1 milláért kompakt autót? Íme 5 jó vétel!

2017. 08. 03. 15:39 cartárs

1 millió forint: szép összeg, ha az ember nyaralni indul, nem annyira elképesztően sok, ha autót vesz. Márpedig ma Magyarországon sokaknak ennyi van autóra, így ennyiből kell megtalálni azt, ami biztonságban, olcsón szállítja a családot. Még szerencse, hogy 1 millió forintért több jó családi autót is vehet az ember. Úgy gondoltam, most 5 autót mutatok be, amelyeket szerintem érdemes számításba venni ezért az összegért. Ezek egytől egyig alsó-középkategóriás autók, 1 millióért pedig klímás, 2 vagy 4 légzsákos, ABS-es darabot vásárolhatunk belőlük. Fontos szempont volt még a biztonság is, ezért mindegyik autó 4 csillagos törésteszttel büszkélkedhet:

  1. Toyota Corolla E12 2002-2007

4b0283054281f9487a866fd2a2b41afb.jpg

A békalámpás Corolla utódjaként mutatkozott be 2002-ben az E12-es, immáron Európában gyártott Toyota Corolla. Az elődjét kényelemben, formatervben és a felhasznált anyagok minőségében is felülmúló típus igazán tartós. Ez a kétségtelenül nagy előny persze könnyen visszaüthet, mivel sokan eléggé lelakják ezeket a Corollákat, hiszen úgy is bírja.

Épp ezért a vásárlás során alap kell, hogy legyen a rendezett beltér, a felhasznált anyagok magas minőségének köszönhetően ugyanis még a 15 éves Corollák is egyben vannak (maximum a középső tárolórekesz fedele törik el az olcsó zsanér miatt) és nem jellemző rájuk, hogy túlságosan elhasznált érzetet keltetnének. Egyes daraboknál ugyan előfordul, hogy az indexkar elhasználódik, de ezt olcsón lehet cserélni. Legalább ennyire árulkodó a rozsda is, az E12-es Corollára ugyanis nem jellemző a rozsdásodás, vagyis ha a barna halál egy-egy elemen felüti a fejét, az biztosan sérült volt és rossz minőségben javították.

toyota-corolla_2004_1280x960_wallpaper_68.jpg

Műszakilag nem sok érdekességet tartogat egy jól karbantartott Corolla, de persze azért van, amire érdemes figyelni. Leginkább egy 1.4-es, vagy egy 1.6-os VVT erőforrás éri meg. A 97 illetve 110 lóerős aggregátok jól illenek az autóhoz és a fogyasztásuk is megfelelő, vegyes felhasználás esetén 6-7 literrel el lehet velük járni. Mivel mindegyik benzinmotort vezérműlánccal szerelték, ezért azzal sem kell foglalkozni. Váltóból a legjobb egy manuális darab, a robotizált sebességváltó ugyanis nem annyira tartós, így csak idő kérdése, hogy költeni kelljen rá.

Nem árt tudni, hogy dízelre nem éri meg áldozni, hiszen az alacsonyabb fogyasztásért cserébe számolni kell a kettőstömegű lendkerék, a turbófeltöltő, illetve a nagynyomású szivattyú elhasználódásával is. Márpedig ezek előbb vagy utóbb biztosan bekövetkeznek, hiszen még a legfiatalabb példányok is 10 évesek, így legalább 2-300 ezer km van bennük. Egy benzines pedig nem fogyaszt annyival többet, hogy megérje ezzel foglalkozni. 

toyota-corolla_2004_1280x960_wallpaper_02.jpg

A benzineseknél a 2003 előtti daraboknál fordul elő magasabb olajfogyasztás (bár legfőképp az 1.8-asnál), ettől eltekintve sok problémát nem tartogatnak ezek az erőforrások. Szerencsére később ezt javították a modellfrissítés során. Ez 2004-ben történt meg, itt külsőleg leginkább a megváltozott lökhárító az árulkodó. Persze, hogy ne legyen egyszerű, csak a 3- és 5 ajtósok orra változott, a kombi illetve szerdán kivitelek maradtak a régiek. Fontos tudni, hogy az E12-es sorozat „eszi a fékeket” vagyis az átlagosnál hamarabb elhasználódnak a tárcsák. Általában egy garnitúra 60-70 ezer km-t bír ki. 

A legjobban tehát egy 2004 utáni 1.4-es vagy 1.6-os Corollával jársz. Ezekből már lehet válogatni 1 millió forint körül, de arra fel kell készülni, hogy a kilométer nem az itthon komfortos 100-150 ezer km-es kategóriába esik majd, az autók többségében 200 ezer fölött van. Felszereltségüket tekintve nem rosszak az átlagos magyar Corollák, a 4 légzsák, ABS, klíma gyakorlatilag az összesben benne van.

