Modern, megfizethető kompakt autók: 5 típus 2.5 millióig, amire nem gondoltál!

2017. 10. 15. 12:46 cartárs

Mostani írásom appropóját egyik ismerősöm adta, aki 2-2.5 millió forintig keresett alsó-középkategórás autót. Azt szerette volna, ha ezért a pénzért egy legfeljebb 6 éves, maximum 100 ezer kilométert futott típust kap, ami jó törésteszttel rendelkezik és emellett a fenntartása sem kerül sokba. Először úgy gondolta, hogy egy Astra vagy egy Octavia lesz a legjobb választás, de elkeserítette a sok, ex-flottás, lelakott példány. Igencsak meglepődött, amikor elárultam, hogy ezen a világon túl is van élet, hiszen több olyan jó modell is létezik, amely bár nem ostromolja a használtautó-eladásokat, de megbízható, stílusos darab. Mostani írásomban ezeket mutatom be:

1. Fiat Bravo

fiat-bravo-2011-1280-04.jpgEredetileg 1995 és 2001 között árulta a Fiat a Bravo/Brava párost, amelyet aztán a szép reményekkel útjára indított Stilo váltott. Nos, azóta tudjuk, hogy a tervek nem jöttek be, sőt, a Stiloval a Fiat az autóipar történetének 2. legnagyobb bukását hozta össze. Nem meglepő, hogy az utód tervezésekor nem jutott pénz új platform fejlesztésére, így a 2007-ben megjelent, 2. generációs Bravo elődje alapjaira építkezik. Ez nagy pozitívum, hiszen így kiforrott technológia került az autóba, vagyis már az elejétől megbízhatónak számítottak a Bravok. Elszakadva a korábbi, németes formatervtől, a Bravo külseje jellegzetesen olaszos lett, ráadásul a tervezők igen időtálló formákat rajzoltak a típusnak.

Jó hír, hogy a külső mellett a rozsdavédelemre is figyeltek, így még az első évjáratból származó darabokon sincs korrózió, hacsak nem helytelenül javították a sérült karosszériát. A beltér már nem ennyire tartós, bár az ülések jól bírják a strapát, sok autó kormány- és váltóbőrözése már viszonylag hamar -akár 50-60 ezer km után is!- elkezd hámlani, ahogyan a frissítés előtti évjáratoknál előfordul, hogy idővel a fekete színű szellőzőrostélyok elszíneződnek. Szerencsére ezt javították, így a 2011-es frissítés után már nem kell ettől tartani. Ugyanakkor ezeket a típusokat is érinti a digitklíma hibája. Amennyiben megrendelték ezt az extrát, fel kell készülni arra, hogy a fűtésállítás léptetőmotorján lévő műanyag eltörik, innentől pedig nem lehet állítani, hogy hova fújja az autó a levegőt.

fiat-bravo-2011-1280-54.jpgAz alkatrész pár ezer forint, de körülbelül 10 órányi munkadíjat kér érte a legtöbb szerelő, ugyanis a teljes műszerfalat le kell bontani. Mivel a legtöbb Bravo digitklímás, ezért én félretennék a cserére, de ha el tudsz fogadni egy kevésbé felszerelt példányt amire nem kell költeni, válassz egy 95 lovas, alap 1.4-est, manuál klímával, az nem tartogat sok meglepetést. Apropó motorok, a már említett belépőszintű aggregát mellett számtalan jó erőforrás érhető el a típusból. Bátran ajánlhatók a turbóbenzines erőforrások, akár 1.4 T-Jet, akár 1.4 MultiAir-t nézel.

