3 millióért középkategóriás autót: 5 jó típus

Ezekkel légy tisztában, mielőtt vásárolsz

2018. 03. 24. 11:29 cartárs

3 millió forint: ekkora összegért már új autót is kaphatunk. Sokan viszont úgy gondolják, nincs szükségük újra, cserébe tágas, kényelmes és erős autót vásárolnának maguknak a középkategóriából. Nekik készült mostani írásunk, amelyben 5, középkategóriás típust mutatunk be. A szedán és kombi kivitelben is elérhető járművek mindegyikéből bőséges választék található a hazai használt autókkal foglalkozó portálokon, így megtalálhatod az igényeidnek és ízlésednek megfelelőt. Fontos, hogy az írás főképp a típushibákra koncentrál, azzal a céllal, hogy tudd, milyen költségekre kell számítanod és miket érdemes megnézni a próbaút során.

Skoda Superb

2008 és 2015 között árulta a cseh autógyár a Superb második generációját, amely a várakozásoknak megfelelően megismételte elődje sikerét és Európa szerte igen kedvelt modellé vált. Ennek köszönhetően a használt piacon is számtalan Superb várja új gazdáját, így mindenki megtalálhatja a pénztárcájának és igényeinek megfelelő darabot. Mivel a típus a lista többi tagjához hasonlóan igen fiatal, ezért rozsdával egy megfelelően javított autó esetén nem kell számolni, ha korrózióval találkozol akkor a járgány biztosan sérült volt és szakszerűtlenül javították.

skoda-superb-2009-1024-03.jpg

Akárcsak a külső, úgy a belső is tartós, egy gondos gazda 2-250 ezer kilométeren át is használhat úgy egy Superb-et, hogy egy alapos kozmetika után szinte semmit nem érzékelsz a futásteljesítményből. Épp ezért légy óvatos a vásárlás során! Már csak azért is érdemes odafigyelni, mert külföldön számtalan ilyen autót használtak hosszú távú utazásokra, azaz már 3-4 évesen is kezdődhet hármassal a számláló.

Az ellenőrizhető előélet mellett legalább ennyire fontos a helyes motor kiválasztása is. 3 millió forintért bőven lehet válogatni a korábbi, PD-TDI-ik illetve az újabb, közös-nyomócsöves dízelmotorok közül, ahogyan a benzines aggregátokból is jónéhány típus elérhető. Mivel a Superb kedvelt utazóautó, ezért a kínálat többségét a dízelek alkotják: ezek közül a legjobb vételt az 1.9 PD-TDI-ik, illetve a 2.0 CR-TDI-k jelentik.

skoda-superb-2009-1024-46.jpg

A piezo-injektoros 2.0 PD-TDI-ket jól ismerik a szerelők hiszen az ilyen típusú motorok többségébe került, Siemens által gyártott adagolók minősége hagy némi kívánni valót maga után, így sok autó ilyen hibákkal kerül szervizbe. A 2010-től kínált 1.6 CR TDI már jobban sikerült, de több tulajdonos is panaszkodik a porlasztók meghibásodására 200 ezer kilométer körüli futásnál. Kevésbé problémás az erősebb 2.0 CR TDI, így ha már választani kell, inkább ezt érdemes. Sajnos azonban ennél sem lehet elkerülni az EGR, azaz a kipufogógáz-visszavezető szelep meghibásodását, amelyre 200 ezer km felett számítani lehet az összes Superb-nél. Javasolt a vezérléscserére is odafigyelni, hiába a gyári, sok esetben 2-300 ezer kilométeres csereintervallum, 150 ezer után ajánlott a szíj cseréje.

A benzineseknél az alapot az 1.4 TSI jelenti ami a Superb ezen generációjában még láncos. Itt elsősorban a lánc csörgését kell figyelni, ha már van hangja, elkerülhetetlen a vezérléscsere. A teljes, tehát többek között a vezérlésmódosító kerék cseréjét is magában foglaló művelet több, mint 300 ezer forint. Épp ezért sokan csak a láncfeszítő és a lánc cseréjére áldoznak, de munkadíjjal együtt ez is eléri a 100-150 ezer forintot. Előfordul még a turbófeltöltő wastegate-szelepének meghibásodása is, ahogyan 200 ezer kilométer felett a befecskendezők cseréjére is lehet számítani.

skoda-superb-2009-1024-2e.jpg

Az 1.8 és 2.0 TSI-knél nem jellemző a lánc ilyen szintű elhalálozása, több tulajdonos ugyanakkor túlzott olajfogyasztásra panaszkodik: van, amikor a jármű már újkorától is fogyasztja a kenőanyagot az olajlehúzó gyűrű hibája miatt. Épp ezért a próba előtt feltétlenül nézz olajszintet, illetve próbáld megtudni, mi a helyzet ezzel a jelenséggel. Ezeknél az 1.8 és 2.0 TSI-knél előfordulhat még a szívócsőben lévő légterelő lamellák meghibásodása is, ez gyakorlatilag egy új szívósor beépítésével jár. Megbízható a 3.2-es V6-os csúcsmotor, ritkasága miatt ugyanakkor fehér hollónak számít a hazai piacon. 

