2 millióért kompakt egyterűt? 5 autó amit feltétlenül nézz meg!

2017. 09. 10. 18:03 cartárs

Bővült a család és kellene egy nagyobb autó – Ezzel nap mint nap szembesül sok magyar autótulajdonos, ezzel az írással pedig nekik igyekszem segíteni. Most ugyanis egyterűekről lesz szó, méghozzá olyanokról, amelyek egyaránt alkalmasak arra, hogy kényelmesen utazzon velük a család és közben a városban való parkolás sem gond. Ezért döntöttem úgy, hogy most 5 kompakt egyterűt mutatok be, vagyis nem a legnagyobb (például Volkswagen Sharan) és nem is a legkisebb (például Citroën C3 Picasso) kategóriából válogatok. Szerintem az alábbi autók megfelelőek az ovijárathoz és akár az autópályás használathoz is. Emellett szempont volt, hogy modern, biztonságos autókat válogassak, tehát elavult öszvérek és teherautóból készült darabok sem kerültek bele a listába.

Citroën C4 Picasso

citroen_c4_picasso_13.jpg

2007 januárjában, röviddel a hétüléses testvére, a C4 Grand Picasso megjelenése után mutatta be a Citroën a C4 Picasso-t. Az autó megőrizte elődje, a Xsara Picasso előnyeit, ám pluszban még egy kis francia sármot is magára szedett, így bár már elmúlt 10 éves a formaterve, még mindig igen divatosnak hat.

Szerencse, hogy a karosszéria igen jó rozsdavédelmet kapott, így a törésmentes vagy szakszerűen javított C4 Picasso-kat nem csúfítja a barna halál. Francia autóhoz méltóan elektronikai anomáliák viszont már előfordulnak, több felhasználó is panaszkodik arra, hogy megmakkan az autó fedélzeti számítógépe, ilyenkor pedig még a tanksapkát sem lehet kinyitni. Vásárlás előtt ezért mindent ellenőrizz, a központi képernyőtől kezdve a csomagtérnyitóig.  Apropó csomagtérnyitó, itt gyakori, hogy letörik a fogantyú, így a próba során érdemes egy megnézni, hogy lötyög-e az alkatrész. Ha igen, alkudd le az árát, mivel rövidesen a kezedben marad…

citroengrandc4picasso-1986_11.jpg

Belül egyébként igen barátságos a francia tojás, hiszen nemcsak kényelmesek az ülések, de rengeteg tárolóhelyet is kialakítottak a tervezők. Ezt jól mutatja, hogy csak a műszerfalon 4 olyan hely van, ahova lehet pakolni. Ráadásul a legtöbb C4 Picasso extrás is, ez azt jelenti, hogy digitklíma, panoráma szélvédő, navigáció és temérdek más extra is megtalálható sok autóban.

Van viszont egy olyan extra, amit mindenképpen kerülnék, ez pedig nem más, mint az automata váltó. Pontosabban nem is automata, hiszen egy robotizált manuális egységről van szó, ami leginkább arról vált ismerté, hogy igencsak darabosan vált, így az autó sokszor „bólogat”. Mivel más automata nem érhető el a C4 Picassóhoz, ezért én maradnék a jól bevált manuális váltóknál. Bár nem egy Honda szerkezet, sok bajt nem tartogat. Az erőforrások közül leginkább a PSA-BMW által fejlesztett Prince motorcsalád hírhedt bajkeverőjét, az  1.6 HTP egységet kerülném, mivel az igen gyakran borsot tör a tulajdonosok orra alá, a kokszosodástól kezdve a turbóproblémán át egészen a lánchibákig.

citc4picasso_2007-10_2_750_500_70.jpg

Lényegesen megbízhatóbb az 1.6 VTi motor, bár ez is a Prince családhoz tartozik, de itt „csak” a lánchibáktól kell tartani. Szerencsére azonban ezt egy vétel utáni vezérléscserével orvosolhatod (körülbelül 150 ezer forintos mutatvány), így ha egyébként szép az autó, meg lehet venni ezt a motort. Igazán azonban a korábbi, 1.8-as és 2.0-ás motorokkal jársz, ezek megbízhatóak és a fogyasztásuk sem eszi le a gatyádat. Hátrányuk, hogy 2008-09-ig szerelték őket, így később  a benzinesek közül már csak az 1.6-osakat lehetett választani.

