Amikor a pénz nem számít: íme a világ 10 legdrágább új autója!

2017. 05. 30. 21:38 cartárs

A leg-ek világában sosem a racionalitás, a megfontoltság és a visszafogottság az uralkodó, sokkal inkább az exhibicionizmus és a maximalizmus uralja a terepet. Legyen szó akár a világ legmagasabb épületéről, a világ legragyogóbb ékszeréről vagy a világ legdrágább autójáról, a „leg” mindig kiemelkedik.

Mostani írásom apropóját a Rolls-Royce adta, a neves brit gyártó ugyanis most leleplezte a világ legdrágább új autóját. Az egyedi rendelésre készült kétüléses kupé árcéduláján nem kevesebb, mint 10 millió font, azaz 3,5 milliárd forint áll, ezzel pedig magabiztosan szerezte meg a világ legdrágább új autója címet. De vajon milyen, méregdrága autók kerültek piacra az elmúlt években? Ennek néztem utána:

2017-bugatti-chiron-4.jpg

10. Bugatti Chiron – 2,5 millió dollár

A kezdetben 1000, majd 1200 lóerős Veyron után nagyot kellett gurítania a Bugattinak, így a Chiront már egy szédületes, 1500 lóerős erőmű mozgatja. A 8 literes W16-os motor nem meglepő módon olyat gyorsul, hogy maga alá gyűri a betont, a 100km/h elérése alig 2,5 másodpercig tart, a végsebesség pedig elméletileg 435 km/h (egyelőre még senki nem merte kipróbálni). Az autó ennek megfelelően nem olcsó, egy Chironért legalább 2,5 millió dollárt, azaz 690 millió forintot kell fizetni.

rh_huayrabc-67.jpg

9. Pagani Huayra BC – 2,6 millió dollár

Milliók rajonganak a Pagani Huayra gyönyörű formájáért és V12-es AMG eredetű motorjáért. Horacio Pagani és csapata azonban nem elégszik meg ennyivel, ezért tavaly bemutatták a Huayra még vadabb verzióját, a BC-t. Ismertetőjegyei közé tartozik a hatalmas aktív hátsó szárny, az új spoiler készlet és néhány, az aerodinamikát segítő kiegészítő is.

Persze ennek meg is kéri az árát a Pagani, egy Huayra BC 2,6 millió dollárba, azaz 718 millió forintba kerül. De venni már nem tudsz belőle, mivel a tervezett 20 darabos mennyiséget már eladták!

01-13-970x548-c-970x546-c.jpg

8. Ferrari Pininfarina Sergio - 3 millió dollár

Amikor a pénz nem számít és nem akarsz tucat-Ferrarit, akkor az olasz gyártó készít valamit, amiből garantáltan nem jön szembe másik. Ilyen a Pininfarina dizájnerei által megalkotott Sergio is, amely nem más, mint a 458 Italia alaposan módosított verziója.

Az új, lenyűgöző külső és az átalakított beltér ugyanazt a 4,5 literes, 562 lóerős V8-asat takarja, mint ami a „széria” 458 Italiaban is megtalálható. A hátsókerék-hajtású Sergio-ból összesen 6 darab készült, az egyes példányok pedig 3 millió dolláros, azaz 830 millió forintos áron találtak gazdára.

mansory_vivere_ext_05.jpg

7. Bugatti Veyron Mansory Vivere - 3,4 millió dollár

A Bugatti Veyron már önmagában sem tartozott az elérhető árú autók közé, de azért a Mansory úgy érezte, ideje megfejelni még néhány extrával az 1200 lóerős járművet. Így került szénszálas karosszéria, újragondolt, még több karbon elemet tartalmazó belső tér, spoiler készlet, új hűtőrács és LED lámpa az autóra.

