Olcsón fenntartható egyterűek 1 millió forintig

5 típus amit érdemes megnézned!

2018. 02. 18. 17:56 cartárs

Férjen el benne két felnőtt és két gyerek, emellett pedig legyen megfelelő sok csomag szállítására is és persze ne kerüljön többe, mint 1 millió forint: ezzel a kéréssel fordult hozzánk egy ismerősünk. Ekkora összegért szerintünk érdemes körbe nézni a kisteherautókra épülő egyterűek között, amelyek nemcsak tágasak, de egyszerű technológiájuknak köszönhetően olcsón fenntarthatók. Mostani írásunkban 5 ilyen gépjárművet mutatunk be:

Opel Combo

2001-ben mutatkozott be az Opel Corsa C alapjaira épülő 2. generációs Combo. Az eredetileg kisáruszállítóként megjelent típus a modellváltás során személyautó kivitelt is kapott. Mivel a Combo a Corsa alapjain nyugszik, így nem meglepő módon igen hasonlóak a szerviztapasztalatok a két autóval kapcsolatban.

20296_0.jpg

Általánosan elmondható, hogy a Combo megbízható jószág, de azért az autók többsége már bőven átlépte a 10 éves kort.  Ez azt jelenti, hogy a korrózió már felütheti a fejét, így a sárvédő íveit és az ajtók alját is érdemes alaposan megnézni. Szerencsére a sérülésmentes vagy szakszerűen javított Combok esetén szó nincs durva rozsdásodási hajlamról, de azért nem árt az óvatosság. A beltér elemei a korszak Opeljeihez hasonlóan jól bírják a strapát, bár azt hozzá kell tenni, hogy ezek az autók sok esetben igazi családi igáslóként üzemeltek, azaz karcok bőséggel felüthetik a fejüket. Típushiba a kormány dudagombjának átszakadása, ha nem is olyan mértékben, mint a G Astrában vagy az A Zafirában, azért itt is találkozhatunk vele.

opel-combo-467_35.jpg

Szintén a kormánynál kell keresnünk az autó másik problémás elemét, több tulajdonos ugyanis a kormánymű hibájára panaszkodik. A tesztút során ezért ezért jól figyelj, ha a kormány felől kopogó hang jön manőverezéskor vagy kanyarodáskor, akkor fel kell készülni a javításra. Érdemes még célba venni egy fekvőrendőrt is, a hátsó rugó ugyanis törésre hajlamos. Az ára nem drága, de ha nyekereg, akkor ne hidd el, hogy csak egy szilentet kell befújni…Érdemes még figyelni az izzókra is, sok Combo ugyanis nem jó barátságot ápol ezekkel, így van, aki néhány havonta egy-egy égő cseréjére szorul. Egyes esetekben még a foglalat is tönkremehet.

opel-combo-2006-1280-04.jpg

Motorikusan a benzinesek közül a legjobban a 90 lovas kivitellel jársz, ez ugyanis már megfelelően (bár nem túlságosan kirobbanóan) mozgatja a kocsit. A 2004 után gyártottaknál a vezérműlánc illetve a szívósor hibája fordulhat elő. Amennyiben indításkor csörgő hangot hallasz, készülj egy vezérléscserére.  Ha dízel Combot választanál, a legjobb az 1.7 CDTi. Az 1.3-as sem rossz, de amellett, hogy gyengébb, a Fiat eredetű motornál láncproblémák, illetve egy idő után jelentősen megnövekedő olajfogyasztás is előfordulhat. 