Mivel a PSA-csoport tagjáról van szó, bőséges a dízelmotoros C4 Picasso kínálat, akár az 1.6-os, akár a 2.0-ás HDi egységet nézzük. Mindkét erőforrás kifinomultan jár, keveset fogyasztanak és megbízható darabok, de a kettőstömegű lendkerék, a turbó és a befecskendező rendszer ezeknél is tartogathat meglepetéseket, ezért igyekezz dokumentált előélettel rendelkező darabot vásárolni! Fontos még, hogy az 1.6 HDi motoroknál gyakori a turbófeltöltő olajcsővében lévő szűrő eltömődése, ami elzárja az olaj útját, ezzel tönkretéve a turbót. Ezt az alkatrészt ezért javasolt kiszerelni. A 2.0 HDi-nél még ettől sem kell tartani, megbízható, jó motorról van szó. Azt viszont el kell fogadni, hogy azonos árért valószínűleg többet futott (mármint valójában) autót kap az ember, így még jobban ellenőrizni kell a motor és a többi berendezés állapotát.

Volkswagen Touran

12_4954.jpg

2003-ban, az egyterű-boom után pár évvel mutatta be a Volkswagen az akár 7 üléses kivitelben is elérhető Tourant, amely többek között a Senic és a Zafira ellenfeleként került piacra. A típus a szokásos volkswagenes jellemzőkkel rendelkezik, azaz egy visszafogott karosszériába tisztességes ellátmányt pakoltak a wolfsburgi mérnökök.

Nem meglepő, hogy az autót jól fogadta a piac, így hazánkban is számtalan eladó Tourannal találkozunk a használtautós portálokon. 2 millió forintért én már a 2006-os modellfrissítés utáni, „GP” kódnéven emlegetett darabok közül választanék, hiszen itt sokat javítottak az autó megbízhatóságán. Szerencsére ezeknél csak elvétve találkozunk rozsdával, ahogyan a mai autók többségénél, úgy ezeknél is igaz, hogy általában a helytelen javítás miatt kezdődik el a karosszéria rügyezése.

volkswagen-touran-2007-1280-25.jpg

A beltér sem tartogat sok meglepetést, a Touran I. generációjánál is a szokásos Volkswagen-problémákkal találkozhatunk, vagyis bizony a kapaszkodókról előszeretettel hámlik a felvitt, gumírozott bevonat. Mivel ezeket az egyterűket gyakran városban használták, így ne érjen meglepetésként, hogy a lámpakapcsoló vagy épp az ajtó behúzó csúnyán néz ki. A hiba a legegyszerűbben az alkatrészek cseréjével orvosolható, szerencsére egyik sem vészes összeg. Ha ezt megcsináltatod, utána viszont akár 10-12 évesen is újszerű lehet a Touranod belseje, hiszen a kárpit és a műanyagok is igen tartósak és a zörgés sem jellemző.

Ez mondjuk nem mondható el mindegyik motorról, a benzinesek körében népszerű 1.4 TSI-nél ugyanis könnyen találkozhatsz csörgő/zörgő hanggal. Ezt a láncfeszítő meghibásodása okozza, a 2 milliós árkategóriában lévő BMY motorkódú TSI-k pedig fokozottan érintettek ebben a témakörben. Mivel turbós-kompresszoros erőforrásról van szó, ezért NAGYON oda kell figyelni rá a vétel előtt, mivel akár a vezérlés, akár a turbó vagy épp a kompresszor meghibásodása több százezer forintos költség lehet. Emellett, mivel közvetlen befecskendezéses erőforrásról van szó, ezért a kokszosodás is előfordulhat, ennek tisztítása műhelytől és technológiától függően 50-150 ezer forintos tétel.

volkswagen-touran_2889_11.jpg

Ez utóbbi érinti a szintén közvetlen befecskendezéses, ám szívó FSI motorokat, ezeket 2006-ig szerelték, így a GP névre keresztelt modellfrissítés utáni darabokban már nem találkozni velük. Megmaradt viszont a jó öreg, 1.6-os 105 lóerős benzinmotor. Ennek nagy előnye, hogy ritka megbízható, azon kívül, hogy valamilyen szinten fogyasztja az olajat, más meglepetést nem tartogat. Sajnos azonban, míg egy Polot valósággal repít, a Touran karosszériájával már meggyűlik a baja, így nem túl acélos egy ilyen autó teljesítménye és a fogyasztás is 10 liter körül alakul. Rövid városi utakra azonban inkább ezt ajánlom, a többletfogyasztást ugyanis ellensúlyozza a megbízhatóság, ami szerintem egy 10 éves autónál rendkívül fontos.

Dízelekből egyértelműen az 1.9 PD TDI-t emelném ki, abból pedig leginkább a 105 lóerős kivitelt. Ugyan a motor létezett 90 lóerős verzióban is, a 14,5 másodperces 0-100 épp elegendő indok arra, hogy az ember elkerülje ezt az erőforrást. Persze a 105 lóerős sem épp Ferrari, de azért már elviselhetőbben viszi a Touran 1,5 tonnás karosszériáját. A motornál a szokásos dízeles dolgokra, így a kettőstömegű lendkerékre, a turbóra és a befecskendezőkre kell figyelni. Messziről kerülném viszont a hírhedt 2.0 PD TDI-t, ez ugyanis sok bajtól szenved, így könnyen válhat a Touran-álom egy szomorú rémálommá. A magam részéről én városi használatra egy sima, szívó 1.6 benzines, míg hosszabb utas szakaszokra egy 1.9 PD TDI Tourant vennék.

