Olcsó kisautót keresel? 5 típus, amiből jót kapsz 800 ezer forintért!

2017. 10. 27. 09:59 cartárs

Pár évvel ezelőtt 800 ezer forintból egy klíma nélküli, lassú kisautót lehetett vásárolni. Napjainkban szerencsére már szó sincs ilyesmiről, ezért az összegért ugyanis 4 csillagos töréstesztű, klímás, legalább két-, de akár négylégzsákos, ABS-szel szerelt autót lehet kapni. Persze a biztonság és az extralista egy dolog, ha az embernek egymilliója sincs autóra, a fenntartási költségek is sokat számítanak. Most úgy gondoltam, bemutatok nektek 5 olyan kisautót, amelyek szerintem olcsón fenntarthatók és egyszerűen találsz hozzájuk minőségi, utángyártott alkatrészt.

Fontos, hogy az alábbi írás főképp a típushibákat tartalmazza, tehát az olvasottak sok darabnál előfordulnak. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a kiszemelt autó is szenved majd tőle, csak jobb, ha tudod, mikre érdemes felkészülni.

Suzuki Swift 3. generáció

suzuki-swift-2005-1280-02.jpg

2004 végén mutatták be és 2005-ben került piacra az első, minden szempontból modern itthoni Suzuki, a 3. generációs Swift. Akkoriban virágzott a „nullásba elviszem” hitelkorszak, így ellepték hazánk útjait az apró gömböc Swiftek, amelyek hol jó, hol sajnos igen viszontagságos körülmények között élték mindennapjaikat. Ez egyben előnye és óriási hátránya is a típusnak, mivel a rengeteg megkímélt darab mellett igen sok elhanyagolt is kelleti magát a kereskedések telephelyein.

Mivel a kisautó igen jól tartja magát, ezért ha nagyon elhasznált érzést kelt a kiszemelt darab, érdemes otthagyni, mivel valószínűleg megjárta már párszor a hadak útját. Nemcsak a látszólagos egyben lét, a rozsdamentes karosszéria is fontos, a típus ugyanis nem hajlamos a rohadásra. Egy rozsdagond volt a Swifteknél, 2009-ben ugyanis a 2005 és 2008 között gyártott autókat hivták vissza, mivel a csomagtérben lévő szőnyeg anyaga a levegővel érintkezve olyan reakciót indított el, ami korrodálta a fémet.

suzuki-swift_vvt-2005-1280-0d.jpg

Ezt a részt tehát feltétlenül nézd meg, ha ugyanis ez rozsdás, nagy esély van rá, hogy az autó nemcsak ezen, de a többi visszahíváson sem járt. Volt ugyanis ilyenből egy pár.. Említésre méltó például a 2008-as eset is, amikor a 2007 ősze és 2008 tavasza között gyártott autókat küldték be egy kis pihenésre a szervizekbe, mivel az üzemanyag-cső borítása megsérülhetett. A 2005-ös és 2006-os autók pedig a kézifékkar hibája miatt szorultak utólagos ellátásra.

Sok Swiftet érint még az ABS-kocka problémája is. Lényegében arról van szó, hogy sokan a gyártói előírások totális figyelmen kívül hagyásával nem cserélték le 2 év után a fékfolyadékot. Mivel az elhasználódott folyadék vizet szív magába, ez korrodálta a fékkör alkatrészeit. Az eredmény? Beesik a fékpedál!  Szerencsére a fékhatás nem szűnik meg, de így is rendkívül veszélyes, hiszen a sofőr aligha számít erre. Természetesen a hibát ismerik már a szakemberek, a felújítás 60-70 ezres tétel, míg az új kocka körülbelül 300 ezer forintba kerül. Bontottat felejtsd el, idő kérdése és ott is előjön ez a hiba.

suzuki-swift-2005-1280-38.jpg

Az 1.3-as motoroknál gyakori még a váltó nyelestengely-csapágyának meghibásodása is, ezt a váltó búgásából lehet észrevenni. Az alulméretezett alkatrész nem drága, de munkaigényes a cseréje, így egy ilyen javítás nem áll meg 80 ezer alatt. Maga a motor egyébként egy jól sikerült darab, ahogyan a váltó is dicséretet érdemel, hiszen pontosan kapcsolható. Az 1.5-ös motort nem érinti a váltóhiba, de mivel rendkívül ritka és csak a fullos, GS-szinthez volt elérhető, ezért igazán nem valószínű, hogy egy ilyen darab belefér a 800 ezres kategóriába. Nem éri meg a dízelekkel foglalkozni, hiszen a kis Fiat eredetű motor nem épp a jó híréről ismert, ráadásul mivel újkorában tetemes felárral árulták, igen ritka is a használt piacon.

Ford Fiesta ’02

ford-fiesta-2006-1280-02.jpg

A Ford formatervezőinek munkáját dicséri, hogy immár 16 éves a Fiesta 02-es formaterve, az autó azonban mégsem érződik ilyen öregnek. Ebben persze az is segít, hogy ezek az autók jól tartják magukat, vagyis korrózió egy jól karbantartott autón nemigen fordulhat elő. Legfeljebb az ajtók alját és a sárvédőíveket érdemes megnézni, de egy sérülésmentes vagy szakszerűen helyreállított autón így sem valószínű a korrózió.

Jó hír, hogy a karosszéria mellett a beltér elemei is strapabírók, többek között nem jellemző rájuk a korszak Volkswagen betegsége, a hámló műanyag sem. A hazai úthálózatot ismerve persze a zörgéseken ne lepődjünk meg, ez mégiscsak egy kisautó, ennyi idősen már elő-elő fordul nyöszörgés vagy zörgés a beltér elemeinél. Kellemetlen, de egyes autóknál előfordul, hogy letörik a hátsó ülésdöntő füle, így nem tudod lehajtani az ülést. Az sem egyedi, hogy egyik pillanatról a másikra feladja a harcot a csomagtér nyitó motorja, ilyenkor csak a csere jelent megoldást.

ford-fiesta-2006-1280-05.jpg

Fontos tudni, hogy 2005-ben modellfrissítésen esett át a típus, ekkor új, jobb anyagokból készült belteret és némiképp átdizájnolt orr- és hátrészt kapott, illetve természetesen a minőségen is javítottak. 800 ezerért mér bőven elérhetők ilyen autók, így én mindenképp ilyet keresnék. A benzines erőforrások közül én az 1.4-es 80 lóerőset venném számításba. Ez megbízható, jó fogyasztású típus és drága típushibáktól sem kell tartani. Létezik még 60 illetve 70 lovas 1.3-as is, amelyek nem túlságosan acélos teljesítményükről híresek, cserébe viszont láncos vezérlésűek, így egy jól karbantartott darabnál megspórolható a vezérléscsere költsége. Elérhető volt még a 100 lóerős 1.-6os benzinmotor is, sajnos elég ritka és azonos összegért leharcoltabbat kap az ember.

ford-fiesta-2006-1280-03.jpg

A dízelek Peugeot eredetűek, vagyis ugyanazok amit például a 206-osban is megtalálunk. Az 1.4-es itt is bátran ajánlható, ha az ember kis fogyasztással akar autózni, igaz a 0-100-as gyorsulás 15,5 másodperces adata is jól megmutat. A Ford a Peugeot-val ellentétben 90 lóerővel árulta az 1.6 TDCi-t, ez már kellő dinamizmust biztosít, de a fogyasztása így sem szökik az egekbe. Nem árt tudni, hogy az 1.6 TDCi-t a Ford kizárólag kettőstömegű lendkerékkel szerelte, az 1.4-es motornál azonban találkozhatunk egytömegűvel ellátott darabokkal is. Vásárlás előtt érdemes rákérdezni, melyik van az autóban, hiszen az elhasználódásakor nem mindegy, hogy mennyiért lehet cserélni. Szerencsére azért egyik dízel Fiesta motor sem problémás, így a „szokásos” dolgokon kívül (turbó, befecskendező rendszer), azért olyan sok meglepit nem tartogat az autó.