Ezekkel az autó ára elképesztő, 3,4 millió dollárra nőtt, azaz egyetlen példányért 940 millió forintot kellett fizetni. Ez bő 1 millió dollárral több, mint amennyit egy hagyományos Veyron Grand Sportért kért a francia gyártó. Azt gondolom, igényes anyagok ide vagy oda, azért ebben rendesen benne van a Mansory profitja.

lykan_hypersport.jpg

6. Lykan Hypersport - 3,4 millió dollár

Dominic Toretto a Halálos Iramban 7 egyik legemlékezetesebb jelenetében három felhőkarcolón ugratott át egy szupersportkocsival. Nos, ez az autó nem más, mint a Lykan Hypersport volt, amely a libanoni W Motors műhelyéből gördült ki. Az ékszerekkel díszített fényszóróval, „lambó-ajtóval”  és futurisztikus belső dizájnnal gyártott autóba a Porsche 3,7 literes, duplaturbós, 780 lóerős motorja került.

Nem meglepő, hogy nemcsak Dominic Toretto, de Abu Dhabi rendőrségének is elnyerte tetszését a járgány, így egy példányt vásároltak is a flottájukba. Segítségével alig 2,8 másodpercbe telik, hogy az autó elérje az óránkénti 100 km/h-s sebességet. Ez persze nem olcsó, az idén tavaszig gyártott sportautó egyetlen darabjáért 3,4 millió dollárt, azaz 940 millió forintot kértek.

mclaren-p1-lm.jpg

5. Mclaren P1 LM - 3,7 millió dollár

A 2017-es év immáron második legértékesebb új autója nem más, mint a McLaren P1 LM, amelyet a Lazante Motorsports-nak köszönhetünk. A csapat fogott egy már önmagában is különleges McLaren P1 GTR-t, majd „túltolták” és elkészítették a típus legerősebb verzióját.

Az 1000 lóerősre növelt teljesítményű 3,8 literes V8-as, duplaturbós motorral a P1 LM lett a Nürburgring leggyorsabb, utcán is használható autója, hiszen alig 6 perc 43 másodperc alatt ért körbe a Zöld Pokolban. Sikerét nemcsak az erős motorjának, de a 60 kg-mal könnyebb karosszériájának és a módosított, még nagyobb leszorító erőt biztosító karosszériának is köszönheti. Nem véletlen, hogy a Lazante egy P1 LM-ért 3,7 millió dollárt, azaz 1 milliárd forintot kér.

lamborghini-veneno-roadster-front-side-motion-view.jpg

4. Lamborghini Veneno Roadster - 3,8 millió dollár

2013 őszén, a Lamborghini 50. születésnapján mutatta be a Lamborghini a Veneno szupersportautót, amely nem más, mint egy alaposan átalakított Aventador. Az olaszul méregnek nevezett járgány 6,5 literes V12-es motorja 8400-as  fordulaton adja le a 750 lóerejét. Ez 50-nel több, mint a „hagyományos” Aventadoré, így az autó rekordgyorsan, 2,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.

Egy ilyen autóért nem kevesebb, mint 3,3 millió dollárt kért a gyártó, azaz 926 millió forintért vihette haza az, akinek futotta rá. De ez még nem volt minden, hiszen a Lamborghini egy Roadster verziót is készített a kocsiból. Ennek ára elérte a 3,8 millió dollárt ami több, mint 1 milliárd forint!

2010-koenigsegg-trevita-v1-1440.jpg

3. Koenigsegg CCXR Trevita - 5 millió dollár

Bár Svédország sokak szemében az IKEA és a Volvo hazája, azért a szupersportkocsik világában is képviseltetik magukat, méghozzá nem másnak, mint Christian von Koenigsegg-nek köszönhetően. A svéd úriember ugyanis 1994-ben megalapította a Koenigsegg-et, amely azóta több, különleges sportautóval is megajándékozta  a világot.