Renault Scénic

renault-scenic-2010-1280-01.jpg

Akárcsak az előző, 1,5 millió forintért megvásárolható középkategóriás autókat bemutató cikkemben, úgy itt is érdemes megemlíteni, hogy az adott típus jó árát az elődje megbízhatatlanságának köszönheti. Ironikus, hogy akárcsak a II. generációs Laguna, úgy épp a II. generációs Scénic sem a megbízhatóságával vonult be a történelem könyvekbe.

Szerencsére a franciák felismerték ezt a hibát, így a 2009-ben érkezett 3-as Scénic lényegesen jobb lett elődjénél. Akárcsak a Citroen C4 Picasso, úgy a Scénic is két kivitelben került piacra, a hagyományos „Scénic” 5 üléssel, míg a „Grand Scénic” 7 üléssel csábította a szalonokba a vevőket. Mivel még a legidősebb darab is csak 8 éves, ezért ha rozsdát látsz, lehet gyanakodni, hogy valami nem stimmel, hiszen már az elődre sem volt jellemző a korrózió. A C4 Picassonál lényegesen visszafogottabb külsejű karosszériát belül igyekeztek ellensúlyozni a tervezők, így szögletességnek nyoma sincs, minden lekerekített és ívelt, tehát elég barátságos. A családbarát kialakítás a felhasznált anyagokban is megjelenik, a 3-as Scénic jól bírja a strapát, a tulajdonosok kopásra nem, inkább csak apróbb, a beltér kárpitjaiból érkező zörgésekre panaszkodnak.

renault-scenic-2010-1280-1b.jpg

Örömteli, hogy a motorkínálat is jól sikerült a 3-as Scénic esetén. Azok, akik a leginkább biztosra akarnak menni, választhatják az 1,6-os, 110 lóerős szívó benzines motort, ami ugyan nem tépi fel a betont, de legalább nem tartogat sok meglepetést. Ennél lényegesen dinamikusabbak a turbós, TCe motorok, fontos azonban tudni, hogy a 2 milliós kategóriában még csak a Phase 1-e Scénic 3 érhető el, az ebbe szerelt 1.4 TCe pedig nem épp alacsony fogyasztásáról híres. Ez azt jelenti, hogy az 1.4-es, 130 lovas turbós aggregát fogyasztása simán eléri a 2.0-ás, 140 lovas erőforrásét. Én ezért a kettő közül utóbbit venném, mégiscsak egy egyszerű szívóbenzines motorról van szó. A magas fogyasztást a Renault is felismerte, ezért 2013-tól már az újabb, 1.2 TCe motorokat szerelték a Scénic-ekbe (és a többi Renautlba is).

renault-scenic-2010-1280-11.jpg

A dízeleknél is ismételni tudom a Laguna 3-nál említetteket, azaz akár az 1.5 dCi, akár a 2.0 dCi megbízható darabnak számít, a 3-as Scénic gyártására mindkét motor kiforrta magát. Ez persze a használt árakon nem mindig látszik meg, sokan ugyanis a mai napig tartanak az 1.5 dCi-től, így nyomott áron juthatunk hozz egy megkímélt példányhoz. Szerencsére a felhasználásfüggő olajcsere-periódus sokat javított a helyzeten, így manapság már egyáltalán nem bajosak ezek a motorok. Igaz, a szakértők azt ajánlják, hogy az olajpumpát és csapágysort bizonyos időközönként illik lecserélni, így vétel után, a vezérléscserével együtt ezt javasolt megejteni.

Opel Zafira B

opel-zafira-2008-1280-02.jpg

Ha a C4 Picasso az érdekes kompakt-egyterű, akkor a 7 üléses Zafira B az ellenpólus. Az egyenes vonalakkal megrajzolt külső belül is visszaköszön, sok formai játék ugyanis nem szorult ebbe a modellbe. Persze ez alapvetően nem hiba, sokan ezt szeretik, így rengeteg elérhető használt Zafirát hirdetnek most is. Az óriási kínálat jótékony hatása, hogy egy kis keresgéléssel könnyen találhat az ember jól felszerelt példányt, akár benzines, akár dízelmotoros kiadást keres. Akárcsak az eddig említett típusok, úgy a Zafira B sem hajlamos a rozsdásodásra, a szakértők leginkább az ajtók alján és a sárvédőknél említik a korróziót, de ezeken a helyeken sem veszélyes, vagyis ha már erősen rohad valahol az autó, ott biztosan sérült volt.

