosan többe kerül, mint egy rossz és egy jó minőségű cső közti árkülönbözet.

Megnőtt az üzemanyag-fogyasztás. Miért?

Gyakran a lambdaszondák egyikének elhasználódására tippelnek a szakemberek, ha egy autónak hirtelen megnő a fogyasztása. Pedig előfordulhat, hogy alkatrészek hibátlanul teszik a dolgukat, „pusztán” a kartergázcső tömődött el vagy lyukadt ki. A kartergáz nem más, mint a motor üzeme során, az égéstérből a dugattyúgyűrűk mellett a forgattyús térbe jutó gáz, amely olajgőz és levegő keverékéből áll.

image_zpsdw2lysp9.jpeg

Ha már kint van az olaj, az nem jó jel

Amennyiben a motortérben lévő kartergáz mennyisége megnő, a forgattyúsházban lévő nyomás jelentősen megemelkedik. Azért, hogy a gáz ne a szimeringeken keresztül távozzon, az autógyártók kartergázcsövet építenek a motortérbe, amely visszavezeti a „helyére”, az égéstérbe a gázt.

lg_d4d344b9-224e-4eea-8257-c72bb3ad07f3.jpg

Így néz ki beépítés előtt

Ez a cső leggyakrabban nem külső sérülés, hanem elhasználódás miatt megy tönkre. Mivel a kartergáz jelentős mennyiségű olajgőzt tartalmaz, a cső belsejében ez lerakódik, ettől pedig eldugul. Olyan is előfordulhat, hogy a cső kilyukad, vagy esetleg leszakad – ilyenkor az utastérben üzemanyagszagot érezhetünk, illetve a kicsapódó gáz folyadékká változik, vagyis olajfolt is megjelenhet az autó alatt.  Akárcsak a legtöbb cső, ez sem javítható – ha sérült, esetleg eldugult, cserélni kell.

Hová lett a kiegyenlítő tartályból a víz?

Ahhoz, hogy a motor hűtése megfelelő legyen, elengedhetetlen a hűtőrendszer egyes elemeinek hibátlan működése: akár a ventilátor, a termosztát, a hűtő vagy a hűtőcsövek egyike hibásodik meg, a probléma elégtelen hűtéshez, ezáltal pedig a motor károsodásához vezethet.

 teaser-kuehlerschlaeuche-en.jpg

Csak néhány a motortérben lévő vízcsövek közül

Gyakran előfordul, hogy egy pár ezer forintos vízcső meghibásodása több százezer forintos motorkárt okoz: az alkatrész elengedi a hűtőfolyadékot, a tulajdonos nem figyel, így menet közben a motor túlhevül és lehet új motort beépíteni. 

 bmw_x5_shows_hose_pinhole.jpg

Apró hiba, ami nagy gondot okozhat

Gyakran találkozunk azzal is, hogy valaki egyből megriad, hiszen a kiegyenlítőtartályból eltűnő hűtőfolyadékot hengerfej-problémának tulajdonítja, miközben például a kiegyenlítőtartály előtti vízcső apró lyukán keresztül szivárog a víz. Épp ezért érdemes minden ablakmosó-folyadék betöltésekor egy gyors pillantást vetni a látható helyen lévő vízcsövekre és azok csatlakozásaira: ha valahol folyadékkal vagy lecsapódással találkozunk, irány a szerviz, ki kell cserélni az alkatrészt.

Így jut könnyen kosz a motorba

Bizonyára senkit sem lep meg, hogy a motor nem barátja a szennyeződéseknek: akár porról, pollenről, koromról vagy épp homokról van szó, egyik sem olyan, amely jót tesz, ha bejut az erőforrásba.

1245923.jpg

Ennek kiszűrésére találták ki a légszűrőt, amely időben felfogja a káros részecskéket és csak a tiszta, portól mentes levegőt engedi tovább a motor felé. Ilyenkor az immár tiszta levegő a légtömegmérőn áthaladva folytatja útját a motor felé.

