5 kabrió a nyárra: a legjobb darabok 1 millió alatt!

2017. 07. 08. 18:33 cartárs

Szerintem nincs olyan fiatal, aki ne vágyott volna arra, hogy a nyáron legyen egy menő kabriója. Jó hír, hogy manapság ezek nem elérhetetlen járgányok, már 1 millió forintért lehet találni rendezett, még több éven át használható darabokat. Ha kíváncsi vagy, mik az ajánlott típusok, mikre kell ezeknél figyelni és mi az a 4 szempont, amit feltétlenül be kell tartani a vásárlás során, olvasd el ezt a cikket:

1. Opel Astra G Bertone Cabrio

gallery_457_29_17522.jpg

Szerintem, ha ma valaki bankrablás után észrevétlenül el akar tűnni, az egy szürke G Astrával indul útjára, hiszen ember nincs, akinek feltűnne egy ilyen szembejövő kocsi. Hiába, azzal azért nem lehet megvádolni a típust, hogy látványos lenne, pedig a megjelenésekor még igen divatosnak számítottak a vonalai.

Szerencsére a Bertone műhelyéből kikerült kabrió jobban átvészelte az elmúlt éveket, nyugodtan mondhatjuk, hogy a tető megfosztása igen jót tett a formatervnek, az olasz gyártósoron készült Astra Cabrio a mai napig szemrevaló jelenségnek számít.  A típus megjelenésekor mindent tudott, ami elvárt volt a kategóriában, így léteznek olyan darabok, amikben xenon fényszóró, navigáció, kihangosító, illetve ESP is van.

Persze 1 millióért egyáltalán nem biztos, hogy ezek benne lesznek, sőt, nem is javaslom, hogy ilyesmiket keress. Bár a G Astra alapvetően egy tartós konstrukció, azért 15-16 évesen az elhanyagolt darabok már nagyon hasfájósak lehetnek és igen változatos problémákkal szórakoztathatják a tulajdonosaikat. Ez különösen akkor lehet kellemetlen, ha egy bőrüléses, extrás példányt vásárolsz, abban a reményben, hogy te lehetsz a nyár császára, a paripa pedig többet tölt a szerelőnél, mint a ház előtt. 

opel_astra_cabrio_linea_rossa_38.jpeg

Ha teheted, 1.8-as motorral szerelt darabot válassz, mivel ez dinamikusan mozgatja az autót és nem jellemzőek rá a használtpiacon népszerű, alumíniumblokkos 2.2-es erőforrás gyengeségei. Szerencsére a karosszériára már egyáltalán nem jellemző az F Astrát érintő rozsdásodási hajlam, de egy 10 évesnél idősebb autót mindenképpen alaposan körbe kell nézni. A legjobb, ha egy márka- vagy szakszervizben alaposan átvizsgálják, de ha esetleg erre nincs lehetőséged, akkor a kerékjárati ívek, az ajtók alja és a küszöb az, amiket a leginkább érdemes megnézni.

2. Peugeot 206 CC

206-cc.jpg

Nők millióit ejtette rabul az 1998-ban megjelent Peugeot 206, így több mint 9 millió példány készült a városba tervezett kisautóból. Bár Franciaországban már 2012-ben leállt a 206-os gyártása, Iránban a mai napig készül a modell, összesen pedig 8 ország gyártósorairól gördültek le a dizájnos kisautó egyes példányai.

Ennek fényében egyáltalán nem véletlen, hogy a használtpiacon is rendkívül népszerű a típus. Bár elsősorban a 3 és 5 ajtós variánsokból van bőség, sokan keresik még a kombi, illetve a kabrió kiviteleket is. Ez utóbbit CC, azaz Coupe Cabriolet névre keresztelték és az egyik legolcsóbb, keménytetős, 4 személy szállítására alkalmas autó a piacon.

Alapvetően ez is egy bevált, a szerelők által jól ismert modell, típushibának leginkább a hamar elhasználódó hátsó híd számít. A tűgörgős szerkezet állapotát legegyszerűbben onnan lehet felismerni, ha rugózáskor nyikorgó hangok jönnek hátulról, esetleg ferdén állnak a hátsó kerekek. A hibás alkatrész cseréje felújítottra körülbelül 70-80 ezer forintba kerül. Ne hallgass az eladóra, ha csak egy szilentre fogja a nyikorgást, szinte biztosan a híd az!