Ha egy mód van rá, kerüld a DSG-vel szerelt Superb vásárlását. Ez a típusú váltó, bár új korában kiváló és érthető választás volt, használtan költséges móka lehet. Az egy dolog, hogy az olajos kuplungos, 6 fokozatú DSG-nél 60 ezrenként szükséges olajcsere körülbelül 90 ezer forint, de ami nagyobb baj, hogy sok esetben a váltó elhalálozását nem érzékeled előre. Ha már ránt induláskor, akkor nagyon a végét járja, de sok esetben még a hibátlan váltónak is csak kis ideje van hátra, 200 ezer kilométer felett biztosan készülhetsz a körülbelül fél milliós felújításra. Arról már nem is beszélve, hogy a DSG-s autókban van kettőstömegű lendkerék is, ami szintén elhasználódhat, cseréje annak is több százezer forint.

Ford Mondeo

Nem más, mint Daniel Craig, azaz James Bond „mutatta be” a Mondeo 4. generációját a Casino Royale című filmben. A detroiti autógyár filmsztárja hamar a mindennapok hősévé vált, hiszen rengeteget adtak el a típusból. Mindez nem véletlen, hiszen a Ford híresen jó céges ajánlatokkal igyekszik elnyerni vállalatok kegyeit, ezt pedig azok ki is használták.

ford-mondeo-2011-1024-02.jpg

Az eredmény pedig, hogy a használt piacon irdatlan mennyiségű Mondeót találunk, nem meglepő módon a többségük valamilyen cég flottájából származik. Ez egyben azt is jelenti, hogy ezeknek a Mondeóknak a beltere általában rendben van: mindez azért fontos, mert a típus belső anyaghasználata elmarad a konkurenciától, egy nagycsalád által használt példány belterében könnyen előfordulnak karcok, zörgések, ami kevésbé jellemző például egy Passatra. Mivel sok az ex-flottás, ezért a legtöbb, itthon is elérhető Mondeo dízel és a kilométeróra-számláló már inkább kettessel, mint egyessel kezdődik.

ford-mondeo-2011-1024-13.jpg

Ezeknek a motoroknak a többsége PSA-származék, azaz a francia autógyártó műhelyéből érkezik. Ez nem hátrány, sőt, a Peugeot-csoport ugyanis híresen otthon van a dízelmotorok fejlesztésében. Épp ezért biztos választást jelent a 2.0 TDCi, amely 115 és 163 lóerő közötti teljesítményekben volt elérhető. Ez igen megbízható darab, nem jellemző rá például a rövid ideig, 2007-ben árult 1.8 TDCi jellegzetessége, hogy igen hamar elkoptatja a kettőstömegű lendkereket.

A benzinmotorosok közül az alapot az 1.6-os, 120 lóerős aggregát jelenti, itt a változó szelepvezérlés okoskerekeinek a hibája fordulhat elő. Megbízható a kétliteres, láncos szívómotor és a 2.3-asra sem érkezik sok panasz. Nem sikerült rosszul a közvetlen befecskendezéses 1.6 turbo sem, ám itt a kokszosodásra, a kettőstömegű lendkerékre és a turbóra is figyelni kell.

ford-mondeo-2011-1024-0a.jpg

Megbízhatóak a hagyományos, Aisin által gyártott automataváltók amelyek, ha megkapják a megfelelő időben az időszakos olajcserét, hosszú időn keresztül megbízhatóan üzemelnek. Persze a tesztút során figyelni kell, hogy a váltó induláskor ne rántson és menet közben is finoman kapcsolja a fokozatokat. Több odafigyelést igényel a gyorsabb kapcsolású, duplakuplungos PowerShift váltó, amelynél 60 ezer kilométerenként van szükség új kenőanyag betöltésére. Ha ez elmarad, számítani kell a váltó felújítására, ez fél milliós tétel.

Peugeot 508

Egyszerre két autó, a Peugeot 407 és a 607-es leváltására született az 508-as. A 2010-ben bemutatott középkategóriás típus nem tudta megismételni a 406-os és a 407-es sikerét, ám ez nem a minősége és a tudása, hanem sokkal inkább a piac változásának számlájára írható, hiszen minden korábbinál többen ültek át egy SUV-be. Ettől függetlenül azért akad néhány -nem is annyira kevés!- eladó 508-as a hazai használt autós portálokon.

peugeot-508-2011-1024-02.jpg

Ezeknek az autóknak a túlnyomó többsége dízel, hiszen kényelme, ereje és felszereltsége miatt az 508-as kedvelt utazóautónak számít. A típushoz a legjobb választást a 2.0 HDi jelenti, a 140 és 180 lóerő közti teljesítménnyel készült aggregát mindegyik verziója megfelelően mozgatja az 508 testes karosszériáját, közben pedig a fogyasztás is az elfogadható szinten marad.