2013-07-14_13_11_55.jpg

Itt bizony bejut a poros levegő

Mindkét cső elhasználódása igen kellemetlen, de különösen az tűnhet fel a tulajdonosnak, ha a légtömegmérő utáni cső adja fel a harcot: ilyenkor fals levegőt szív, amitől erőtlenné válhat a motor. Akármelyik cső is reped meg vagy szakad el, gyorsan cserélni kell, hiszen csak így előzhető meg, hogy szennyeződés jusson a motorba.

Ha eljön a csere ideje

Akármilyen csőről is legyen szó a motortérben, az autó egészséges üzeméhez elengedhetetlen, hogy minőségi terméket használjunk. Ilyenkor tanácsos olyan terméket vásárolni, amely magas minőségű és legalább addig, vagy még hosszabb ideig bírja, mint az előző. Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy a fent említett alkatrészek mindegyikéből garanciával árult, ellenőrzött forrásból származó cseredarabot kell vásárolni.

Ilyenkor nyilván felmerül az emberben, hogy mégis milyet?  A választék óriási és sok esetben olyan márkanevekkel találkozhatunk a keresés során, ami elsőre nem hangzik ismerősnek, pedig nem ritkán több évtizede a piacon lévő cég termékéről van szó. Ilyen például a Vierol is, amelynek termékeit VAICO illetve VEMO márkanév alatt találjuk meg az ismert alkatrészkereskedőknél, így a Bárdi Autó kínálatában is. Az 1977-ben alapított Vierol kínálata igen széles, napjainkban 43 ezer cikkszámon gyárt alkatrészeket, amelyek között a számtalan csövet találunk, de vezérlés-készletek és EGR szelepek is elérhetők VAICO vagy VEMO márkanév alatt.

Tetszett a cikk? Köszönjük, ha megosztod! 

 

 

Így húzhat csőbe az autód!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr3014168595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

conchita wurst 2018.08.08. 15:55:00

joarasitott bangladesi 0.1 centes gumicso szakad ki 2 evesen

vassci 2018.08.08. 17:46:43

Ez egy Bárdi Autó reklám? Mert vannak ám más piaci szereplők is! Sőt vannak más gyári minőségű gumicsőgyártók is, csak esetleg az Unix, Láng, Intercars, Autonet forgalmazza őket, hogy csak a nagyoknál maradjunk.

Szabványok 2018.08.08. 21:17:00

"a már lehűtött levegőt a turbóhoz szállítsa."
Aha. Persze. A levegő a környezeti hőmérsékletű a turbokómpresszorig. Amikor a turbó összesűríti, akkor felmelegszik, ezután szokták hűteni, majd megy a motorba.

Amúgy meg én kizárólag gyári alkatrészt szoktam használni. Nem hiszek egyetlen szerelőnek, kereskedőnek sem, hogy "ez pont olyan, mint a gyár, a BMW is tőlük veszi". Párszor megjártam ilyennel. (Még olyan egyszerű dolgokkal is, mint légszűrő!)
Ezért mindenkinek csak ajánlom, hogy gyári alkatrészt tegyen bele, Amin rajta van a gyártó emblémája, hologramja, izéje. Egy párezer-pártízezer forintos csőnél, ékszíjnál, szűrőnél, fékbetétnél miért kísérletezzünk? Jobb biztosra menni, mint hinni a kereskedőnek/szerelőnek. Hinni a templomban kell, mondta volt édesapám.

laci_52 2018.08.08. 22:47:30

@Szabványok: Ha öreg autód van, egyáltalán nem biztos, hogy kapsz hozzá gyári alkatrészt. Ilyenkor kell okosnak lenni és tudni, hogy a sok gagyi utángyártott cucc közül melyik a megfelelő minőségű.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.08.09. 07:32:30

@Szabványok: Igazad van, pl egy szíjnál hatalmas különbség van a gyárifeliratos dobozban 2x annyiért érkező Gates meg a gyári doboz nélkül ugyanazzal a számmal érkező Gates szíj között, a szürő meg olyan űrtechnika amiből csak az Audi szürőgyár tud az Audiba megfelelő minőséget előállítani, a Mann gyár nem.