Fiat Punto (188)

fiat-punto_dynamic-2003-1280-07.jpg

1999-ben jelent meg a nagy sikerű Punto második generációja, amelyet a gyáriak csak 188-as kódnévvel illettek. A típus minden szempontból fejlődött elődjéhez mérten, így tágasabb, biztonságosabb és minőségibb lett. Persze emellett jellegzetesen olasz is maradt a járgány, így apróbb elektronikai anomáliákra azért fel kell készülni. Ami nagy szerencséje a kettes Puntónak, hogy mindenközben rozsdával nem megy a tulajdonosainak idegeire, vagyis még 10-15 évesen is találunk korróziómentes darabokat. 800 ezer forintért tehát ezt a kérdést le is tudhatjuk, hiszen ezért az összegért 2005-06-os Punto 2-t találni, vagyis már a „Classic”-ként emlegetett darabokból válogathatunk. Mindez annak köszönhető, hogy a Fiat a Grande Punto érkezése után is gyártásban tartotta a típust, így egészen 2010-ig készült a 2003-ban kissé elcsúfított orrú kisautó.

Csúnyácska orr ide vagy oda, a motorháztető alatti motorok alapvetően jól illeszkednek a kis olasz járműhöz. Városba tökéletesen elég az 1.2-es 60 lóerős darab is, amely keveset fogyaszt és 2 személlyel még kellő dinamizmussal is viszi a bódét. Lényegesen dinamikusabb, azonban sajnos ritkább is az 1.2-es 80 lóerős motor. Sajnos a 8 és 16 szelepes 1.2-est is sújtja a hengerfej tömítés átégésének problémája, igaz utóbbinál azért ritkábban jelentkezik. Ilyenkor két dolog történhet: vagy a hűtővíz jut be a motorba, vagy, amennyiben az olajkör felé ég szét a tömítés, a motorolaj ég el. Ez a kenés megszűnését eredményezi, ami mint tudjuk, eléggé káros a motorra.

fiat-punto_sporting-2003-1280-04.jpg

A leggyakrabban ez a probléma a hengerfej síkolásához vezet, ami legalább 150 ezer forintos tétel. Mivel sok autónál előfordult, érdemes rákérdezni, esély van rá, hogy már javították. Ha nem, akkor kalkuláld bele a javítás árát, egy vezérlés cserével együtt 100 ezer körüli összeg. Ez a hiba egyébként érinti az 1.4-es 95 lovas benzinmotort is, ami nagy kár, hiszen ezzel a motorral igazán dinamikus kisautó válik a Puntóból. Itt is igaz az, hogy amennyiben a vételkor bekalkulálod a tömítés cseréjét, úgy alapvetően egy megbízható, jó motort kapsz a pénzedért.

Nem hibátlanok a kis, 1.3-as Multijet dízelmotorok sem. Az alacsony fogyasztásuk és jó karakterisztikájukról ismert motorok problémája, hogy bár a Fiat szerint csak 300 ezer km után kell bennük láncot cserélni, ez a valóságban inkább egy osztva kettővel történet. Ha a tulajdonos nem figyel, átugorhat a szelepvezérlés. Még szerencse, hogy a hiba előjele hallható, ugyanis kezdetben elkezd induláskor csattogó hang jönni a motorból. Ennél az erőforrásnál emellett nem árt arra sem figyelni, hogy nem szabad leejtőn/emelkedőn 1-esben vagy rükvercben hagyni a váltót, mindenképpen kézifékkel kell parkolni, ugyanis egyes esetekben előfordulhat, hogy átugrik a vezérlés.

fiat-punto_dynamic-2003-1280-0d.jpg

A beltér a fentebb említett Suzuki Swiftnél azért kevésbé tartós, de egy „megvigyázott” darabnál azért sok rosszra itt sem kell számítani. Zörgések előfordulnak, ahogyan elképzelhető, hogy az ablaktörlőkar is bemondja az unalmast és leesik. Gyakori még a városi parkolást megkönnyítő City-szervó meghibásodása, ilyenkor a nyomásérzékelő romlik el. Mókás, hogy a hiba kezdeti stádiumában egy újraindítás megoldja a gondot, így sokszor inkább PC-set játszanak a tulajdonosok, minthogy kicseréljék az alkatrészt. Szerencsére azonban a beltér maga a korához képest tágas és rengeteg tárolóhely is segíti a tulajdonosokat, nem meglepő, hogy a Puntot minden hibája ellenére a mai napig rengetegen szeretik.

Peugeot 206

peugeot-206-2003-1280-05.jpg

1998-ban jelent meg és egycsapásra a Peugeot legnépszerűbb típusa lett a 206-os. Olyannyira, hogy Iránban a mai napig gyártják, napjainkig pedig több, mint 10 millió darab készült. Ez azért nagy előny, mert 800 ezer forintért igen bőséges kínálatból válogathat az érdeklődő, egy klímás, ABS-szel és két légzsákkal felszerelt verzió megtalálása nem igényel túl sok erőfeszítést.  Mivel a kínálat nagy, ezért bátran tudsz válogatni a kombi, az 5, illetve 3 ajtós kivitel között, 800 ezerért már mindből van.  Sőt, akár a kupé-kabrió CC kivitelből is találsz, ha erre vagy kíváncsi, ezt a cikket olvasd el.

Javaslom, hogy amennyiben 800 ezerért keresel 206-ost, mindenképp a 2003-as frissítés utáni darabokból válassz, hiszen itt több ponton is javítottak az autón. Ezek a modellek nem hajlamosak a durva rozsdára, leginkább a toronycsapágyaknál, illetve a csomagtér élénél fordulhat elő korrózió, illetve persze a sárvédőívek és az ajtók alja is megér egy kis figyelmet. Persze sok függ attól, hogy hol töltötte az autó a nyugalmas óráit, egy garázsban tartott darabon még ezeknek sem kellene feltűnnie. Ha viszont nagyon rohad valahol a kocsi, ott biztos lehet abban, hogy törve volt és szakszerűtlenül javították.

peugeot-206-2003-1280-0d.jpg

A stílusos kisautó belül sem hagyja cserben az érdeklődőket, hiszen amellett, hogy külső méreteihez mérten feltűnően tágas, még az anyagok is jól sikerültek. Ez azt jelenti, hogy a váltógombon, a kormányon kívül legfeljebb az ülések szélein fordulhat elő kopás, ez is inkább csak a jobban felszerelt, nagyobb oldaltartást biztosító daraboknál. Ha kopás nem is, zörgés azért van, a műszerfal és az ajtók borítása is hajlamos kisebb-nagyobb zörgésekre. Általában az eltörött patentek okozzák a gondot, ha az embernek van energiája, egy szétszedés, újrapatentezés és összerakás procedúra megoldja a problémát. Ennél több bosszúságot okoz a kormányoszlop kapcsolómoduljának meghibásodása. Ilyenkor vagy az index, vagy az ablaktörlő vezérlése hülyül meg, ez új alkatrész vásárlása esetén körülbelül 50 ezer forintba kerül. Bontottat nem éri meg venni, 10-ből 9 rövid időn belül ugyanazt a hibát produkálja majd. 