Utóbbi a T-Jet utódjaként került piacra, a 140 lóerős motor különlegessége, hogy nincs benne fojtószelep, helyette olajnyomás segítségével állítják a szelepvezérlést. Ez persze azt is jelenti, hogy az olajra figyelni kell, a gyár által meghatározott, 30 ezres csereperiódust nem kell erőltetni ,helyette 10-15 ezrenként érdemes új olajat betölteni. Fontos még a gyertyák helyes állapota is, azokat mindig ki kell cserélni a megadott intervallumban (ez 30 ezer km), ahogyan a vezérlés csereperiódusának 5 év/120 ezer km-es időtartamát is illik betartani.

fiat-bravo-2011-1280-17.jpg

Bátran ajánlhatók a dízelek is. A legnépszerűbbek az 1,6 literes Multijetek voltak, így a használt piacon ezekből a legkönnyebb szépet találni, de nem jársz rosszul a 2 literessel sem, igaz azzal a tapasztalatok szerint orrnehézzé válik az autó az erőforrás súlya miatt. A faceliftnél már nem árulták, de egy ideig létezett a Bravo a szintén megbízható 1.9-es Multijettel is. Én tehát bátran ajánlom mindenkinek a Bravot, hiszen a típus sokkalta megbízhatóbb, mint ahogyan azt sokan a márka hírneve alapján feltételezik. A márka rossz imidzse ugyanakkor jót tesz a használtpiaci áraknak, jelenleg például 2 millió forintért 5 éves, 50 ezer km alatti futású Bravot is lehet találni, ami igen jó.

2. Mitsubishi Lancer

mitsubishi-lancer-2008-1280-06.jpg2008-tól idén tavaszig lehetett megvásárolni a Mitsubishi Lancer legutolsó generációját, amelyet a legtöbben csak az EVO kivitel miatt ismernek, pedig a normál verziók is megérdemlik a figyelmet. A típust szedán, illetve 5 ajtós „Sportback” kivitelben árulták és bár Európában sohasem lett különösen nagy siker, azért jónéhány eladó darabot találunk a használt autós oldalakon. Japán autóhoz méltóan a Lancerek ára drágább az előbb említett Bravókénál, általánosan elmondható, hogy 4-500 ezer forinttal kérnek többet, mint egy hasonló Fiatért. 
mitsubishi-lancer-2008-1280-1d.jpg

Dicséret illeti a Mitsubishi tervezőit, mivel a Lancerek nem hajlamosak a korrózióra, itt is csak akkor van gond, ha sérült volt az autó és csúnyán javították. Megbízhatóak a motorok is, ezek közül pedig leginkább az 1.8-as benzines az, amely ajánlható. Nem rossz az alapmotor szerepét 2010-ig betöltő 1.5-ös sem, ahogyan az azt váltó 1.6-os aggregátra sem panaszkodnak, ugyanakkor a 140 lóerős 1.8-as az, amely már kellő dinamikával mozgatja a sportos külsejű karosszériát. Sajnos azonban a hazai kínálat többségét az 1.6-os alkotja, tehát vagy megbarátkozol a szerényebb menetdinamikával, vagy várnod kell az igazira, hiszen ha csak ritkán is, de azért fel-fel bukkan egy jó 1.8-as.

Kétféle dízelmotort is választhattak a szerencsés újautó vásárlók a Lancerekhez, az 1.8-as teljes egészében Mitsubishi fejlesztés, míg a kétliteres erőforrás a Volkswagentől jön. Alapvetően mindkettő egy megbízható, közvetlen befecskendezéses, turbódízel motor, így leginkább csak a szokásos, dízeles meghibásodásokra kell számítani 200 ezer km fölött. mitsubishi-lancer-2008-1280-0c.jpgNem ajánlott túlzottan az automata, CVT váltó, mégpedig azért, mert nem elég kifinomult. Helyette érdemesebb a manuálisat választani, a pontos kapcsolási érzetű váltó igazi japános darab. Amíg a váltó mechanikája patent, a beltér már nem ennyire tökéletes, legalábbis ami a zajokat illeti. Sokan panaszkodnak ugyanis arra, hogy belül nyikorgó hangok rontják az utazás élményét, ami a nem megfelelő anyaghasználatból adódik.   Aki azonban el tudja ezeket fogadni, az egy jó, megbízható, igazi japán autóra tesz szert.

