Így tárold otthon a leszerelt abroncsokat

2017. 11. 12. 20:18 cartárs

A közelmúltban már olvashattál róla a Cartárson, hogy miért is fontos a téli gumi használata. Ezzel kapcsolatban úgy gondoltam, érdemes arról is szót ejteni, miként tároljuk az épp nem használt (téli/nyári) abroncsokat, tapasztalatom szerint ugyanis sokan nem fordítanak erre kellő figyelmet:

1. Számít, hogy hol használtad

jelolokreta.jpg

Még mielőtt bármit is csinálnál, fontos, hogy megjelöld az adott abroncs addigi pozícióját. Ehhez elég egy egyszerű kréta, ezzel könnyedén felírhatod a futófelületre vagy a gumi oldalára az információkat. Ha nem kötött forgásirányú abroncsot használsz (ezek ma már elég ritkák), akkor ezt is jelöld meg, nem ajánlott ugyanis egy jobb oldalon használt gumit áttenni a baloldalra.

2. Jobb tisztán

productimage-picture-tyre-shine-68.jpg

Ahelyett, hogy leszerelés után egyből elcsomagolnád a gumikat, erősen javasolt azok tisztítása. Erre azért van szükség, mert a mindennapi közlekedés során olyan vegyi anyagok, szennyeződések kerülnek az abroncsra, amelyek hosszú távon károsíthatják azt. A tisztításhoz elegendő sima vizet használnod, majd száradás után érdemes bekenni az abroncsokat gumiápoló szerrel, hogy garantáltan ne romoljon az állapotuk az állás során.

3. Fontos a helyes pozíció

Sokan egyféleképp tárolják a kerekeket, függetlenül attól, hogy csak a gumikról, vagy a felnivel együtt lévő, komplett garnitúráról van szó. Márpedig a két kategória különféle tárolási módot követel meg.

stockage-with.jpg

Amennyiben a nyári abroncsaid külön felnin futnak, úgy a kerékre szerelt gumikat mindenképpen az oldalukra fektetve, egymáson tárold! Fontos kiemelni, hogy egyszerre maximum egy szettet, tehát négy darabot tegyél egymásra, a család összes autójának kerekeiből nem javasolt tornyot építeni.

stockage-without.jpg

Ha viszont nincs külön felni garnitúrád és a leszerelt abroncsokat teszed el a télre, akkor azokat állítva pakold el. Ezeket a gumikat időnként tanácsos megforgatni, hogy ne egy ponton terhelődjenek a tél folyamán.

4. Nem mindegy, hol tárolod

A helyes tárolási pozíció mellett az is számít, hogy hol teszed le télire az abroncsokat. Amennyiben a tárolóhelység hőmérséklete túl alacsony, vagy épp ellenkezőleg túl magas, illetve a gumik különféle kemikáliákkal érintkeznek (például festék, olaj, benzin stb.) a tárolás alatt károsodhatnak.

article-2337351-1a318200000005dc-151_964x609.jpg

Ez például egy olyan tárolási forma, ami nem tesz jót a guminak :)

A lehető legjobb, ha egy zárt, UV fénytől és káros anyagoktól mentes, 15-25 fokos garázsban/műhelyben tárolod az abroncsokat. Ha biztosra akarsz menni, javasolt egy védőhuzat készlet beszerzése. Ezek egyszerűen felszerelhetők és biztosan megóvják a gumikat. Ráadásul attól sem kell tartanod, hogy összekoszolod a földet és a falat, ami szintén nem elhanyagolható előny.

5. Mi van akkor, ha nem szerelem le az autóról?

check_your_pressure_1.jpg

Természetesen olyan is előfordul, hogy valaki egy oldtimer vagy hobbi autó esetén nem szereli le a gumikat. Ilyenkor a leállítás előtt tanácsos a gumik légnyomását körülbelül 0,5 atmoszférával megnövelni. Ennek oka, hogy az abroncs bizonyos idő alatt veszít a nyomásából, a leeresztett abroncs szerkezetének pedig finoman szólva sem tesz jót, ha hónapokon keresztül ránehezedik egy autó súlya.

Esetleg mást olvasnál?

Régi-új autók: modellek, amik több évtizede készülnek

Olcsó kisautót keresel? 5 típus, amiből jót kapsz 800 ezer forintért!

A jövő autói

 

 

Így tárold otthon a leszerelt abroncsokat

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr2913251011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gergo · http://www.partypeople.hu 2017.11.13. 14:12:01

Pár ezer forintért lehet kapni felnitartó állványt, az a legegyszerűbb, mert ott a saját súlya nem terheli a gumit, hanem szépen a felni felfekszik a tartóra.

Illetve én gumin sem nagyon tartanám az autót, vagy időnként megmozgatnám, ne deformálódjon a gumi egy ponton. A legjobb, ha felbakolja az ember.

Gumiápolásra a legolcsóbb a glicerin, 1:1 vizes oldata tökéletes gumiápoló, anno a teljes gumi felületét megfürdettem benne. Amire figyelni kell, hogy felrakás előtt le kell róla mosni, mert a glicerinre nem tapad a ragasztott súly.

psbm 2017.11.14. 11:07:59

Én a nem felnin tároltat egész nyáron oszlopban tároltam a téli gumit, az mekkora baj? Vagy egy nyár még nem számít? Köszi a választ előre is!

cartárs 2017.11.14. 11:51:11

@psbm: Egy nyártól még nem lesz baja :)

octy 2017.11.14. 12:16:07

Több szett esetében is a 4 leszerelt gumit egymásra pakolva tároltam, semmi bajuk nem volt több év alatt sem. 5-6 évesen eladtam a szetteket és a vevő is boldogan használta tovább. (Természetesen felhívtam figyelmét a gumik korára, ennek tudatában is áraztam be.) A gumis cégeknél 8-10 db új, még el nem adott gumi is van egymásra pakolva a raktárban. Láttam.

Hortenz 2017.11.14. 12:26:15

Kivéve Svédországban. Ott állandó hőmérsékleten és nyomáson, hermetikusan elzárva tárolják, miközbem Mozart szól a raktárban.