Az erőforrások tekintetében is hasonló a helyzet, igazán sok meglepetést nem tartogatnak a 206-osok. Egyedül a 110 lóerős, 1.6-os NFU motorkódú erőforrást kell kerülni, az ehhez kapcsolt váltó ugyanis sajnos elég rosszul sikerült darab. Ha mindenképpen erős 206-os kell, ott a 2 literes kiadás, de szerintem az arany középutat az 1.4-es 90 lovas jelenti. Ebből létezik 75 lovas kiadás, városi használatra az is elég, szemben az 1.1-es 60 lovassal, ami 2 személlyel már itt is küzd. Jók a dízelek is, igaz, az 1.4-es 68 lóerős (majd később 71) darab csak alacsony fogyasztásával, semmint dinamikus teljesítményével hívja fel magára a figyelmet. Ez az erőforrás jól sikerült, itt leginkább a gázolajszenzorral lehet gond, ennek cseréje 50-60 ezres művelet. Jobb döntés az 1.6 HDi 110 lóerővel, ez már elég dinamikus, de a fogyasztása is baráti.

peugeot-206-2003-1280-08.jpg

Érdemes odafigyelni a hátsó híd problémájára is, ez ugyanis az összes, korabeli PSA-modellt érinti, így a 206-ost is. Lényegében a torziós rugók okozzák a problémát, ezeknek ugyanis a tűgörgős csapágyai elfáradnak, a kerék pedig bedől. Ezt a hibát ismerik a szervizek, tehát a javítás nem gond, inkább csak az a probléma, hogy egy ilyen művelet 80 ezer forintba kerül.

Skoda Fabia

skoda-fabia-2005-1280-03.jpg

A hazai utcakép egyik jól ismert eleme a Skoda Fabia első generációja, amelyet a cseh gyártó 1999-ben dobott piacra és 2007-ig kínált a vásárlói számára. Nemcsak a hosszú gyártási időszak, de a kedvező árak, a márka pozitív imidzse és persze a hitelboom is segítette a Fabiák terjedését, így manapság óriási kínálatból válogathat az, aki a cseh-német kisautó egy példányát vinné haza.

Mivel az autó akkoriban készült, amikor a Skoda „bizonyító ágon” volt, ezért a korabeli kisautóknál lényegesen nagyautósabb beltérrel rendelkezik. Ennek nagy előnye, hogy még 10-12 évesen is könnyedén újszerű lehet egy Fabia beltere, ha az előző tulajdonosok odafigyeltek rá. Igazán csak a 2004-es frissítés után, a 2-es Octaviából érkező kormány kopik, de az legalább nagyon. Ez sajnos típushiba, tehát nem kell egyből visszatekerésre gyanakodni, ha a 150 ezret futott autóban csúnya a műanyag.

skoda-fabia-2005-1280-08.jpg

Ennél bosszantóbb a gyenge ablakemelő szerkezet, ami azt eredményezi, hogy rosszabb esetben leesik az ablak, óriási csattanással rémítve halálra a sofőrt. Vannak jobb esetek is, akkor „csak” lent marad. Sajnos ez utóbbit három alkalommal is megtapasztaltam, nem jó érzés. Az oka, hogy az ablakemelő szerkezetben egy műanyag elem nem bírja a strapát és eltörik. Erre nem árt rákérdezni, de nagy esélyt látok rá, hogy a 10 éves autókban már cserélve volt, általában 7-8 éves korig előjön a hiba. Ironikus, hogy a fapadosabb, kurblis ablakos autókat nem érinti ez a probléma. Fel kell még készülni az ajtókat érintő beázásra is, a főleg a hátsó ajtóknál jelentkező kellemetlenség a tömítetlenségből fakad. Szerencsére nem drága javítani, (pár ezer forintos tétel), de vétel előtt nézd végig a lábteret, illetve az ajtók alját, vizesedés után kutatva.

A motorokat illetően a benzinesek közön az 1.4-es 75 lovas az ajánlott. Ugyan előfordulhat olajfogyasztás, de nem vészes mértékben. Ennél jobban „olajzabáló” az 1.4-es 100 lovas erőforrás, amely ugyan már elég dinamikusan mozgatja a karosszériát, de mivel a 98-as benzint ajánlja hozzá a gyár, ezért a fenntartása lényegesen drágább a 75 lovasénál. Problémásak az 1.2-es 54 és 64 lóerős HTP motorok, hiszen nem elég, hogy teljesítményük szerény (nem véletlen mondja azt a köznyelv ezekre, hogy Hiába Taposod Paraszt), de még a vezérműlánc is megkeseríti a tulajdonosok életét.

skoda-fabia-2005-1280-0a.jpg

Pontosabban nem is maga a lánc a gond, hanem a hidraulikus feszítő helytelen működése, egyes esetekben ugyanis előfordulhat hogy a nem eléggé megfeszített lánc több fogat is átugrik. Ez például fokozatban parkoltatott autóknál fordulhat elő. Szintén gond van a gyújtótrafókkal is, ahogyan a korai daraboknál a katalizátorral és az EGR-szeleppel is adódnak gondok. A motor egyébként nem barátja az autópályának, így ha tartósan ott utaznál, inkább kerüld el, hidd el, nem lesz jó vége.

Szerencsére ennél sokkal jobb tapasztalatokról tudok beszámolni az 1.4 illetve 1.9 PD TDI esetén. Mindkét dízelmotor alacsony fogyasztású és a jó váltó áttételezésnek köszönhetően még hosszú úton sem zavaróan hangosak, legalábbis belül. Az autó mellett állva ugyanis a Pümpe-Düse technológiának köszönhetően rémisztő traktorhangon üzemelnek ezek az autók, de ez legyen a többiek baja.

Itt pedig elolvashatod a korábbi cikkeimben már bemutatott 4 szempontot, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, akármelyik típus után is érdeklődj:

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

Megbízható helyről vásárolj 

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani 

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál!

Esetleg más kategóriában keresgélsz?

A legjobb alsó-középkategóriás autók, amire nem gondoltál! 

Íme a legjobb kompakt autók 1 millió forintért

2 millióért vennél kompakt egyterűt? Ezek a legjobbak!

