1,5 millióért középkategóriás autót? Íme 5 típus, amiket megéri megnézni!

2017. 08. 23. 15:04 cartárs

A közelmúltban már ajánlottam 5 alsó-középkategóriás autót 1 millió forintért. Most úgy gondoltam, ideje az eggyel nagyobb ár-, és méretkategóriában is körbe nézni, ezért ebben az írásban 5 olyan középkategóriás típust mutatok be, amelyek szerintem jó vételek és 1,5 millióért már szép darabot találhatsz belőlük.  

  1. Toyota Avensis 2. generáció (2003-2009)

Ha létezik olyan, az elmúlt 15 évben gyártott középkategóriás autótípus, amit a megbízhatósággal azonosítanak, akkor a Toyota Avensis az. A 2003 és 2009 között árult 2. generáció belopta magát a japán megbízhatóságot keresők szívébe, hiszen egy megfelelően karbantartott példány sok meglepetést nem okoz a tulajdonosának.

toyota-avensis-ii-niezleale-nie-od-razu_-287-1248_v1.jpg

A tervezők az autó megjelenésekor a Lexus-minőséget emlegették, ez pedig érződik is, hiszen a beltér jó anyagokat tartalmaz, a karosszéria nem rozsdásodik és a motorok többsége is megbízható, tartós darab. Épp ezért kell alaposan átnézni a kiszemelt Avensist, hiszen ember legyen a talpán, aki ránézésből megmondja, hogy a 250 ezres futás valódi vagy épp 450-ről lett „optimalizálva”. Az ellenőrizhető előélet tehát kulcsfontosságú, így ha „elveszett” vagy épp hiányos a szervizkönyv, inkább keress másikat. Ahogy már említettem, a karosszéria rozsdabiztos, így leginkább csak a már sérült, helytelenül javított darabokon fordulnak elő barna csúnyaságok.

toyota-avensis-2007-1280-24.jpg

Belül sem kell sok rosszra számítani, ha már formatervben nem is, anyagminőségben különlegesen jót alkottak a Toyota mérnökei. Nyoma sincs a korszak Volkswagen-termékeit jellemző hámló műanyag-borításnak, illetve az egyes, korábbi francia kocsiknál előforduló hanyag összeszerelésnek. Az Avensis 2. generációjának ülései, műszerfala és a beltér összes eleme is jó minőségű, vagyis még hányatottabb sors esetén is tartják magukat. Jól bírják a motorok is, egyedül a 2.2-es dízel erőforrásokat érdemes kerülni, ezeknél ugyanis gyakori a befecskendező rendszer illetve a részecskeszűrő meghibásodása.

Tehát ha dízel, akkor a kétliteres kiadás. Ez sem megy rosszul, viszont kisebb a valószínűsége, hogy rövidesen elromlik. Őszintén szólva a biztonság kedvéért azért mégis egy 1.6-os vagy 1.8-as benzinest vennék. Ezek még ennyi meglepit sem tartogatnak és a benzinesek fogyasztása nem annyival magasabb, hogy kockáztassak egy 10-14 éves, a Föld-Hold távolságot már párszor lejárt motorral. Aki az erősebb benzineseket kedveli, választhatja a kétliteres kiadást is, de itt fel kell készülnie arra, hogy iszákosabb autója lesz.

toyota-avensis-2007-1280-12.jpg

A tulajdonostól érdemes megkérdezni, hogy mi a helyzet az olajfogyasztással, az 1.8-asok korai példányai ugyanis kajálták a kenőanyagot. Szerencsére ezt később kiküszöbölték. Az is természetes, hogy a benzinesben sem kettőstömegű lendkerék, sem részecskeszűrő nincs, ezek pedig alapvetően minden 10+ éves autónál potenciális problémák lehetnek, a javításuk pedig 6 számjegyű összeg és leginkább 2-essel vagy 3-assal kezdődő. Vagyis én egy ellenőrzött, hazai Avensist keresnék, az 1.8-as benzinmotorral. Ha odafigyeltek rá, még 5-6 évig biztosan szépen muzsikál majd. 1,5 millióért már biztosan lehet szépet találni, de ha kitartó vagy, 1,3 millióért is ráakadhatsz egy jóra.

  1. Mazda 6 1. generáció (2002-2008)

Zoom-zoom: néhány évvel ezelőtt a csapból is a Mazda reklámjai folytak, így sokan szemelték ki maguknak a japán vállalat típusait. A formás, jól vezethető és jó értéktartású autókból manapság rengeteget találunk a használtautós portálokon, különösen a 3-as és 6-os sorozatból. Minket ez esetben most az utóbbi érdekel.

mazda-6_sedan-2002-1280-01.jpg

A Mazda hofui üzemében készült autók az Avensishez hasonlóan rendkívül megbízhatóak, igazán csak két ellenségük van: a hanyag tulajdonos és a rozsda. Ez utóbbi sajnos még a „jó családból érkezettekkel” is előfordul, különösen, ha az előző gazda Ausztriában, esetleg Németországban éli életét. Ennek oka, hogy ott bizony erősen sóznak, ez pedig alaposan kihat a nem túl jó rozsdavédelmű Mazda karosszériájának állapotára. Legyen szó akár a sárvédők íveiről, a futómű elemeiről, vagy épp bármiről, ami találkozhat a sóval, az előbb vagy utóbb, de rohadni fog.

mazda-6_sedan-2002-1280-16.jpg

Mindez azért gond, mert ezek az autók igen alattomosan tudnak rohadni, azaz ha csak odaállsz mellé, valószínűleg fel sem tűnik, hogy mi megy a felszínek alatt. Ezért ebben az esetben minden más típusnál fontosabb egy átvizsgálás, vagy a saját szerelődnél vagy egy márkaszervizben. Amíg a karosszériát belengi a rozsdapara, addig a motorokról nincsenek ilyen negatív tapasztalatok. Alapvetően mindegyik erőforrás megbízható, így a 2.0-ás dízelmotorok is. Persze ezeknél oda kell figyelni a szokásos „dízeles” alkatrészekre, azaz a befecskendező-rendszer és a kettőstömegű lendkerék is olyan, amivel vásárlás előtt azért illik foglalkozni. Különösképp, mert ha a befecskendezők, vagy a porlasztócsúcs meghibásodik, akkor könnyen 2-3 ezer forintos kiadásra kell számítani.

mazda-6_sedan-2002-1280-11.jpg

Apropó kettőstömegű, ez az alkatrész az erősebb, turbós benzinesekben is ott van, így ha ezzel nem akarsz foglalkozni, nézz egy szívó típust. Ugyan az 1.8-as benzines vagy a 2.0-ás erőforrások egy fokkal gyengébbek, a rendszeresen karbantartott darabokban sok meglepire nem kell számítani.  Ha valaki megkérdezné, hogy milyen Mazda 6-ot vegyen, én egy rozsdamentes (pl. magyar, vagy olasz) darabot néznék, 1.8-as benzinmotorral. Az aszfaltot ugyan nem tépi fel, de hosszú ideig jó lesz.