Nem elvetendő az 1.6 HDi sem, ám azt tudni kell, hogy akárcsak a Mondeónál, úgy itt is szükség van a részecskeszűrő-adalék időszakos újratöltésére. Sajnálatos, hogy a francia mérnökök az egyébként jó kis ezerhatszáz köbcentis dízelmotorhoz egy robotizált váltót párosítottak az e-HDI kivitelekben. Amíg a „normál” 1.6-os ajánlható, az e-HDI kiviteleket nem javasoljuk ilyen örömmel: nem elég, hogy ez a váltótípus hajlamos a bólogatásra, de a lassabban is kapcsol mint egy hagyományos automata, ráadásul a vezérlőelektronika hibája sokba kerülhet.

peugeot-508-2011-1024-17.jpg

Aki automatára vágyik, az válassza a kétliteres HDi-hez társított 6 fokozatú bolygóműves egységet, ez megbízható darab és finoman is vált. Nagyon résen kell lennie azonban annak, aki benzinmotoros 508-at választ. Az alapot a 120 lóerős, 2014-ig árult 1.6 VTi jelenti, a láncos szívómotornál a vezérlésállító kerekek, illetve a lánc meghibásodása fordul elő, de alapvetően megbízható. 150 ezer km felett mi számolnánk egy komplett vezérléscserével, de utána megint hosszú ideig jó a motor.

peugeot-508-2011-1024-0e.jpg

Erősebb és sokkal csábítóbb az 1.6 THP, azonban a „Prince”-motorcsaládba tartozó erőforrás a láncproblémák mellett szenved az erőteljes kokszosodástól is. Bár a mérnökök folyamatosan javítottak rajta, csak és kizárólag márkaszervizes ellenőrzés után mernénk javasolni ilyen autót. Ellenőrzés nélkül ugyanis könnyen több százezer forintos költségekbe futhatsz bele.

Volkswagen Passat B7

Átmaszkírozott első és hátsó résszel, de gyakorlatilag a B6-os Passat felfrissített technológiájával került piacra 2010-ben a Passat 7. generációja. Az „új” Volkswagen fejlesztésekor a jobb minőséget tűzték ki célul a gyári mérnökök, így a B7-es Passat nem küszködik annyit betegséggel, mint elődje. Ez azonban nem azt jelenti, hogy ne kellene odafigyelni rájuk. Ahogyan a Superb, úgy a Passat esetén is rendkívül tartós a beltér, gond nélkül „elbír” 2-300 ezer kilométeres visszatekerést, vagyis nem árt résen lenni.

volkswagen-passat-2011-1024-05.jpg

Ez többek között annak is köszönhető, hogy ennél a Passatnál már nem találkozunk hámló műanyagokkal, így a műszerfal, az ajtóbehúzó és a kapcsolók is hosszú ideig szépek maradnak. Nem ennyire leányálom azonban a motorok élete, sajnos -akárcsak a Superb-nél- itt is előfordulnak hibák. Kezdésként említhetnénk az 1.4 TSI-t, amely a már említett láncproblémákat ennél az autónál is produkálja. Igaz, az alap, 122 lóerős, turbós 1.4 TSI még így is racionálisabb döntés, mint a 160 lóerős, 2012 őszétől árult társa.

Ez ugyanis nemcsak simán turbós, de turbós-kompresszoros aggregát, amely bár egy mérnöki remekmű, használtan igen sokba kerülhet. Bár maga a kompresszor nem gyakran megy tönkre, a működését szabályozó vízszivattyú kuplungjának meghibásodására fel kell készülni. Lehet számolni a turbófeltöltő wategate-szelepének meghibásodásával is.  Akárcsak a Superb-nél, úgy az 1.8 és 2.0 TSI-knél itt is előfordul a szívósor-probléma, ezért a vétel során kérj szervizkönyvet (akár úgy is, hogy a tulajdonos lekéri a márkaszervizből), hogy megbizonyosodj arról, milyen javítások történtek az autón. Ha ez még nem volt javítva, legyen pénzed a hiba orvoslására.

volkswagen-passat-2011-1024-31.jpg

A dízelmotorok közül ennél az autónál is leginkább a 2.0 CR-TDI ajánlott, de sajnos az EGR-szelep elhasználódására itt is fel kell készülni. Ajánlott 150 ezer kilométer körül a vezérlés cseréje is, a tapasztalatok szerint ugyanis ezután fokozottan megnő a vízpumpa elhasználódásának veszélye, ami a hűtővíz eleresztésével jár. Szinte az összes B7-es Passatnál előfordul még a kipufogógázhűtő meghibásodása is. Emellett gyakran találkoznak a szerelők a Passatok klímakompresszorának meghibásodásával is.

volkswagen-passat-2011-1024-1a.jpg

A Superb-hez hasonlóan itt sem tartozik kifejezetten az ajánlott kategóriába a DSG váltó. Bár gyors és élmény a használata, 200 ezer km felett fel kell készülni a felújítására, ez pedig 500 ezer forintos költség lehet. Valamivel tartósabbak a 6 fokozatú, olajos kuplungos kivitelek, de ezek is igen kényesek a rendszeres időközönként elvégezett olajcserére, így vétel előtt feltétlenül ellenőrizd, volt-e olajcserén a kiszemelt autó.