 

 

 

Olcsó kisautót keresel? 5 típus, amiből jót kapsz 800 ezer forintért!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr10013102720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lobo Marunga 2017.10.27. 15:11:44

Fentiek közül a 206-os volt meg. A szervizelése azért adott pár kalandot, de ebben benne volt az is, hogy sajnos az előző tulaj eléggé szétgyalázta. Volt egy féknyereg javításom, ami 2007 körül került 70 rugóba, és hónapokig vártam a Franciaországból rendelt alkatrészre. Aztán nálam is jött a hátsó híd, a ferde kerék volt az első jel. Na ezt már nem csináltattam meg, jó áron beszámította egy kereskedő. Azóta is fut valakivel, szoktam néha látni. Nekem a fenti két eset ellenére szép emlékeim vannak róla, kicsi 1.1-es volt az enyém, de ment mint a mérgezett egér, és a külseje ellenére belül meglepően kényelmes (persze nem kétmétereseknek...), két gyerekkel is simán elvoltunk vele. Előnye még, hogy a gyakorisága miatt könnyen és olcsón elérhetőek hozzá minőségi bontott elemek. Sajnos egyszer ezt is megtapasztaltam... :)

cartárs 2017.10.27. 15:16:44

@Lobo Marunga: Ismerősöm 2 éve használ egy 206-ost, ő elégedett vele, 60 ezret futottat vett 800 ezerért 2015-ben. Neki még jó a hátsó futómű, de néha már a kapcsoló rakoncátlankodik.

Sokat gondolkodtam a lista tagjain, a Yaris és a Mazda 2 is nagy esélyes volt, de igazi megvigyázott darabot nem láttam ekkora összegért, ahogy az extrásabb kivitelek is ritkák. Peugeotból viszont rengeteg van 800 ezer körül, így könnyű egy megkímélt, szép darabot találni amiben nem te vagy az egyetlen extra :)

LoveKills 2017.10.27. 15:36:26

Egyik se kéne. Peugeot 306 vagy MG ZR.

Cs 2017.10.27. 15:57:18

A Fábia kicsit fapados, de megbízható, gazdaságos társ. Nagyon figyelni kell rá, hogy milyen motor van benne. Nem emlékszem már rá pontosan, hogy az említett motor az-e amelyik még a régi Favorit motoron alapult, mert az se jó és sokat fogyaszt. Egy kis googlizás után könnyen ki lehet igazodni, hogy melyik motor verziók a jó. Jó motorral meg, nagyon jó autó ár-érték arányban.

tamarisk 2017.10.27. 16:08:55

HONDA JAZZ a többi csak vicc...

Jossarian 2017.10.27. 16:15:12

Ezeket az ipari hulladekokat ki veszi meg??? Raadasul hasznaltan. Ujonnan 800ert meg megertenem, vagyis meg akkor sem...

Krisi 2017.10.27. 16:16:03

máig nem értem, hogy az ilyen kisautókba miért erőltetik a dízeleket. a dízelmotornak akkor van értelme, ha hetente kétszer megjárjuk vele a Békéscsaba-Pécs távolságot, de ilyen használatra nyilván nem kisautót kell venni.
Ezeket városba veszik rövid távra (20km-nél kisebb utakra), oda meg nem jó a dízel, se a tulajnak mert sose melegszik be rendesen és nem is kormolódik ki, se a környezetnek aki szagolja mögötte a gázolajat.

Az hogy 2 literrel kevesebbet fogyaszt 100-on mint egy 1.4 szívó benzines még egyáltalán nem jelenti azt, hogy olcsóbb lesz a fenntartás: ez egy dolgot jelent, hogy kevesebbet költ üzemanyagra. De amit ezen megspórol, annak a többszörösét fogja otthagyni amikor majd cserélni kell a kettőstömegűt, a porlasztócsúcsokat (4db nyilván egyszerre), a nagynyomású befecskendezőt, az egér szelepet, de az se kizárt hogy 1-2 éven belül a turbó is elfossa magát, mert én pl olyat még sose láttam volna, hogy leállítás előtt visszahűtik a kis Fiesta turbóját, vagy hogy hidegen megvárják míg bemelegszik a rendszer és csak utána lépnek oda neki.

Van értelme a dízelnek egy kistehernél, terepjárónál ha vontatni kell vagy családi egyterűben ha sokat járunk pályán, de egy Puntónál vagy Fiestánál felejtsük el.

octy 2017.10.27. 16:20:02

A Fabia 3 hengeres, 1.4-es PD TDI-jében nincs kettős tömegű lendkerék! Nagyon jól megy, alig fogyaszt.

Típushiba a motortérben a kábelköteg beázás, ha volt az autó márkaszervizben akkor van esély rá, hogy újraszigetelték és megoldották a gyári előírások szerint.

Másik típushiba a bekormányzási szög jeladó meghibásodása, továbbá az elektromos kormányszervó beázása, hidegforrasztások törése a panelen.

Nagy eséllyel ezek a hibák már évekkel ezelőtt jelentkeztek.

Az 1.4 100 LE-s VW motor 2003-as évjárata zabálta az olajat, gyűrűproblémák miatt. Ezen később módosítottak, de felhasználók beszámolói szerint a gyárilag 100 LE-re tuningolt motor karakterisztikája nem túl kellemes.

A Skoda blokk (68 LE-s, 8 szelepes 1.4-es) sokak számára kellemesebb, alulról is jól húz és nem is érdemes pörgetni. Hengerfej javításra lehet számítani az esetében, még ha nem is forralja a vizet, de összefolyik a víz az olajjal ami a kiegyenlítő tartályban látszik.

Ha már javítják, oda kell figyelni a dugattyú hüvelyek kiállására és illeszkedésére, mert előfordul, hogy a javítás után alul a henger alján nem illeszkedik és beengedi a vizet az égéstérbe.

octy 2017.10.27. 16:23:13

A Jazz meg annyira túl van hype-olva (Becsületes nepper állandóan ezt tolja) hogy az ára az egekben, és hordják be a német és osztrák szétrohadt hulladékokat a nepperek.

Kollégám Kia Ceed után vezeti, azt mondja, nulla vezetési élményt ad, pedig a Ceed sem arra lett kitalálva.

horvathzso 2017.10.27. 16:26:33

1.2-es Opel Corsa C-ét kell venni , az mindent tud.

cartárs 2017.10.27. 16:27:13

@octy:
"Az 1.4 100 LE-s VW motor 2003-as évjárata zabálta az olajat, gyűrűproblémák miatt."

Édesanyámnak ilyen motoros Poloja volt, újonnan vettük, az is szerette az olajat és csak 98-as benzinnel ment jól, 95-össel kb 80 lóerősként üzemelt.

Magát az autót szerettem, de az a motor... Kíváncsi vagyok mi lehet vele, IJE-560 a rendszáma, ha valaki tudja, megírhatja (azt írja a rendszer, hogy már nincs forgalomban) :)

dhrbikes 2017.10.27. 16:32:02

A Peugeot-Citroen féle NFU kódú 1,6-os motor nagyon jól sikerült darab, nem igazán van konstrukciós hibája, tartós, 120000 km-enként ki kell cserélni a szíjas vezérlést kb 50000 Ft-ért. Nekünk az egyik ilyen autónk 370000-et futott motorhiba nélkül, aztán egy másik még 150000-et hibátlanul.

dhrbikes 2017.10.27. 16:34:38

Aki pedig használtautó vásárlási tanácsadóként venné a posztot: a képeken a fullos kivitelek láthatóak, na ilyenek nem kaphatóak itthon :)

cartárs 2017.10.27. 16:40:06

@dhrbikes: Köszi, hogy írtál, lemaradt, hogy maga a váltó a problémás. Valamiért a 206-osoknál az NFU-hoz kapcsolt váltóval sok a gond. Lemaradt a mondatrész, beleírtam.