  1. Skoda SuperB 1. generáció (2001-2008)

A Volkswagen boszorkánykonyhájából néha igen érdekes típusok kerülnek ki. Szerintem ezek közé tartozik a Skoda SuperB is, amely nem más, mint egy, a B5-ös Passat nyújtott padlólemezére épülő típus. A modell történetéhez hozzátartozik, hogy eredetileg nyújtott tengelytávú Passatnak készült, de a Phaeton miatt inkább úgy döntöttek, nem csinálnak még egy konkurenciát a csúcsmodellnek, így a típus inkább a csehek márkaneve alatt jelent meg. Mint a B5-ös (pontosabban a B5.5) PAssat leszármazottja, a SuperB is számtalan előnnyel rendelkezik: rendkívül tágas, kényelmes és jól kinéző autó. Emellett elképesztően nagy a hazai kínálat is, így szinte mindenki megtalálhatja azt, ami neki tetszik. Persze azért nem árt résen lenni!

skoda-superb-2003-1280-01.jpg

Mint egy, a 2000-es évekből származó VW-csoportos autó, az 1. generációs SuperB sem rohad „csak úgy”. Általában oka van a korróziónak, ez pedig azt jelenti, hogy a legtöbbször a korábban már sérült, helytelenül javított darabokat sújtja. Azt azért ne várja el senki, hogy egy 10-13 éves kocsi sérülésmentes lesz (illetve lehet, de úgy sokba fog kerülni), így inkább azzal érdemes foglalkozni, hogy a kerékjárati íveket, az ajtók alját, illetve a karosszéria íveit alaposan átnézi az ember. Ha rozsdával vagy változó méretű illesztési hézagokkal találkozol, akkor szinte biztos, hogy ott volt valami. Talán egy kivételt lehetne mondani, az pedig a csomagtérnél van, a rendszámtábla feletti részen ugyanis elő-elő fordul rozsda az első SuperB-eknél. Szerencsére ezt sok esetben garanciában orvosolták, így azért remélni lehet, hogy már nem találkozik ilyesmivel az ember.

skoda-superb-2003-1280-11.jpg

Nemcsak a karosszéria, de a belső lelakottsága sem jellemző a SuperB-ekre, aki egy kicsit is odafigyelt az autójára annak hosszú ideig szépen megmarad egy ilyen verda. Egyedül a korszak VW-autóira jellemző hámló műanyagok rontják az összképet. Mindez egy gumis bevonatnak köszönhető, ezzel próbálták prémiummá az egyébként 3 forintos műanyagokat. Mit ne mondjak, ideig-óráig sikerült, aztán leginkább csak a baj van velük. Ha hámlik a bevonat akkor két lehetőséged van: vagy lekaparod, vagy kicseréled az adott elemet, persze ez utóbbinál csak újban érdemes gondolkodni, a régiek ugyanúgy viseltesek lesznek.

Erőforrások tekintetében én az 1.9-es PD TDI-re szavaznék, a gyártástól és kiviteltől függően 100 illetve 130 lóerő közötti teljesítménnyel gyártott motor megbízható, keveset fogyaszt és nem érintik a 2.0-ás, illetve 2.5-ös PD TDI-ket érintő problémák. Ez utóbbiakból ugyanis van egy pár, nem véletlen, hogy mindkét motor felkerült az Autorevue.cz által készített, „20 motor amit ne vegyél meg” listára. Ha benzines SuperB-et keresel, akkor leginkább sok sikert kívánok, hiszen a több, mint 100 autóból jelenleg alig 6 db allergiás a gázolajra. Ezek közül leginkább egy szívó 2.0-ás benzines SuperB-et néznék meg, ez is elegendő az autó mozgatásához és turbóval sem kell foglalkozni. Váltóból a kézi kapcsolásúak a legbiztosabb vételek, hiszen kényelmesen, kis erőfeszítéssel kapcsolhatók az egyes fokozatok.

skoda-superb-2003-1280-0d.jpg

Bár a SuperB-bel kínált Tiptronic (ez a 2.8 V6 benzinesben, a 130 lovas 1.9 PD TDI-ben és a 2.5 V6 TDI-ben volt elérhető) rendkívül kényelmes, ha nem cserélték ki az előírt intervallumokban az olajat (50e km), akkor fel kell készülni a váltó felújítására. Sajnos sokszor ez elmarad. Ráadásul erre a váltóra jellemző az olaj szivattyú meghibásodása is, illetve nagy terhelés esetén hűtésproblémák is jelentkeznek. Mint minden, ez is javítható, de nem két forint, így hacsak nem patika állapotú a verda és hibátlan a váltó, szerintem jobban jársz egy manuális darabbal.

  1. Renault Laguna 3. generáció (2008-2015)

A Renault 2000-es évek eleji hullámvölgyének egyik ikonikus autója volt a 2-es Laguna. Az egyébként igen sok kényelmi funkcióval csábító autó folyamatos elektronikai hibákkal keserítette meg a tulajdonosok életét, így hamar szitokszóvá vált. Ez azt jelenti, hogy a Lagunák eléggé hírhedté váltak a szerelők és a vásárlók körében is, vagyis a használt piacon a kategóriatársakhoz képest fillérekért cserél gazdát egy-egy példány.

renault-laguna-2008-1280-0c.jpg

Épp ezért volt nagyon rossz döntés a Renault részéről, hogy a 2-es Laguna utódját is Lagunának nevezték el. A 3. generáció ugyan megosztó külsőt kapott, de az kétségtelen tény, hogy elődjét messze felülmúlja minőségben. A biztonságos, tágas autó 5 ajtós és kombi kivitelben készült, szerintem utóbbi néz ki sokkal jobban. Ezt a vásárlók is alátámasztották, hiszen a Laguna utódjaként színre lépő Talismanból már nem készült 5 ajtós, csak szedán, illetve kombi.

Megosztó forma ide vagy oda, a 3-as Laguna egy jól sikerült autó. A beltér nagyon jól bírja a strapát, 3-400 ezret futott példányokat is gond nélkül alá lehet vetni egy órakorrigálásnak, senki sem veszi észre, hogy itt bizony valami nem stimmel. Annál is inkább, mert az oly népszerű, 2 literes cdi motorral igazi utazóautóvá válik a Laguna, így rengeteget vettek hosszú utakon való közlekedésre.

renaultlaguna-3670_2.jpg

Ez pedig azt jelenti, hogy 1.5 millió forintért 250-300 ezres km futásokkal kell számolni, ha ennél kevesebb van benne, az vagy fapad vagy tekert. Sokan tartanak az 1.5 dci-től is, mivel a motor hírhedt a hajtókarcsapágy-, illetve befecskendező problémáiról. Előbbi a túlságosan hosszúra nyújtott olajcsere-periódusnak köszönhető, míg utóbbi a Delphi rossz minőségű alkatrészeinek számlájára írható. Jó hír, hogy a 3-as Lagunában az autó folyamatosan, a felhasználás módja alapján tájékoztat az olajcsere várható időpontjáról, így elkerülhető, hogy túlhasználd az olajat.