  1. Skoda Octavia 1. generáció 1996-2010

01_5257fe8316c7a.jpg

Ugyan 2004-től piacra került 2. generáció egyes példányai is elérhetők az 1 millió forintos kategóriában, vagy nagyon fapad vagy elhasznált darabokat találunk ezért az összegért. Ezért 1 millió forintért nyugodt szívvel az 1. generációs Skoda Octavia az ajánlható.

Az 1996-ban, a Skoda nagy visszatérésének szimbólumaként megjelent típus rendkívül hosszú ideig, 2010-ig volt gyártásban, így elképesztően nagy a választék. Mivel igen kedvelt cégautó, taxi illetve rendőrautó volt, ezért különösen nagy figyelmet igényel, hogy az ember egy szép darabot találjon.

Akárcsak a konszertárs Golf 4, úgy az Octavia sem hajlamos a rohadásra, így egy rozsdásodó sárvédőív vagy küszöb nagy eséllyel egy korábbi sérülést mutat. Az Octaviák futóműve igen strapabíró, de azért a legtöbb példány már abban a korban van, hogy bizonyos alkatrészek cseréjére szükség lehet. A tesztvezetés során ezért figyelj a futómű felől érkezi nyikorgó-kopogó hangokra.

skodaoctaviatour-561_4.jpg

Előfordul váltóprobléma is, jellemzően a váltórudazat műanyag perseje használódik el. Ilyenkor a váltó határozatlan lesz, a fokozatokat nehezebben találod el, esetleg nagyon recseg, amikor egyikből a másikba kapcsolod. Mivel a VW-csoportos termékekhez hasonlóan az Octavia váltója is pontos, ezért ne dőlj be az eladó „ez ilyen” szövegelésének, ha a váltó nem könnyen kapcsolható, ott valami nem stimmel. Persze okozhatja az elhasználódott kuplung is, ezért ha bizonytalan vagy, próbálj meg magasabb fokozatban elindulni. Ha lefullad, az azt jelzi, a kuplung rendben van.

Motorikusan a szintén érezteti magát a Volkswagen csoport hatása, az 1-es Octaviába szép számmal szereltek különféle motorokat. Én leginkább az 1.6-os 102 lóerős benzinest és az 1.9 TDI adagolós dízelt választanám. Mindkettő a maga kategóriájában rendkívül megbízható, sok gond nincs egyikkel sem. Előfordulnak még 1.4-es benzinesek is a használt piacon, ezeket érdemes kerülni, gyengék és alig esznek kevesebbet az 1.6-os társaiknál.

skoda-octavia-tour-xetchbek-00469a2-1600x1200.jpg

Persze rendkívül sokat számít a jó motor mellett a jó gazda is. Mint már említettem rengeteg cég és állami szervezet is használt ilyeneket, a taxisokról nem is beszélve. Például a KAF, KBF és KEK rendszámú, 2006-os Octaviak szinte kivétel nélkül rendőrautók voltak, így a megkímélt „családi autó” jelző maximum az elmúlt pár évet fedi, előtte azért a többségük látott ezt-azt. Mivel azonban ezeket már 2009-ben leadták, teljesen nem mondanék le róluk, ha akkor bajuk volt, azt azért mára megcsinálták. Csak ne hidd el, hogy apuci féltett kincse volt végig az autó és a rokontól vették 7-8 évvel ezelőtt :)  Taxi/rendőr múltat jelezhet a furkált műszerfal, a tetőkárpit sérülése illetve a tetőn lévő dugó is. Előélettől függően vagy a rendőrségi antenna és a fényhíd vagy a taxis jelzés kivezetése az, ami miatt megpiszkálják a tetőt.

A belső elhasználódása (lógó tetőkárpit, kiült ülések stb.) nem jellemző az Octaviákra, leginkább az ajtóbehúzókon, a középkonzolon, illetve a világításkapcsolón lévő gumi bevonat az, ami lejön. Ez is a korabeli VW-csoportos autók jellemzője, ez nem utal semmire, egyszerűen rosszul csinálták meg. Családban volt Volkswagen Polo, féltett kincs volt, 10 év alatt került bele 60 ezer kilométer, de arról is szépen jött már le a bevonat. Ha zavar, új elemet kell venni, úgy a legegyszerűbb megoldani a problémát. Persze ez azt is jelenti, hogy az Octaviák elbírják a km óra visszatekerését, ezért csak ellenőrizhető előéletű, leginkább magyar autót vásárolj. Hidd el, nem biztos, hogy észreveszed, hogy az a 180 valójában inkább 380. Azt még érdemes tudni, hogy a 2000-es modellfrissítés során új belteret kapott az Octavia, a Fabia stílusában megújult műszerfal sokkal szebb elődjénél. 2004-ig ugyanakkor a „Classic” kivitel még a régit kapta, ezért én ebből a korból egy felszereltebb darabot választanék.  