Zsoltbacsi 2017.10.27. 16:40:54

@Krisi:

"máig nem értem, hogy az ilyen kisautókba miért erőltetik a dízeleket"

Nekem például azért van kis dízelem, mert egyedül élek, és teljesen fölösleges 2-300 kilónyi súlyt állandóan magammal cipelni, ha 99%ban egyedül ülök a kocsiban, és a csomagtartó is csak dísznek van :)

DaveEr 2017.10.27. 16:45:28

Ezek a képek..... bazz, a full extrás, automata, ropi, kóla, napfénytetős modellek. Nem is hasonlít amit a boltba kapni lehet.

СubE 2017.10.27. 17:03:27

206-os pözsót ajánlani... erre mondják, hogy anyám borogass. Az olcsó autó meg nem 800 ezernél kezdődik, abból még nyugodtan levonhatsz 3-500 ezret is. A dízeleket is felejtsétek már el.. jöttök itt a fogyasztással, mintha napi szinten járnátok ki Münchenbe. A legtöbb ember a munkahelyére, boltba, helyben ide-oda szaladgál plusz néha meglátogatja a rokonokat. Amikor meg jönnek a bajok és szervizelni kell nézegetheted a százezres számlákat, aztán a hajadra kenheted a fogyasztásod. Az ilyenek állnak sorba a benzinkutaknál is kedd este, ha másnap emelik 3 ft-tal a gázolaj literjét. Aki 10-20 éves autókban gondolkodik annak csakis valami egyszerű benzines ajánlott. Aki manapság még mindig ragaszkodik a dízelhez annak vagy valami problémája van agyilag vagy van valami kamionos vagy BKV-s haverja akitől féláron tud lopott gázolajat venni.

"ha valami nagyon olcsó, annak oka van. "

Igen. Lehet az oka, hogy szar az autó, de lehet oka, hogy egyszerűen sürgősen eladná az illető és nincs ideje hetekig, hónapokig várakozni mire megjön a vevő. Simán lehet az is, hogy nincs tisztában az árakkal. Az nem elég, hogy felületesen ránézek a hasonló autók áraira. Ugyanígy adott modellen belül a drágábbak között is lehet szar, hiszen sokan el vannak tévedve és azt hiszik, hogy a lestrapált szarjuk ugyanannyit ér, mint egy tényleg jó állapotú, sérülésmentes darab.
A kínálat legalján egyébként is a papírok nélküli kinti, törött és egyéb roncsok vannak. Azok között talán még az se nézelődik aki semmit nem ért a témához.

Alapvetően utána kell nézni az adott típusnak, mik lehetnek a gyakori hibák ilyesmi. Legyen belőle sok, így jó eséllyel az alkatrész is elfogadható áron vagy kifejezetten olcsón lesz hozzá! Tehát a fenti MG ZR inkább maradjon meg álmodozás szintjén még akkor is, ha ebben az esetben egy rémálomról beszélünk. Angol autót tényleg csak a legperverzebbek vegyenek. Pl a fent említett dolog, hogy a műanyag kapcsolók felülete lekopik és hasonlók, ezek véleményem szerint nem hibák ebben az esetben. Csak és kizárólag egy kreténnek számít az ilyesmi olcsó használt autó vásárlásakor. Legyen rendben a motor, váltó, futómű, ne kopogjon, ne húzzon semerre, ne búgjon és ne legyen szarrá rohadva az alja meg a küszöbök. Meg kell tudni, hogy rendesen figyeltek-e az olajcserére. Értelemszerűen a korábban ropira tört autókat is érdemes kerülni, akármilyen szakszerűen volt javítva. A szakszerű javítás/fényezés stb nálunk amúgy sem divat. Az én tanácsom, ne a márkát nézd, néhány százezer forintos autónál már úgy sincs semmilyen presztízs. Legyen alapvetően megbízható típus, de ha bármi kellene hozzá akkor is olcsón beszerezhető legyen. Legyen benzines kis köbcentis 1.0-1.4L. Egy nagyon fontos, ha nem tudod magad javítani, legyen egy szerelőd akiben megbízol és jól ismeri az adott autót/típust. Igaz, hogy általában a neppereket divat szidni, de jó lenne néha beszélni az autószerelőkről, műhelyekről is, akik aztán tényleg úgy vernek át ahogy akarnak és meg is teszik.

Takoma69 2017.10.27. 17:16:13

A szerző kicsit utána nézhetett volna az 1.2 HTP Fabiák vezérműlánc gondjainak! A modellfrissítéssel módosítottak a feszítőn és a láncvezetőn, így a onnantól ez már nem volt nagyobb gond mint más autónál. Meg kell adni a gyári olajat, rendes időközökben, indítani csak üresben, kinyomott kuplunggal. De ez evidens!
Mivel használt kocsikról van szó, azokon már cserélték a gyújtótrafókat, így jó eséllyel azzal sem lehet gond, ha nem a gyárit rakták bele hanem egy jobbat!
A hátsó ajtó beázása ténylegesen problémás, viszont nem a tömítés csere, hanem a kényes rész semleges-szilóval történő tömítése a megoldás. Ezt az autó kb 5-6 éves korában megteszik a tulajok és örök élet meg egy nap a tartósság. A gyári tömítés egy kalap szar!!!!
Autópályán nem lehet használni??? A 140-es autópálya tempót tudja, és nem eszi ki a pénzt a zsebedből. A nyugati határt átlépve és ott tankolva meg is táltosodik. :)
Ami viszont fontos, nyáron nagy hőségben a 130 legyen a max, mert az olaj mennyiség kb 3 liter, így az állítólag túlhevülhet, habár erről csak a Totalcaron olvastam, mástól tapasztalatot nem hallottam. Nekem nem volt vele gondom.
Ami viszont nem szerepel a cikkben, a fojtószelep kormozódása ha városban használják alacsony fordulaton, mondjuk 50-es tempónál ötödikben. 60 alatt ne kapcsolj ötödiket és ennyi! Kevesebbet is fogyaszt és megy. A tisztítás kb fél óra, otthon is leszerelés után takarítható!
A központi zár csatlakozóinál fellépő esetleges kontakthibák is elő szoktak fordulni, ez random ajtó zárást okoz menet közben akár, vagy ha kiszállsz és becsukod az ajtót. A kulcs legyen a kezedben ha kiszállsz! :) Ilyenkor néha a csomagtartó sem nyílik. :)
Összegzés: semmivel sem macerásabb kocsi mint a többi. Mindegyiknek vannak ilyen olyan hibái, tökéletes kocsi nincs! Körül kell nézni és vinni kell valakit aki ért hozzá. Nem ciki segítséget kérni, ha nem értesz hozzá!
Szép napot!

Zsoltbacsi 2017.10.27. 17:19:35

@СubE:

Azért a VW csoport régi 1.9-es dízele (90 és 101 LE) eléggé ott van. Ha nincs valami óriási peched, akkor 350-400K kilóméter alatt garantáltan nem kell nagyobb összeget rákölteni. De ilyen eltalált motor volt az opelek 1.7-es (Isuzu) dízele is, az is kiment a világból.