Ettől függetlenül azért félretennék pénzt a hajtókarcsapágyakra, biztos ami biztos alapon. Ez utóbbi halálát a motortér felöl csörömpölő hang jelzi, de mondom, a 3-as Laguna már nem annyira veszélyes ebből a szempontból. Én azért mégis egy 2.0 dCi-t céloznék meg, hiszen az erősebb, láncos motor sokkal jobban illik az autóhoz. A 130 és 180 lóerő közötti verziókban árult 2.0 dCi-kből bőséges a kínálat, így az ember könnyen találhat egy szép darabot.

renault-laguna-2008-1280-14.jpg

Akárcsak a SuperB esetén, úgy a Lagunából sincs sok benzines, 10% alatti ezek aránya és ezek természetesen drágábbak is. Igaz, cserébe nem kell a részecskeszűrőtől és a kettőstömegűtől tartani, viszont el kell fogadni, hogy „azt kell megenni, ami van”. Konkrétan most 1,5 millió körül 1 darab 2.0-ás benzines Laguna van, ami lássuk be, elég csekély. Épp ezért, ha Lagunát keresnék, egy ellenőrizhető előéletű, 2.0 dCi motorral szerelt darabot vásárolnék

  1. Opel Vectra C (2002-2008)

2002-ben mutatkozott be a Vectra C, amely nemcsak formatervben, de minőségben is felülmúlta elődjét. Az autó 6 évig volt gyártásban, ez idő alatt pedig 1 modellfrissítést élt meg, a 2005-ös arcplasztika után elölről kiköpött H Astra vált a középkategóriás járműből. 1,5 millió forintért leginkább már ez utóbbiak közül érdemes választani, hiszen az új orr mellett jobb beltéri anyagok is kerültek a típusba, illetve a konstrukción is javítottak, vagyis megbízhatóbb darab lett az Opel egykori zászlóshajója. Mint minden Opelből, a C Vectrából is óriási a kínálat itthon, bár azért a többség itt is az import darabokból áll. Akárcsak az Avensis vagy a SuperB, úgy a Vectrák sem rohadásra hajlamosak, így ha rozsdát látunk, érdemes a korábbi sérülések nyomai után keresgélni. Persze elő-elő fordulhat korrodáció a kerékjárati íveknél és az ajtók aljánál, de ez sem gyakori.

opel-vectra-2006-1280-01.jpg

Amíg a karosszéria galvanizálása egységesen jól sikerült, a motorok terén már nem ilyen rózsás a helyzet. A dízelmotorok közül a 2.0 illetve 2.2 DTI-ket kell kerülni ugyanis hajlamosak az olajfogyasztásra. Nem hibátlanok az újabb, Fiat eredetű 1.9 CDTI-k sem, ezeknél szívosorral adódhat gond. A hiba azért létezik, mert a motor beömlőjénél lévő levegőszabályozó zsalui műanyagból készültek, ezek pedig idővel eltörnek, leesnek. Előbb vagy utóbb mindegyiknél előjön, tehát vásárláskor rákérdeznék, hogy javították-e már. Ha nem akkor 100-150 ezer forintot számolni kell a cserére.  Van néhány erősebb, 3 literes V6-os motor is, de ezek ritkák és azonos árért általában leharcoltabbakat kapunk.

Benzinesek terén is hasonló a helyzet, vagyis az ember ott is belefuthat egy-egy rossz sorozatba. Különösen kerülni kell az Z22YH motorkódú autókat, mivel a közvetlen befecskendezéses motorokat sújtja a nagynyomású szivattyú illetve a rossz minőségű lánc hibája, az olajlehúzó gyűrűk letapadásáról nem is beszélve. Akármelyik is okoz gondot, 150 ezer forint alatt nem jössz el a szerelőtől. Előfordul, hogy az 1.6-os Z16XEP motoros autóknál lerakódik az EGR szelep, illetve a szelepfedélen lévő membrán átszakadása és az ezzel járó, megnövekedett olajfogyasztás is borsot tör a tulajdonosok orra alá. Ha nekem kellene most Vectrát vennem, egy 1.8-as, Z18XER motorkódú, VVT-s erőforrást vennék.

opel-vectra_opc-2006-1280-12.jpg

Sajnos ez sem hibátlan, viszont az előbbiekhez képest tervezhetőbb meghibásodás jöhet csak elő. Itt a „traktorozásról” van szó, vagyis kezdetben induláskor kerreg az autó, körülbelül úgy, ahogy egy kultúráltlan dízelmotor teszi. Ez az szívóoldali okoskerék elkopásából adódik, ilyenkor a szívó- és kipufogóoldali kereket, plusz a két szolenoid szelepet kell cserélni, természetesen a vezérléssel együtt. Ez olyan 200 ezer forintos művelet, sok autónál viszont szerencsére már megcsinálták. Ha nem, és hallod hogy az autó így indul, alkudj belőle és javíttasd meg. De el is lehet vele járni egy ideig, otthagyni nem fog.  A hiba oka ugyanis az, hogy sokan (sajnos) betartották az előírt 30 ezer kilométeres csereperiódust, az elhasználódott olaj pedig károsítja a VVT-rendszert, ami így egy idő után nem működik. Az autó nem áll meg, de csúnya hangon jár, illetve a fogyasztása is növekszik. Elég egyszer megjavítani és 8-10 ezer km-enként olajat cserélni és többet már nem jön elő. Ritka holló a 2.8 V6 Turbo és az OPC is, ezek ugyan jó és tartós motorok, de erejük miatt sok példányt már széttapostak, így óvatosan keresgélnék közülük.

A tesztút során keress fekvőrendőröket, ugyanis gyakori, hogy a C Vectrák első tekercsrugói eltörnek, ilyenkor pedig nem túlságosan kellemes hangok érkeznek elölről. Az autó működőképes, tehát vidékről is haza tudsz vele jönni, de mihamarabb meg kell javítani. Csakúgy, ahogy a duda-index és tempomat funkcióit is ellenőrizni kell, az ezeket vezérlő CIM-modul ugyanis hajlamos az elhalálozásra. Van bontott, de igazság szerint az új beépítésére kell felkészülni, ez 70-80 ezer forintos kaland.

opel-vectra-2006-1280-08.jpg

Ha jól választasz és egy megkímélt, ellenőrizhető előélettel rendelkező Vectrát veszel, akkor viszont jó társra lelsz az autóban. A kombi elképesztőn tágas, a beltér nagyon tartós és könnyen találhatsz extrás példányt is, hiszen mint már említettem, a kínálat óriási. A magam részéről én egy 1.8-as benzines kombit vennék, Cosmo felszereltséggel.

Ide pedig elolvashatod a korábbi cikkeimben már bemutatott 4 szempontot, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, akármelyik típus után is érdeklődj:

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

Megbízható helyről vásárolj

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. A 1,5 millió forint körüli középkategóriás, biztonságos autóknál ezért ne azzal számolj, hogy a német bácsi féltett kincsére bukkansz, és készülj fel rá, hogy a kiszemelt kocsikban 250-300 ezer kilométer is lehet. Sőt, sok esetben van is, attól függetlenül, hogy mit mutat a kilométeróra. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál!

Tetszett a cikk? Köszönöm, ha megosztod! 