Fiat Doblo

Nagy tér, kedvező áron: gyakorlatilag ennyi a Fiat Doblo sikerének titka, az olasz kisteherautó/egyterű pedig már 2001 óta hódítja meg a vásárlókat. A 17 évvel ezelőtt bemutatott autó 2005-ben egy ráncfelvarráson esett át, ekkor a „bamba” arcot egy „mosolygós” váltotta fel. A korszak Fiatjaihoz hasonlóan a Doblóknál sem veszélyes a korrózió, igaz, mivel az első autók már több, mint 15 évesek, elő-elő fordulhat rozsda egyes elemeken.

fiat-doblo-2001-1280-03.jpg

Főképp az ajtók alját, a sárvédőíveket, illetve a csomagtérajtót kell megnézni. Arra azért fel kell készülni, hogy hibátlan, sérülésmentes autót 1 millióért nem kapsz, ezek a Doblók ugyanis igazi igáslovak, ha családi autóként használták őket, parkolási sérülések biztosan előfordulnak. Ez a beltér elemein is látszódhat a karcok, zörgések nem ritkák egy ilyen típusban. Ezek azonban vélhetően a legtöbb embert egyáltalán nem érdeklik majd.

Az már annál inkább, ha a kuplung munkahenger meghibásodik: a benne lévő felső rugó ugyanis eltörhet. Ilyenkor a pedál lejjebb kerül, a fokozatokat pedig recsegve veszi az autó. A tulajdonosok panaszkodnak a gyújtáskapcsoló meghibásodására, így a próba során érdemes több alkalommal is megnézni, hogy a zárban megfelelően forogjon a kulcs. Ha nem, akkor mihamarabb jöhet a csere, hiszen igen kellemetlen, ha egyszer csak szétkopik a szerkezet és nem tudsz hazamenni. Ugyanúgy érdemes mindkét kulcsot kipróbálni, mivel a visszajelzések alapján a kulcsok kopása sem ismeretlen a Doblo tulajdonosoknál.

fiat-doblo-2001-1280-0c.jpg

A Fiat alapvetően jó és megbízható motorokkal kínálata a Doblo 1. generációját. Igaz azonban, hogy  több olyan erőforrást is árultak, amelyek teljesítménye nem éri el a manapság már elfogadható szintet. Ilyen például az 1.9-es szívódízel, ami 63 lóerejével még üresen is alig bírja megmozdítani a karosszériát. Nem sokkal jobb az 1.2-es, 64 lóerős benzines sem, a gépsárkány ezzel 19 másodperc alatt futja meg a 100km/h-t.

fiat-doblo-2001-1280-09.jpg

Néhány évtizede ez még elfogadható érték lett volna, manapság a piac leglassabb új autója is gyorsabb ennél. Benzinesek közül a leginkább az 1.6-os 103 lóerős aggregát ajánlható, míg a dízelmotorosok közül a 101 lóerős 1.9 JTD jelenti a legjobb választást. Létezett CNG-s kivitelben is a modell. Mivel a Fiatnak nagy tapasztalata van a gázüzemű autók gyártásában, így nem kell ezektől sem tartani. Egy alaposabb átnézés viszont nem árt, mivel ezeknek az autóknak a többségét Olaszországból importálták, vagyis az életük nehezebben követhető.

Renault Kangoo

1997-ben dobta piacra a Renault a Kangoot, a franciák pedig nem vették félvállról a feladatot. A típust számtalan felszereltségi szinttel és motorral árulták, így Európa szerte igen népszerű lett. Az 1997-es megjelenés után 2003 tavaszán átfogó modellfrissítésen esett át a jármű, a tapasztalatok alapján célszerű az ezután gyártott autók közül válogatni.

renault-kangoo-2006-1280-01.jpg

Ezeket az autókat a megváltozott fényszóró-lökhárító párosáról lehet felismerni. Nemcsak a szebb külső és a jobb műszaki tartalom, de a javított típushibák miatt is javasolt ilyen típust keresni.  Persze azért így is előfordulhatnak problémák: a tesztút során figyelj a futóműre, különösen arra, hogyan viselkedik a hátulja. A hátsó lengéscsillapító elhasználódása ugyanis igen gyakori, ilyenkor „libeg” az autó hátulja.