Mazda 6

2002-ben, a Zoom-zoom éra nagyköveteként került piacra a Mazda 6, a japán vállalat akkori, modern középkategóriás autója. A típus igen megbízhatónak bizonyult, a tulajdonosok örömét csak a rozsda árnyékolta be. Hirosimában ezért úgy döntöttek, a bevált recept mellett maradnak és nem alkotnak radikálisan új autót: a GH sorozatú Mazda 6-os ezért nem forradalmi, hanem egy racionális továbbfejlesztés lett. Az autó javított rozsdavédelemmel, tágasabb utastérrel és jobb menetkomforttal öregbítette a márka hírnevét. Épp ennek köszönhető, hogy napjainkban ez a sorozat is egyre keresettebb.

mazda-6-2011-1024-02.jpg

A használtautó-kínálat zömét azonban így is a külföldről behozott autók alkotják. Bár a típus rozsdavédelme jobb elődjénél, egy német-osztrák autónál feltétlenül alá kell nézni, mivel azért így is előfordul korrózió ennél a típusnál. Azért az mindenképp pozitív, hogy legalább a beltér tartós, a kissé kopogós anyagok hosszú időn keresztül jól mutatnak és elviselik az élet viszontagságait.

mazda-6-2011-1024-24.jpg

A motorok tekintetében – nem meglepő módon – itt is a dízelek vannak fölényben, a kínálat épp ezért leginkább a 2.2-es dízelmotorból áll. Létezett ugyan 2008-ban kétliteres dízel is, a modellválaszték egy év után csak 2.2-es dízelekből állt, ezek teljesítménye pedig 125-től egészen 180 lóerőig terjedt. Több tulajdonos is panaszkodik a kettőstömegű lendkerék viszonylag hamar bekövetkező meghibásodására, így ha az autóban már közel, vagy épp több mint 150 ezer kilométer van, készülj ennek a cseréjére. Lehet számítani a részecskeszűrő javítására is, ahogy a sokat használt dízeleknél a lánc ugrása is előfordulhat.

Méltán elismertek viszont a Skyactiv-korszak előtti benzinmotorok, amelyek között találunk szívósor-illetve közvetlen befecskendezéses típusokat is. Az alap, 1.8-as visszafogottabb vezetési stílus esetén megfontolható, míg a sportosan vezetők nyugodtan választhatják a 2.5-ös erőforrást is. Ennek sincsenek különösebb, több százezer forintos problémái, magasabb futás esetén is megvásárolható, ha folyamatosan karbantartották.

mazda-6-2011-1024-0e.jpg

A „szokásos” figyelmet igényli a 2010-es modellfrissítés után megjelent kétliteres, 155 lóerős, közvetlen befecskendezéses benzinmotor, amelynél idővel a kokszosodás tisztítására kell áldozni, ez műhelytől és technológiától függően 50-150 ezer forintos tétel. Ehhez a motorhoz egyébként létezett 5 fokozatú automataváltó is, a hidrodinamikus típus a tapasztalatok alapján megbízhatónak számít. Fontos tudni, hogy mindegyik motor láncos vezérlésű, általában 200 ezer kilométert elmennek a gyári szettel. Idővel viszont szükség van a lánc cseréjére, ezt a csörgése jelzi.

Itt pedig elolvashatod a korábbi cikkeinkben már bemutatott 4 szempontot, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, akármelyik típus után is érdeklődj:

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

Megbízható helyről vásárolj 

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani 

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál! 

Esetleg más kategóriában keresgélsz?

A legjobb alsó-középkategóriás autók, amire nem gondoltál! 

A legvagányabb veteránautók

7 érdekes tény az autózás világából

 

3 millióért középkategóriás autót: 5 jó típus

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr8613775068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kercerece 2018.03.24. 20:05:17

Nagyon jó összefoglaló, csak azért írok, mert két dologot találtam benne;

wategate szelep = wastegate szelep

A 2.0 TSI, legalábbis barárom Audijában újokorában is eszi az olajat. Az olajlehúzó gyűrű kis siklási ellenállású, viszont így az olajat se húzza le és lassan eltüzeli a készletet. Elég idegesítő. Hivatalos javítás nincs rá, "ez ilyen, töltögesse", mondták neki a márkaszervízben.

...in the world 2018.03.24. 20:22:43

Ebben a kategóriában ha már francia, akkor inkább C5. Karakteresebb, finomabb, franciásabb, mint az 508. A problémám utóbbival, hogy túlontúl németesre, vagy ha úgy tetszik Passatosra szerették volna venni a dolgot, de hazai pályán a VW-t nem nagyon lehet megverni. Azonban ha az új generáció megkapja a 3008-asban debütált i-Cockpitet -márpedig meg fogja-, valós ellenpólusa lehet a jövőben a kimért, kissé jellegtelen német/cseh konkurenciának.
Aki pedig szeret vezetni is, és lázba tud jönni egy kanyargósabb fő-, és mellékúttól, annak egyértelmű választás a Mondeo vagy a Mazda 6.
Persze mindez szubjektív vélemény.

cartárs 2018.03.24. 20:29:33

@Kercerece: Köszi, javítottam az elírást és beleírtam az olajlehúzó gyűrűt is.
Valahogy a VW ebből nem tudott kijönni, anyukám 2002-es Volkswagen Poloja is jó barátságban volt az olajjal. Ha tippelnem kéne, végül ennek köszönhette a végzetét is, 1 éve már nincs forgalomban az egyébként 15 évesen is 100 ezer km-et futott autó...

@...in the world: Nekem is nagyon tetszik a C5, egy következő listában majd szerepelni fog.