  1. Opel Astra G 1998-2009

opel_astra_sedan.jpg

1998-ban jelent meg, azóta pedig a hazai utcakép egyik meghatározó típusává vált a G Astra. Ennek is köszönhető, hogy közel 1000 darab eladó G Astra van jelenleg a használtautó.hu felületén, azaz szinte mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő példányt. 2003-ig igen izgalmas extralistával készült a modell, így xenon fényszóró, bőrkárpit és navigáció is megtalálható a legjobban felszerelt darabokban. A „H” sorozat megjelenése után is folytatódott a G Astra karrierje, azután Classic 2-ként árulták az immáron szerényebben extrázható, Lengyelországban készült típust, egészen 2009-ig.  Akár sima, akár Classic, a bőséges extralista igazi ritkaságnak számít, hiszen az itteni G Astrák többsége 1.4-es, 2 légzsákos, légkondis példány.

Ezek az Astrák megbízható darabok, de persze itt sem árt az odafigyelés. Ahogyan már a Corollánál és az Octavianál említettem, a rozsda itt sem gyakori, a legtöbb autón csak a sérülések helytelen javítása után jelenik meg.  A motorfelhozatalt is megbízható darabok alkotják, nem meglepő módon a legtöbb itthoni jármű orrában az 1.4-es, 1.6-os benzines vagy az 1.7-es dízel üzemel. A lényeg, hogy vagy a legalább 80 lóerős dízelt, vagy a 90 lóerős, 1.4-es benzinest válaszd, az ezeknél gyengébb motorok ugyanannyit fogyasztanak, cserébe nem mennek.

unalmas_autok_1.jpg

Városba elég az 1.4-es 90 lovas is, amelyet 2003-tól már 90 ezer km vagy 6 év vezérműszíj-csere periódussal gyártottak, így fenntartása olcsóbb a korábbi 60 ezresnél. Ha már 2004 utáni darabot, vagyis Classicot vásárolsz, az már Twinport vagyis láncos. Sajnos ez nem egy Toyota motor, 200 ezer km körül szinte biztos, hogy láncot kell cserélni, ami drágább, mint szíjas társa. Erre tehát készülni kell, hiszen ezeknek az autóknak a többségében azért már közeledik ez a bűvös km-szám.A gondot először az induláskori zörgés jelzi, később erősödik a hang és egy műszerfali hibajelzés is megjelenik. Az 1.6-os Z16XEP motorkódú Classic G Astrák továbbra is szíjasok, ott a H-sorozathoz hasonlóan 10 év/ 150 ezer km a vezérműszíj-csere intervallum.

Az erőforrások közül a 2000-2001 között készült X14XE és X16XE motorkódúakat kell kerülni, de azokat nagyon. Bizonyára te is hallottál már az „Ecotec eszi az olajat” szövegről, ami nagyrészt ennek a két darabnak köszönhető. A rosszul sikerült motorok nem is húzták sokáig, az olajzabáló erőforrásokat a GM 1 év után lecserélte a sokkal megbízhatóbb Z-vel kezdődő motorkódú sorozatra. Ezeknél leginkább az EGR problémázhat, de ha az ember 2-3 évente kipucoltatja, nincs szükség az alkatrész cseréjére.Dízelből az 1,7 literes Common Rail erőforrás az ajánlott, a 2 literes DI illetve TDI kerülendő, az elektronikusan vezérelt adagoló miatt. Ez nagyon könnyen okoz kellemetlen perceket és kiürülő pénztárcát, mivel hamar tönkremegy és még bontottan is több, mint 100 ezer forintba kerül.

69175_559669_1000x700.jpg

A G-sorozat váltói nem problémásak. A manuális darabokat a gyár hivatalosan élettartam-feltöltésű olajjal szerelte, de azért 100-150 ezer km után érdemes lecserélni. Bár egy Golf vagy egy Octavia váltójának szintjét sosem éri el, azért friss olajjal egész használható a G Astra váltója. Az automatákról azt azért nem árt tudni, hogy bár jó minőségű darabok, még régi „klasszikus” darabok, vagyis a 4 fokozatú automata váltóval 1-1.5 literrel többet fogyaszt majd a kocsi. Ettől eltekintve sok gond nincs velük, ha időben (60 ezer km) lecserélik bennük az olajat.  