Az 1.4-es benzinesél pedig a felső holtpont jeladó elkokszolódása nem számít ismeretlen hibának, ez a leggyakrabban az autó nehézkes indításáról ismerhető fel. Apropó motorok, a benzinesek közül a legjobban az 1.6-os, 16 szelepes motorral jársz, hiszen ez a kezdetben 95 majd 106 lóerős teljesítményével már megfelelően gyorsít.

renault-kangoo-2006-1280-0a.jpg

Kicsit gyenge, de alapvető igényekre megfelelő lehet az 1.2-es, 75 lóerős erőforrás is. Nem kell tartani az 1.5 dCi-től sem, a Kangoo-kban ugyanis a gyengébb – 68 és 86 lóerős- verziók találhatók, ezeknél pedig nem jellemző az oly rettegett hajtókarcsapágy probléma. Ami fontos, hogy az előírt, 30 ezres olajcsere-periódust felezd meg, azt értékeli az autó.

renault-kangoo-2006-1024-06.jpg

Igyekezz felszereltebb Kangoo-t keresni, 2 légzsák, ABS és klíma mindenképpen legyen a kocsiban. Ahogy az elektromos ablak sem hátrány, a fapadosabb kivitelekből ugyanis ez hiányzik. Ha már megvan a kiszemelt, a tesztúton azért nézd át a karosszériát, a konkurensekhez hasonlóan ugyanis a Kangoo-k többsége is városi harcos volt, így karcok, sérülések biztos lesznek rajta. Szerencsére a kocsi annyira nem hajlamos a rohadásra, így 15 évesen sem kell, hogy barna foltok tarkítsák a lemezeket.

Peugeot Partner / Citroen Berlingo

Eredetileg a Citroen C15-ös leváltására született meg a Citroen Berlingo, az 1996-ban piacra dobott haszongépjárműből pedig egy zseniális ötletnek hála 1997-re elkészült a személygépjármű verzió is. A Berlingo Multispace rövid idő alatt nagy siker lett, hiszen sok családos ember értékelte az alacsony vételárat és a tágas teret. A Peugeot Partnerként is árult modell a mai napig nagy népszerűségnek örvend a használt és újautó piacon is, így itthon is sok eladó példány közül válogathatunk, még az 1 milliós kategóriában is.

maxresdefault_1_2.jpg

Akárcsak listánk többi autója, úgy a Berlingo/Partner is igazi családi igásló, így kisebb húzásnyomok, karcos beltéri elemek szép számmal előfordulhatnak. 1 millió forintért körülbelül 2003-07 között gyártott autókat tudsz vásárolni, ezeknél még alapvetően nem kellene, hogy előjöjjön a rozsda, így ha egy elem nagyon korrodált, akkor nagy eséllyel sérült volt.

A beltérben a tulajdonosok a zörgő műanyagokra panaszkodnak, sajnos a patentek hajlamosak a törésre, így nem kell egyből a legrosszabbra gondolni, ha egy-egy elemnél cicergő hangot hallasz. Javasolt még a kormánykapcsoló vizsgálata is, előfordulhat, hogy az egység szétkopik, ilyenkor például hektikusan működik az index. Annál jobban kell viszont figyelni a hátsó futóműre, ez ugyanis a korszak Citorenjeihez és Peugeot-jaihoz hasonlóan torzóis hátsó futóművet kapott. Ebben a torziós rugók tűgörgős csapágyai elfáradnak, ilyenkor a kerék bedől, az autó pedig „leül”. Ennek a javítása körülbelül 80 ezer forint, de a legtöbb szerelő már ismeri, így viszonylag gyorsan megvan.