3. Citroen C4 2. generáció

citroen-c4-2011-1280-06.jpgSokakat meghökkentett a Citroen, amikor 2004-ben piacra dobta az igencsak avantgarde külsejű 1. generációs C4-et. A minőségi problémák azonban rányomták a bélyegüket a típusra, ezért a franciák úgy döntöttek: minőségben és külsőben is biztosra kell menni. Így született meg a 2010-ben debütált 2. generációs C4, amely elődjénél lényegesen szürkébb, cserébe sokkal megbízhatóbb darab (a formabontó típus szerepét ezután pedig a C4-re épülő DS4 vette át).

A karosszéria a lista többi tagjához hasonlóan nem rozsdásodik, így a korróziótól nem kell igazán tartani. Egyedül a motorháztető éleinél fordulhat elő, így a vásárlás során azt mindenképpen nézd át alaposan. Tartósak a beltér elemei is, az ülések még a 150-200 ezret futott autóknál is szép állapotban vannak, igazán csak a kormány fényesedéséből állapítható meg a kilométert. A C4-e nagy előnye, hogy sok modern kompakttal ellentétben nem sportosra, hanem komfortosra hangolták, azaz az autóval kényelmesen utazhatsz még a rossz városi utakon is. citroen-c4-2011-1280-2f.jpgA benzines erőforrások közül leginkább az 1.4-es, vagy az 1.6-os VTi ajánlható, ezeknél a láncra kell odafigyelni, ha induláskor hangot ad az alkatrész, cserélni kell. Dinamikus, de több problémát is tartogat az 1.6 THP, a Prince néven is emlegetett, PSA-BMW fejlesztésű aggregát. A legismertebb ezek közül a fokozott kokszosodás, de a már említett láncproblémákra is fel kell készülni. Jó választást jelentenek az 1.2-es turbós motorok, ám ilyen C4-esből gyakorlatilag alig kelt el itthon.

citroen-c4-2011-1280-19.jpgKöztudottan megbízhatóak a PSA dízelmotorjai, így a C4-es 1.6-os és 2.0-ás HDI motorral is ajánlható, igaz leginkább a 110 lovas 1.6 HDi vagy e-HDi (ez start-stoppos) illik az autó komfortos karakteréhez. Ezeknél a már unalomig ismert dízeles alkatrészekre kell figyelni, így a részecskeszűrő, a kettőstömegű lendkerék és a befecskendezőrendszer az, ami idővel meghibásodhat. Jók a C4-es automata váltói is, ezekből két féle létezett. Az 1.6 THP, illetve a két dízelmotor a 6 fokozatút kapta meg, míg az 1.6 szívó benzines 4 fokozatúval volt elérhető, nyilván ez utóbbi kevésbé hatékony, viszont legalább nagyon megbízható. Mindegyik C4-nél érdemes figyelni a biztosítéktábla és az akkumulátor között futó kábelekre, mivel előfordulhat, hogy meglazulnak ilyenkor nem indul az autó.

4. Renault Megane 3 renault-megane-2009-1280-03.jpg

Akárcsak a 3-as Lagunát, úgy a 3. generációs  Megane-t is sújtotta elődje rossz hírneve. Ez persze ebben az esetben jó, hiszen megbízható, extrás kocsit kaphat az ember a pénzéért, a német és japán konkurenciánál lényegesen olcsóbban. A kacsaseggű nemzedéknél visszafogottabb külsejű 3-as Megane 3 ajtós, 5 ajtós, kombi, kabrió, illetve Fluence néven szedán kivitelben is készült, tehát választék az van.

Ráadásul a franciák nemcsak sokféle kivitelt, de ezen belül rengeteg extrát és felszereltségi szintet is kínáltak, így akár benzines, akár dízel autó után érdeklődsz, találhatsz az igényeidnek megfelelő Megane-t. Mivel még viszonylag fiatal sorozatról van szó (2008-tól árulják őket), ezért rozsda csak a szakszerűtlenül javított autókon fordulhat elő. Alapvetően tartós a beltér is, bár egy-egy műanyag panel könnyen karcolódó borítást kapott, ez pedig rontja az alapvetően pozitív összképet. Jól sikerültek a Renault benzines és dízel motorjai is. renault-megane-2009-1280-12.jpg