Ezeknek az autóknak a futóművére lógás-kopogás alacsony futás mellett nem jellemző, a gyári, 185/65 R15-ös méretű abroncsokon futó darabokon 150 ezer körül jön el a futómű-alkatrészek cseréjének ideje. Legalábbis akkor, ha főleg városban futott, pályán ennél jóval többet is kibírnak a G Astrák futómű-alkatrészei. A kipufogó elemei is tartósak, sok ilyen Opel még a gyári katalizátorával és középső dobjával fut.

  1. Ford Focus 1. generáció 1998-2004

ford_focus_r9.jpg

1998-ban óriásit robbantott a Ford a Focus-szal, hiszen az unalmas Escort után senki nem számított ekkora váltásra. A New Edge dizájn első képviselője óriásit ment a megjelenése után, ebben pedig nemcsak formatervének, de a kategóriatársaknál lényegesen jobb vezethetőségnek is nagy szerepe van.

Ez az igényes multilink hátsó futóműnek is köszönhető, amelyet csak Control Blade-nek neveztek el a Ford marketingesei. Jó hír, hogy a Focus futóműve a 15-16 colos kerekekkel hajtott autóknál sokáig bírja, azaz még most is igen élvezetes egy elsőgenerációs Focus vezetése. Említésre leginkább az első függőleges stabilizátorpálca a méltó, ez a szokásosnál rövidebb idő után használódik el, cserébe pár ezer forintos tétel.

3820-1024.jpg

Nemcsak a futómű, a motorok is tartós darabok, a G Astrához hasonlóan ezekből is a legtöbb 1.4-es illetve 1.6-os benzinessel fogyott itthon. Ebből a két erőforrásból érdemes utóbbit választani, hiszen ez is körülbelül annyit fogyaszt, mint kisebb társa, de legalább van ereje és a klíma sem terheli meg.  

Az elhasználtabb, 2-300 ezret futott daraboknál előfordulhat olajfogyasztás is, attól függően, hogy mennyire kopott az áteresztő gyűrű, vagy épp mennyire figyelt oda az előző tulaj a helyes olajcserére. A dízeleknél, ahogyan az lenni szokott, a régebbi adagolós darabok a legmegbízhatóbbak, de egy megfelelően karbantartott TDCI sem rossz, bár ott a kettőstömegű lendkerék és nagynyomású szivattyú meghibásodása okozhat kellemetlen pillanatokat.

ford-focus-1_6-2002-6.jpg

A karosszéria galvanizálása az Escortnál minőségibbre sikerült, de azért a Focusok azért jobban rozsdásodnak, mint a kortárs G Astra vagy Skoda Octavia. Gyakori probléma, hogy a kerékdobokat védő szőnyegben megáll a víz, amitől a kerékjárati ívek rohadásnak indulnak. Szintén sok Focus szenved a küszöb illetve a hátsó rendszámtábla feletti ív korrodálásától is. Sok Focus kipofogója is az átlagnál hamarabb rozsdásodik szét, a hátsó dobra így mindenképp legyen tartalék pénzed, előbb vagy utóbb szinte biztosan cserélni kell.

A felszereltségek közül érdemes a Ghiát keresni, ez ugyanis jobb minőségű kárpitokat, kartámaszt és bőrkormányt is tartalmaz, ráadásul használtan már nem nagy ezeknek daraboknak a felára. A hátrányuk, hogy java részük külföldi, itthon ugyanis nem annyira sokan engedhették meg maguknak, hogy egy extrás Focust vigyenek haza. 

  1. Honda Civic 7. generáció 2001-2006

civic7gen1.jpg

Egy Skoda Octaviához vagy egy Toyota Corollához itthon képest kevésbé népszerű, pedig jó vételnek számít a 2001 és 2006 között árult Honda Civic is. A típus 7. generációja egy időben nálunk is viszonylag jól fogyott, de azért messze nem tudta megközelíteni japán testvérének, a Corollának a számait.