Szabványok 2018.08.09. 08:30:39

@eßemfaßom meg áll: Félreérted. Lehet, hogy az Audi "gyári" szűrő is Mann. Egy autóba meglepően kevés alkatrészt gyárt maga az anyacég. gondolod a BMW gyárt olajat? Nem. Megrendeli egy olajgyártótól, azzal együtt kidolgozzák a specifikációt, letesztelik, aztán már a boltban úgy veszed, hogy "BMW Twin Turbo Motorolaj". Ki gyártja? Valamelyik nagy olajgyártó cég a BMW specifikációjának megfelelően. De az az olaj nem ugyanaz, mint amit ugyanaz az olajgyártó cég 5W-30-s motorolajként árul. Mert az egy általános recept, mindenre jó, árra optimalizált.

Ugyanaz a gyár tud különböző minőségeket is gyártani.
Konkrétan a légszűrőnél saját szememmel láttam, hogy a gyár által forgalmazott légszűrőben több "cikk-cakk" van, azaz nagyobb a felülete, kisebb az ellenállása, később tömődik el, mint az ugyancsak(!) Mann gyártmányú third partyként forgalmazottban. De tapasztaltam ezt más bonyolultabb alkatrészeknél is. Például féktárcsáknál. Hú, a BMW-hez az ATE első beszállító azt kell beletenni! Aztán egy autópályázás után már vetemedett(?) és rángatta a kormányt. Érdemes volt? Vettem eredeti hologramos matricásat alig drágábban, az több tízezer km-t kiszolgált.
Nekem megéri a (nem is olyan brutális!) árkülönbözet, hogy nyugodtan alszom.

Szabványok 2018.08.09. 08:37:46

@laci_52: Sajnos igazad van! Én a Forddal jártam meg, ezért vannak a feketelistámon. Ott kezdődött, hogy már a márkaszervizben iszonyat gagyit tettek be. A magyarázat az volt, hogy ezeknek a gyártását már nem felügyeli a ford, hanem eladták a dokumentációt és gyártsa aki tudja, úgy ahogy akarja.
Aztán, amikor a ford hivatalos policy-vát tette, hogy a típus leállítása után 5(!) évvel már vagy van alkatrész a raktáron vagy nincs, nem fognak a kedvemért gyártani, nagyon berágtam rájuk. tipikus példa volt, a leült rugó. A gyár már nem szállít. A bontóban csupa azonos korú, szintén megereszkedett rugó van. az utángyártott rugó pár hónapig bírta. Kész, itt a vége, eladtam.

Ezért aztán olyan márkát választottam, amelyiknél (legalábbis ma még, ha bemegyek és kérek alkatrészt a 20 éve nem gyártott autómhoz, akkor adnak. A Toyota és a BMW ilyen.

Arcade Macho 2018.08.09. 09:43:16

@Szabványok: "Amin rajta van a gyártó emblémája, hologramja, izéje. Egy párezer-pártízezer forintos csőnél, ékszíjnál, szűrőnél, fékbetétnél miért kísérletezzünk? Jobb biztosra menni, mint hinni a kereskedőnek/szerelőnek. Hinni a templomban kell, mondta volt édesapám."

te abban hiszel, hogy extra erofeszitest tesznek az utangyartott alkatreszt gyartok, hogy kulonbozzon ket ugyanazt a celt ellato termek
megsugom, mar anno a 486os proci ugy volt megcsinalva, hogy le lehetett butitani (== lezerrel elvagni) es akkor 386 os lett belole, azaz pont hogy nem tartottak fent ket kulonbozo gyartasi technologiat hanem megoldottak okosba

a te esetedben ez meg egyzerubb egy hologramos matrica megoldja...