A belépőszintet az 1.6-os benzinmotor jelenti, a 100 vagy 110 lóerős aggregáttal a Megane nem tépi fel a betont, viszont legalább kulturáltan és megbízhatóan működik. Aki nem irtózik a turbós motoroktól azoknak viszont inkább az 1.2-es vagy 1.4-es TCe motorokat ajánlom. Azt azért tudni kell, hogy az 1.4 TCe-k fogyasztása magasabb, nem véletlenül váltotta le a Renault 2013-ban az 1.2-esre. Ritkaság itthon a kétliteres, 140 lovas szívómotor, ezt előszeretettel az automata, CVT-váltóval hozzák be, Franciaországban és Németországban ugyanis népszerűbb kombináció volt. Természetesen létezett a Megane ennél erősebb benzinmotorokkal is, 2,5 millió forintig ugyanakkor elvétve talál az ember a 180 lovas 2.0 TCe-ből, vagy épp a 250 lóerős RS-ből. Ahhoz, hogy ezekből korrekt állapotút vásárolhass, legalább 3,5 millió forintra van szükség.

Van viszont rengeteg dízelmotor, a 90 lovas 1.5 dCi-től a 163 lóerős 2.0 dCi-ig. Ezek közül gyakorlatilag bármelyik ajánlható. Fontos tudni, hogy a rettegett 1.5 dCi problémáit a 3-as Megane-nál már kiküszöbölték, méghozzá úgy, hogy a korábbi fix olajcsere-periódus helyett felhasználófüggő intervallumot határoztak meg, azaz autó jelzi, hogy mikor jött el a szervizbe látogatás ideje.

renault-megane-2009-1280-06.jpgA szakértők azért azt ajánlájk, hogy a maximális biztonság érdekében ezeknél az erőforrásoknál érdemes az olajpumpát és csapágysort bizonyos időközönként lecserélni, így vétel után (egy vezérlés cserével együtt) ezt is megcsináltatnám.  Amennyiben dízel Megane-t szeretnél, de nem akarsz kapcsolgatni, úgy az 1.5-ös, 110 lovas dCi a te választásod. Ezzel az erőforrással ugyanis jónéhány, 6 fokozatú hagyományos automatával szerelt autó érhető el jelenleg a piacon, ezek pedig megbízható darabok.

5. Chevrolet Cruze

chevrolet-cruze-2011-1280-01.jpgHazánkban az alsó-középkategória megkerülhetetlen szereplője az Opel Astra, ám testvérére, a Chevrolet Cruze-ra ennél jóval kevesebben gondolnak. Pedig technológiában nagyrészt megegyezik a két autó, ráadásul amiatt, hogy a Chevrolet kivonult hazánkból, a H Astra árán juthatsz J Astra technológiához. Mivel a kivonulás nem érinti a szervizhálózatot (hiszen az Opel szervizek továbbra is fogadják az autókat), ráadásul 10  évig kötelezően alkatrészt kell biztosítani a kocsikhoz, így 2024-ig gyakorlatilag semmilyen hátrány nem éri azokat, akik úgy döntenek, hogy Opel helyett Chevrolet márkájú autóba ülnek be. De ha tippelnem kellene még utána is egyszerűen lehet majd alkatrészt kapni az autóhoz, hiszen igazi világmodell, vagyis az utángyártott alkatrész-gyártó piacon is jól ismerik. Olyannyira, hogy volt időszak, amikor a világ legnépszerűbb személyautója volt a Cruze, nem kis részben az amerikai sikerének.

chevrolet-cruze-2011-1280-70.jpgAz Astra rokonság azt is jelenti, hogy a Cruze az Opel 1.6-os és 1.8-as szívó, illetve az 1.4-es turbóbenzines motorját kapta meg, az 1.7-es és kétliteres dízel aggregáttal egyetemben. Amennyiben magamnak vennék Cruze-t, én az 1.8-as szívóbenzineset választanám, ez ugyanis már kellő erővel mozgatja a bódét és körülbelül ugyanannyit eszik, mint 1.6-os társa. Ezeknél az Opelekhez hasonlóan a VVT rendszer hibája okozhat kellemetlen perceket, így ha hidegindításkor kerreg a motor, a két szolenoid szelep, illetve a vezérlés-állító kerekek cseréjére van szükség, ez a vezérműszíjjal együtt olyan 180 ezer forintos mutatvány. Jó az 1.4 Turbo is, de rendkívül ritka, így csak szerencsével futhat bele az ember egybe.