Egy jó Hondához méltóan igen élvezetes vezetési élményt kínál ez a Civic-generáció is, nem véletlen, hogy az autó egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fiataloknál. Ez viszont sajnos azt is jelenti, hogy sokat széthajtanak, vagyis  egyre nehezebb szép állapotú, megkímélt darabot találni.

honda-civic_si-2002-1280-17.jpg

Ha viszont az ember ráakad egy megkímélt darabra, nagyon jó társra lelhet egy 7. generációs Civicben. Bár a típus már Angliában készült, a modell megbízhatósága japános, egy jó benzinmotorral a „világból is kimegy”.  A benzinmotorok közül szerencsére mindegyik ajánlható! Városi gurulásra már az 1.4-es is elég lehet, de persze az igazi élményt a nagyobb motoros kocsik nyújtják.

Sajnos azonban itthon elenyésző a kiváló 2 literes, 160 lóerős motor, csakúgy, ahogy a 200 lóerős Type-R Civic sem sűrű látvány. Ez jó látszik a használtpiacon is, így reálisan az 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotor az, amire érdemes szűrni. Ezekből van választék, és ha nem is tépik fel az aszfaltot, a sportos kapcsolású váltóval egyedül közlekedve így is élményt nyújt a Civic. A spórolósak az 1,3 literes szedán hibridet válasszák, de jól nézzék meg a kocsit, hiszen sok a vízkáros, totálkárból helyreállított példány. A dízel kerülendő, az üzemanyag-ellátással kapcsolatos problémák és a turbóhibák rombolják az amúgy minőségi autó imázsát.

honda-civic_si-2002-1280-15.jpg

Az autó karosszériájára sem jellemző, hogy elporlad, vagyis a rozsda itt is leginkább a szakszerűtlenül javított autókon jelentkezik. Persze apróbb rozsda-kezdődések már elő-elő fordulhatnak, hiszen a legfiatalabb 7. generációs Civic is 11 éves, ugyanakkor csúnya rozsdásodás kemény előéletet jelez. A beltér is tartós, igaz, a bőrözés nem sikerült túl jól a kormányon, akár már 100 ezer km alatt csúnyára kopik a rossz minőségű anyag.  Jellemző még a klímahűtő meghibásodása is vagyis ne vedd be a kereskedő kamuját, hogy „csak fel kell tölteni”.

Ide pedig bemásolom a korábbi, kabriós cikkemben már bemutatott 4 szempontot, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, akármelyik típus után is érdeklődj:

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

  1. Megbízható helyről vásárolj

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

  1. Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

  1. Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

  1. Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Az 1 millió forint körüli kompakt, biztonságos autóknál ezért ne azzal számolj, hogy a német bácsi féltett kincsére bukkansz, és készülj fel rá, hogy a kiszemelt kocsikban 250-300 ezer kilométer is lehet. Sőt, sok esetben van is, attól függetlenül, hogy mit mutat a kilométeróra. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál!

 

Tetszett az írás? Köszönöm, ha megosztod! 

1 milláért kompakt autót? Íme 5 jó vétel!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr9512717406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brix 2017.08.05. 10:41:04

Annyit tennék hozzá, hogy az 1,4-es motorokat , különösen a korai példányok esetében , mind a Corollánál, mind a Golf/Octavia kerülném. A Corolla , amely azért motorikusan a legmagasabb szinet képviseli az a javasolt típusok között, a korai példányoknál könnyebben kopik a hengerfal , ami olajfogyasztást eredményez
2005 utáni motorok , viszont nagyon jók...A volkswagen összes 1,4-s motorja, különösen az AHW motorkód, alapvetően rossz, előbb-utóbb kukába kerül... Az olajszűrő nem teszi a dolgát, és a motor elkopik... AHW motorkóddal soha nem szabad autót venni!
A vw csopotr járművei viszont nagyon kényelmesek, tágasak, és a váltó a legjobb mind közül...
A toyota egyetlen hátránya , a nagyon kemény , sokszor kényelmetlen rugózás. és a rosszabb váltó
A régi civic már nem modern autó, olyat nem vennék...A felpakolt váltó kényelmetlen, rövidek az ülőlapok, sprőd a rugózás, és rohad mindenhol..
Focus: kiegyensúlyozott autó, jó váltó, jó futómű, élénk motorok, de sok a műszaki probléma, rohad ... Az 1,4 -es motor kerülendő!
Astra: olcsó fenntartású autó, kisebb hibákkal, kisebb beltérrel mint a Golf vagy Toyota. Az 1,6-os G astra 16 szeleppel megy mint a golyó, és a 1,7 ctdi -is...A piac tele van lelakott példányokkal, amelyek már 400-500 ezret futottak, így nehéz venni..
Én egy Toyota Corollát vettem, Ausztriában , családtól... Nem bántam meg, amióta nálam van SEMMI hibája nem volt! Itthon szinte lehetetlen jó autót , jó áron venni, azt azért látni kell...Az Opelek, Fordok, Octaviák többsége elhasznált példány...
Corollát, Golfot érdemes venni, de csak kint, ahol ezt a kategórát második autónak használják a családban...