1,5 millióért középkategóriás autót? Íme 5 típus, amiket megéri megnézni!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr8612774544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zed is not dead yet 2017.08.23. 22:13:24

Szóval az opel felejtős. Érdekes, hogy vannak márkák, modellek, amik messze verik pl. az ilyen opel-fajta izéket, de az ilyen okos-tanács cikkek sose említik ezeket. Hogy csak egyet említsek: a Mitsubishi. Miért? Sose volt hozzá szerencséd? 12 éve járok egy "micuval" az a mondabeli klasszikus japánautós viselkedés jön csak belőle: megy és kész. Persze ezen is elkopik időnként a féktárcsa, meg hasonlók, de gondolom ezt nem rójuk fel egyiknek se. Egyébként az 1. gen. Skoda superbekkel van sajnos némi közeli tapasztalat, a futóművük nagyon nem Magyarország útjaira való, elég gyakori és drága tanulság ez.

cartárs 2017.08.23. 22:17:06

@Zed is not dead yet:
Az oké, hogy megy és kész, de ha nincs belőle? Mutatnál 1,5 millió forint körül egy szép, középkategóriás (nem, nem a Lancer és az Outlander) darabot?

Az Opel óriási előnye, hogy itthon rengeteg szerelő ismeri, alkatrész 5 perc alatt van hozzá és óriási a kínálat is.

Zed is not dead yet 2017.08.23. 22:25:23

Az tény, hogy az utóbbi években hagyományos "autó-formájú-autó"-ból középkategóriában nincs micu a japán piacon kívül tudomásom szerint, mivel a lancer tényleg kisebb, az outlander meg suv, ahogy pl. az asx is az, szóval a muszáj-kategorizálás odaver ennek. Nem is ez volt a kérdésem lényege, meg nem is valamiféle kötözködés, de tényleg érthetetlen számomra, hogy ez a márka mintha nem is létezne (a rendkívül jó műszaki tapasztalatok ellenére), miközben pl. opelből, skodából és hasonlókból rengeteget vesznek az emberek a kimondottan nem jó konstrukciókból is, miközben ezek még csak nem is olcsóbbak és így tovább. Ennyire birkák az emberek?

Zed is not dead yet 2017.08.23. 22:32:27

És mondjuk engem nem tenne boldoggá opeltulajdonosként, hogy bármelyik falusi szerelő ért hozzá és (kis túlzással) az ABC-ben is van hozzá alkatrész, ha közben sajnos kell is hozzá mindkettő. Az én kedvenc autóim azok, amik nem kapják be a pénztárcámat a legváratlanabb pillanatokban és ahova elmegyek bennük ülve, onnan haza is jövök ugyanígy problémamentesen, mindig. Ha ezt nézem, inkább veszek (ha már a micut citáltam elő) lancert, mint a nála kicsivel nagyobb opel vectrát. Lancerből is volt kombi, a következőből meg ötajtós, ami annyira nem lett csinos mint a szedán, de szerintem elvisz annyi csomagot mint a négyajtós vectra.

cartárs 2017.08.23. 22:32:58

@Zed is not dead yet: Szerintem az egész dolog hátterében az áll, hogy több japán gyártó is elment a rétegmodellek felé, vagy olyat kínáltak, ami nem vette fel a versenyt a konkurenciával.
Pl., hogy a Mitsubishi-t említsem, az utolsó Colt hiába sikerült jól, beltér kialakításában, tágasságban nem vette fel a versenyt akár egy Puntoval vagy épp egy Corsával, de legalább nem volt olcsó. Ez meg is látszik abban, hogy hány eladó darab van. A Lancer pedig a beltér minőségében, a motorkínálatban és a választható extrákban sem érte el egy Octavia vagy épp egy Peugeot 308 szintjét. Hiába megbízható, tartós darabok, ha újonnan alig veszik, használt sem lesz sok belőle.

Ismerősi körben én azt látom, hogy a Toyota, Suzuki és Honda mellett itthon fel sem merül igazán a japán autó. A Nissannál megy a Micra meg mostanság a Qashqai, de mutass egy valakit, aki azt mondta pl, hogy de jó is lenne egy Tiida :) Mitsu ugyanez, a Colt még annó talán ment, a Lancerekből is vittek 2008-09-ig, de azóta meghalt a személyautós rész.

A fentiekre pedig még rájön a "japán autóhoz drága az alkatrész" para is, ezzel pedig végképp el is dőlt, hogy vesznek egy amúgy talán nem olyan megbízható Opelt vagy Skodát és időnként arra költenek.

Bambano 2017.08.23. 22:33:11

nekem vectrám van, nincs vele sok baj. a cim modulban kondikat kell cserélni, attól megjavul. a c1-es vectrák között van 3.2-es v6-os benzines, azt nem tudja senki széttaposni. megvenni olcsó, mert mindenki azt hiszi, hogy sokat fogyaszt.

cartárs 2017.08.23. 22:43:12

@Zed is not dead yet:
Az igazsághoz hozzátartozik (ezt egy korábbi bejegyzés alatt is leírtam már), hogy nekem egy 2011-es H Astrám van. Előtte is Opel volt, nálunk a családban is több Opel van, de nem mondanám, hogy ne látnám a márka és típusainak hibáit.

Amikor elkezdtem keresgélni, elsőként nem is néztem Astrát, mert édesanyámnak is az van, mást akartam. A keret 2 millió volt, 2010 utáni, emészthető áron fenntartható, városi autót akartam, ami biztonságos és van benne ESP. Kidobta a Megane-okat, a 308-as Peugeot-kat, a Fiat Bravokat és jópár H Astrát. Először nem lelkesedtem, úgyhogy 2008-ig átállítottam a keresőt, itt már megjelentek a japán autók is, volt Auris, Lancer és Civic is, 250-300 ezer km-mel, a képekről is láthatóan nem túlságosan szép állapotban. Nos, ekkor döntöttem el, hogy akkor "költeni kell rá", de én lelakottat nem veszek, jó alapról kell elindulni. Végül egy februári reggelen elmentem egy nagy Opel márkakereskedő telepére és 1 órán belül már le volt foglalva a verda :)

Azt nem mondanám, hogy a hibátlan autó (pl a fentebb leírt kerregést is csinálja ám, szerencséje, hogy amúgy is kell vezérlést cserélni, így ezt is hozzácsapom majd), de árban ott vagyok, hogy 1 millió forintot spóroltam egy azonos korú Ufo-Civichez képest és 7-800 ezret egy Aurishoz vagy Lancerhez képest, amik egyáltalán nem tetszenek jobban. Namost azokra is kell gumit venni, vezérlést cserélni, stb.
Tehát szerintem ez is sokat számít.

Zed is not dead yet 2017.08.23. 22:58:20

@cartárs: Hát ... igen, az a colt, meg az az új space star (ami végülis egy elfuserált colt, vagy annak is gyenge) ... ezek eléggé tragikus dolgok. Az előző autóm egy p11-es nissan primera volt, amikor cserélni szerettem volna, ott voltak ezek a bálna-primerák ... dögnehéz cuccok szánalmas motorokkal és borzalmas kidolgozási minőséggel ... még a márkaszalonban se nagyon volt azon vita, hogy miért nem veszek megint primerát. Aztán jött a Ghosn-korszak a nissanhoz, jött vele a prosperitás és a szörnyű autók. Úgy látszik ezek összetartoznak. Miközben pl. a nissannak volt (talán még most és él) a "Fuga" nevű japán belpiacos modellje, ami a primerák (vagy talán méginkább a régebbi Bluebird-széria) méltó örököse. Boldogan vennék olyat, de nem jeobbkormányost. Amúgy én speciel teljesen hanyagoltam a nissant ezek után, pedig a tiida talán nem is olyan rossz (a túlárazottságán kívül). És most sajnos a micu is bekerült Ghosn-ék szárnyai alá .... RIP.