A karosszériánál már csak a beltér tartósabb, gyakorlatilag kis odafigyeléssel 10 évesen is könnyedén újszerű lehet a Zafirák belseje. A műanyagok rendkívül időtállóak és az ülések huzatai is tartósak, kopásnyom inkább csak az egyedi kézifékkar felületén és a kormány bőrén jellemző. Ez persze azt is jelenti, hogyha szakadt és kiült az ülés, illetve rongyossá kopott a kormány, akkor könnyen rájöhet az ember, hogy a 250 ezerrel hirdetett autóban inkább 5-600 ezer van, legalább. Típushibaként egyedül  Flex7 rendszer hátsó ülésmozgató kallantyúját említeném, ez olcsó műanyag és elég hamar letörik.

opel-zafira-2008-1280-04.jpg

A benzines erőforrások közül én továbbra is a Vectra C-nél már említett 1.8-as motort ajánlanám, itt a vezérműtengely állító kerekek és a szolenoid szelepek cseréjével kell egyedül számolni, ez körülbelül 100 ezer forint a vezérlés alkatérszein felül. A hibát úgy lehet felismerni, ha hidegindítás során „traktorozik” egyet a motor, vagyis csúnya kerregő hangon kel életre az autó. Nem súlyos a hiba, az autó nem áll meg tőle, de idővel csökken a teljesítmény és állandóvá válik a hang.

Az 1.6-os nem javasolt, túlságosan gyenge a közel 1,5 tonnás karosszériához, csakúgy, ahogy érdemes kerülni a 2.2-es motort is, a Z22YH kódnevű erőforrás ugyanis szenved a nagynyomású szivattyú illetve a rossz minőségű lánc hibájától, de gyakori az olajlehúzó gyűrűk letapadása is. Ritkábbak a kétliteres, turbós motorok, ezek közül igazán az OPC-kbe szerelt Z20LEH-t ajánlom, a Z20LER ugyanis messze nem olyan megbízható. Sajnos azonban tény, hogy az OPC-ket nem lassú gurulásra veszik, így nagyon oda kell figyelni az autóra, hiszen hiába megbízható a motor, a vadulást az sem bírja sokáig.

opel-zafira-2008-1280-03.jpg

Rendkívül megbízhatóak a Zafirákba épített 5 fokozatú váltók, ezekkel sok baj nincs. Több figyelmet igényelnek a 6 fokozatú, M32-es váltók, ezeknél ugyanis a kenőolaj elfáradása miatt lépnek fel problémák, a javítás könnyen 1-200 ezres tétel. Ha menet közben vonyít a Zafira váltója, vagy nehezen veszi a fokozatokat, akkor készülj arra, hogy ott gond van! Szintén nem ajánlom a robotizált manuális Easytronic váltókat, hiszen nemcsak, hogy nem épp túlságosan kifinomultak, de a vezérlőegységük is hajlamos a meghibásodásra. Helyette sokkal jobbak a hagyományos, 4 fokozatú automaták, ezeknél a betartott olajcsere-periódusra kell figyelni a szervizkönyvben.

Honda FR-V

honda-frv-2004-1280-02.jpg

Az biztos, hogy nagyon sok alkalommal kerülhetett szóba az FR-V tervezésekor a Fiat Multipla a Honda mérnökeinél, hiszen a japán egyterű olasz konkurense tulajdonságait hordozza, visszafogottabb, ám minőségibb formában.  Miben is nyilvánul ez meg? Nos, például abban, hogy a Multiplán kívül csak az FR-V készült 6 üléses kivitelben, vagyis nemcsak hátulra, de előre is beülhetnek egyszerre 3-an. Ráadásul ezek az ülések jobban is mozgathatók, mint a Fiatban, így simán kivitelezhető, hogy akár a vezető melletti középső ülésbe is befér egy gyermekülés, hiszen annyira hátra lehet tolni, hogy az nem akadályozza a sofőrt a szabad mozgásban.

Ráadásul az ülések kényelmesen dönthetők is, sőt, a középsőből akár tárolórekesz is varázsolható. A beltér egyébként amúgy is számtalan tárolóhelyet rejt, így minden apróságot kényelmesen bepakolhat az ember, ha úgy tartja kedve. Egyedül a kissé olcsó hatású műanyagokat írnám fel negatívumként, szóval ne érjen meglepetésként, ha bizony karcosak lesznek a 10-12 éves autó belső elemei. Ez – például az Opellel ellentétben – nem utal az előző tulaj hanyagságára, egy kis figyelmetlenség is maradandó nyomot hagyhat.