ZON 2017.10.27. 17:32:26

Hyundai Getz. Szerintem verhetetlen fenntartási költségek terén, hátul meglepően széles az ülőhely, ha elviseled a kicsit billenős kasztnit, és nem a cukiság a szempont.

cartárs 2017.10.27. 17:46:21

@Takoma69:
"A modellfrissítéssel módosítottak a feszítőn és a láncvezetőn, így a onnantól ez már nem volt nagyobb gond mint más autónál. Meg kell adni a gyári olajat, rendes időközökben, indítani csak üresben, kinyomott kuplunggal. De ez evidens!"

Igen, módosítottak rajta, csakhogy azt a motort már csak a 2-es Fabiába szerelték. Onnan lehet felismerni, hogy 54 helyett 60 illetve 64 helyett 69 lóerősek ezek az autók.

A gyújtótrafót sajnos közel sem annyi autóban cserélték, mint arra te gondolsz, a legtöbben 1-2 gyári még biztos van, tehát sajnos az a hiba nagy eséllyel most is fennáll. Különösen, hogy a Fabiák közül sok bácsiautó, vagyis nem futottak sokat, ergo erre a problémára még számítani kell.
@СubE: A cikk lényege, hogy olyan autókat ajánljak, amikből jót lehet találni. 800 ezerért szerintem igen jó 206-os van, nyilván nem hibátlan az autó, de én ezerszer inkább vennék ennyi pénzért 206-ost, mint mondjuk lelakott Yaris-t vagy Jazz-t. Ezek ugyan jobb autók, de elképesztően magasan van az áruk a jó hírnevük miatt.

Az is igaz, hogy sokaknál az olcsó autó az 2-300 ezer forint, de ebben a cikkben klímás, több légzsákos, ABS-es autókról van szó, ennek fényében pedig nem olyan sok az a 800 ezer forint.

2017.10.27. 18:52:18

@Krisi: "ilyen használatra nyilván nem kisautót kell venni"
Miért, mert az interneten azt mondták? Ha csak saját magam +1 főt vinnék, akkor minek az embernek ettől nagyobb autó akár hosszú távokra is? Csak azért, mert a nagyobb autónak legalább drágább a fenntartási költsége is?

Thomas Dantes 2017.10.27. 19:26:33

@octy: Milyen vezetési élményt akarsz, egy Jazz kategóriájó kisautótól? Pláne hogy a Kia Ceed nagyobb egy kategóriával. Vezetési élményt akarsz, vegyél Alfát.
Megbízható praktikus nagycsomagterű kisautót? Honda Jazz.

Értsük már, hogy mit mire terveztek és találtak ki.

kuki123 2017.10.27. 20:24:35

Renault Clio2-3 miért maradt ki?

Fiestát akartam venni pár éve egyszerűen nem volt normális eladó, csak széthajtot vagy nagyon fapados

Fábia tetszett amíg be nem ültem...eleve rideg a német stílus, de mikor megfogod a kormányt, bármilyen műszerfal műanyagot...atya ég de kopogós vacak műanyag érzés. Pedig a csomagtartója szép nagy

suzuki beltere tetszik, de nagyon kínpad hátul és a csomagtér is pici

206-ban 1xer ültem, pofás kívülről, de már régi, belül se nyert meg elsőre, persze lehet később megkedveltem volna.

A puntó kívülről tetszik, de belülről gyerekes,

kuki123 2017.10.27. 20:30:19

@Jossarian:
Igen lehet, csak azt felejted el, hogy az europai model és a latin közt max a forma azonos
se az acél erőssége, se a légzsákok, se a műanyag finomsága semmi nem azonos
ezért van az hogy pl a Renault Kwid hiába pofás és a 4 csillogos Twingo alapjára épül, de olyan 0 csillagot produkált az indiai piacon, hogy rossz nézni.
egyszerűen nincs benne nagyszilárdságú vastag acél, mert az drága.

A gyártók tudják hogy melyik piacra mi adható el és milyen áron.

Billy Hill 2017.10.27. 20:31:08

@cartárs: A 2003-2004 körüli Polo 1.4-esének a 85 lóerős verziója is ugyanígy nyomta... Három év után becseréltük ugyanott egy akkor új Polóra, hadd boldogítsa a márkakereskedést a továbbiakban. (Az utód kocsi azóta is szolgál a családban. Ennek az egyetlen baja viszont, hogy - automata váltós lévén, valamint 90%-ban városban használva - benzinből kortyol jó nagyokat...)

Krisi 2017.10.27. 20:44:58

@Zsoltbacsi: "Nekem például azért van kis dízelem, mert egyedül élek, és teljesen fölösleges 2-300 kilónyi súlyt állandóan magammal cipelni, ha 99%ban egyedül ülök a kocsiban, és a csomagtartó is csak dísznek van :)"

tök jól leírtad, hogy miért van kisautód, gratulálok is hozzá, jó döntés volt, én is kisautót vennék a helyedben :)
már csak a lényegi részre nem válaszoltál, hogy minek egy kisautóba dízel?

@Bermuda: azt írtam, hogy városi használatra nem való a dízel. a dízel egyedül akkor lehet talán gazdaságos, ha sokat autózol - értem ezalatt hogy heti 1000+km.

úgy látszik innentől már csak nekem egyértelmű, hogy aki ennyit autózik - valószínűleg pályán, hacsak nem pizzafutár -, az a saját kényelme és komfort érzete érdekében sokkal jobban jár, ha ezt nem egy városi használatra tervezett szűkös kisautóban teszi, hanem egy eggyel vagy akár kettővel nagyobb kategóriájú, kimondottan hosszú utazásra tervezett autóban. ha már ott töltöd a fél életed akkor szerintem ennyit igazán megengedhetsz magadnak :)

Zsoltbacsi 2017.10.27. 21:13:35

@Krisi: En 2hetente megteszem a Salzburg-Bp tavot, es olcsobb a kocsi a vonatnal. Amugy evi 20 ezer km folott megeri a dizel. Allitolag 15e a magyar atlag, szoval sok embernek megerheti.

Amugy nem feltetlen igaz amit a palyazasrol irtal. En is sokat gondolkoztam a kis es kozepes autok kozott, es vegul azert lett a kicsi, mert a fapad octavia/superb araert fabiaban megkaptam azokat az extrakat, amik hosszu uton jol jonnek (erosebb motor, tempomat, 6 sebesseges valto)

Jossarian 2017.10.27. 21:16:30

@kuki123: es szerinted ti milyen piac vagytok? Mert attol, hogy Europahoz tartozonak kepzelitek magatokat meg brazil minoseget kaotok europai arert. Nehez ezt elfogadni, nem is tudjatok. Csak meghaltok buszke europaikent

Zsoltbacsi 2017.10.27. 21:21:54

@Krisi: De akkor is kis dizelre szavaznek, ha mondjuk az agglomeraciobol jarnek be naponta pestre dolgozni

2017.10.27. 22:13:38

@Krisi: Értem én, a nagyobb autó miatti költségnövekedést (nagyobb gumiméret, több üzemanyagfogyasztás, klímaszervíz, drágább alkatrészek) megengedhetjük, de hogy a diesel karbantartás igénye miatt pluszba kelljen fizetni - na az ördögtől való :D Mondjuk ezek között is van kellően kényelmes autó - a Fiesta meg a 206-os az elől ülőknek tök klafa, alkalmas hosszú távokra is.
Különben összesen 1 darab város van a Kárpát-medencében, ahol a városi autó, mint fogalom értelmet nyer, s az pedig Budapest. Máshol rajta kívül gyakorlatilag képtelenség 5 kilométernél többet városi használatban autózni, mert egész egyszerűen elfogy az ember alól a város - tehát nyugodtan feltételezheti az ember, hogy legalább annyit mennek vele, hogy a motor normálisan bemelegedjen. Onnantól kezdve tök mindegy, hogy mennyit mennek vele, nem is értem, hogy ezt az 1000 km-es badarságot pl. honnan szedted.