@Bambano: Értem. Meg van ismerősöm, akinek citroenje van és imádja és így tovább (ha az ergonomiát nézném, sose vennék mást én se, csakis hidrós C5-öt). A micu (nissan, stb.) belterénél sok szebb van, jobb anyaghasználat, jobb ülések, stb. De pl. a micumban 12 éves korára röhejes hibalista van: 1 db gyertyakábel (eltörött benne valami), 1 pár hátsó teló (nagyjából 100eKm után kezdett fáradni), 2 db hátsó stabpálca (130eKm-nél kezdett kicsit foszlani a szilentje, kicseréltettem, nem tétel), 1 garnitúra féktárcsa, 2 garnitúra fékbetét, 90eKm-nél a kötelező szíjcsere anyagai és a fényszóróbúrát fel kellett políroztatni 110eKm táján, mert kezdett erősen karcos lenni. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő ... ezek gondolom nem említésre érdemes dolgok. Szóval ennyi. Még fényszóróizzót is csak egyszer kellett bele tenni, meg talán olyan 200 eKm tájékán kuplungos lesz majd .. kéziváltós az istenadta. És benzines, 1.6-os, gusztustalanul fogyaszt, sietős menetben 7 litert, városban, ha kitolod a szemét akár 8-at is, nagypapiban meg 6-ot ... hát ezért én sose fogok büdös dízelt venni. Szóval erre még talán az is túlzás hogy "nincs vele sok baj", hiszen valahol 140eKm körül járok vele és ennyi történt eddig. Megjegyzem, azt a p11-es primerát is, amit 170 eKm (5 év alatt) után eladtam, a vevővel a mai napig találkozom hébe-hóba, a szülei a közelemben laknak, hazajárnak az autóval az öregekhez .. mikor megvették tőlem az autót, kellett bele egy pár kerékcsapágy hátra, aztán azóta nem tudom mi kellett még bele, a srác azt mondja "semmi", de nyilván vannak azért kopások ott is, hiszen már a 400eKm-en túl vannak vele.

Uhh, bocs, ez hosszú lett.

Zed is not dead yet 2017.08.23. 23:00:20

@cartárs: Vezérléscserén a szíj + kellékei (vagy ami olyan: lánc és kellékei) értendő?

cartárs 2017.08.23. 23:02:21

@Zed is not dead yet: Igen, arra gondoltam :)

Tehát: 2 okoskerék + 2 szolenoid szelep (ezek a VVT hiba miatt) + vezérműszíj, görgők, vízpumpa, hosszbordás szíj.

6 éves az autó, cserélni kell, így letudom egyben.

Zed is not dead yet 2017.08.23. 23:05:32

Egyébként azt egyzerűen nem értem, a mazda hogyan nem képes rendes kasztnit csinálni? A 12 éves micun egyetlen dolog van, amin látszik némi rozsda: a kipufogó-rendszer. Ugyanez jópár márkánál ugyanígy. A csudálatos zum-zum mazda meg direkt rozsdaboglyákat gyárt? Ez nekem nagy csalódás volt a mercedestől is, szánalmasan rozsdásodnak az újabbkori cuccaik ... ez így nem luxusautó, ez így selejt.

Zed is not dead yet 2017.08.23. 23:14:31

@cartárs: Értem. Ezzel az autóval nem megyek olyan rengeteget mint korábbi autóimmal és ezt nem is bánom nagyon ... szóval 2 éve volt az a 90eKm-es szíjcsere és őszintén szólva nem emlékszem mi lett akkor még cserélve (emlékeim szerint csak a szíj (vagy szíjak?) meg ami szigorúan oda tartozik, feszítőgörgők (?), vízpumpára és egyéb cuccokra nem emlékszem, meg amennyire emlékszem az egész egyébként is egy bagatell tétel volt ... az épp esedékes olajcsere és hasonlók árával együtt az egész munkával anyaggal valami 60eFt-ból megvolt). De mondja az autószerelő, akihez ezer éve hordom minden autómat, hogy vannak sajnos márka/modell/kivitel-függő dolgok, amik visszatérő problémák. Mint pl. vw-konszernnél a fogyócikk-kategóriás légtömegmérő, vagy golfok/pólók sebváltó-hibája, a nissan micrák sorozatosan megdöglő lambda-szondája, sok francia autó futómű-dolgai, ford-elektromos bajok, stb. Szóval verem a seggem a földhöz örömömben, hogy megúszom ezeket és egyáltalán nincs bennem káröröm, mert mások nem ússzák meg olcsóbban.

Pista Huffnagel 2017.08.23. 23:16:43

Elolvastam,mint autó kereskedö.Tele van tárgyi tévedésekkel a cikk.Avensis 2,0 D4D valóban jó válsztás lehet,a 2,2-es 150,vagy 177 lovas motorok helyesen megállapítva kerülendöek.Az 1,6-os illetve 1,8-as benzinesek erössen túlárazottak.A szerzö elfelejti megemlíteni (mert nem tudja),hogy a 2,0 benzines motorok elsö szériája gyári hibás,tehát okozhat meglepetést.A Mazda diesel motorokat ajánlani már nem szimpla butaság,de gondatlanság is.Kevés éli meg a 300 ezredik kilométert.Hely hiány miatt nem írom le,hogy miért.Legyen elég annyi,hogy karbantartási hiányosság miatt,ami nem merül ki egy jó olaj viszonylag gyakori cseréjében.A benzin motorokról annyit,hogy mind Ford Mondeo származék.A blokk elejére rá van írva,hogy FOMOCO.Alatomos szemét motor.Gyönyörüen jár,erö van benne,de 200 ezer kilométernél megeszik 10 ezerre 3-4 liter olajat.Ez igaz az 1.8,2.0,2.3 eröforrásokra is.A tulaj az okos szerelö tanácsára elkezd 10W40-es olajat beletölteni 5W30 helyett,de ezzel csak romlik a helyzet.Volt olyan Mazda 5 1,8 benzinesem (ugyanaz a motor,mint a Mazda 6) ami 40 kilométerre 1 liter olajat fogyasztott.A Mazda 6 a lehetö legkerülendöbb típusok egyike!!!A Superb-vel kapcsolatban helytálló az íromány.Titkos tipp a 2004 után gyártott 163 lovas 2,5 TDI kézi váltóval.àr érték arányban egy karbantartott példány jó tud lenni.A Renault 2,0 dci motorokról az a hír járja,hogy ezt már meg lehet venni.Többmotorhibás Espace-m volt ilyen motorral.150 és 175 lovasok is.Irreálisan drága a javításuk.Én kerülném a típust,de a cikk iró ajánja.Hát lelke rajta.Az utolsó Espacem 2009 175 lovas volt és 200 ezer kilométernél a harmadik motort szereltük bele.A Vectrát úgy kerülném ahogy van,ha muszály az 1,9 DTI 120 esetleg (feltételesen) 150 lovas változatot ajánlanám.Amúgy egy betegágy az egész Vectra...

