Le Mans-i Porschéval a forgalomban? Miért ne.

2018. 04. 27. 09:18 The Test Driver

A Porsche 917-est úgy tervezték, hogy 360 kilométer/órás sebességgel döngessen végig a Le Mans-i 24 órás versenynek otthont adó La Sarthe pálya Mulsanne egyenesében. Egy igazi, versenyzésre megálmodott prototípus, mely a Porsche első két Le Mans-i győzelmét aratta 1970-ben és 1971-ben. Ám, ha véletlenül van egy 917-esed otthon a garázsban, és mindig is arra vágytál, hogy a délutáni csúcsforgalomban csordogálj vele a BMW-k, Toyoták és Fordok között, Monacóban megteheted egy kimondottan furcsa kiskapunak köszönhetően.

89b0026a-adcb-449f-87e3-bf6a2ae848f3_teaser_original_720x1_5.jpgA Porsche nyilvántartása szerint az 1970-es évek elején két 917-est legalizáltak utcai használatra. Az egyiket – a 917-030-as alvázszámút – éppen az a Rossi gróf, a Martini vezérigazgatója, akinek köszönhetően a cég logói felkerültek a Porsche versenyautóira. Rossi gróf 1975-ben vásárolt egy 917-est, amit Alabamában helyeztetett forgalomba – igaz, a kocsi sosem járt az nemhogy Alabamában, de még csak az Egyesült Államokban sem. És egy felettébb gyanús kiskapunak köszönhetően a mai napig is alkalmas az utcai használatra.

De hogy jön ide Monaco? Nos, egy Claudio Roddaro nevű monacói úriember 2016-ban vásárolta meg a 037-es alvázszámú Porsche 917-est. És annak érdekében, hogy közúti forgalomba helyeztethesse, bizonyítania kellett, hogy a kocsi megegyezik Rossi gróf autójával. Ugyanis a hercegség szabályai szerint bármilyen jármű forgalomba helyezhető, ha a világ bármelyik országában egy vele megegyező műszaki paraméterekkel rendelkező járművet már egyszer fogalomba helyeztek és a mai napig érvényes műszaki vizsgával rendelkezik.

d61e56c7-3629-47cb-b4f6-e034c4d4aaec_teaser_original_720.jpgÉs itt jött kapóra Roddarónak, hogy Rossi gróf 917-030-asa még mindig rendelkezik forgalmival Alabamában. Már csak annyit kellett bizonyítani, hogy a két autó egyforma. Ám ez korántsem bizonyult olyan egyszerű feladatnak, mint elsőre gondolnánk.

Hiszen a Porsche sosem fejezte be a 917-037-est. A félkész kasztnit a stuttgarti karosszériaépítő cég, a Baur (igen, az a Baur, melyet elsősorban a BMW kabrióiról ismerhetünk) vásárolta meg az 1970-es évek folyamán és végül a Porschékra szakosodott Gunnar Racing készített belőle működőképes autót Californiában, a 2000-es évek legelején.

Ám mivel a 917-037-es sosem versenyzett – és éppen ezért sosem törték össze –, szinte minden csavarjában eredeti, gyári alkatrészekből áll. Ezt a Porsche hivatalosan is igazolta, mondván: a 037-es 95%-ban teljesen megfelel az eredeti 917-esnek. Ez pedig sokat segített Roddarónak, hogy bizonyítsa, az autója megegyezik a Rossi gróf által forgalomba helyeztetett 030-assal. Az egész procedúra nagyjából két hónapig tartott, de a végén Roddaro felpattinthatta a 917-037-esre a monacói rendszámtáblát.

Most már Roddaro büszkén autókázhat Monte-Carlo utcáin 600 lóerős Le Mans-i szörnyetegével, ami mellett a mai modern szuper- és hipersportautók is egyszerű, hétköznapi, bevásárlóautónak tűnnek.

Le Mans-i Porschéval a forgalomban? Miért ne.

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr2213873398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.04.28. 20:46:02

12 hengeres boxer, 4,5 liter (amugy kettő hathengerest forgattak össze)

ComLo 2018.04.29. 06:47:11

Atom story de ... biztos hogy ez az egyetlen és legegyszerűbb mód? Net is tele van olyan képekkel/videókkal, amikor együléses formula versenyautót, meg sokkal elborultabb dolgot használnak közúton. Ha a 917-esnek alapvetően mindene megvan a biztonságos közlekedéshez (lámpa, müködő fék, index, visszapilantó, stb stb), akkor mi a nehézség abban hogy sima forgalmit kapjon?