Arcade Macho 2018.08.09. 09:45:41

@laci_52: oreg autobol elterjedtet kell venni es akkro lehet tudni

Szabványok 2018.08.09. 12:37:32

@Arcade Macho:
Nyilván nem szándékosan rontják el az olcsóbbat.
De kellően nagy sorozatnál már van értelme különbséget tenni. (Az autóalkatrészek meg tipikusan nagy sorozatú termékek.) Például alapanyagban. De sok másban is.

Saját tapasztalat, kínai gyártónál: Egy szerszámmal 10000 darab alkatrészt lehetett gyártani. A német megrendelő
megkövetelte, hogy 10000 legyártása után, új szerszám. Meg is tették neki a ferdeszeműek. De a $3-s alkatrészt lehetett közvetlen rendelni $1-ért Kínából. Mert ők még lehúztak 10000 darabot, ami már nem lett olyan pontos, de azért (valamennyire) használható.
Ha már éppen a procikat hozod! Sok gyártó azt csinálja, hogy egyfélét gyárt, oszt gyártás után megméri. Az oroszlánokat eladja drágán, mert bírják a nagyfrekvenciát, mert nincs benne hiba. Amelyik nem bírja a magas órajelet (vagy éppen ki kell kapcsolni egy memóriát benne, mert hibás), azokra más felirat megy és az lesz az olcsóbb.

Ha az autógyártól veszek, akkor (elméletileg) garantálja a paramétereket. Tehát a légszűrő ugyanolyan kis ellenállású, nem fog sem többet fogyasztani, sem kisebb teljesítményt leadni. Ha mégis, akkor mehetek reklamálni.

Az autóalkatrészek piacán iszonyatos árháború dúl. Minden gyártó ott igyekszik csökkenteni a költséget, ahol tudja.

Szabványok 2018.08.09. 13:00:21

@Arcade Macho: Optimista vagy!
Én a nagyon elterjed Ford Sierrámhoz nem kapok alkatrészeket. Alapvető alkatrészeket. Aztán, ha egy világ végi (német:-) bontóban van, megjön, akkor kiderül, hogy hiába azonos a cikkszám, valamiért még sem jó.
Bedöglött (25 év után!) a csomagtartóajtó gázrugója. Eredeti már nincs, a bontóban is gyengék vannak. Vettem egy csodálatos utángyártottat. Egy évig úgy pattant fel, hogy majd szétverte a zsanért. Egy év után meg újra kézzel kell segíteni.
Opportunista lettem.
Nem fogok én széllel szembe pisilni. Ha a világ arra van kitalálva, hogy két évente vegyek kenyérpirítót és nyolc évente autót, akkor két évente (mert általában ennyi ideig hibátlanul muxik, akkor kezd bedögleni) veszek új kenyérpirítót. Az autó nyolc évig hibátlanul muxik, de utána még a KIA-n is lejár a garancia, utána már kuplungot kéne cserélni, kezd ez-az bedögleni. A franc fog küzdeni vele. Nem vagyok én Don Quijote, hogy szélmalomharcot vívjak. Ha egyszer fogyasztói társadalom van, akkor fogyasztói társadalomhoz passzolóan kell élni.

Arcade Macho 2018.08.09. 15:52:55

@Szabványok: hahu Ford Sierra 12 talalat, hahu opel F astra: 540 talalat
bocsi de ez a sierra tenyleg szamomra egzotikus, ugy tudtam hogy az F Astranak a Ford megfeleloje a Ford Escort

de nezd, vegyel ujat es akkor biztos kapsz hozza alkatreszt :)

nekem 2 eve csereltek a gazszelepet, de en csak szoltam az autoszerelonek hogy csereljen, oszt nem is tudom van-e rajta Opel matrica, na latod lehet ez volt a kulonbseg koztunk, a matrica :)

Szabványok 2018.08.09. 16:17:34

@Arcade Macho: Pedig a Sierra az egy nagyon-nagyon jó autó volt. "Űrautónak" indult 1982-ben, kísérleti autó sorozatnak. Közel 10 éven keresztül gyártották, nagyon, nagyon sokat. (1993 januárban gyárthatták az utolsót.) Az Escort feletti kategória volt (BMW3, MB 190-ssel centire egyező méretekkel), nagyon sokáig a Mondaóra úgy hivatkoztak "a Sierra utódja". Csodás darabok voltak, természetesen a csúcs a Cosworth volt belőle. Három Sierrám is volt, mind marha jó volt. De már a legutolsó darab is 25+ éves, a legelsők meg 35 évesek.