Amennyiben dízelmotoros autót szeretnél, jól jársz az erős 2 literes darabokkal, ám ezek érzékenyek a gázolaj minőségére, így az olcsó kutakon tankolást érdemes elfelejteni. Amennyiben mégis előfordul, injektor tisztításra lesz szükség. Nem túlságosan tartós a 6 fokozatú kéziváltójuk sem, az 1.7-esbe is szerelt mechanikánál sokkal megbízhatóbb az 5 fokozatú manuális, vagy a 6 fokozatú automata. Nem véletlen, hogy az M32 problem szóra keresve a Google tucatjával dobálja ki a váltóhibákat bemutató cikkeket. Azt még kiemelném, hogy a benzines motorok érzékenyek a gyertyákra, így be kell tartani az előírt, 30 vagy 60 ezres csereperiódust, ha el akarod kerülni, hogy tönkremenjen a gyújtótrafó.

chevrolet-cruze-2011-1280-51.jpgA karosszéria elemei nem tartogatnak sok meglepetést, inkább csak bizonyos műanyag alkatrészekre kell odafigyelni (például a tükörház), ezek ugyanis egyes autókon idővel elkezdenek fakulni. Nagy gond nincs, olcsón fényezhető, de nagyon rontja az autó küllemét. Ahogyan az is, hogy a műanyag kormány bizony nem a legtartósabb, a bőrrel ellentétben ez már 100 ezer után csúnyán kopik. Nem drága ez sem, 20 ezerért le lehet bőröztetni. Jól bírják a hazai utakat a Cruze-ok futómű-alkatrészei is, így zörgésekre, nyikorgó hangokra a megkímélt daraboknál nem kell számítani, csakúgy, ahogy a beltérből sem érkeznek furcsa hangok.

Akármelyik típust is nézted ki magadnak, fontos, hogy vásárlás előtt betarts néhány szempontot:

Megbízható helyről vásárolj 

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani 

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál!

Esetleg más kategóriában keresgélsz?

Olyan egyterűt keresel 2 millióért, amivel városban sem rémálom az élet? Ezeket nézd meg! 

Íme a legjobb kompakt autók 1 millió forintért

1,5 milláért középkategóriás autót szeretnél? Ezt az 5 autót vedd számításba!

 

 

Modern, megfizethető kompakt autók: 5 típus 2.5 millióig, amire nem gondoltál!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr5812983138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brix 2017.10.15. 16:37:59

Corolla, Civic mégjobb alternatíva. Megbízhatóbbak, mint a fent felsorolt típusok...A Lancer tényleg jó, bàr a Mitsubishi egy kérdéses jövőjű autógyàrtó...

pneumónia 2017.10.15. 16:53:54

Olasz, Franciát? Csak ha ingyen kapom, pláne dízelt... Egy jó Hyundai Euro V motorral i30 pl...

konrada 2017.10.15. 17:21:29

Ha árérték arányban a legjobbat akarja az ember - a ráncfelvarrottak végéből érdemes választani, mert a típushibákat már kiküszöbölték, alapból extrákkal teli, viszont alig van presztízse, igy olcsó.

DaveEr 2017.10.15. 17:39:41

Ezek nem kompakt autók! Bruhhaaa Mitsubishi Lancer mint kompakt autó

PiBá 2017.10.15. 18:18:22

"Fontos tudni, hogy a rettegett 1.5 dCi problémáit a 3-as Megane-nál már kiküszöbölték, méghozzá úgy, hogy a korábbi fix olajcsere-periódus helyett felhasználófüggő intervallumot határoztak meg, azaz autó jelzi, hogy mikor jött el a szervizbe látogatás ideje."