206cc-bleue.jpg

A 206-osok többi része tartósnak számít. Fontos, hogy a vásárlás előtt alaposan kipróbáld, hogyan működik a tető. Az ellenőrzés során javasolt beázás-nyomokat is keresni, hiszen előfordulhat, hogy valahol már nem tökéletes a 10 évesnél is idősebb szigetelés. Ilyesmiért nem is kell egyből otthagyni a kiszemelt járgányt, viszont biztosan jó alkualapot jelent. Természetesen itt is érdemes megvizsgálni a G Astránál már említett küszöböket, kerékjárati íveket és az ajtók alját, de akárcsak a 90-es évek óta gyártott francia autók többsége, a 206 sem egy rohadós fajta.
Ez egyben azt is jelenti, hogy ha már több helyen is visszaköszön a rozsda, valószínűleg cudar élete volt és párszor már találkozott vele a biztosító kárszakértője. A motorok tekintetében a legtöbb erőforrással nincs komoly gond, egyedül az 1.6-os, 110 lóerős, NFU motorkódú változatot kell elkerülni, ezekkel ugyanis sok gond van. Ha választani kell, akkor egy megbízhatóbb, de az 1.6-osnál jóval ritkább 2 literes kivitelt vinnék haza. 

3. Golf IV Cabrio

volkswagengolfivcabrio-1451_1.jpg

Eredetileg 1993-ban jelent meg a Golf III Cabrio, amely egészen 2003-ig volt gyártásban, ezzel túlélte az alapját adó sima változat kifutását is. Mindez egy gyors modellfrissítésnek köszönhető, amikor a 4-es orrát, más formájú hátsó lámpát és új kormányt kapott a már 5 éve piacon lévő modell. Az 1998-as facelift tehát nem változtatta meg alapjaiban a verdát, azonban mégis sikerült modernebb, „divatosabb” külsejűvé varázsolni a járművet.

Hazánkban újonnan nem sok Golf IV Cabrio-t helyeztek forgalomba, így az itthoni kínálat nagy része külföldről érkezik. Mint minden, külföldről behozott autó esetén, itt is érdemes a korábbi javítások felől érdeklődni, a szervizkönyvet vagy szervizszámlákat kérni. Ha ez nincs, lehet gyanakodni, hogy valószínűleg a német exportkínálat egyik, nem túl acélos darabjával állunk szemben. Egy rendezett előéletű, folyamatosan karbantartott példány ugyanakkor nem tartogat sok meglepetést, így jól választva még több nyarat is kiszolgál egy 4-es Golf Cabrio.

volkswagengolfivcabrio-1451_3.jpg

Volkswagenhez méltóan a motorkínálat rendkívül széles, az alapot jelentő, 1.8-as 75 lóerős aggregáttól a kétliteres, 115 lovas motorig találunk szívó benzines erőforrásokat. Ha nyáron inkább a PD TDI-k selymes (khmm…) hangját hallgatnád, akkor a 90 és 110 lovas, 1.9-es dízelmotorok közül választhatsz. A motorkínálat mindegyike tartós, megbízható darab, de én leginkább egy 100 lovas 1.6-os vagy egy 115 lovas 2 literes benzinmotor közül választanék.

4. Renault Megane 1 Cabrio

renaultmeganecabrio-1964_3.jpg

1996-tól egészen 2002-ig volt piacon a Megane 1, amelyből 5 ajtós, kombi és kabrió is készült. Számunkra most természetesen a Cabrio kivitel az érdekes, amelyből hazánkban két tucat, kedvező árú példányt kínálnak eladásra.

Nem meglepő, hogy a Golfhoz és az Astrához hasonlóan a Megane Cabriok sem voltak a magyar piac kedvencei, így fordulhat elő, hogy a 25 eladó autóból alig kettőt helyeztek elsőként itthon forgalomba. Bár hazánkban sokan idegenkednek a Renault-tól, a Megane 1 egyáltalán nem sikerült rosszul, bár azért itt is akadt néhány gyermekbetegség. Ezért főleg az 1999-es modellfrissítés utáni darabok ajánlottak!

renaultmeganecabrio-1964_4.jpg

Amire készülni kell, az a típushibának számító gyújtótrafó-meghibásodás, ez sajnos a legtöbb példányt érinti. Az oka a kortársaihoz képest hosszúnak számító, 60 ezres gyertyacsere-periódus, ami sajnos idő elött tönkreteszi ezt az alkatrészt. Emellett figyelni kell a vezérlésre is, bár a gyár először 120 ezer/5 év, később pedig 100 ezer/4 éves élettartamot szabott meg, a szakértők szerint a biztonság kedvéért érdemes 70-80 ezer után lecserélni a komplett szettet. További előnye a 2. sorozatú Megane 1-eseknek a javított, rádiófrekvenciás kulcs is, ennél már nem jelentkeznek a régebbi modelleket sújtó, nyitási problémák.

A motorválasztékot tekintve szerintem a legjobban az 1.6-os, illetve a kétliteres benzines illik a Megane-hoz, a 16 szelepes erőforrások megbízhatóak és ha odafigyelsz a vezérlésre, illetve a gyújtótrafókra (például a vásárlás után cseréled őket), hosszú időn keresztül hatékonyan üzemelnek.