honda-frv-2004-1280-05.jpg

Most, hogy szó volt a beltér karcolódásáról, jöjjön a másik fekete leves: a rozsda. Sajnos az FR-V-k alja hajlamos a rozsdásodásra, így feltétlenül vidd el egy átvizsgálásra az autót, hogy kiderüljön, mi a helyzet vele. Sajnos ez igen alattomos, a látszólag – és egyébként műszakilag is- hibátlan autó is kerülhet elképesztően sokba, ha el kell kezdeni helyre rakni a rozsdás elemeket.  A próbautón emellett érdemes a féket is figyelmesen kipróbálni, ha gyenge a fékhatás és pontatlan a nyomáspont, az a hibás főfékhengerre utal, ebből pedig csak gyári létezik, ami nem olcsó mulatság.

honda-frv-2004-1280-04.jpg

Hondához méltóan az FR-V motorjai sem tartogatnak sok meglepetést. Ha hosszabb utakra jársz, jó döntés a 2.2 i-CTDi, amely megbízhatóan üzemel. Persze azért itt is számítani lehet a kettőstömegű lendkerék vagy, ha van az autóban, akkor a részcskeszűrő elhasználódására, de ez inkább a modern dízelmotorok, semmint ennek a konkrét erőforrásnak a rákfenéje. Benzinmotorból a legjobban a 2007-es, enyhe modellfrissítés után megjelent 1.8-as éri meg, a 140 lóerős erőforrás ugyanis keveset fogyaszt és rendkívül megbízható. Nem rossz a korábbi 2.0-ás motor sem, de akár az 1.7-es belépőmotor is ajánlható. Igaz, ez a többitől eltérően szíjas, így annak cseréjére plusz összeggel kell számolni a vétel után. 

Itt pedig elolvashatod a korábbi cikkeimben már bemutatott 4 szempontot, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, akármelyik típus után is érdeklődj:

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

Megbízható helyről vásárolj 

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani 

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál!

Esetleg más kategóriában keresgélsz?

Íme a legjobb kompakt autók 1 millió forintért

1,5 milláért középkategóriás autót szeretnél? Ezt az 5 autót vedd számításba!

Esetleg ledobnád a tetőt? 5 kabrió, amivel nem lősz mellé

Tetszett a cikk? Köszönöm, ha megosztod! 

 

2 millióért kompakt egyterűt? 5 autó amit feltétlenül nézz meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr4612819706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theograf 2017.09.11. 07:53:55

C4-nél 6 fokozatú a manuál váltó.

cartárs 2017.09.11. 08:06:27

@theograf: Jogos, részben :)

Az 1.6 VTi-hez illetve a 110 lovas 1.6 HDi-hez 5 fokozatú van, a többinél pedig 6 fokozatú a manuális.

rnz 2017.09.11. 08:16:15

Mielőtt megvettük a 2.2-es dízel FRV-t, kipróbáltuk az 1.8 benzinest is. Ég és föld a kettő, a hatalmas nyomaték különbség nagyon-nagyon érezhető, nyilván a dízel javára. Én tuti nem vennék benzinest, hacsak nem állandó rövidtávról van szó. Azt még azért bátran megemlítem, hogy 6 liter körül simán megáll a fogyasztás vegyesben, pedig nem nagypapásan vezetek. 2 millióért a legjobb példányok közül lehet válogatni.

euratom 2017.09.11. 08:35:05

Ismét csak Toyota Corolla Versot vennénk az 1,8-as motorral.

Palladrin 2017.09.11. 08:41:55

Zafira B: az egyetlen 2000 utáni Opel, amely háklis a bioetanolos üzemanyagra. Ha olyat tankolsz bele, akkor a komplett üzemanyagrendszer tönkremegy, 4000 EUR javítási költséggel.

Nand 2017.09.11. 08:42:21

Citroen MCP6 félautomata váltó védelmében. Bárki utazott benne, senki se panaszkodott a bólogatásra. Panaszkodni lehet esetleg, hogy maga váltási folyamat nem túl gyors, illetve az elindulási gyorsasága se túl fényes. Kifejezetten illik egy családi autóhoz az MCP6.

gigabursch 2017.09.11. 09:01:32

Ezek igazában nem egyterűek.
Csak egyterűsített alapmodellek. Jól utal erre a Toyotánál a Verso szó vagy a Citroennél a Picasso szó.

A valóban egyterűek azok eggyel nagyobb autók (Voyager, Phedra/Ulysse/C8/..., Sienna vagy az elődje, s persze az Espace)

filewalker 2017.09.11. 10:26:24

Szerintem csak a kb. legjobb egyterű maradt ki, sportos futóművel, megbízható motorokkal, kedvező fogyasztással és 5 vagy 7 teljes értékű üléssel: Ford S-Max.

jung 2017.09.11. 11:01:09

@filewalker: Gondolom a címben szereplő 2 milliós értékhatár miatt.