Az új 508 pedig nem fogja, hanem már meg is kapta az iCockpitot:
www.vezess.hu/genfi-autoszalon/2018/02/22/peugeot-508-otajtos-karosszeriaval/

...in the world 2018.03.24. 20:41:04

@cartárs: valahogy lemaradtam az új 508-asról, de tyűamindenit beindult a nyálelválasztásom a képektől...

A80 2018.03.24. 21:11:40

Az előző Superb helyett sokkal inkább egy 3-as Octaviát javasolnék. Sokkal modernebb autó, megbízhatóbb TSI motorokkal és kevés ember van, akinek egy Octavia nem elég nagy és ezért lenne szükséges a Superbre.

Brix 2018.03.24. 21:17:19

Ezek közül egyértelműen a mazda 6 benzin, a legjobb motor, tartós , láncos vezérléssel... A mondeo is bezinese is elég jó , mert mazda fejlesztés. A legkényelmesebb és legergonómikusabb autót a volkswagen-csoport tudja gyártani , azonban motorikusan már csak közepes szinten vannak...A diesel autók " megbuktak " , így diesel autót már semmi esetre sem vennék, ahogy turbós benzinest sem....
A jövő a hibrid és az elektromos autóké lesz, addig meg a hagyományos , japán , láncos vezérlésű , benzines motor a legjobb opció...

2018.03.24. 21:43:12

1.9 PD TDI dízel Superbje volt egy haveromnak évekkel ezelőtt. Horror összegű volt a kötelező szervíz díja. Tudom, hogy itt használt autókról van szó, de agyvérzést kapnék egy akkora számlától. Egy idősebb autónál az se mindegy, hogy mennyi a szervíz.

octy 2018.03.24. 22:39:24

A 7 fokozatú DSG száraz kuplungos és sokkal gyakrabban tönkre megy mint az olajos 6 sebességes. Az erősebb motorokhoz a 6-os váltót szerelték mert ez volt képes elviselni a nagyobb nyomatékot.

octy 2018.03.24. 22:43:44

Az 1.8 tsi motort kb. 2013-ban tették rendbe, Octavia 3-ban már nincs vele probléma. A korábbi gyártású motoroknál dugattyú, gyűrű meg még egy sor alkatrész cseréje szükséges. Anyagi csőd egy javító készlet beépítése.

octy 2018.03.24. 22:48:58

Az 1.9 PD TDI kötelező szervize nem a motor miatt drága hanem a kapzsi márkaszerviz miatt ahol 8e Ft egy liter olaj ami máshol 3e, meg a rezsi óradíj is magasabb mint egy Octavia-nál (ami meg magasabb mint egy Fabia óradíja).

Leooo 2018.03.25. 00:32:41

@Brix: Mesélj már légyszíves, miért 'buktak meg' a diesel motoros autók?? Egy finom Mondeo 2.0 TDCI 140 lóval, ha esik, ha fúj 6-6.4 l-es fogyasztással, egy füstpamacs nélkül nagyon sokára fog 'megbukni'. Ha nem vezettél még ilyet, akkor nem sokat tudsz róla, ne butáskodj...Majd ha idehaza az összes 1-2 millió km-t futott Ikarust kidobják, nem lesz egy darab Euro 0-s, 1-es diesel motoros teherautó, az összes 2005 előtt gyártott diesel- és benzinmotoros személyautó a roncstelepen bezúzva(kivétel az OT-k), na akkor el lehet kezdeni a modern, Euro V előtti diesel motoros járgányok ritkítását. A németek ezt a hirtelen felindulásból elkövetett ön-tökön-bökést még meg fogják gondolni, hiszen a modern dieselek nélkül nehezen fogják tudni tartani az új motoros járművekre előírt átlagos CO/CO2 csökkentési direktívákat. Az se volna plödö haszontalan, ha a népet - jövedelemjavító intézkedésekkel - rábírnák, hogy hulladékfával(bútorral), barnaszénnel, szeméttel, rongyokkal, műanyaggal és hulladék abroncsok darabjaival való meleg-csinálást sürgősen abbahagyják! A légszennyezés a településeken több nagyságrenddel javulna.

46Laca 2018.03.25. 05:21:03

A Ford Mondeo 1.6 TDCi AdBlue adalék nélkül regenerálja a részecskeszűrőt,nincs utántöltés,meg mozgásképtelenség.

vizsla_barat 2018.03.25. 05:53:46

Dízel autóban porlaszto?

vizsla_barat 2018.03.25. 05:55:22

@46Laca: mint minden más autó is. Az adblue ugyanis az SCR mukodesehez kell. Sok köze nincs a dpf-hez. Bár a frankok egy ideig próbálkoztak az fbc-vel de aztán kihalt az is.

Burgermeister 2018.03.25. 06:32:02

Honda Accord benzin vagy dizel.

plokmi 2018.03.25. 08:12:25

Mintha csak a 'megrendelésemre' készült volna ez a poszt.
Pontosan ezekkel a paraméterekkel tervezek autóvásárlást.
Kinéztem egy 2014-es Ford Mondeót. 3 mFt környékén lenne van az ára.
2.0 TDCi motorral, 200 eKm alatti km-el, magánszemélytől, szervizkönyvvel.
Látszólag, valóban megkímélt állapotban van.
Mire számíthatok ennek a típusnak a használata során?

bontottcsirke 2018.03.25. 09:01:14

@plokmi: Arra, hogy szopni fogsz a dízellel. Tudod, a rév meg a vám meséje.