5. Ford StreetKa

sreetka20.jpg

Már a megjelenésekor is komoly rajongótáborral büszkélkedhetett a Ford StreetKa, a típus pedig a mai napig nagy népszerűségnek örvend. Mindez a divatos külseje mellett a kedvező vételárának is köszönhető, hiszen 1 millió alatt már nagyon szép darabokat kaphatunk a típusból.

A StreetKa egy műszakilag igen megbízható darab, de azért figyelni kell a rozsdásodásra. A korrózió elsősorban a hátsó futóműnél, illetve a tanksapkánál jelentkezik, de általánosan elmondható, hogy az elhanyagolt példányokon szinte bárhol felbukkanhat a barna halál. Ezért a StreetKa-k esetén különösen óvakodj az osztrák kocsiktól, mivel ott a német és magyar szintnél lényegesen jobban sóznak, ez pedig az autókon is meglátszik.

ford_streetka_07254.jpg

Akárcsak a legtöbb, koros kabriónál, úgy a StreetKA esetén is figyelni kell a beázás-nyomokra, mivel gyakorta előfordul, hogy elöregszik, esetleg letörik egy műanyag elem és máris oda a megfelelő tömítés. Ezt a nyakadba zúduló vízen kívül akár a lábtérben lévő apró tócsa is jelezheti, szóval érdemes figyelmet szentelni rá!

Szempontok, amikre mindegyik autó esetén figyelj oda a vásárlás előtt:

1. Megbízható helyről vásárolj

Már a keresgélés során figyelj arra, hogy megbízható, évek óta létező kereskedőtől válassz autót. Sajnos sokan pórul jártak már azzal, hogy telephely nélküli, a szó legrosszabb értelmében nepper kínálatából választottak, akinél nemcsak, hogy a jogszabály által kötelezett szavatosságot nem lehet érvényesíteni, de felhívni sem lehet, hiszen a vásárlás után törölte a telefonszámát.

Sajnos sokan trükköznek azzal is, hogy a külföldről érkezett autót papíron a német/olasz tulajdonos adja el. Mindezt úgy oldják meg, hogy kint, a vásárláskor nem töltik ki a saját részüket, majd itthon a bepalizott vásárló adatait írják be. Az eredmény? Szavatosság nuku, felelősségre-vonhatóság nuku, a becsapott vevő meg futhat a pénze után.

Kereskedő vagy magánszemély? Ide kattintva tudhatsz meg többet arról, honnan érdemes autót venni!

2. Olyat vásárolj, amit fenn is tudsz tartani

Szép dolog a szerelem, de ha az általad kiszemelt kocsi fenntartása meghaladja a lehetőségeid, az álomból rövid idő alatt rémálom lesz. Vásárlás előtt ezért tájékozódj, kérdezd meg a szerelőd, illetve nézz körbe például a Bárdi Autó webshopjában is, hiszen így gyorsan képet kaphatsz arról, hogy egy-egy alkatrész mennyibe kerül.

Ha kíváncsi vagy, mik azok a költségek, amikkel minden autó vásárlása után számolni kell, ide kattintva olvasd el az erről szóló cikkemet.

3. Ne a kínálat aljáról vásárolj

Aki böngészte már a használtautós oldalak kínálatát, rövid idő alatt arra a következtetésre jut, hogy az olcsóbb modelleket érdemes elkerülni. Ennek oka egyszerű, a piac igen kegyetlenül áraz, ha valami nagyon olcsó, annak oka van. Ha van 10 elérhető autó, én legalább az 5-iknél kezdeném el a nézelődést! Az ennél olcsóbbaknál ugyanis nagy eséllyel van annyi költeni való, hogy a végén egy drágább, később jobban is eladható autó árát éri el a szervizszámla.

4. Ne kilométert, állapotot nézz!

Ne legyenek illúzióid, az autókat használatra veszik. Persze néha előfordul, hogy egy járgányban 10 évesen van 20 ezer kilométer, de azért ez igen ritka. Az 1 millió forint körüli kabrióknál ezért felejtsd el, hogy a német bácsi féltett kincsére bukkansz, és készülj fel rá, hogy a kiszemelt kocsikban 250-300 ezer kilométer is lehet. Sőt, sok esetben van is, attól függetlenül, hogy mit mutat a kilométeróra. Óvakodj a visszatekert autóktól, ezért a keresés során nézd meg, hogy hogyan alakul a kínálat átlagos futásteljesítménye. Ha pedig azt látod, hogy mondjuk a 250 ezer kilométeres futásteljesítményű autók között ott egy 80 ezres, kezdhetsz gyanakodni. Ne feledd, egy ellenőrizhető, nagyobb futású autó többet ér egy bizonytalan, alig futottnál!