Ferenc Valenta 2017.09.11. 11:05:19

Igy van S-Max, Galaxy, Opel Meriva es meg nehany hianyoznak. De az egyteruek kiralya akkor is a Grand C4 Picasso!

cartárs 2017.09.11. 11:13:45

@filewalker: Direkt maradt ki, a bevezetőben is írtam, hogy külön cikk lesz majd a "large MPV" kategóriának.
Egyszerűen az más méretosztály, ahogyan az Opel Meriva is.

filewalker 2017.09.11. 11:15:16

jung: jelenleg a hahu-n 40db S-max-ot hirdetnek 2 M alatt, ha kivesszük az 1,8-as motorral szerelteket, amit nem javasolt megvenni, akkor is van 24 db. Ha 2,2 M Ft-ért nézzük, akkor 2.0-ás Tdci-ből van 40 db és a legtöbb alkudható.

Ferenc Valenta: ízlések és pofonok, meg nem tudnám szokni a középre helyezett műszerfalat. Elviszi az ember tekintetét az útról, de legalább látja a gyerek a hátsó ülésen is hány fokos a hűtővíz:))))

felső határ nincs 2017.09.11. 12:50:34

kizárólag a hondát érdemes megvenni de külföldről mivel itthon nincs választék

gigabursch 2017.09.11. 13:06:49

@filewalker:
Miért nem jó az 1.8-as motor?

felső határ nincs 2017.09.11. 13:13:52

@filewalker: a sportosságnak meg az egyterüségnek mi köze van 1máshoz

felső határ nincs 2017.09.11. 13:15:58

@gigabursch: minden használt ford dízel egy rakás szar, nemcsak az 1.8as

ott a Honda vegyed de azt is benzinesben, jé ott az 1,7es és a 2es is hibátlan

ford=fos

230e 2017.09.11. 13:32:43

Valami ilyet keresek éppen szívóbenzinest, 7 személyest, és a leghátsó sor dönthető legyen, amit még hozzáírnék (természetesen nem szentírás, nyugodtan javítható, megcáfolható,):
- Mazda 5 kb. a Zafira árában vannak, sok belőlük a rozsdás, de szimpatikusak, tolóajtó, normál gumiméret, (195/65/15), normális motorméret.
- Touran van 2 literes benzines is, csak ritka. Abból is van a 150 lovas csak benzines, és a 110 ló körüli gázos/benzines. Az 1.6 102 lóerős motor van a mostani Octaviámban, el sem tudom képzelni hogy szegény Touran hogy szenvedhet vele, bár A-ból B-e eljutni valszeg elég. Viszonylag drágák.
- Verso (ami voltaképpen akár 3 típus lenne, az Avensis kb. 2005-ig nem dönthető, hanem kiszerelhető hátsó ülésekkel, a Corolla Verso ami sztem kicsi, és 2010 után a kicsit nagyobb Verso), árban ez is a drágább.
- FRV-t próbáltam, tetszene, de kicsi a csomagtartó, és előre középre csak gyereket tudok ültetni.
- Mitsubishi Grandis, ebből is viszonylag kevés van, a dízel az VW motor, a benzinesből meg csak 2.4-es van belőle, és ha jól nézem akkor 17-es kerekekkel adják, de szimpatikusak, kérdés hogy a GDi motor milyen.

Viszont ha hátul is normál lábtér kell, akkor én ezeket néztem:
- Mazda MPV 2004-2005-ig vannak itthon, fura hogy hátul a középső öve kétpontos csak, de elég nagy hodályok kétféle verzió van 6 vagy 7 üléses, árba belefér.
- Ford S-Max lassan megjelennek a 2 millió körüli darabok bár az eléggé az alja, szimpatikus, de ha jól tudom, a benzinesben is van kettőstömegű.
- Ford Galaxy: itt is 2007-től dönthető a hátsó sor, míg a Sharan/Alhambra nem, de ezekből is a széthajtottak vannak 2 millió körül.
- Eurovan 2: nem dönthető, csak kivehető hátsó sor, normális benzinmotorok.

Vészautónak, ha nagyon kell a 7 ülés, akkor meg ott az Eurovan 1, a Grandis előtti Space Wagon 2004-ig, vagy egy Honda Stream. Aki fiatalabbra vágyik, de nem akar sokat költeni a Dacia Logan. Kalandkedvelőknek a Chrysler Voyager, vagy egy régi ML merci, lehajtható hátsó ülésekkel.

filewalker 2017.09.11. 13:37:24

gigabursch: az 1,8-as motorban nagyon drága a vezérlés csere (400 e ft körül, ha jól emlékszem, jó motor az, de egy ekkora kasznihoz kevés (nekem Focusban volt, amúgy imádtam, soha nem volt vele gondom).