Az összes részecskeszűrős 1.5dCi-be bekerült az OCS, így a Megane II-be is.

ratatami 2017.10.15. 18:21:47

"Azt még kiemelném, hogy mind a benzines és dízel motorok érzékenyek a gyertyákra, így be kell tartani az előírt, 30 vagy 60 ezres csereperiódust, ha el akarod kerülni, hogy tönkremenjen a gyújtótrafó."
Lemaradtam valamiről? Újabban gyújtógyertya és trafó a dízelben?

2017.10.15. 18:33:02

@Brix: Nem igazán, mivel Magyarországra csak a válság után jutott el igazán a jó hírük és váltak keresetté - így mára lett magas a használtpiaci áruk úgy, hogy anno még keveset adtak el belőle (egész Európában, tehát az import is korlátozott). Ezzel szemben a cikkben levő típusoknak nincs kimondottan meg az a megbízhatósági jó hírnevük, ami felnyomná az árat, viszont akár belpiacos darabokból is bőséggel lehet válogatni. Ezekért fizethetsz max. évente átlagban +10-20 ezer forinttal többet fenntartásban (már ha egyáltalán), azokért viszont már megvételkor elkérnek 2-300 ezer forinttal többet. Mondhatni egy tömegpszichózis az autópiacon, hogy amire mindenki azt mondja, hogy megbízható, annak az ára is annyival drágább, tehát nem lesz semmivel sem jobb vétel.

cartárs 2017.10.15. 18:40:33

@ratatami: Le, a fluxuskondenzátor mellé építik be :) Elírtam, javítva!

@Brix: Nézd, a használt autó mindenképp lutri, simán előfordulhat, hogy egy Civic végül rosszabb lesz, mint egy ugyanannyiba kerülő Bravo. Sőt, ez valószínű, én amikor tavasszal vettem a H Astrám, egy ugyanolyan szintű Honda (2011-es, ESP-s, 100e körüli futással), 1 millió forinttal került többe. Biztos, hogy jó a Honda, de amilyen lelakottak voltak ugyanannyiért, az Astra hozzájuk mérten szalon autó.

MrTinkertrain 2017.10.15. 19:44:26

A Lancerhez: sajnos kipróbáltam egy 2010-est az 1.5-össel. Vállalhatatlan beltér, mosható műanyagokkal, ami még nem lenne akkora gond számomra, de az a motor meg kb 100-ig használható, a felett 4000-et forog, ami nem lenne baj (jappán), de a hangszigetelést kispórolták (fejfájós zaj van benne 120-nál, nem vicc). Úgyhogy az alapmotor nagyon is felejtős. Gyönyörű állapotban volt az autó, és keveset futott.
Nagyon komoly esélyes volt nálam a mérete meg a biztonsága miatt de nem tartott sokáig.
Elképzelhető, hogy a Toyota nem csak a legenda miatt kerül többe, hanem mert nem spóroltak a szigeteléssel...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.10.15. 22:00:51

Csakis corolla vagy opel, es csakis benzines

ZON 2017.10.15. 22:06:15

Hondával, Mazdával, koreaiakkal mi a gond ? (A csak benzines kitétellel egyetértek, ha nem fér bele a Honda 2.2 dízelje.)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.10.15. 23:00:33

Kíváncsi lennék a sok nagyokosra, hogy hány Fiatot, Opelt, Mitsubishit Toyotát látott már élőben, vagy csak olvasott műveltségére támaszkodva elment megvenni egy még nem széteső "micsubicsit" mer' az japán?

Az autóipari technológiák 10-15 évente alapjában véve kicserélődnek, de modellek is fejlődnek. Amikor először beültem az akkor új Aurisba, nem hittel el, hogy ugyanaz a cég fejlesztette, mint a 2007-ig gyártott E120-as Corollát.

A 2014-es (facelift előtti) Yarisnál meg ez volt az érzésem, hogy ép ésszel ilyen autót sosem választanék, nincs az megbízhatóságba vetett vak hit, amelyet ne írna felül az önvédelmi reflex.

Szóval közel sem annyira egyszerű ez a dilemma, mint a számítógép mögül sok nethuszár gondolja...