Ez a poszt egy autónepper ajánlásából tökéletes, de teljesen életképtelen. Az accord/lancer/avensis sehol, pedig ezek a legmegbízhatóbban nem ezek a fenti betegágyak.

G Gino 2018.03.25. 09:12:28

@Kercerece: barárom = barátom

Tehetetlen Dodó 2018.03.25. 09:40:51

@plokmi: Kollégám vett pár éve egy ilyet használtan, 163 lóerős, hagyományos automatával.
Gond nélkül üzemel, jól megy, nagy és kényelmes., akkor leállhat, ez volt vele eddig az egyetlen probléma.
(Váltóolajcserét érdemes szakszervízben csinálni, mert ha a kis maszek nem tudja kinullázni a komputert).
Az anyagok benne olyan mondeosak, de hát valamit valamiért.

Tehetetlen Dodó 2018.03.25. 09:45:25

@bontottcsirke: Manapság neppertől venni bármit is életveszélyes.
Abban igazad van, hogy kintről behozott dízelt venni csak elmebetegeknek ajánlott, kizárólag lepukkant vackokat hoznak be, általában 200 ezer+ futású, flottából visszavett autókat, amelyeket épp azért adnak el olcsón, mert most lesznek esedékesek a drága javítások (turbó, kettős tömegű, porlasztócsúcs, satöbbi).
Az ilyenre garantáltan rámegy a vételár még egyszer, egy éven belül.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2018.03.25. 09:51:53

@bontottcsirke:
Teljesen egyetértek. Már 10 éve is lehetett sejteni, hogy a dízel zsákutca, de mostanra már teljesen nyilvánvalóvá vált. De vannak, akik még lemaradtak. Az egy dolog, hogy olyan környezetszennyezőek, mint egy gáztámadás , mert az 'okos' tulaj leszarja a környezetet, meg hogy az autóstársai megfulladnak.

De a sok hülye kizárólag csak a fogyasztást isteníti, ami valljuk be, elég primitív gondolkodásra utal. A szervizköltség (ami ráadásul egy használt autónál még fontosabb, mint egy újnál) óriási tud lenni, de ezzel nem számolnak.

Egy jó tanács: minél egyszerűbb a kocsi, annál kevesebbet fogsz szívni: no turbo, dízel, kettős tömeg szarfingfos. Sima szívóbenzines kocsi kell, amiben a legkevesebb a trükközés. Fent említette egy értelmes hozzászóló, hogy " accord/lancer/avensis sehol". Nem baj, vegyétek a sok szart, majd mi járunk velük. :-)

Annyi lelkesítőt mondanék még, hogy én is lelkesedtem ezekért, csak felnőttem közben.

Tehetetlen Dodó 2018.03.25. 09:58:29

@fofilozofus: Teljesen igaz.
Jó barátom viszonylag nagy autót akar venni a régi (kétliteres benzines) Mondeoja helyett. Gondolkodott egy újon, nézegetett is egyet egy 1,5-ös turbóval ajánlgatták neki.
Azt a nagy batárt akarod megvenni egy varrógépmotorral? - szegeztem neki a kérdést.
Ezen gondolkodóba is esett, mondtam neki, menj, próbáld ki a Mazda 6-ot a benzines Skyactive motorral - úgy is tett, nemsokára rendeli is a legújabb típust, amely tavasztól kerül forgalomba.

(Dízel hálistennek eszébe sem jutott...).

TDICDITRDITDDIPDTD 2018.03.25. 10:00:58

@Kercerece: Nekem is van egy ilyen, -gyakorlatilag- nulla olajfogyasztással,
...Viszont az nem írta a posztoló, hogy a 160 lóerős TSI-nél 100.000 km körül igen gyakori a dugattyú törése ami egy kb milliós javítás.

TDICDITRDITDDIPDTD 2018.03.25. 10:12:33

@fofilozofus: " Pedig a szmogot a por csinálja, a port meg a K1." Igen bizony, ami a legtöbb közvetlen befecskendezéses autónál is meg van. PL nekem 2.0 TFSI van, aminek kormosabb a kipufogója mint egy régi dízelnek,
Az DPF-es dízeleknek fémtiszta! a kipufogójuk.

Russel Coutts 2018.03.25. 10:53:58

@Leooo: +1
Most épp a diesel a mumus... De fog ez még változni, nem is olyan sok időn belül.