Igen, ezért döntöttem (is) úgy, hogy újat veszek.

Nekem az autó nem "A-ból B-be" használati eszköz. Hanem én élvezem az autózást, sőt mérnökként, magát az autót is, mint műszaki alkotást. Én azt szeretném, ha az autóm legalább olyan lenne, mint amilyenre megtervezte a tervezője, sőt pár dologban még jobb is, egyénibb is. Ezért aztán én minden alkarésznek, anyagnak vagy gyárit, vagy jobbat(!) használok.
10 éve egyszer kiszámoltam, hány forintba kerül nekem 1km autózás *mindennel* együtt. 108Ft/km. Kezdődik ott, hogy 12l/100km a 100-s benzinből. Téli nyári kerékgarnitúra, Michelin gumikkal. az előírtnál gyakrabban(!) olajcsere, jó minőségű olajjal. Brembo sport fékek.

Amúgy ez nem is számít soknak, csak a csóró Magyarországon. Nézegesd a németeknél, hogy számolnak mennyi az autók km költsége! 30 cent az nagyon az alja. 50-60 cent/km a középmezőny és az ott nem olyan ritka felső kategóriás autók, sportkocsik 1EURO/1km-be is belekerülnek.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.08.09. 19:23:29

@Szabványok: amit azonos cikszámmal kapsz ugyanattól a gyártótól az ugyanaz akár van rajta matrica akár nincs. Egyébként sokak nevében köszönöm ezt a rendgeteg hasznos információt amit mindenki tud akit picit is érdekel a téma (akit meg nem az nem olvas ilyen témájú blogokat sem).

Szabványok 2018.08.09. 19:58:08

@eßemfaßom meg áll:
Igen, ha az *autógyártó* cikkszáma van rajta, akkor rendben van. (Hacsak nincs odaírva, hogy "A Ford 123467892 helyett alkalmazható") Célszerű a gyári katalógusból tájékozódni, mert lehet, hogy már más az alkatrész gyári cikkszáma. Nekem kedvenc oldalam a www.realoem.com/ . (többféle márkára van, de a BMW-re van kihegyezve, az nagyon alapos.)
Itt beütöm az autóm alvázszámát(!) és látom, hogy az én autómba milyen alkatrészek valók. Azt is, hogy ha volt váltás (pl. visszahívásban cserélt gyújtótrafó és látom mi volt a régi cikkszám, mi az új és csereszabatos-e.) Aztán az alkatrész cikkszámára rákeresek és ha egy megbízható boltban megtalálom, akkor megveszem.

Szerintem jobb félni, mint megijedni. Hamisítottak nálunk már gázolajat, volt, hogy a forgalomba került Castrol motorolajok fele hamisítvány volt, stb.
Összefoglalva: Olyantól vegyél alkatrészt, olyannal szereltesd be, akiben megbízol. Mert az autód múlhat rajta, de akár a családod élete is.

Bambano 2018.08.11. 00:38:25

@Arcade Macho: "megsugom, mar anno a 486os proci ugy volt megcsinalva, hogy le lehetett butitani (== lezerrel elvagni) es akkor 386 os lett belole, azaz pont hogy nem tartottak fent ket kulonbozo gyartasi technologiat hanem megoldottak okosba": megsúgom, hogy te nyerted a hónap legnagyobb ökörsége hozzászólás kitüntető díját.