Krisi 2017.10.27. 22:41:31

@Bermuda: rendelhetsz ám nagy autót szívó benzinmotorral is - bár ma már sajnos egyre ritkább, benzinesből is lassan majdnem mindenhol ezek a ganaj 1.0 meg 1.4 turbók vannak egy Mondeo méretű autóban, ami sokat fogyaszt, de cserébe ugyanolyan bonyolult, mint egy dízel :(
amúgy szerencsés vagy hogy elkerülöd a dugókat, de hidd el a megyeszékhelyeken is olyan szép dugók szoktak kialakulni a reggeli csúcsban, hogy ihaj. a rövid távval amúgy az a bajuk a dízeleknek, hogy ha nem hajtják meg őket rendesen és rendszeresen sokáig, nagy terhelés alatt - autópályán -, akkor a korom felgyülemlik és csodálkozik a jóember, hogy hová tűnt a ménes. de mint írtam korábban, ezzel a júzerek legalább 80%-a nincs tisztában, ahogy azzal sem, hogy hosszú pályázás után amikor a benzinkúthoz érünk akkor nem tesz jót a felmelegedett turbónak hogy egyből leállítjuk a motort, mint ahogy az se, hogy télen a -10 fokban indítás után 4 másodperccel nagygázzal nekiindulnak.
ezért nem vennék soha használt dízelt, mert senki nem fogja nekem garantálni, hogy megfelelően használták előttem. persze a szívó benzines motort is szét lehet hajtani, de az sokkal bolondbiztosabb, és nagyon csúnyán hangzó méregdrága alkatrészből is sokkal kevesebb van benne, amit egy idő után mindenképpen cserélni kell.
a heti 1000km-t meg erre írtam, hogy a minimális, 100km-enkénti 2-3 liter fogyasztás különbözet akkor éri meg, ha még a zsebbenyúlós szervizelések után is nagyobb lesz a megspórolt üzemanyagmennyiség, mint a 4db új porlasztócsúcs, az egr szelep csere, a magasnyomású befecskendező felújítás, stb.

az emberek kb 90%-a azt hiszi, hogy a kocsijára a legtöbbet a benzinkúton költi, gondolom ez onnan ered hogy az egy fix költség amivel minden egyes tankolásnál szembesülünk amikor ott hagyjuk a Deák Ferenceket meg Esztergomi Látképeket, miközben a sokkal nagyobb tételek felett, mint pl amortizáció vagy szervízdíjak, simán átsiklunk, és leírjuk egyszeri tételként, mintha azt nem az autóra költenénk.

ennek amúgy nálam pénzügyekben sokkal jobban jártas emberek is utánajártak, ezt a kis excel fájlt pl kitöltetném mindenkivel, mert én is meglepődtem rajta, hogy mennyibe is fáj nekem az autóm valójában - spojler alert: sokkal többet, mint gondoltam :(

kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az-autodra-valojaban/

2017.10.27. 23:12:49

@Krisi: A 90-120 lóerős tartományig (tehát emberi teljesítményű autókban) nincsenek olyan turbónyomások és bonyolult befecskendezők, hogy azok a határon működnének és bármelyik pillanatban eldurranhatnának (sem benzin, sem diesel esetében). Szerintem egyébként a turbóban sincs semmi bonyolult dolog, a tehergépjárművek már több, mint fél évszázada használják, egy kőegyszerű szerkezet, a VGT valamivel összetettebb, de az sem egy nagy wasistdas. Egy WRC autónál lehet, hogy tényleg figyelni kell, hogy hagyjuk szépen visszahűlni a turbót- de egy közönséges személyautónál? Hagyjuk már - szerinted hány furgonos figyel pl. erre....
A gondolatmeneted egyébként ott hibázik, hogy a kopó alkatrészek cseréje kilométerfüggő - nem pedig időtartam, tehát tök mindegy, hogy én évi 4000 vagy 40.000 km mellé veszek dieselt, a CR-t akkor is 200.000 után kell felújítani. Nincs már "diesel-felár", amit folyamatosan értékcsökkenésként ráfizetnék, a használt kisautók kategóriájában meg pláne. Gyakorlatilag a VW botrány óta beálltak egy árra.

felső határ nincs 2017.10.28. 06:17:51

A Jazz valóban sokkal jobb mint az összes többi /térben és müszaki tartósságban is/ de drágább is egy kategóriával használtan.

Punto volt még az első szériából, Corsa is még a Bből, ezek tágasak és átlagosak, olcsó volt fenntartani őket. Tágas még a Fabia, alap 1.2 HTP benzinmotor nagyon-nagyon gyenge, ülés kényelmetlen. 1.4 tdi hosszabb távra jó, de szokni kell: alacsony fordulaton teljesen halott, aztán hirtelen relatíve erős lesz....Suzuki is tágas.

206tal nincs hosszabb távú tapasztalat, de szükebb mint a Punto-Corsa-Fabia-Jazz. Clio váltója és futómüve nekem nagyon nem jött be 30 évvel ezelőtti Daciákra emlékeztet.

Fiesta gondolom okés csak rettentően gagyi a müszerfala, Ibizával is ez a bajom.

És igen 800ért már lehet vállalható autót venni.

felső határ nincs 2017.10.28. 06:31:05

@Krisi: 'az emberek kb 90%-a azt hiszi, hogy a kocsijára a legtöbbet a benzinkúton költi, gondolom ez onnan ered hogy az egy fix költség amivel minden egyes tankolásnál szembesülünk amikor ott hagyjuk a Deák Ferenceket meg Esztergomi Látképeket, miközben a sokkal nagyobb tételek felett, mint pl amortizáció vagy szervízdíjak, simán átsiklunk, és leírjuk egyszeri tételként, mintha azt nem az autóra költenénk.'

Az emberek nagy többségének tényleg a tankolás a fő ktg. Az átlag magyar magánautó amit használnak is 10-12 éves, jó ha ér 1 milliót, ott sok amortizáció már nincs, a szervizktg se vészes évre lebontva egy egyszerü kocsin.
Ehhez képest legyen az éves futás 15000 az kb. 150x7=1050 liter az éves benzinszükséglet 400k.

Vegyünk egy extrém példát az enyémet én egy 9 éves Corsa b 1.0-t használtam 4 évig, 400e-be került, 4 évig használtam, az összes szerviz lehetett a müszakikkal együtt 120e, a kötelező biztosítás 4 évre 100e. 4 év után ment a szemétbe a kocsi, tehát az éves fix ktg. 620/4 = 155e ft volt csak. Nyilván ennél a legtöbb kocsi többe kerül, de akinek az amortizáció meg a fix több mint a benzinktg, az hülye, vegyen biciklit vagy bérletet. Hacsak nem a céges ktgleírás miatt tart autót.

felső határ nincs 2017.10.28. 06:43:25

@Krisi: 'már csak a lényegi részre nem válaszoltál, hogy minek egy kisautóba dízel?'