l_836.jpg

A motorok közül a gyakori használathoz a legjobban az 1.6-os, 109 lóerős erőforrás illik, az NFU motorkódú aggregát sok meglepetést nem tartogat. Egyedül a gyertyákra érdemes figyelni, így mindenképp a gyári előírásoknak megfelelőt vásárolj bele. A dízelek közül bátran dönthetsz az 1.6 HDi mellett, de csak akkor, ha az autó igazolt előélettel rendelkezik. Gyakori probléma ugyanis, hogy a tulajdonosok betartják az előírt hosszított olajcsere periódust, így lehetőleg olyat kell találni, ahol 10-15 ezer km után mindig cserélték a kenőanyagot.

citroen-berlingo-2003-photo-04.jpg

A motor kényes az üzemanyagra is, így feltétlenül érdeklődj a tulajdonosnál, hogy mégis hol és mit tankolt a kocsiba. A Bosch gyártmányú befecskendező ugyanis nem ápol jó viszonyt a kétes minőségű üzemanyagokkal, így míg például Németországban nem ritka, hogy a befecskendező-rendszert több, mint fél millió kilométerig nem kell javítani, itthon két-háromszázezer km után már előfordulhat meghibásodás.

Skoda Roomster

Árulták Praktik néven tehergépjármű-verzióban, mégis igazán a Roomster futott be nagy sikert a hazai piacon. Mindez nem véletlen, hiszen a megbízható, kisautós technológia és a kedvező ár a mai napig jól hangzó recept a vásárlók számára. A Fabia 2 és az Octavia 1 platformjainak kombinálásával megszületett Roomster orra és belseje egy az egyben a Fabia 2. generációjából származik, vagyis feltűnésnek és extravagáns formai megoldásoknak nyoma sincs.

skoda-roomster-2006-1280-02.jpg

Ez persze aligha probléma a potenciális vásárlók számára, hiszen az ergonomikus belső több hasznos tárolóhellyel is rendelkezik, ráadásul a beltéri műanyagok jól bírják a strapát is. Egyedül a modellfrissítés előtt használt kormány műanyag-kivitele nem viseli jól, ha használjuk, igen hamar szétkopik és hámlik.  Ebből felesleges bármiféle következtetést is levonni, elég egy gyűrű az ujjon és százezer kilométer alatt szétmegy. A bőrözés körülbelül 25 ezer forint, tehát nem ügy.

skoda-roomster-2006-1280-0a.jpg

Annál inkább az az 1.2-es motoroknál elő-elő forduló láncprobléma: a 69 lóerős aggregát ugyan már javított formában, kevesebb típushibával került a Roomsterbe, de azért így sem az autós világ legjobb motorja. Továbbra is jellemző a gyújtótrafók meghibásodása, ilyenkor az autó rángat, háromból csak két henger megy. Érdemes rákérdezni, hogy mikor voltak cserélve a trafók, ha nemleges választ kapsz, maradjon 60 ezred a javításra, ha nem akarsz az út szélén autómentőre várni. Ekkora összegért nem érdemes az 1.2 TSI-vel foglalkozni, hiszen a kis, turbós motor sok bosszúságot okozott. A CBZA és CBZB motorkódú 1.2 TSI-knél kiszakadó vezérműzsák, elszakadó lánc és hasonló, drága hibák rémisztgetik a tulajdonosokat.

skoda-roomster-2006-1280-08.jpg

Szerencsére minden különösebb típushibát nélkülöz a 86 lóerős 1.4-es, így ez a motor bátran ajánlható a Roomsterhez, fogyasztása és karaktere is megfelelő. Kicsit torkos, de megbízható az 1.6-os motor is, igaz az ritkább a hazai piacon, csakúgy, ahogyan az automata, Tiptronic váltóval szerelt Roomsterekből sincs sok. Ez a váltó a frissítés után el is tűnt, a helyét a DSG váltotta fel, de az azzal szerelt autók már bőven nem az 1 millió forintos kategóriában találhatók.

