Meglepő grafika: ezek a cégek állnak a kedvenc autómárkáid mögött

2017. 05. 04. 10:24 cartárs

Az elmúlt évtizedekben óriási változáson ment az autóipar, hiszen régi szereplők visszaszorultak, míg újak szinte a semmiből törtek fel. Ennek köszönhető, hogy jelenleg sokak garázsában áll egy Kia, egy Dacia vagy egy Mini, míg olyan szereplők tűntek el mint a Rover, a Lancia vagy a Saab.

A választék tehát hatalmas (olyannyira, hogy a használtautó.hu „márkák” kategóriájában jelenleg 134 választható lehetőség van!), így az ember joggal gondolná, hogy több tucat cég áll a márkák mögött. Nos, a Business Insider most készített egy látványos infografikát, amely 60 márka hátterét mutatja be.

Te tudtad például, hogy az Opel megvásárlásával a francia PSA csoport márkáinak száma 5-re nőtt? Vagy azt, hogy a Fiat-Chrysler egyesüléséből létrejött FCA jelenleg 8 márkával rendelkezik? Nos, ha a válasz nem, akkor igen hasznos lesz neked az alábbi, a világ 14 legnagyobb autógyártó vállalatát bemutató grafika:

automarka.png

Forrás: Business Insider

Meglepő grafika: ezek a cégek állnak a kedvenc autómárkáid mögött

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr9412479161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csodatévő dzsagodar 2017.05.06. 23:03:05

Mi ebben a meglepő?

"Te tudtad például, hogy az Opel megvásárlásával a francia PSA csoport márkáinak száma 5-re nőtt?"
- Igen, tudtam.
"...A Fiat-Chrysler egyesüléséből létrejött FCA jelenleg 8 márkával rendelkezik?
- Ezt is tudtam, ezeket mindenki tudja.

Mi a rákról szól ez a cikk?

berlingo 2017.05.07. 10:38:26

Nissan nagyrészt a Renault-é, és sajnos már a Mitsubishi is. Azóta szarok ezek a "japán" autók.

cartárs 2017.05.07. 18:57:38

@csodatévő dzsagodar:
Ez nem egy "cikk" csak találtam egy szerintem jó grafikát és megosztottam, az felette max bevezető szöveg.

Nyilván, te tudtad ( én is, és sokan mások is) de azért az emberek nagy részének ez egyáltalán nem magától értetődő.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.05.10. 10:37:09

Jó kis grafika, egyszerű de lényegre törő. Aróságokat hiányolok, mint a Chrysler márka külön feltűntetését a Dodge mellett, a Mahindra-SSangyong "csoportot",vagy a Renault Nissan viszonyt.

Ami viszont komoly hiányosság, úgy kezeli, minta nem lenne kínai autógyártás, pedig konszernek, márkák és modellek sokasága marad le így. Ráadásul van amelyik konszern (pl Dongfeng) eléggé aktív lassan külföldön is.

@berlingo: ez marhaság, azóta kapott szárnyra a Nissan amióta Ghosn rendbe tette. Főleg az Infiniti vett repülőrajtot utána.

Nézd meg a Mitsubishit mekkora xxxkupac lett miután a Chrysler kiszállt és nem volt pénzük fejleszteni.