A legdrágább típusuk nem más, mint a CCXR Trevita, amely nemcsak 4,8 literes, 1004 lóterős V8-as motorja, de különleges fényezése miatt is feltűnést kelt. A svéd vállalat ugyanis szó szoros értelmében gyémánttal fújta le az autót. Pontosabban a karosszéria szénszálas anyagába kevertek gyémántport, így az autó elképesztően látványos módon, csillogó fehér színben ragyog. A három példányban készült CCXR Trevita árcéduláján persze nem kis összeg szerepelt, megjelenésekor, 2010-ben 5 millió dollárt kért a svéd vállalat egy darabért.

2005-maybach-exelero-3.jpg

2. Maybach Exelero - 8 millió dollár

Egyedi prototípusként, a Fulda gumiabroncsainak reklámozásához készült 2005-ben a Mercedes Benz divíziójának, a Maybach-nak a különleges járműve, az Exelero. Az 1930-as évek különleges dizájnjait idéző luxuskupé egy 700 lóerős, 6 literes, duplaturbós V12-es motort rejt, ami 4,4 másodperc alatt gyorsítja 100-ra hatalmas karosszériát. A különleges járgány áráról megoszlanak a pletykák, de a legtöbbek szerint körülbelül 8 millió dolláros áron talált gazdára néhány évvel ezelőtt.

4_dsc3375.jpg

1. Rolls-Royce Sweptail - 12,8 millió dollár

Legyél gazdag, ne számítson a pénz és akarj egyedi autót: valahogy így született meg a Phantom Coupén alapuló Sweptail. A több, mint 4 évnyi munkával megalkotott, yachtot formázó guruló hajót egy névtelen vásárló rendelte meg az angol gyártótól. Az illető információk szerint nagy rajongója az egyedi tárgyaknak, anyagi helyzetéből kifolyólag pedig nem okoz neki problémát, hogy méregdrágán készíttessen is magának különleges dolgokat.

Ezért 2013-ban úgy döntött, neki lesz egy egyedi Rolls-a. A járműre egészen mostanáig kellett várni, de a végeredményt látva azt gondolom, megérte. A 10 millió fontos, 3,5 milliárd forintos árért egy egyedi műalkotás állhat a vásárló garázsában, amely az évek múlásával nemhogy kevesebbet, de többet fog érni.

Természetesen az imént felsorolt árak a gépjárművek újkori vételárát mutatják. Mivel igazi ritkaságokról van szó, ezért egyáltalán nem ritka, hogy néhány évesen már kétszer annyit érnek, így igazán jó befektetésekről van szó,

Tetszett az írás? Köszönöm, ha megosztod!  

Amikor a pénz nem számít: íme a világ 10 legdrágább új autója!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr7512552081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.31. 08:20:30

A Koenigsegg nagyon ronda szerintem.
A Maybach viszont kifejezetten tetszik.

spinat 2017.05.31. 08:31:47

Lebanon hol van? Maybach és nem MayBach

Duplaxiii 2017.05.31. 08:40:17

Az a baj ezekkel a posztokkal, hogy a bulvármarketing oltárán feláldoz mindent. Mi gyerekkorunkban az autókártyán keresztül játszottuk még ezt.
A bemutatott autók többségének semmi köze az "új autókhoz", ezek egy egy cég szándékosan létrehozott "bemutatóautói", hogy ők még jobbat tudnak.
Ezek tönnsége mögött meglévő fejlesztések összevásárlása és a aurodinamikai tervezés némi stilizálása van, nem autógyártás.
Életszerűbb lenne egyszer a valódi forgalomban is elérhető gépekre koncentrálni, mert abból több van, és azok ára nem azért kevesebb, mert rosszabbak, hanem ezkre tevődik rá az "aranyozás" és a "gyámántberatás" költsége.
A new yorki divatbemutatón egy híres celeb által hordott egyedi ruha sem azért drága, mert szebb vagy jobb egy szomszéd utcában kapható szintén drága modellnél...
Szóval ezek a felsorolások csak kisfiúk péniszméregetései...
.
Hogy a szerző érezze, mennyire téves úton jár, mitatok egy hirdetést.
Minden tekintetben veri az összes felsorolta egyben is!
www.autoscout24.hu/ajanlatok/ferrari-250-gto-benzin-piros-309297142
És EZ érték, EZ műszaki oldalról is több a felsorolt marketingalapú egyengépeknek, és garantált, hogy ezt állná körül a nyálcsorgató tömeg.
Ilyenekről kellene írni... Az ÉRTÉKRŐL.