Thomas Dantes 2017.08.05. 10:42:31

Az egy hetedik generációs Honda civic ...

cartárs 2017.08.05. 11:45:07

@Thomas Dantes: Jogos, átírtam, köszi!

@Brix: Köszi a leírtakat!

Én épp azért hagytam ki a Golfot, mert itthon szerintem mindegyiknél nehezebb abból jót találni, ráadásul a kultusz miatt azok is nagyon drágák. Ömlik be az országba a lelakott, 1.4-es, osztrák rozsdakupac Golf 4, csakúgy, ahogy a németektől sem a legszebbek jönnek a legtöbb alkalommal. Ráadásul, a G Astrából 1 millióért 100 ezer körüli futású, 1 tulajos, 2006-07-es autót lehet kapni, ennyiért egy Golf azért 4-5 évvel idősebb. 2003-04-es évjáratban pedig egy megkímélt, magyarországi Focus elhozható annyiért, mint egy külföldről importált, nehezen lekövethető előéletű Golf. Száz szónak is egy a vége: ha már valaki mindenáron ragaszkodik a Golf 4 technológiájához (jó váltó, sok jó motor), akkor ott az Octavia, abból szerintem könnyebb jót találni.

A Corolla részével egyetértek. Az pedig tény, hogy sokan nem szeretik (köztük te sem) a 7. generációs Civicet, de egy jól karbantartott darab a Corollához hasonlóan azért nem tartogat sok meglepetést. A váltó pedig azért érdekes, mert több ismerősöm is imádja a magasra helyezett váltókart, szóval ez nagyon ízlés kérdése :)

Melvil 2017.08.05. 11:52:06

Ebből a kínálatból magasan a Civic a leggusztusosabb.

postumus mumus 2017.08.05. 13:58:55

Ezek már kurva régi kocsik az elmúlt évezred hajnaláról. 20 éve voltak ilyen kocsijaim. Egyszerűen elavultak. Az orrbanisztáni gazdaság ennyire szárnyal, hogy a magyar embereknek csak ezekre futja? Lassan úgy fog kinézni a magyar gépjárműpark, mint a kubai, ahol az elmúlt évezred utolsó évszázadának közepén gyártott amerikai cirkálói rohangásznak.

postumus mumus 2017.08.05. 13:59:30

Bocsánat az elmúlt évezred végéről.

postumus mumus 2017.08.05. 14:08:59

És 20 éve is ennyiért vettem ezeket. 1 millióból pár éves, majdnem új példányokkal rohangásztam, de dieselben. Azóta már a diesel alacsony fogyasztásával megspóroltam vagy két új kocsi árát. Most is így teszem, de 2-3 éves BMW-vel. 10 év múlva pedig jól felszerelt, az újkori árának feléért harmadáért vett 3 éves teslát fogok hajtani . Az ilyen őskövületeket már rég elfelejtettem. Jó kocsik voltak ezek, de 20 évvel ezelőtt. Azóta rengeteget fejlődött a technika. 4-es törésteszt? EU3-as 4-es környezetvédelmi szabvány? Hol vannak már ezek te jó ég?

Thomas Dantes 2017.08.05. 14:35:24

@postumus mumus: Te valami troll vagy, vagy idióta? 20 éve vettél 2000 után gyártott autókat? Mert ezek mind azok. Hogy csináltad időgéppel?
Vagy 20 éve egy millióért vettél autót? 20 éve egy millió jóval többet ért.

Vagy úgy érted 20 éve, 15 éves autókat vettél, amik mára 35 évesek lennének és ezért elavultak?

Ja és képzeld el, vannak akiknek hát pont ennyi pénzük van. Most. 2017-ben. Tehát erre telik nekik.

Szerintem meg autót sincs csak szád meg segglyukad.

Thomas Dantes 2017.08.05. 14:38:30

@postumus mumus: Fogsz te három éves Tesla-t hajtani...persze. Megspróroltad. Persze. A dízel fogyasztásán. Mert javítani nem kellet, tudom. Áh. Turbó? Kettőstömegű? Nem, neked ilyen nem is volt benne! Mi?
Három éves BMW.