Amennyiben Roomstert nézel, érdemes figyelni a hátsó ajtókban lévő hangszóró működésére, ezeknél ugyanis gyakori, hogy az ajtóban lévő kábel a sok használat során megtörik, így a hátsó utasok zene nélkül maradnak. Előfordul még az ablaktörlőmotor meghibásodása is, így a tesztút során próbáld ki, hogy megfelelően működik-e.

Itt pedig elolvashatod a korábbi cikkeinkben már bemutatott 4 szempontot, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, akármelyik típus után is érdeklődj:

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

Megbízható helyről vásárolj 

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani 

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál! 

Esetleg más kategóriában keresgélsz?

A legjobb alsó-középkategóriás autók, amire nem gondoltál! 

Íme a legjobb kompakt autók 1 millió forintért

2 millióért vennél kompakt egyterűt? Ezek a legjobbak!

 

Olcsón fenntartható egyterűek 1 millió forintig

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr4513679302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dunántúli gyerek 2018.02.19. 21:27:25

Eccer néztünk ilyeneket 3000 euró körül, de nagyon türelmesnek kell lenni, mert ezek a kocsik gyorsabban öregednek mint a személyautók.

A Berlingok már 6 évesen is rozsdásak voltak, és a Combok is. A Berlingo egyébként is rémesen sz*r autó, mindene rossz, a váltó, a kormány, borzalom. A Combot csak kicsit rosszabb vezetni mint a Corsát, olyan mint egy limo-corsa, bután nagy a fordulóköre. A Fiat minden szempontból jobbnak tünt, persze 1 misi alatt ott se lehet finnyáskodni, de nem volt rohadt amit láttunk, s egész buli a bakon ülős vezető pozi. A Kangoo se volt rossz.

De a Skoda mindnél jobb, persze, hisz újabb meg drágább is.

Vittore. 2018.02.19. 21:39:02

Egyterű mint családi autó? Mi a sz.r vagyok én, gázszerelő, s a gyereket becsapom hátulra? Inkább egy normális családi autós posztot csinálnál, pont most nézegetjük a modelleket 1 millióért, de ilyen autókat sohasem vennék.

LoveKills 2018.02.19. 21:53:26

Hát nem tudom. Szerintem csak vesztes lelkű, izzadt, pohos, krinolint zabáló bajuszos Gyulák vesznek egyterűt, döngő pléh ajtókkal, amotf feleségeikkel...

"Férjen el benne két felnőtt és két gyerek, emellett pedig legyen megfelelő sok csomag szállítására is és persze ne kerüljön többe, mint 1 millió forint: ezzel a kéréssel fordult hozzánk egy ismerősünk."

Az ismerősnek ajánlanék egy jó állapotú, nem rozsdás, nem leépült Volvo kombit. Szigorúan régit. 2-est, 7-es, 8-ast, mindegy. Vagy V70-est. Alváz- és üregvédelem kell rá, cserélni időben a kopó alkatrészeket, aztán ennyi. Ilyen ótvar szarokat meg vegyen a drótostót szőrös talpú yeti!

ÁcsKalapÁcs 2018.02.19. 22:01:46

Nagyon hasznos írás!

Pont most nézegetek ezekben a kategóriákban, (ár, évjárat, típus) autókat.
Nálam, eddig a Renault Kangoo a nyerő.

ÁcsKalapÁcs 2018.02.19. 22:06:36

@ÁcsKalapÁcs: Az igaz, hogy melós autónak kell.

Phteven 2018.02.19. 22:48:36

@LoveKills: Azért egy V70 fenntartását ne hasonlítsd ezekhez. A funkciója is teljesen más. Ebbe betereled a családot, bebuhantod a vackokat, biciklit, akármit hátra és elmész A-ból B-be. A-B<200km. A V70-be pl. nem raksz biciklit, csak fektetve. Abba nem beugrasz, hanem betelepedsz, majd UTAZOL A-ból C-be. A-C>200km. Tudom miről van szó, V70-em van, de mellette tartok egy ilyen 7 személyes igáslovat is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.02.20. 03:50:07