cartárs 2017.05.31. 08:48:04

@spinat: Typo-földön :) Javítva!

@Duplaxiii: Nyilván, ezek az autók azért drágák, mert csak. A műszaki fejlesztés kérdéskörben szerintem azért nincs igazad, mert bár a Rolls például tényleg csak egy új karosszériában pompázó Phantom, de a Maybach vagy a Mclaren tényleg különleges és a kor csúcstechnológiáját tartalmazza.

Tervezek egyébként egy all time összeállítást is, egy-egy 30-40-50-60 éves autóért ugyanis ezeknél még sokkal több pénzt is kifizetnek a tehetős emberek.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2017.05.31. 09:12:21

Rettentő ocsmány az összes. Bármelyiket megkapnám, el is adnám és a töredékéért vennék egy normális autót. Egy jó Charger vagy Mustang, egy Skyline felújítva, kipofozva, leveri az összeset a listáról.

Six 2017.05.31. 09:36:23

@REMY: nem tudom, hogy volt-e már charger vagy mustang a kezed alatt 10km-nél hosszabb távon, de azok nem jó autók. persze szép-szép a muscle-imidzs, de mint autók technikailag szarok (talán jobb szó a primitív/tapló), pláne az irdatlan beléjükgyömöszölt erőhöz képest.

br17 2017.05.31. 09:39:18

Megnyugtató érzés, hogy ezekbe sem beszállni, sem kiszállni nem tudnék...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2017.05.31. 10:21:55

10 legdrágább, de nincs köztük 3 ami kéne, mert nem szépek.
vagy csak szerintem nem?

Treff Bubi 2017.05.31. 10:24:30

Igazából csak azért nem veszek Paganit, mert két év a várólista:) Most addig metrózzak?!

degeco 2017.05.31. 10:27:24

Győzike ledobott merdzsoja hol van?

savrola 2017.05.31. 11:08:32

@Duplaxiii: Érzek némi ellentmondást az elvárásaidban. Ha már ennyire hiányolod az új utcai, tömeggyártásba készült autókat, akkor miért nem egy ilyet linkeltél, miért egy '62-es Ferrarit? :D Ami ráadásul szintén eléggé egyedi, mondhatni kísérleti autó volt a maga idejében, mert összesen 39 db készült belőle...

driopios 2017.05.31. 12:52:49

Addig érnek ezek sokat, amíg fel nem kerülnek a wreckedexotics-ra.

mojoking77 2017.05.31. 15:19:22

@Six: Nononononono.... Majd egy evig hasznaltam egy 2013-as uj Chargert, es aki szerint az nem egy jo auto, annak javaslom hogy adja vissza a jogositvanyat.
Persze, egy Challenger HellCat szamomra is vonzobb alternativa, de ha lenne belole magyarorszagon forgalmazott, es megfelelo szervizhalozattal ellatott kombi, egy percig sem gondolkodnek az XC60-asomon, hanem szaladnek es vennem is meg.
Legkozelebb tessek nemi tapasztalatot gyujteni, mielott leszarozol valamit, amirol lathatolag fogalmad sincs.
Koszonettel:

mojoking77 2017.05.31. 15:27:07

@doggfather: Reszben csak szerinted, mivel a szepseg teljesen szubjektiv. A Rolls gyonyoru eloben, a Pagani annyira futurisztikus, hogy nehez hasonlitani barmihez is, a Koenigseeg pedig, legalabb is szerintem az Aguera R-rel, vagy az 1:1-el kellenek kepviseltetnie magat, most felejtsuk el a gyemantporos bullshitet..