Aminek a dízel általában - spórolni. Kisautónál én is benzinpárti vk mert rövidebb utakra használom a sajátot. De van aki meg pályázik velük, mert az a cégautó.

Én voltam Prágában egy bérFabiával ami 1.4 tdi volt hát nem szerettem de az tény hogy folyamatos 140nel pályán plusz országúti szakaszokkal is 5 alatt maradt az átlagfogyasztás kúton mérve. Aztán voltam Lengyelországban 1.2es benyás Fabiával /hiába élet császára vk/, mondjuk Zakopaneig nem sok pálya van csak az a pár szlovák szakasz, és azon kívül hogy 120nál nem is tud többet menni kínzás nélkül 7 fölött volt kicsit a fogyasztása azon az úton. Mind2 úton egyedül mentem üres kocsival, jó időben, nyáron.

felső határ nincs 2017.10.28. 07:11:09

@Krisi: ja és ha vmi ilyen 10 plusz éves kisdízel autón betojik vmi drága alkatrész akkor a magán-tulaj inkább kukázik hozzá egy komplett bontott motort ami még mindig olcsóbb mint a rendes javítás.

kb. 150e pénz egy használt 1.4 tdi motor plusz beszerelés

Mancilla Pectoralis 2017.10.28. 08:41:17

Franciát elvből nem ...Végül egy Micubishi Colt lett az autókám.Igaz nem 800-ért,de nem volt vele gond.Elfogyasztottunk még Fabiat(jó volt,az ablakleesés nálunk is befigyelt),egy Ford Focus(utáltuk).Most van egy Chevrolet Orlando +az én kis Coltom.

bontottcsirke 2017.10.28. 09:15:24

800-ért patika állapotú ignist kell venni annak aki szarabb utakon is megy, aki nem annak yaris vagy jazz, de az egymillió. Ezek nagyjából kisautók. Aki normális autót szeretne, az menjen be a márkaboltban, most három mikiért új (igaz nem a szomszéd lenyűgözésére szánt) ignist vagy dustert lehet venni.

Akinek a hájp fontos vegyen albán nepper bökőt, majd kiröhögik.

Ragi 2017.10.28. 10:01:48

@Jossarian: Bal lábbal keltél, vagy mi történt? Tényleg ennyire mély érzelmeket kell vinni egy olyan cikkbe, ami kisautó vásárlásról szól? Ha ennyire penge vagy a témában, légyszives írd már le, milyen autó van alattad, mennyi kilométerrel. Alattam egy 9 éves Fiesta, 400 ezret futott. És jé, még nem haltam meg benne. De ha jól sejtem, tök felesleges itt minden ráolvasás, ha Ricsi telibe kap a Dózsán 130-cal, vagy szembe jön a kamion a 4-esen, akkor tök mindegy, hány légzsák van a kocsiban, mennyit fogyaszt, és milyen gyorsan eszi meg a rozsda.

Vaki Vaki 2017.10.28. 12:02:26

@Krisi: "mennyibe is fáj nekem az autóm valójában"

Ezért van nagy jövője az autonom -vezető nélkülli- autoknak.
Kevesen fognak saját autót tartani, mert ha kiesik a sofőr költsége, akkor ezek a nagy taxiflották, amik autója rendelésre adott időpontra adott helyre jön, hogy felvegyen és elvisz valahová, ahol nem kell a parkolással sem törődni (és lehet hogy nem is ugyanott akarsz majd újra autóba szállni ahol kiszálltál... mindezt ugyanannyiért/olcsóbban mint egy jelenlegi autófenntartás... és még tankolással, szervízzel sem kell soha foglalkozni.

Vittore. 2017.10.28. 12:03:57

Mit ajánlanátok használt autónak, amivel már Olaszországban és Ausztriában is át lehet kelni az Alpokon?

Jossarian 2017.10.28. 14:42:57

@Ragi: A6 es XC70. Kombi, 200e korul. Ricsitol nem felek, de te igen:) Fiestaban ultem egyszer, eleg volt egy eletre. De orulok, hogy neked bevalt:)

Jossarian 2017.10.28. 14:52:04

@Ragi: ha emlited az erzelmeket, en teljes mertekben megertem, hogy valakinek csak erre "fussa" a mobilitasra meg szukseg van. Attol viszont hanyok, hogy dicserjuk a szart mert epp a mienk. Es itt jonnek az erzelmek, ha kisautora jut csak, akkor mondd azt, hogy evvan, erre fussa, ha majd tehetem veszek jobbat. Szo szerint. Az A6osba benyat tankolok 7,5-8,5 nyar- tel. Tiz eve, harmadikat nyuvom. Szervizktsg. kb. ami hasznalodik es ha elozni akarok elozok hanem csak vagyok az uton. Stabil pulzussal:) Mas kategoria, persze, de a kisautokat dicsoiteni, aki ezt teszi, meg borotvalkozas kozben sem nez tukorbe

Zsoltbacsi 2017.10.28. 17:01:34

@Jossarian:

Tőled is kérdezem: miért vegyen nagy,benzines autót az, aki mondjuk az agglomerációból ingázik be a városba, és 99%ban egyedül ül az autóban? Esetleg külföldön dolgozó, aki 2-3 hetente hazajár ránézni a szülőkre? Minek cipeljen mindig 2-300 kg plusz súlyt?
Én nem a szomszédnak felvágni veszem a kocsit

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.28. 23:17:32

@СubE: Cimbora, mi történt veled, hogy még csak egyetlen egyet sem trollkodsz egy Bömbikével??
Örexel? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.28. 23:35:21

Éééérdekes, nekem meg pont fordított a tapasztalat, a 206 sokkal jobb, tágasabb, kényelmesebb, mint a Fabia.Két méteres állatként az előbbibe simán elfértem elöl (mögöttem értelemszerűen 0 lábtér, vagy inkább negatív érték) míg az 1. gen Fabia erősen szűköcske.Vezetést tekintve is sokkal vagányabb a kis francia.Megbízhatósággal sem volt probléma, 3 évig nyűtte az asszony minden nap melóba meg vissza.12 és 15 éves kora közt használtuk, jó volt,csak ajánlani tudom.A Fabiát csak ritkán vezetem, ha csak lehet, elkerülöm.

Lobo Marunga 2017.10.29. 18:00:36

@cartárs: Amit még kiemelnék a 206-tal kapcsolatban, hogy szerintem korszakalkotó a dizájn. A kortárs ötajtósokhoz képest valami teljesen új formát hozott, amit azóta is követnek az ötajtósok (pl. szerintem a Mazda2 is). Nehéz is volt meghaladnia a tervezőknek, a 207, de még a 206+ néven futó utolsó ráncfelvarrás is csak rontott rajta. Talán a 208-nak sikerült úgy megújítania a formát, hogy az eredeti hangulatából visszaadjon valamit. Persze mindez ízlés kérdése, bár szerintem a paradigmaváltás tény.