Szintén zenész, részünkről is V70, nagyon jó autó, tartós, robusztus, de a hátsó lábtér egy katasztrófa, annyira szűköcske.Ha két kölök lenne az egy helyett, valszeg el kéne adni.Jó, igaz, énis elég Bácpenszeres alkat vagyok, de hogy egy átlag nő (167 cm/50-60 kg)alig tudjon elférni mögöttem, az mégis csak röhejes.
Főleg úgy a legrosszabb, ha még a gyerek annyira kicsi, hogy nem hajlik le a lába az ülés elé.
Egy egyterű kategóriákkal jobb megoldás lehet, főleg, ha tologathatók, kiszedhetők a hátsó ülések, külön is.
Bicikli, síléc, ilyesmi meg mehet a tetőre, vagy vonóhorgos tartóra.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2018.02.20. 09:03:19

Ezek kishaszonjárműből faragott borzalmak, nem egyterűek. Rendes nagy egyterű a Sharan/Galaxy/Alhambra. Kényelmes és az 1.9TDI-vel kimegy a világból.

RTB 2018.02.20. 09:09:18

A renault Scenic, Citroen xsara Picasso, Opel Zafira, stb ezek egyterűek. A posztban bemutatott kocsik kisáruszállítóból buherált személyautók. Sokkal inkább teherautósak, mint az igazi egyterűek

commentes nikk 2018.02.20. 09:22:56

Hát én nem értek az autókhoz, de ilyen verdája a vízvezeték szerelőnek van. Családban ahol három gyerek van, ott Galaxy van, az értelmes autó.

camell · http://indafoto.hu/camell 2018.02.20. 09:51:49

@Vittore.: Figyelj, mi egy fél éve cseréltünk autót. Megjött a harmadik gyerkőc, a Fusionnek mennie kellett, sehogyan sem fértünk el benne. Ergo mindenképpen egy valóban 5 személyes autó kellett. Amit számba vettünk: Mazda Premacy, Citroen Xsara Picasso, Renault Grand Scenic, Espace, illetve a Fiat Multipla, a határ nálunk is egy misi volt. Amit konkrétan megnéztünk, egy 2003-as Multipla, illetve egy 2001-es Premacy volt. A japánnak levelesen rohadt az alja, a Multipla motorházteteje volt okádékul javítva (a "szaki" szerintem kartecsnivel csapta rá a gittet). Azán meglett a befutó: egy svájci 2005-ös, külső-belső facelift utáni Piki. Semmi extra, 1.6 8v benzinmotor, manuálklíma, 2 elektromos ablak. És jó! Eddig volt egy vezérléscsere olaj-, szűrő-, és gyertyacserével. Lehet, hogy a későbbiekben jön még hozzá pár tétel (alapjárati motor, hátsó híd), meg hamarosan a kuplungot is cserélni kell. Én ajánlom, száguldozni úgysem akarsz ilyen kaliberű autóval, szóval a motor majdnemhogy marginális kérdés, és a FB-csoport is aktív, sok a rendes, segítőkész tulaj, gyakorlatilag az egész országban tudnak jó szerelőt ajánlani.

2018.02.20. 10:06:34

mi simán beleférünk egy A mercibe is asszonnyal gyerekkel 205 kiló élősúly

Árpi a 4-ből 2018.02.20. 10:16:09

Úr Isten, micsoda butaság ez a cikk.... ezek nem egyterűek... Ezek a kisáruszállítók személyszállításra átalakított változatai. Nem családiak és nem egyterűek.... Tőlünk nyugatra családi autónak még véletlenül sem használják, hanem a cég ezzel hurcibálja a melósokat a szállásról az építkezésre....
Tessék írni a Citroen Picasso családjáról, a Zafiráról, a Scenicről, Mazda Premacy, Mazda 5....stb....

octy 2018.02.20. 10:46:26

A VW (Skoda) 1.4 86LE 16 szelepes motorjának az égvilágon SEMMI köze nincs a régi Skoda blokkhoz, ami 8 szelepes és 68LE-s volt és a Fabia 1-be szerelték (meg kicsit az Octavia1-be is) egészen 2003-ig.