Pista Huffnagel 2017.08.23. 23:19:34

@Pista Huffnagel: Vectra 1,9 CDTI nem DTI!!!Mondjuk az amúgyis 2,0 vagy 2,2...

Zed is not dead yet 2017.08.23. 23:21:58

Érdekes, hogy minél drágább, minél jobban felszerelt, minél "komolyabb" autó, annál nagyobb szívás van vele (lásd a mostanában történő bmw-öngyulladásokat) ... ezek alapján vegyen az ember alap dacia-t? Ott volt pl. jó sok évvel ezelőtt a micu sigma, korát némileg megelőző módon teletömve elektromos kütyükkel ... most a koros példányokat értelmes ember nem veszi meg, mert az azóta eltelt (mennyi is, 20+?) év még akkor is ellenjavallttá tenné, ha nem számolnánk hozzá az elhanyagolást, meg a tákolásokat. Mi lesz akkor 10+ (20+) évesen a most kapható autókkal, amikbe már a komplett kínai elektronikai ipart beletolja minden gyártó, mert beszerezni olcsó, eladni meg drágán lehet vele az autót?

Bambano 2017.08.23. 23:32:37

@Pista Huffnagel: ja, betegágy a vectra lol. sose jártál olyannal, ha ezt mondod róla. nem is emlékszem, hogy volt-e baja a vectrámnak, amit nem én okoztam. ja, a cim modul. slussz. ez nem jelenti azt, hogy ne kellett volna időnként javítani, de én nem tekintem gyári hibának a futómű javítását olyan használat mellett, amilyet kap.

Zed is not dead yet 2017.08.23. 23:42:21

@Bambano: Egy autókereskedőnál szerintem bőven megfordul az autópark legalja is (vagy ha nem, akkor se árt, ha tudja, mi a stájsz, mert szarral kereskedni csak akkor érdemes, ha az ember trágyadepót üzemeltet parasztoknak). Szóval lehetséges, hogy ahogyan te használod az autót, úgy nem betegágy. Talán beleszámolandó ebbe a szerencse-faktor is, nem tudom, én tényleg nem jártam opellel, csak az ügyfélkörben van belőle jópár. De amiket a népek betolnak egy kereskedőhöz eladni, az lehet elég durva. Gondolom vannak autók, meg technikák, amik rosszabbul tűrik az elhanyagolást, a karbantartás hiányát, meg a tákolást, mások kevésbé jól. Volt nekem olyan autóm, amivel nekem sose volt gondom, a kollégának meg, aki ugyanolyat használt, rengeteg baja volt vele. Másképpen is bántunk az autóinkkal, az igaz, de annyira nem, hogy ezt indokolta volna (számomra), de lehet hogy az autószereléshez hozzáértőbb értené, mi volt a lényegi különbség. Gyakran látok embereket úgy bánni a tárgyaikkal (autók sem kivételek), ami engem elborzaszt. Nem azt mondom, hogy istenítsük a gépeket, de azért ha nem nagy gond megadni neki ami kell, akkor adjuk meg, ha lehet. Te nyilván ezt teszed, mások meg nem (és itt nem arról van szó, hogy mész-e vele sokat, gyorsan, terepen, stb., hanem hogy tisztában vagy-e vele, hogy ha ezt-és-ezt csinálod, akkor az ezzel jár és mit lehet tenni, hogy kevesebb kárt tégy benne).

Pista Huffnagel 2017.08.23. 23:48:39

@Bambano: Ja igen,te vagy a 3,2-es.Volt egy gyönyörü börös ezüst szinü karcmentes újszerü állapotú nekem is.Az automata váltó 150 ezernél behányt rajta,úgy vettem 400 Euróért két garnitúra 17-es és 18-as kerékkel,csak kulcsot kellett hozzá csináltatni,mert elhagyták.Valóban nem kell a kutyának sem,de jött egy hülye és jól elcseréltem.A Vectra iszonyú szélsöséges autó.Olyan mintha sorsjegyet vennél.Én senkinek nem ajánlanám,jó karbantartás ide,vagy oda.A 3,2-es meg nem egy tömeg model,itt családi autókról van szó...

Zed is not dead yet 2017.08.23. 23:52:38

Egyébként azon elgondolkodtam, hogy az ügyfélkörben az alap 1.4-es (és hasonló) benzines opel (főleg astrák) voltak azok, amik után gyakran vettek megint újabbat ugyanazt (gondolom, elégedettek voltak vele). Az opel dizeleivel valahogy nem ez volt a gyakori, meg a vectrákkal általában se, hanem következő autónak többnyire nem opel lett vásárolva. Nyilván van az üzletben egy kivagyiság-faktor is, szóval vannak emberek akik azzal is mutatják, hogy sikeresek, hogy az opel helyett audit vesznek (stb.) ha beledöglenek is, szóval nem csak műszaki indokok lehetnek, de volt aki konkrétan azt mondta, hogy "a tököm van tele az egész német autóiparral". Én nem autókereskedéssel foglalkozom, szóval ... ezt látom és pont.

Bambano 2017.08.24. 00:19:35

@Pista Huffnagel: fateromnak is vectrája van, "családi", ridegtartáson van, jól tűri.

nincs ezeknek semmi komoly bajuk. a dizájnjuk lehet megosztó, szokni kell, de gépészetileg messze nem betegágy. amikor megvettem a sajátomat, arra számítottam, hogy elektronikai hibák tömkelegébe fog belepusztulni az autó rövid határidővel. ez volt 12 éve, és még mindig nem pusztult bele.

a hátsó futómű az egyetlen neuralgikus pont, arra tervezték az autót, hogy 4 ember csomagokkal megpakolva hosszú utakra menjen vele. ha nincs benne a terhelés, nem szereti, félrekoptatja a gumit (mint sok más hasonló autó), meg a telók se tűrik.

na meg egy baja van: a gumisokkal mindig veszekedni kell, hogy fújják fel rendesen a gumikat.

Bambano 2017.08.24. 00:21:49

@Zed is not dead yet: hát nem tudom, én "hogy használom", a melóm olyan, hogyha menni kell, akkor menni kell. és van pár irány, ahova járni szoktam, ami nyomokban utat tartalmaz. 300 ezerre fordult egy hete az óra, ha ennyi idő alatt kikészül pár alkatrész, azt nem a kocsi számlájára írom.

ogli dzsí 2017.08.24. 08:19:21

Szerintem 1,5 milláért kisautót kell venni vagy alsó-közepes kombit ha nagyon kell a hely.

Akinek ennyire kevés a pénze az nagyon nagyot fog koppanni ha szembesül egy középkategóriás fenntartási ktg-ével, vagy akár ha gumikat kell rá vennie.

cartárs 2017.08.24. 08:30:10

@Pista Huffnagel: Köszi, hogy leírtad!

A Mazdát azért ajánlottam, mert most elképesztően népszerű, ismerősi körben is van és a tapasztalatok pozitívak. Nyilván, nem lehet 2-3 autóból levonni egy egész típusra való tapasztalatot, de a neten a cikk előtt utána néztem, hogy mások hogyan vélekednek és ott is pozitívra jött ki a mérleg.