 

Kihagytam valamit? Esetleg nem értesz egyet? Írd meg kommentben! 

Tetszett az írás? Köszönöm, ha megosztod! 

5 kabrió a nyárra: a legjobb darabok 1 millió alatt!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr7312649561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2017.07.09. 03:33:15

úgy vagyok vele, mint a zsiráffal. szép-szép, de otthonra nem kéne.

GiaMarie 2017.07.09. 15:43:55

Kihagyni azMX-5-t, és StreetKa-t ajánlgatni helyette? Ha nem értesz a témához, ne írj róla...

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2017.07.09. 16:31:29

@GiaMarie: pontosan!
Egy jó kis NA -m van, imádom. Bár szigorúan nézve én is kikérem magamnak ha kabriónak nevezik, mert ugye roadster, így talán tényleg nincs itt helye ;)

cartárs 2017.07.09. 16:37:37

@GiaMarie:
2 okból nem került bele:
1. Az nem Cabrió, hanem Roadster :) szerintem eleve más célközönsége van, mint az itt felsorolt autóknak.
2. Rengeteg rohad, -Mazda betegség- , és amíg egy javítandó alkatrész csak ideiglenesen okoz problémát, ha valaki vesz egy, a lemezek alatt már problémás autót, azzal nagy szívás lehet.

nemecsekerno_007 2017.07.09. 16:41:27

Az a praktikus ami keménytetős. Az Opel-nek, Volvo-nak, Ford-nak vannak ilyen verziói. Ha rossz idő van, akkor coupé és egész normális a csomagtér is.

flamer 2017.07.09. 17:29:08

Aki szerint a 206cc négyszemélyes, az üljön be egybe hátra :)

gizmo26666 2017.07.09. 17:45:46

@GiaMarie: Nem figyeltél. Volt egy olyan a cikk elején, hogy 1 millió alatt. Az MX-5 jó autó, és kevés van belőle, esélytelen hogy kapj egy millió alatt.

haXXor 2017.07.09. 17:53:53

206 nál:
NFU motorkódú kocsit MESSZIRŐL kerülni. Nem vicc. Ez az a motorkódú széria amiért éveken át fikázták a 206-ost, hogy mekkora szar egy autó. A hátsó híd leírása korrekt. Érdemes a vétel előtt picit rugózni a hátulján, hogy van-e hangja. Ha van, akkor hídcsere. Ha terpeszt a hátsó két kerék ( /-------\ ) szintén hídcsere. 70-80 körüli híd már olyan lesz amit nem kell többször cserélni. Motorilag jók, viszont kb mindenhol folyik. Érdemes folyásnyomokat keresni alul is. Váltó hajlamos meghalni, NFU motorkódnál pedig kb esélytelen találni használtan. Javítás 200-300k körül van. Hűtés hajlamos szarakodni (melegedni), érdemes itt is költésre készülni.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.09. 18:06:26

A kabrió nem azért drága, mert nem lehet megfizetni, hanem azért, mert nem jó semmire. Egy lerobbant 15 éves járgánnyal még csajozni sem lehet.

cartárs 2017.07.09. 18:07:35

@haXXor:
Nagyon köszi a hasznos tippet, át is írtam ez alapján a szöveget!

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.07.09. 20:19:16

szóval lehet venni egymillió alatt, de minek? A fenti autók tucattermékek, nulla személyiséggel. Ki kell próbálni, melyikben jó a szélvédelem, és ha a 4 személy szálltása fontos, akkor az Opelen kivül mindet ki lehet ejteni. Választ az Opelt, a többi guruló bevásárlószatyor.

Szzzz 2017.07.09. 21:02:57

@nemecsekerno_007: praktikussal-keménytetőssel járjanak a szegények... Egy cabrio rongytetős, ez nem is lehet kérdés...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.09. 21:07:51

@Orbán Hazaáruló Viktor: csajozni, járgánnyal? Neked csak úgy megy? Szánalmas :)

almásderes 2017.07.09. 21:33:24

Opel Tigra, Nissan Micra kabriók is vannak 1 millió körül, ezek keménytetősek

Megoldó 2017.07.09. 21:49:02

citroen c3 pluriel?
Elsőnek kéne itt lennie...

nnnnnnnn 2017.07.09. 22:46:11

az a baj kinnhagyom északára beleszarnak a gyökerek

parazita666 2017.07.10. 10:39:38

Állítólag az Opel kabrió tervezője felakasztotta magát, amikor meglátta a kocsi első példányát önnön valójában.

Skywatcher 2017.07.10. 10:46:37

Én a Merci SLK-ra szavazok :)