Bambano 2018.08.11. 00:47:57

@Szabványok: " Nekem megéri a (nem is olyan brutális!) árkülönbözet, hogy nyugodtan alszom. ": komplett vezérléscsere az autómra a helyi márkaszerviz maffia tagjánál 270 rugó + munkadíj ajánlattal úgy, hogy nem is cseréltek volna mindent. Ezen felb.sztam az agyam, megkértem a bátyámat, hogy ő is kérdezze már meg annál a szerviznél, ahova ő hordja a sajátját. Onnan kaptam egy laza 330 ezres + munkadíj irányárat úgy, hogy pontos árat csak akkor mondanak, ha megmondom a motorkódot meg az alvázszámot (ez utóbbi feltétel önmagában nem bosszantott volna).

helyi szakszerviz 120 rugóért cserélt nem csak vezérlést, hanem a környékéről minden mást is. nekem pl. nem a vezérműszíj hajtja a vízpumpát, tehát elvben nem cserés, de én szoktam, mert minek borítsák szét megint az autót. hosszbordás szíjat, stb. dettó cseréltettem.

vagy a másik: 18 ezer forintot spóroltam egy gumin, mikor az idióta gyári méretről váltottam egyel nagyobb váltóméretre. sajnos nekem ez az összeg számít.

igazából akkor borult el nagyon az agyam, amikor hibásan adtak árajánlatot, és a számlázáskor ezen kitört a balhé, és a főnök a vita hevében elszólta magát, amiből ki tudtam számolni, hogy 90%-os haszonkulccsal dolgozott az a márkaszerviz az anyagon. hát rajtam ne keressen 90%-ot, mert ez felháborító. persze, én vagyok a hülye, minek hordtam 10 éves koráig márkaszervizbe az autót.

Szabványok 2018.08.11. 01:52:34

@Bambano: Nagyon lényeges szempontot mondtál:
A lényeg a szerviz. Egy barátom mondta, hogy találj egy jó szervizt/szerelőt és olyan autót vegyél!
Sajnos a márkaszervizek jó része is ócska, lehúzós, elrontós. Még a csicsás BMW szervizek között is van ilyen! Ne tudd meg milyen munkát végeztek. De a munkahelyemmel szemben van egy "garázsos" szerviz. Oda én nem vinném még a biciklimet sem. csupa gyanús alak, szerintem írni-olvasni nem tudnak, nem hogy mai autókat szerelni. És minden valószínűség szerint lopott autókat is szerelnek.
Az autószerelők között igen kevés becsületes van és igen kevés okos van. Olyan szervizt találni, ahol okos, becsületes emberek dolgoznak, mission impossible.
Most bízzam rá az autómat és a családom életét egy olyan emberre, aki tök hülye és két forintért az anyját is eladná? Meg fogja húzni a kerékcsavarokat? Tényleg kicserélte? Tudja, hogy nem szabad ismételten felhasználni a csavarokat? tudja kezelni a diagnosztikai szoftvert?

120-ért komplett vezérlés csere? Nekem, gyanúsan olcsónak tűnik, persze nem tudom milyen autóról van szó.
Milyen alkatrészek voltak azok? Milyen rezsiórabérrel számolnak? Milyen eszközeik vannak?
Egy komplett vezérlés csere nem fél órás munka. 10eFt-os rezsiórabér alatt csak csalással, olcsó emberrel, gagyi műhelyben, gagyi eszközökkel, dokumentáció, diagnosztikai gépek nélkül lehet "dolgozni". Szerintem.

Gumiból és felniből(!) én mindig a lehető legkisebbet (természetesen a gyári méretek közül), de a lehető legjobb minőséget választom.

Arcade Macho 2018.08.11. 23:56:00

@Bambano: sugdosni a buzi haverjaidnak sugdossal, nekem erveljel, vagy kussolj...

Bambano 2018.08.12. 20:46:33

@Arcade Macho: te írtad a hsz-edben, amire válaszoltam, hogy "megsúgom"... ja nem, te ékezet nélkül írtad, de mindegy.
úgyhogy tedd magad üresbe...