Superuser 2017.10.15. 23:33:21

én inkább engednék a korból, de ragaszkodnék a német prémium modellekhez.

persze ez csak egy szubjektív magánvélemény (bár tuti, hogy egy-két audis, vagy mercis épp lelkesen bólogat e sorokat olvasva :) )

FlybyWire 2017.10.16. 08:57:37

Csak a legjobb maradt ki, teljesítmény és ár/érték arányban is: Kia Cee'd, 1,6 (122 LE)

Szori 2017.10.16. 09:01:23

@DaveEr: Akkor mik ezek, ha nem kompakt méretű autók?

Bilok 2017.10.16. 09:23:02

A Mitsubishibe épített VW-származék 2.0-s dízelmotort, amit a világ 20 legrosszabb motorja közé is beválasztottak, 'alapvetően megbízhatónak' nevezni...

cartárs 2017.10.16. 09:53:16

@Bilok: Az a PD-TDI, ez pedig a CR-TDI. Nem a világ legjobbja, de lényegesen kevesebb gond van vele elődjével. Én egy karbantartottat meg mernék venni, ha ilyesmire lenne szükségem.

@FlybyWire:
Az direkt nincs benne, szerintem manapság már elég sokan keresnek Kiát, a Ceed meg aztán főleg nagyon népszerű. Pont az a cikk lényege, hogy amire nem gondolnál :)

LoveKills 2017.10.16. 10:36:23

@pneumónia: egy virtigli idióta, előítéletes fasz vagy. De ez azért jó hír mégis, mert pont a magadfajta buta tömegpolgárok miatt lehet olcsón jó olaszt és franciát kapni: ahogyan erre a fenti cikk is utal, nálam finomabban.

LoveKills 2017.10.16. 10:38:10

@Brix: hja, csak lelketlen, kényelmetlen autók sajnos. Tudom, mert vezettem Corollát, Hondát is. Egy európai modell többnyire kényelmesebb, főleg egy francia vagy svéd...

wolves84lb 2017.10.16. 11:23:14

@LoveKills:
"Egy európai modell többnyire kényelmesebb, főleg egy francia"

Hát kell is a kényelem, amíg várod az autómentőt...

LoveKills 2017.10.16. 11:24:22

@wolves84lb: vicces srác vagy. Kissé le vagy maradva, úgy 30-40 évvel. Akkor még talán lehetett részigazságod, de talán még akkor sem igazán.

neolvassatok 2017.10.16. 12:19:16

@wolves84lb: Hát elég sok autópályázás után több volvo-t és bmw-t látok lerobbanva, mint franciát...

kewcheg 2017.10.16. 13:11:27

@wolves84lb: ...nincs autómentő, szépek és jók a franciák az utóbbi években. Van stílusuk, mint ahogy egy Alfának is. Opel - nehéz mint a sár, betonból van, ergó a magyarok azért szeretik mert jó merev, van benne "anyag."Egyébként épp most vette meg a PSA konszern (a lenézett francia) Kia, Hyundai nagyon sokat tanult 2000 óta (elég megnézni egy akkori Kia Shumát, vagy Hyundai Accentet) de ne feledjük, hogy Amerikában ezek a "cheap" autók, sose lesz olyan presztízse mint egy Toyotának és ugyanannyiba kerül most már. Egyébként közeli rokonom mondását szívlelném meg: "szegény ember új autót vegyen". Ebben minden benne van...

Plumper_ 2017.10.16. 13:34:25

A Citroen egy vicc.
Mitsubishi-t vagy Fiatot vennék.

LoveKills 2017.10.16. 13:55:16

@kewcheg: " szépek és jók a franciák az utóbbi években. Van stílusuk, mint ahogy egy Alfának is."