A Renault motorjáról annyit, hogy sajnos egy 10-12 éves dízel mindenképpen elképesztő drága, ha elromlik, a befecskendezőrendszer, a kettöstömegű és tsai könnyen 5-600 ezer forinttal csökkenthetik a tulaj bankkártyáján lévő összeget. És ez még egy karbantartott példánynál is könnyen előjöhet, tekintve, hogy azért van bennük 250-300 e km.

@Zed is not dead yet:

Kétségtelen tény, hogy az elmúlt 20 évben egyre bonyolultabbak lettek az autók, ez pedig azzal is jár, hogy több hibájuk lesz idősen. Cserébe biztonságosabbak, kényelmesebbek és többet tudnak, mint elődeik.
A leejtő általában akkor indul, amikor valaki erején felül vásárol egy ilyen típust és utána nem költ rá folyamatosan. Először csak kicsit kopog a futómű, kicsit ad hangot a kettőstömegű és csak párszor kell kiütni a hibajelzéseket. Aztán ezek rosszabbodnak és ideje túladni a "német foskupacon"...

Gyakran azt tapasztalom ismerősi körben, hogy nem maguknak, hanem a külvilágnak vesznek autókat, tudomást sem véve arról, hogy mennyibe is kerülhet egy nagyobb darab fenntartása.

Nézd meg ezt:
www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/minden_amit_a_gombfejekrol_tudni_erdemes-19343

Itt csak a gömbfejekről van szó és amíg egy B5-ös Passatnál 83 ezret, addig egy G Astránál alig 16 ezret kell elköltened egy futómű-felújítás során. És ezek csak a gömbfejek, nyilván jön még sok más is rá, vagyis 4-5-szörös különbség is lehet egy-egy, használtan kb. ugyanannyiba kerülő autó szervizelésének összegében.
Na ez az amit nem számol bele itthon sok ember.

cartárs 2017.08.24. 08:32:01

@cartárs:
Most nézem, hogy a cikkben csak egyetlen oldalra ennyi az összeg, úgyhogy lehet megszorozni kettővel...

Burgermeister 2017.08.24. 08:38:47

Az avensis valójában túlárazott és hol van már a t25 előtti minőség.

Gtusa 2017.08.24. 09:20:51

Nekem az 1,5dci lagunám van. 8 év és 250.000 km alatt 30 olajcsere és egy 150nél kötelező vezérlés. Soha nem volt vele még gond, teljesen szalon állapotú. Javaslom, ráadásul a többitől eltérően ez még most is jól néz ki.

Exploiter 2017.08.24. 09:25:40

Ahogy többen is írták, ezek azért olyan autók, amiket ebben a korban évente szervizelni kell.
Tapasztalatból, egy ilyen korú, ilyen kategóriájú kocsira évente azért 2-300.000-et rá lehet költeni. Mondjuk ezt tudtam, úgyhogy nem lepett meg, de azért a katalizátort cserélni az autó árának a feléért már nem tűnt jó ötletnek, ott már meghúztam a határt, ezzel párhuzamosan az alkatrészgyártók benyelhetnek tövig.

Pista Huffnagel 2017.08.24. 11:07:04

@cartárs: A 2002 és 2006 között gyártott Mazda 6 nem érdemel semmilyen ajánlást.A dieseleket már beárazta a piac,a benzinesek még viszonylag drágák.A vevö azt hiszi sokszor,hogy egy benzinessel majd becsapja a világot,pedig saját magát vezeti meg.A Renault motorról annyit,hogy irreálisan drágán javítják (azaza az alkatrész drága) akár a Mazdát.Mibe kerül egy mazda 6 diesel motor bontottan?300 ezer Forint alatt ritkán találni.Egy 2,0 dci motor 500-600 ezer Forint.Összehasonlításképpen egy 2,0 HDi,vagy egy 1,9 JTD motor már 100 ezer Forintért megvehetö.Miért?Mert elfelejtenek elromlani és a kutyának sem kellenek.Ezzel nem a Fiatot,vagy a PSA-t akarom isteníten,mert van ott is baj elég,de ami tény,hogy a 2005 elötti JTD motor nem szeret elromlani,ahogy a 2,0 HDI 136 lovas motor sem,meg van még pár ilyen.Beszélgettem ismerösökkel,hogyan lehet,hogy a 14-15 éves olasz és francia autók alig-alig rohadnak,a német és japán társaik pedig részben nagyon?Sosem írnám le,hogy szaladjatok C5-öt meg 407-est venni esetleg Fiatot,de helyén kell kezelni a dolgokat.Pl.a húsz legrosszabb motor listája mellé illene a 10 legjobbat is mondjuk 2000-es évjárat után összeállítani,legyen 10 benzines és 10 diesel közte!Na ebben a húsz legjobban nincs Mazda,nincs Opel,nincs Toyota (diesel) meg Renault sem.Ezért a fenti listát fentartásokkal fogadnám...

Pista Huffnagel 2017.08.24. 12:00:41

@Gtusa: Ideje lenne az olajpumpát és akkor vele a csapágysort kicserélni.Nem egy nagy költség és a régebbi 1,5 dci-k ebbe haltak bele.Van olyan ismerös akinek 600 ezer van az 1,5dci Megane-ban,elsö motor,elsö turbo.Kérdeztem,hogy ezt mos hogy?Százezrenként olajpumpa és csapágysor.Egyébként a régi 1,9 és 2,2 dci-k is így müködtek.Amikor megláttam az elsö 2,2dci Espace-t valós 350 ezer kilométerrel kérdeztem az albán származású elsö tulajt,hogyan csinálta?Ö is több olajpumpa és csapágysor cseréröl mesélt.A tiéd fiatalabb,de konzultálj egy (értelmes) szerelövel.Kb. 40 ezer az olajpumpa kisker ára,de olcsóbban is van.A csapágysor kb. 15-20 ezer...

Zsíros Bödön 2017.08.24. 13:02:51

De kajak, mindig azzal jöttök, hogy állapotot nézzek. JA, azt akarom nézni, nem a kilométert, de bazmeg, sehol nem írjátok be tippnek, hogy amúgy egy adott típusnál a vége hol van! Egy mercibe lehet bele tudok vezetni 500-at is, de egy opel vectra valahol 300-350nél már lehet végleg megadja magát, a blokk meg minden, ami full cserés. Ezt is írjátok már oda egy típushoz, mert akkor tudom, hogy ok, egy 250 ezres óra még bőven jó nekem.

victor vacendak 2017.08.24. 13:07:33

ennyi pénzért már normális autót is adnak, mondjuk Legacy benzin. Kombi vagy szedán. És összekerék, télen sem jön zavarba.

Bambano 2017.08.24. 13:39:50

@victor vacendak: hát igen, itt szibériában olyan telek szoktak lenni, hogy kell az összkerék... oh wait, ez mediterrán ország lett...