]{udarauszkasz 2018.03.25. 11:02:44

@Kercerece: Anyunak is 2.0TSI audija van, az mar olyan szinten eszi az olajat, hogy 2 litereket beleont hetente. Neki is ezt mondtak, hogy ez bizony szeriahiba. (2008as, ha jol tudom.)

na4 2018.03.25. 12:17:52

Ja, meg egy kis óra visszatekerés, egy-két elsumákolt karbantartás, rejtett hibák, egy kis sumákolás, maszatolás a papírokkal, stb. aztán jöhet a következő 3+ milla, a tengernyi idegeskedés, stb. Csakis újat. Garancia, assistance, nincs bizonytalan előélet, stb., nyugodt alvás.

csárlszbrunzol 2018.03.25. 12:38:38

@A80: Az Octavia alsó-közép, az írás pedig középkategóriáról szól, azért nem fér bele a Superb helyett.

csárlszbrunzol 2018.03.25. 12:44:48

@na4: A múltkor néztem egy - nekem! - szimpi mondeot. Flottás autó volt, még garanciában cseréltek benne 700-ért automata váltót. Ugye, milyen jó ilyenkor a garancia?
Épp csak azt felejtettem el hozzátenni, hogy ennek az új ára valahol 12 milla környékén lehetett és mire nem-vettem-meg, már háromért kínálták. Négy év alatt ráesett kilenc milla úgy, hogy kvázi láthatatlan költséget képezett. Ebből hányszor lehetett volna váltót cserélni? Szóval kábé ennyit a garanciáról és az újonnan vásárolt autóról.

cartárs 2018.03.25. 12:46:01

@46Laca: Jogos, a Focusban és a C-Max-ban van csak, elnézést a tévedésért. Csak a PSA-kocsikban van.

@octy: Köszi!

@na4: Használtan is lehet kapni Assistance-szal és garanciával rendelkező autót, igaz azok vételára magasabb a bizonytalan előéletűeknél.

Ez a név már foglalt! 2018.03.25. 12:52:21

"Egy jó tanács: minél egyszerűbb a kocsi, annál kevesebbet fogsz szívni: no turbo, dízel, kettős tömeg szarfingfos" +porlasztócsúcs
Egyetértek. Illetve ha napi szinten nem autózol 50 de inkább 100 km-t, azt is inkább pályán, akkor ostobaság dízelt venni. A napi 20-50 km-es városi használatra csakis benzinest. Persze ha szarásig vagy pénzzel, akkor mindegy mit veszel, de akkor meg nem olvasod ezt a cikket.

anyadmajma 2018.03.25. 13:44:11

Ha sok pénzem lenne csakis elektromost.
De sajnos nincs sok. Így a dízel kilőve, csakis benzines, szívó motort.
Egy két tonnás vasban az 1.4 turbó olyan vicces. Ja, nem röhejes. 2.0 alatt nem érdemes gondolkodni hosszú távon.
Ja csak szólok, a benzinesnek nincs szálló-por kibocsátása, ami a szmogot csinálja. (cserébe mondjuk van más környezetszennyező hatása). Aztán innentől kezdve lehet magyarázni, hogy milyen tiszta is a kipufogó. Kínában csináltak olyan szénerőműveket, hogy 0 azaz nulla a károsanyag-kibocsátása, sőt, kémény sincs rajta, egyből gipszet állítanak elő. Szóval a dízelesek majd szóljanak, hogy hova tehetik a gipszet, akkor nem lesz szennyező a kocsijuk.

TDICDITRDITDDIPDTD 2018.03.25. 13:47:36

@]{udarauszkasz: Abba akkor már kár erőltetni, az már bőven javítási határ felett van. Gondolom nem megy a mamás heti 1200 km-t.
1000 km/0.8l a javítási határ.

TDICDITRDITDDIPDTD 2018.03.25. 13:53:40

@anyadmajma: "Ja csak szólok, a benzinesnek nincs szálló-por kibocsátása"
De bizony van. A VW már koromszűrőt tesz az idei évtől az összes TSI motorjára is.

csárlszbrunzol 2018.03.25. 14:22:34

@anyadmajma: Miért elektromost. És mi köze hozzá, hogy van-e sok léd?

Arcade Macho 2018.03.25. 15:03:57

@bontottcsirke: "Arra, hogy szopni fogsz a dízellel. Tudod, a rév meg a vám meséje. "

de az az erzes amikor a tizeneves leanyzok nedves bugyival es csillogo szemmel raneznek a T. apukara, akinek a f.roknovelo autoja nagyon de nagyon nyomatekos...

de annyira nyomatekos hogy meg nyomatekVALTO se kell bele :)))

ételizésítő 2018.03.25. 15:15:56

Vajon egy helyesírási szabályzat mennyibe kerülhet?
A szerzőre nagyon ráférne.

ételizésítő 2018.03.25. 15:19:06

@anyadmajma:
Szállópor-kibocsátása (így írják) a dízelnek sincs, nanorészecske-kibocsátása van.
A szálló port meg felveri a kerék az útról, attól lesz szálló.

"Kínában csináltak olyan szénerőműveket, hogy 0 azaz nulla a károsanyag-kibocsátása"
Jaja, Pekingbe meg Sanghajba már Japánból importálják a szmogot, hogy ne legyen megtévesztően tiszta a levegő.
Ja, mégsem.

anyadmajma 2018.03.25. 15:26:36

@TDICDITRDITDDIPDTD: no, igazad van, a turbósok, mivel zabálják az olajat, amit ugye elégetnek, na annak tényleg van. a benzinnek nincs, csak az olajnak.

anyadmajma 2018.03.25. 15:29:52

@ételizésítő: nem is minden kínai erőmű olyan, azt nem mondtam. Csak ugye könnyű általánosítani pár hiányos adat alapján, ragaszkodva ahhoz, hogy te vagy a legokosabb és neked lehet csak igazad, mint esetleg gondolkodni. Na, ezzel én nem akarok mit kezdeni.
De tudod mit, neked van igazad, és kína szar hely. kőbaltával kergetik a mamutot.