felső határ nincs: "a sportosságnak meg az egyterüségnek mi köze van 1máshoz" az egyterűekkel alapvetően az a baj, hogy a nagy és magas kaszni miatt ringatóznak, kanyarban dülöngélnek, sajátos vezetési stílus kívánnak. Ugyanakkor az S-Max futóműve nagyon jó, egyszersmind kényelmes, ugyanakkor kicsit sportosabb, tempósabb vezetést is lehetővé tesz.
"minden használt ford dízel egy rakás szar, nemcsak az 1.8as" áruld el nekem, hány használt Ford dízel után írod ezt? Én a 4. Fordot gyűröm, egyik motorjával sem volt gond, az ismeretségi körömben is van kb vagy 15 Ford, tőlük sem hallottam rosszat. Bár a hozzászólásaidból látszik, nem igazán értesz a témához, ezért megsúgom, hogy hogy pl az 1,8-as Ford dízel az eredetileg a Ford kisteherautóból származik, annak egy modernebb, de mégis iszonyatosan kiforrott változata, a 2.0-ás Ford dízel motorok meg a PSA konszerntől származnak, vagyis francia motorok, ugyanezek vannak a Citroen és Renault-okban is.

"ott a Honda vegyed de azt is benzinesben, jé ott az 1,7es és a 2es is hibátlan" Szerinted miért van szintem minden egyterűben dízel motor? Mennyit eszik a 2.0-ás benzines a városban? Szerintem próbálj ki egy 2.0-ás esetleg egy 2.2-es S-Max-ot (200 Le) és utána beszélgessünk....

230e 2017.09.11. 13:37:57

Bocsánat és annyi még, hogy kicsivel 2 millió fölé már beesik a Peugeot 5008 is, ami a Grand Picasso tesója, és amiben viszont már csak a 1.6VTi vagy a THP van benzinesben, kiváncsi lennék arra, hogy a VTi vajon mennyire lehet vacak, mert árban jobb, mint a Picasso.

felső határ nincs 2017.09.11. 13:40:21

@filewalker: A Honda 2 literesei papásan 7 litert esznek, persze nem a belvárosban. szerintem az 1.7es se takarékosabb.

De tökmind1 hiszen fele annyiból fenntartható mint 1 tdci, nem széttekerve érkzik az országba, ráadásul nem azzal kelsz fel hogy m mi fog szétesni benne.

filewalker 2017.09.11. 13:42:06

@230e: arra vigyázz, hogy ezek közül nem mindegyik 7 személyes. Kevés az olyan típus, amiben a 2. üléssor 3 teljes értékű üléssel rendelkezik. Amúgy miért csak benzines jöhet szóba? Sok a rövid, városi út?

felső határ nincs 2017.09.11. 13:48:23

@230e: A Mazda5 és a Verso sem japánban készül, az FRV viszont igen.

230e 2017.09.11. 13:51:27

@filewalker: @filewalker: Nem állandó használatra kell a két hátsó ülés, és csak 4-5 emberrel kell hogy rendesen elférjünk, sajnos az Octavia ebben elkapatott. Évi 12-15.000 km a táv. A városi km ezért viszonylag kevés, de indításban, hideg üzemben sok (ovi, bölcsöde, bolt a közelben), ezért a rövid távok miatt nem szeretnék dízelt, bár ahogy olvasom ez öli/kormozza az újabb benzinest is.

Bambano 2017.09.11. 14:01:35

3f szabály: fordot, franciát, fiatot, fóccvágent soha.

Szori 2017.09.11. 14:05:46

És a Zafira az 1.7-es Isuzu motorral?

Szori 2017.09.11. 14:06:36

@Bambano: Pont pár napja volt a Totalcaron egy cikk, hogy szerencsére egyre kevesebb az a hülye, aki ilyen sztereotípiák szerint vesz autót :-)

felső határ nincs 2017.09.11. 14:11:00

@Szori: A szerelők nagy szerencséje valóban. Meg lehet nézni hogy a TC stáb mit szop a saját autóival, aztán el lehet dönteni hogy kell-e az az embernek.

Persze nem minden ford, francia, fiat és vw szar, de szarok az tény. És nem minden típus jó egy megbízhatóbb márkától se, az is tény.

dscn 2017.09.11. 14:13:39

Kia Carens, 7 ülés, királyság. És még olcsó is, de annál megbízhatóbb :)

filewalker 2017.09.11. 15:41:41

@felső határ nincs: "A Honda 2 literesei papásan 7 litert esznek, persze nem a belvárosban" figyi, 90-ven a főúton egy 6000-es benzines sem eszik többet, pont nem ez a mérvadó. De csak hogy a Honda fétisedet alátámasszam, a feleségemnek 1,4-es Honda Jazz-e van. Tudom az mennyit eszik a rövid utakon városban. Ezek témnyek, tapasztalatok, nem sztereotípiák.