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.05.31. 15:53:34

@mojoking77: Szerinted jó autó. Más viszont megmondja mik a "jó autó" kapcsán a szempontok és el tudja dönteni annak megfelelnek-e. Tudod sokan vannak akik azt mondják milyen jó Toyota GT 86, mert sok mindent megkapsz egyben és jó kompromisszum. Más pedig azt mondja: Az életed minden napján kompromisszumot kell kötnöd vele aminek sokszor fáj az ára. A Charger is ilyen. Van amit kínál amiért te vállalod a kompromisszumot. A másik ember szerint ugyanazt a kompromisszumot minden nap felvállalni szívás és az úgy szar.

Az a kategória amiről itt beszélünk nem arról szól, hogy a Charger jó kompromisszum-e. Hanem arról, hogy aki ezeket megengedheti magának az nem egy ilyet engedhet meg magának.

Más autóval megy üzleti ügyben amikor nem biztos, hogy dugóban szenvedésre pazarolná az idejét, hanem a hátsó ülésen ül és dolgozik, mással megy túrázni amikor élvezné a vezetést, és a tempóval együtt a szabadság érzete a fontos a mindennapi élettel szemben, és ha versenyezni akar, oda is ideális eszközzel megy.

A Charger egy olyan kompromisszum, ahol nem csak az eltérő igények miatt van kompromisszum, hanem azért is, mert így fér bele az árba. Neked ez megfelel. Másnál ezekkel a kompromisszumokkal túl sok olyat kellene feláldozni minden nap, ami neki fontos, de arra, hogy egy magán flottában az legyen a drága egyfunkciós élvezeti cikk viszont nem való.

mojoking77 2017.05.31. 16:01:56

@Válasszunk: Huha.. Bocs, de nem ertem mit akartsl irni. Legalabb egy ket konkretum legyen mar benne, mert ez egyenlore ertelmezhetetlen szamomra. Kb mintha egy politikus magyarazkodasat olvastam volna. Bocs, egesz biztos velem van a baj.

mojoking77 2017.05.31. 16:02:55

@Válasszunk: Arrol nem is beszelve, hogy olvastad e azokat a hozzaszolasokat, amikre valaszoltam?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.05.31. 16:32:23

@mojoking77: Olvastam. Szerintük szar az általad kedvelt Charger. Szerinted meg nem. Szerintem meg mások az igények, és ezektől függ, hogy kinek szar, kinek jó. De az biztos, hogy nem a cikkben szereplő drágaságokkal játszik egy ligában :)

mojoking77 2017.05.31. 16:34:52

@Válasszunk: Felsiker, egyikuk szamara volt szar, es ennek hangot is adott. En a masik oldal velemenyevel ertek egyet, amit raadasul szemelyes tapasztalat alapjan teszek.
Kb enyi, felesleges tovabb rugozni a teman ugy velem

Zsíros Bödön 2017.05.31. 18:03:42

@Six: nem tudom, hogy te ültél-e egy Dodge Challengerben, mert én történetesen egy pár napig hajtottam és nem mondanám, hogy 10 km után meguntam volna

Six 2017.06.01. 06:39:58

@mojoking77: van tapasztalat, értelemszerűen azért írtam; de hadd értelmezzem át a szar jelzőt, amit használtam: technikailag bunkósbot (persze nyilván nem egy Daciához képest)
@Zsíros Bödön: nem az unalomról beszéltem

Zsíros Bödön 2017.06.05. 10:36:45

@Six: ülj bele egy friss ropogó 2016os cagy 2017es szériába majd, van azért különbség a 4-5 évvel ezelőttiekhez képest