anyadmajma 2018.03.25. 15:30:52

@ételizésítő: ja, és igazad van, tényleg rosszul írtam a szállópor-kibocsátás dolgot, az tényleg nem az, hanem amit írtál.

anyadmajma 2018.03.25. 15:36:08

@csárlszbrunzol: hát, csak az hogy még nem nagyon találtam 3 milláért középkategóriás elektromost. Sőt, asszem kb 6-7 misinél kezdődik egy olcsó Nissan Leaf, ami csak városba jó, a mérete miatt. (nem nagyon férek ám el benne).

csárlszbrunzol 2018.03.25. 15:55:27

@anyadmajma: Hát, nem tudom,mit értesz középkegtegóriás elektromoson és hogy újban, vagy használtban gondolkodsz.
De mondjuk mi lenne, ha meg tudnád venni az alsó-közepest kilencért? Az miért vonzóbb, mint egy belsőégésű motoros társa ugyanolyan felszereltséggel 7 milláért (államo dotáció nélkül)?

n3spr3ss0 2018.03.25. 16:39:56

@fofilozofus: Az én Octavia RS dizel autómnak végig ( 7 évig használtam) FEHÉR volt a kipufogója.

]{udarauszkasz 2018.03.25. 17:08:14

@n3spr3ss0: Ezeknek azert tiszta a kipufogoja, mert a nanomeretu por nem szennyezi be. De attol meg ott van, es mivel nanomeretu, a horgokon keresztul bejut a veraramba is. Tobb nemet szakember szerint ebbol a szempontbol meg az oreg kormolos dizelek is jobbak, mert okadnak annyi lathatatlan nanomeretu porszemcset a levegobe. A kormolos dizel latvanyosabban szennyez, az uj dizelek alattomosabban. Akkor mar inkabb a kormolos. (van dizelunk, es benzinesunk.)

ételizésítő 2018.03.25. 18:04:50

@anyadmajma:
Nem tudom, mennyire szar hely, de a nagyvárosaik levegője legendásan szennyezett.

TDICDITRDITDDIPDTD 2018.03.25. 20:30:28

@anyadmajma: " no, igazad van, a turbósok, mivel zabálják az olajat, amit ugye elégetnek, na annak tényleg van. a benzinnek nincs, csak az olajnak."
Látom képben vagy :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.26. 19:41:57

Az a baj, hogy az ilyesmi jellegű, normális, valós családi utazóatók 90%-a dízel, nekem meg nem az kellene.Nagy autó kell, mert nagydarab állat lettem, és még mögém is kellene férjen egy normál méretű ember; de nem utazunk sokat, évi 15-17ezret, max...Ráadásul a dízeleket Európában egyre több helyről tiltják ki / fogják kitiltani vagy pótdíjazni. Szerintem nem mostanság kell dízelt venni, ha valaki hosszútávra vesz kocsit.Szóval ez az én bajom.A jelenlegi bírja még egész jól, de lassan tudni kéne, hogy mi legyen a következő...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.26. 20:10:22

@csárlszbrunzol: így van, sajnos a közepes és felsőbb méretű autók éves értékvesztése vállalhatatlan kategória, sajnos.És ez még egy "félidős", 5-6 évesnél is így van.De ott már elképzelhető, hogy megéri; lévén hogy a szervizelés alatt nélkülözi az ember az autót, az értékvesztés alatt viszont nem... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.26. 20:10:57

@geegee: Már mint hogy az első mondatom az új autókra vonatkozott...

csárlszbrunzol 2018.03.26. 20:12:59

@geegee: Lehet rontani :)
- dízel
- kombi
- kéziváltós

:D

csárlszbrunzol 2018.03.26. 20:17:45

@geegee: Szerintem nem csak a közep- és felsőkategóriásoké.
Alsó-középben 6-7 milla, mire megveszel egy normális motorral és felszereltséggel rendelkező járgányt. Négy év alatt az is el tudja veszíteni az értékének a nagy százalékát és többmilliós buktában vagy. Ahhoz képest tolod bele a lét így is kötelező szervizekre, közterhekre is mellé még.
És tulajdonképpen a kis- és miniautók sem sokkal jobbak. Talán ott az értékvesztés (százalékosan) nincs meg akkora és eleve, alacsonyabb árról is beszélünk. De azért 3-4 milláért venni valamit, aztán féláron eladni, mikor olyan korba kerül itt is 1,5-2 milla bukó.
Ja, és az milyen már, hogy mondjuk 10 cm tengelytávnövekedésnél akkora árlépcső van, mintha másfélszer akkora autót vennél. Tiszta hülyék vagyunk, hogy ezeket kifizetjük.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.28. 01:24:57

@csárlszbrunzol: "Tiszta hülyék vagyunk, hogy ezeket kifizetjük."

Na, pontosan ez az, ez itt a kulcsmondat...A kib@szott autógyáraknál azért gurulhatott el ennyire a gyógyszer, mert a sok hü lye mindent kifizet, sőt, még várnak is hónapokat az új kocsikra... :D
Én még sose vettem újat, nem vagyok köztük... :D
De tényleg nagyon durva, hogy egy kocsi ára már vetexik egy lakás árával...