Azért ez így persze erős túlzás, sőt, inkább hamis megállapítás. A franciák tényleg jobbak az utóbbi években, évtizedekben, viszont épp az veszett el ezzel párhuzamosan, amiért lehetett szeretni egy francia autót: a stílus és kényelem. Korábban mind a PSA termékei, mind a Renault autói bátran mertek avantgárd lenni: egyedi, többnyire ronda, ritkán viszont örök szépségek születtek. Mindenesetre jól elkülönböztek a német, japán (tehát többnyire fantáziátlan, lélektelen, célszerű) autóktól. Sajnos a francia autók egyre inkább németesednek, ahogyan a Kia vagy a Fiat is sok-sok éve már. A PSA próbál elkülönbözni és franciás lenni, de alapvetően eléggé izzadtságszagú, erőltetett autókat gyártanak már. Az utolsó szerethető, kívánatos, franciásan egyedi francia autó a Citroen C6 volt, ez tudja azt a 21. században, amit a 20. században a DS vagy a CX. A Peugeot nincs sehol szerintem (a 607, 605 finom eleganciája, harmóniája sehol sincs már), a Renault meg sajnos mindig is többnyire aránytalan, esetlen, rút autókat gyártott pár kivétellel. Az Alfákat ne is említsd itt, az Alfa Romeo - mondjuk a MiTo kivételével - soha nem tudott hibázni, az elérhető legszebb autókat gyártotta mindig is.

Ezzel együtt hajrá franciák, szerintem is túlzó az itthon meggyökeresedett begyepesedettség, nem kell félni a francia autóktól, de azért lássuk be, már rég nem olyan finomak, kényelmesek, elegánsak, mint korábban.

báró Csekonics 2017.10.16. 13:57:06

Volt 1.4-es 'alapmotoros' Bravónk - szerencsére csak céges, nem saját, nullkilométeres korától.
Az egy dolog, hogy az ezres Suzukink utcahosszat vert rá (szó szerint, néztem a tükröt hogy miért nem jön már utánam az asszony) de legalább az alatt a pár tízezer km alatt, amit nálunk töltött kétszer fogyott úgy ki belőle az olaj (pedig nézegettük rendszeresen) hogy _száraz_ volt a nívópálca, mikor a lelkes kutas kihúzta hogy ellenőrzi az olajszintet. Persze semmilyen visszajelző nem mutatta hogy gond lenne, bár a féklámpa izzóra tudott figyelmeztetni.
Fiat szerviz feltöltötte mindkét alkalommal, szerintük tök normális hogy 100km-en 1dl elfogy. Mondtam is nekik, akkor igazából 1000 alatt 1 liter, 5000 alatt meg már meg is van az olajcsere, tulajdonképp csak a szűrőket kell akkor kicserélni időnként?
Nem értették...

A beltere tényleg szép, de kényelmesnek sem mondanám, legfeljebb a sokkal öregebb és olcsóbb régi Swifttel összehasonlítva.
Aki ilyenben gondolkodik, hát... Inkább egy Focus akkor már.

báró Csekonics 2017.10.16. 13:57:49

...ja, a többit ezek alapján el sem olvastam, felteszem pont ennyi köze van a valósághoz...

Avatar 2017.10.16. 14:26:22

DaveEr 2017.10.15. 17:39:41
"Ezek nem kompakt autók! Bruhhaaa Mitsubishi Lancer mint kompakt autó"

Wikipédia:
"The Mitsubishi Lancer is a <b>compact car</b> produced by the Japanese manufacturer Mitsubishi since 1973"

Mr. Rocketfinger 2017.10.16. 15:42:49

Bravo-nk van. 1,6-os 105 paci. szántani lehet vele, ha kitaposom a belét se eszik 5,5-nél többet. nincs vele több gond, mint bármi mással. a műanyagok valóban öregednek/csúnyulnak.
faternak van Sportback Mitsuja. vitán felül elég puritán belülről. az 1,6 110 lovas benzines nem egy erőgép, de simán vállalható a teljesítménye. nem eszik sokat, és valószínűleg élni fog örök élet +1 napig.

Mr. Rocketfinger 2017.10.16. 15:44:06

@Mr. Rocketfinger: ja, a Bravo dízel. Multiair a fiatosok szerint sem javallott.

FlybyWire 2017.10.16. 17:45:55

@cartárs: Jah, ha így nézem, tényleg :)
Az enyém most lesz 10 éves, 185e km, eddig kopó-fogyó alkatrészek (fékek, akksi, kuplung, stabilizátorpálcák) cseréjén kívül nulla probléma :)