230e: ilyen rövid városi üzemre tényleg nem jó a dízel, sőt, az ilyen üzem egyik autónak sem kedvez, mi ezért vettünk erre a célra az asszonynak szívó benzinest, ahogy azt itt írtam egy Jazz-t. Városban zseniális (mondjuk menetdinamikában nem lehet egy lapon említeni az S-Max-al, cserébe többet eszik vagy 2 literrel), minden más igényre meg ott az S-Max.

filewalker 2017.09.11. 15:46:24

@dscn: én is csak jókat hallok róla, méltatlanul alulértékelt autó, de kevesen ismerik.

felső határ nincs 2017.09.11. 15:49:59

@filewalker: Volt 2 literes benzines HRV is a családban, meg 2 literes tdci Mondeo kombi is. Kb. egy súlykategória. A Honda nem 90nel fogyasztott 7et, hanem ez a hosszú távú átlaga, de nem gyorsulgattam vele, és keveset járok városban. A Mondeo ugyanilyen körülmények között 6,3mat evett.

Tehát a Mondeo még úgy is drágább lett volna, ha nem romlik el benne semmi /csak a sima olajcserék és magasabb normál karbantartási ktgek miatt/

filewalker 2017.09.11. 17:08:15

@felső határ nincs: Már bocs, de HR-V-ből nem volt kétliteres benzines, mivel csak 1,6-os benzinmotorral szerelték, épp ez volt a veszte. De ha ezzel eljártál 7 literrel, tudsz valamit, az egész sprintmonitoron is csak 1 embernek sikerült, a nagy átlag meg 8,79 liter...

www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/747-HR-V.html?constyear_e=2006&powerunit=2

ogli dzsí 2017.09.11. 17:42:53

@filewalker: bocs ne HRVt hanem CRVt akartam mondani/gondolni.

filewalker 2017.09.11. 17:53:09

@ogli dzsí: és a felhasználó neved hogy változozz meg közben? A CRV átlagfogyasztása meg 9,2, szerintem hagyjuk...
www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/174-CR-V.html?fueltype=2&vehicletype=1&gearing=1&powerunit=2

ogli dzsí 2017.09.11. 17:56:20

@filewalker: Minden kocsim kevesebbet fogyasztott, mint a Sprit-érték. Mert keveset városozok, és keveset pályázok.

filewalker 2017.09.11. 18:02:06

@ogli dzsí: elhiszem, de te is látod, nem ez a mérvadó. Családi egyterűt az vesz (általában), akinek családja van. A gyereket vinni kell a bölcsibe, oviba, orvoshoz, beszaladni a boltba, ügyet intézni, edzésre vinni a gyereket, elmenni kirándulni, nyaralni.....ebben rengeteg a városi rövid út. Nekem az a szerencsém, hogy szinte minden tank gázolajra jut egy 300-400 km-es pályázás és akkor ki tud égni a DPF....

ogli dzsí 2017.09.11. 18:02:36

@filewalker: megin hülyeséget mondtam mert FR-V volt az. Na de most már utánanéztem.

ogli dzsí 2017.09.11. 18:06:43

@filewalker: Aki sokat pályázik annak muszáj dízelt vennie vagy vmi újabb turbós benzinest. Dízelből meg a japán ugyanolyan szar mint a többi.

Nekem sajnos a Forddal nem volt szerencsém, ez egy 2es Mondeo 2.2 tdci volt, amikor nem volt szervizben jó kocsi volt. Igaz nem volt újkorától nálam lehet egyedi szopó, de a sógorom sima 1,6os fókuszával is vannak időnként gondok pedig az egyszerü mint a faék.

Burgermeister 2017.09.11. 20:40:17

Inkább stream mint frv.
A carens egy remek gép, kár hogy nincs belőle választék!!!

Burgermeister 2017.09.11. 20:41:20

Ja igen,stream és zafira A is volt a családban. A Zafira tágasabb volt.

vassci 2017.09.11. 23:32:35

@Szori: Igazad van, majdnem. Én harminc éve szerelésből tengetem és az az észrevétel, hogy a legjobb prémium márkákból, pár év múlva a legszarabb lesz, mert a második-harmadik tulajok már nem tudják fenntartani! A reálisabb fajta meg vesz újabbat a középmezőnyből és ugyan úgy jár mint a fentiek, csak ő a minőség miatt. Nagyon kicsi az a halmaz, aki nem erején felül választ! Itt délpesten például Mercit, meg BMW nem vállalok! Vajon miért?

Bambano 2017.09.13. 14:12:35

@gigabursch: nem szeretnék ferrarit, még azelőtt elvennék a jogsimat, hogy egyszer is a legfelső fokozatba kapcsolnék :)