Három éves autót nem kapsz harmadáron. Ha igen, az egy szar ócska fos.

paxirasol 2017.08.05. 15:00:45

Amíg nem volt pénzem új autóra, én is megelégedtem a 120-as Skodával, majd az F-es Astrával. Ez utóbbit 24 éves korában cseréltem le, tökéletesen kiszolgált 15 évig. Új autóból csak Dusterre futotta, de jó döntés volt. Ami új, az új. Mindegy milyen márka. Gyüjts össze két millát, vegyél fel hozzá még annyi hitelt, (mostanában szinte kamatmentesen) és nem érhet meglepetés. Te hajtod az autót, ha megbecsülöd, 10 évig rendbem vagy.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2017.08.05. 15:30:07

Nem biztos, hogy ezen a blogon, de az egyik indexes blogon volt egy történeti leírás a villanyautók fejlődéséről, talán a 30-as évektől kezdve.
Az nincs meg az a link?

Brix 2017.08.05. 17:16:12

@postumus mumus: 20 éve nem vettél 1 millióért ilyen autót! Van egy 2000- es kiadàsú golf 4 es em, 3,9 millió volt az új àra, akkor, amikor 6-7 millió ft-ért 2 szobàs lakást lehett venni Budapesten...Az utógyàrtàs szerintem a 90-es években volt a csúcson. A békalàmpàs corolla, 1 millió km- t is elfutott...A mai modern német autók tényleg szépek, erősek, de motorikusan a kukàba valók...Tudom, mert volt egy pàr....A legrosszabb a BMW 320 d 2007-től-11-ig és a volkswagen 2 tdi , amelyik még nem nem common rail...De , a Tsi is nagyon rossz, szaggatja a vezérműlàncot, ahogy a benzines 4 hengeres BMW...Ma màr nem az örökkévalósàgnak gyàrjàk az autókat, mint a 80-as, 90-es években....

gisgps2014 2017.08.05. 17:32:10

2003-as civicet vettem anno ujkent, 10 evig hasznaltam, szepen eljartam a ktartasokra, csak jot tudok rola mondani. Amikor elkerult tolem, mindene mukodott... en mondjuk hondamanias vagyok, elotte volt egy accordom, azzal sem volt gondom, igaz, a motor nem volt tul eros. most egy ufo civicem - 2008 -van, ezzel sem volt meg gondom...

Treff Bubi 2017.08.05. 18:57:21

2005-ös G Astrát hajtok második tulajként, nagyon szürke és egyszerű, de megbízható jószág. Elvileg az 1,6-os Ecotec motor zabálja az olajat, de én nem tapasztaltam ilyesmit (lehet, hogy kifogtam egy hibás darabot:))

cartárs 2017.08.05. 19:02:59

@Treff Bubi: Nálunk 1.4-es volt 13 évig, sohasem fogyasztotta :)

Az X-szel kezdődő motorkódúak eszik, a többiek csak ha sokat futottak, esetleg nagyon széthajtják őket.

karikaV43 2017.08.05. 23:01:18

@Thomas Dantes: nekem 350ezret ment el a kettőstömegű és 510-nél még a turbóm is gyári.A kocsi méretéhez a fogyasztása nagyon kicsi Superb és 5 literrel járok.Melyik benzinessel tudsz eljárni ilyen fogyasztással ekkora méretben?A benzinesnek a 7 liter is csak álom ekkor karosszériához.Aki normálisan használja a dízelt nem a szervízre költi el amit a fogyasztáson spórol.

postumus mumus 2017.08.05. 23:02:04

@Brix: Igazad van, de pont azt írtam, hogy nem az örökkévalóságnak veszek autót. A húszéves kocsikat meghagyom nektek. Ha nem cserélem hamar elveszti az értékét. Ezt a luxust nem engedhetem meg magamnak, inkább mindig használt fiatalt használok, mint ezeréves velorexet.

postumus mumus 2017.08.05. 23:15:48

@enpera: @Thomas Dantes: 2-3 éves dieselen nem kell turbót cserélni. Viszont bele lehet tenni 100 ezer kilométert, hogy utána eladjam annak akitől te majd 10 év múlva megveszed. Volt így a 2000-es évek elején focusom, astrám. Jó kocsik voltak, de a bmw-t meg sem közelíti egyik sem. Az áruk lehet egy kicsit több volt a milliónál egy kutya, azonban problémám soha egyikkel sem volt, mert úgy használtam őket, ahogy egy dieselt kell( nem a 300 méterre lévő oviba vittem vele a gyereket, és nem esernyőként használtam városban amikor esett, de még az 500 méterre lévő közértbe se azzal ugrottam le naponta 3 zsömléért, ezekre ugyanis kerékpárt használok)

kuki123 2017.08.05. 23:15:52

Astra mint jó kocsi...