A VW 1.4 16V 86LE motornak is van hibája, pl. trafók és a dugattyúk is szoktak benne kolompolni.

A Roomster legértelmesebb motorja a PD TDI, melynek 3 hengeres, 75LE-s 1.4-es változatában még kettős tömegű lendkerék sincs.
Másik opció az 1.9-es PD TDI.
Ezek bírják rendesen mozgatni azt a kasztnit.

Secnir 2018.02.20. 11:26:22

a ráncfelvarrott multipla. az családi, egyterű. megölhetetlen, csak ki kell fogni egy nem szétrohadt példányt. roomster, mint egyterű, háááát...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2018.02.20. 11:57:45

Lehet ezeket családi autóként használni. Nem ezzel van a gond. Hanem azzal amit a cikk sugall. Hogy 1 milliáért kapsz olyat ami még megy alattad... A korabeli gyári prosikból ideollózott képek ugyanis csalókák. Ha ilyen tip-top lenne közülük bármelyik is, azt meg nem kapná senki ennyiért.

RTB 2018.02.20. 13:09:02

@octy: Octavia I-ben volt 1,4-es OHV motor? nem hinném. Inkább az 1,4es 60-LE-s, ami a Seatokban, Vw Polokban volt.

Zsolt Hegedus · http://www.vanity.hu 2018.02.20. 14:42:58

Ezek közül egyik sem egyterű. Gratulálok!

Burgermeister 2018.02.20. 15:57:45

Egyiksekenesoha.
Inkabb egy toyota avensis verso.

Shadowkiller 2018.02.20. 17:05:18

@RTB: volt 1.4-es OHV motor az Octavia I-ben, csak azokat javarészt "belföldön" (Csehország, Szlovákia) értékesítették őket. "Külföldön" a 75LE-s 1.4 MPI volt az alapmotor.

Bermuda (törölt) 2018.02.20. 19:39:12

@Árpi a 4-ből: Őőő, de - francia földön és a Benelux államokban pont, hogy népszerűbbek voltak sokáig családi használatra, mint az egyterűek. Persze ott nem azt a változatot vették, amiben kilátszik a fémlemez, hanem a magas felszereltségi szintekből válogattak. A Kangoonak olyan színes-szagos tarka-barka verziói voltak, amik teljesen egyértelművé teszik, hogy nem munkásautónak szánta a gyártó, hanem ízig-vérig családi járgánynak. Kicsit egyébként válság-autók, így a mostani felfelé ívelő gazdasági helyzetben nem csoda, hogy mindenki fúj rájuk, hogy "há' neki ilyen fapados ócskaság nem kell", de annyira rohadtul praktikusak és olcsó hozzájuk az alkatrész (épp a kisteher rokonság miatt), hogy egyszerűen bűn nem megfontolni őket egy egyterű helyett.

btanarur 2018.02.20. 21:08:41

19 éves a Kangoo-m. Végigszenvedtünk 4 házfelújítás-költözés kombót. Utaztunk vele családosan is épp eleget. A légkondi és a másik oldali nyitható ajtó nagyon hiányzott, de már megszoktuk. Nem gyors, cserében nem is fogyaszt sokat. Bevállalom, én vagyok az a bajszos fickó, aki miatt nem lehet száguldani a szélső sávban. Sokkal többre becsülöm annál, minthogy bárkinek is eladjam.

RTB 2018.02.20. 21:37:08

@Shadowkiller: 60 LE-s volt az alap motor, vezettem is olyat

Zsíros Bödön 2018.02.20. 22:44:05

Ez mind kibaszott puttonyos, személyszállításra. Ezek nem egyterűek.