Exploiter 2017.08.24. 14:02:26

@Zsíros Bödön:

Ez a szöveg már csak azért is idegesítő, mert vannak alkatrészek, amiket kb x ezer kilométerre terveztek, és utána kuka, bármennyire karbantartott, megkímélt, stb. kocsiról van szó.
Épp ezért kellene a tekergetést is publikus akasztással díjazni már réges-régen.

epitkezes1 2017.08.24. 14:27:47

avensis 2.0 benzinesem van, 10 éves. 3 éve van nálam.. baja az nem volt. a szerviz a közhiedelemmel ellentétben olcsó (toyota mayer). 40-50k körüli. mindig. a szar focusra meg 100-120 volt mindig. márkaszervizekről beszélek. kurvajó autó. igen, 7.8L a fogyasztás. de cserébe nincs benne egyetlen izgalmas dízel alkatrész sem, ami elromolhat. szerintem megéri. izgalom mentes. mondják, hogy ronda. leszarom..

octy 2017.08.24. 14:43:02

Én nem nagyon találtam Avensist 2008-2009 közötti évjáratban 2m alatt, de inkább 2,3m Ft, és a legtöbb túl van a 200e bevallott km-en.

Burgermeister 2017.08.24. 14:54:17

Ez egy 2003as, motorcserés, ára a fellegekben, egy 14éves autóról beszélünk!!!
www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_1.8_sol_technic_90.000_km_a_motorblokkban-11877875

De a benzines A4 B5 audikatt is istenitik és abból ami már vállalható közel az 1misihez.
Hol élünk?
Ja, és Németországban egy ilyet 500-1000 euró között adnak!!!

victor vacendak 2017.08.24. 16:03:16

@Bambano: mediterrán idő votl pár éve is, mikor a kormány arra bíztatott, hogy üljünk át másik autóba, ugye? "oh, wait..." Szoktak durva telek lenni, az összkerék akkor is hasznosabb, mint a kétkerék. Egyébként az állandó összkerék nem csak hóban, hanem elszámolt kanyarvételnél, vagy éppen esőben is hasznos (nem a buta fronthajtásból átváltó rendszerre gondolok). Gondolom a fillérbaszás a legfőbb ellenérved...
De ha ezt félretesszük, akkor is van egy olyan modell, ami megbízhatóságban vetekszik a fenti öttel.

Bambano 2017.08.24. 16:46:18

@victor vacendak: "És összekerék, télen sem jön zavarba.": konkrétan ezt írtad. március 15 mióta tél már?

az összkerék ellen a legfőbb "ellenérvem", hogy NINCS. a legtöbb normális áron elérhető normális autóból NEM GYÁRTANAK összkerekest.

"Gondolom a fillérbaszás a legfőbb ellenérved...": ha olvastad is volna a topicot, amit írsz, láttad volna, hogy mivel közlekedem. szerinted fillérbaszó vagyok?

Bambano 2017.08.24. 16:51:03

@Bambano: visszatérve a témára: sok évre visszatekintve egyre kevesebb olyan nap van az országban, amikor valóban indokolt lenne időjárási okból akár az összkerék, akár a téligumi. pláne azoknak, akik normálisabban kiépített területen laknak.

én pl. szívesen vennék összkerekes autót, csak nem találok normálisat. ne legyen bmw, mert sem az árával, sem a hírnevével nem vagyok kibékülve. ne legyen audi, nagyjából ugyanezért. viszont ha összkerekes, legyen benne bőven annyi lóerő, ami az összkerék veszteségeit kompenzálja.

na lehet sorolni az ilyen autókat. én kettőt tudok, mindkettő 12 millertől fölfelé.

victor vacendak 2017.08.24. 17:07:46

@Bambano: nem tök mindegy, hogy melyik hónapban esik a hó? Most azon fogsz lovagolni, hogy a nagy hó akkor éppen tavasszal volt? Nem sokat segített azokon, akik nyári gumival ragadtak be, hogy siránkoztak, hogy "dehát március van".
De látod, hozzátettem, hogy nem kell feltétlenül a nagy hó a lényeg. Minden csúszos körülményben előny, és biztonságot ad, mert szinte hülyebiztos az irányíthatóság. És igenis, van NORMÁLIS autóból összkerekes. Ahogy írtam is a példát. E márka minden tagjában normális rendszer van, függetlenül attól, hogy viszkó vagy haldex vagy akármi és pár modellben van erő is (ha használtan nézed, akkor még a több, mert van pár már nem forgalmazott vagy nem gyártott modell is 240 ló felett). De tény, hogy benzines, erős összkeres autó ezen a márkán kívül csak a nagyon drága kategóriában található.

És sajnos magyar mentalitásban más ellenérv nincs az állandó összkerékkel szemben, csak nagyobb fogyasztás. Ahogy a tömeggyilkos dízel mellett is csak ez az igazi érv.

Bambano 2017.08.24. 17:38:29

@victor vacendak: a subaru.hu honlapon nincs legacy, egyáltalán. outback van, kismotorral. a hahun egy outback van rendes motorral, de az már 6 éves.

ha most újszerű subarut akarnék venni, nem tudnék. az sti nekem is első helyen jut eszembe mindig, amikor hobbiautóra gondolok, de napi hajtósnak nem biztos, hogy jó lenne.

szóval két autót ismerek, az egyik az outback, a másik az insignia opc. csak az insignai opc 12 gurigától indult, mikor utoljára megnéztem, ha beleraksz mindent, amit illik, 14 fölött, ehhez képest nehéz, mint a sár és szűk.

például miért nem kaphatok astrából összkerekest? vagy ott van a skoda yeti, az is lehetne egy megfelelő autó, de teljesen elmeroggyant az árképzése. 8 guriától indul az alapmodell? nooormális?

outbacket egyébként vennék, csak nem 6 évesen, hanem fiatalabban.

6EQUJ5 2017.08.24. 21:03:20

Tényleg megbízható az Avensis, de őszintén szólva dögunalom vezetni. A Mazda 6, amit utána vettem egy kicsit problémásabb a részecskeszűrő miatt, de átjön a zoom-zoom érzés és mivel dízel, ezért jó a fogyasztása is. Mindenképpen egy precízen összerakott kocsi benyomását kelti mindkettő, de másban jók. A Toyota gondoskodik az ügyfeleiről sok évvel az autó megvásárlása után is és cserélik a problémás alkatrészeket ingyen visszahívásokkor. Nagyon profi cég és nagyon korrekt, ami ritka a mai világban, ráadásul ők még a tartósságot is figyelembe veszik a tervezésnél, ami egy külön jó pont. A többi autógyártó leszarja a tulajdonosokat, ha nem első tulajról van szó, de sokszor még akkor is. Ez sem mellékes szempont autóvásárláskor, nem csak az autó maga.

Peter peter 2017.12.08. 06:24:44

Hi! Német rendszámmal, hogy járhatok?

Fülifufa 2017.12.14. 15:34:28

Pont most keresek családi autót 1.5 milla körül ,tetszettek a hozzá szólások ,de mi van a koreaiakkal ? Sok jót hallottam a Ceedrő meg az I 30 -ról ,de nem szerepelnek a listán vagy az Accord . Mennyire megbízhatóak ezek a benzinesek , Eddig egy Megane I -em volt , de ez más kategória fenntartási költségekben.

XG 2017.12.16. 19:10:05

Nekem Superb 1.9pdti van, újonnan vettem 2008-ban. Azóta kétszer kellett első fékbetétet cserélni, egyszer vezérműszíjat és ékszíjat feszítővel 120ekm-nél és persze évente rendszeresen olaj és szűrőcsere. Az autó teljesen hibátlan és 5-6 literes átlagfogyasztással megy. Nagyon megérte. Ajánlom másnak is a típust.