hát...vannak kétségeim...az opel minden csak nem jó
Franciákat szidják...de haverok egyébként jól karbantartott opeljeik 2-3 havonta robbannak le.
Némelyik olyan alkatrész anyag fáradási hibával, hogy még életemben láttam még hasonlót se.
VW motorikusan 95-2000 óta csak hulladékot gyárt.
A skoda is hát...ugyan az a VW fos...
kollégák VW és eredetű (seat skoda)...amit csak el tudsz képzelni, minden féle hibával. szép szervíz számlákkal

Alapszabály hogy a németek marketingje nagyon jó...ezért németet nem veszünk.

postumus mumus 2017.08.05. 23:31:10

@karikaV43: Így igaz. És ha sokat jársz vele, az üzemanyagon milliókat spórolhatsz az évtizedek alatt. Én akkor sem veszek benzinest ha hozzámvágják. Elektromost is csak akkor, ha 1200 kilométer menet után 5 perc alatt 15-20 ezerért feltölthető. Addig marad a jó kis bmw diesel, 4,5 literes átlagfogyasztással. Nálam ugyanis országúton az kilencvennel 3,5 litert fogyaszt. Sokan ott basszák el, hogy nyomják mint a barom, be akarják bizonyítani egy trabanttal is hogy mindenkinél gyorsabban. Úgy meg simán 2-3 literrel többet fogyaszt bármelyik autó. Városban is azt bizonygatják, hogy a lámpánál gyorsabban indulnak, és amikor a lámpa pirosat mutat azzal kísérleteznek hogy nagy gázadás után mi az a legközelebbi távolság ami alatt még meg tudnak állni. Nő én egyiket sem teszem,már a lámpa előtt jóval csak gurulok, sebességtáblák, helységtáblák előtt csak gurulok, hagyom hogy előzgessenek, és kizárólag a megengedett sebességre állítom a tempomatot(90-nél 90-re, 70-es táblánál 70-re, városban 50-re, eggyel sem többre)

postumus mumus 2017.08.05. 23:49:08

@karikaV43: Én akkor untam meg az előző évezred végén használt benzines astrámat, amikor havonta 6-szor kellett tankolnom, és az autópályán egy kisebb emelkedőn is padlógázzal tudott csak felmenni 130-al. Ugyanebben a benzines astrában 4 évesen középső kipufogót, vezérműszíjat kellett cserélni. A focus már jobb kocsi, de abban is voltak idegesítő hülyeségek( 3 évesen kilukadt klímahűtő meg hasonló nyalánkságok) , és még 100 ezer kilométer sem volt egyikben sem. Egy fiatal bmw-nél ilyen problémák nincsenek, megfelelő szervizeléssel háromszor annyit elmennek kímélő üzemmódban. Nemhiába kerülnek annyival többe. Minden beépített anyag legalább hárosmszor olyan tartós a beltéri műanyagoktól kezdve a karosszérián át a motorig. Ezek az említett autók csak machboxok, vagy műanyag lendkerékautók hozzá képest.

postumus mumus 2017.08.05. 23:58:46

Jól van, ezt a cikket hagyjuk is, a bárdi autó alkatrészárai az egeket verdesik, ahogy az unixé is. Ezt onnan tudom, hogy a múltkor kerestem az apósom 15 éves vw-re valamit és az agyam eldobtam. A szegedi kovács alkatrészt tudom ajánlani, ahol az utángyártott alkatrészek minőségét is feltüntetik.

mics.1 2017.08.06. 00:35:43

Korrekt cikk, ha 1 millája van ma autóra szerintem is eszek a legjobb választások. A Civic 5 ajtósban sajnos elég csúnya, de szerintem mindent összevetve (hely, biztonság, élmény, megbízhatóság) talán az a legjobb.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.06. 06:40:39

@karikaV43: van sok ilyen kormolós fillérbaszó még , mint te, sajnos

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.06. 06:41:51

@kuki123: köszönjük a sok érvedet. Fos, meg szar. Állat.
Jogsid amúgy van, vagy még a szüleid nem vették meg neked?

kuki123 2017.08.06. 07:19:46

@enpera:
Valszeg többet vezetem többféle céges kocsit mint te egész életedben fogod a sajátodat

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.24. 03:01:45

Ne kilométert és ne is állapotot, hanem előéletet nézz! :D
Vagyis a családban az általad szem előtt lévő, esetlegesen újkora óta ismert gép legyen a legvonzóbb, még ha egy Dália Logan is az; egy ismeretlen, de jó állapotúnak látszó szekszi gép helyett...Persze csak ha jót akarsz magadnak.