A hülyeség nem ismer határokat... pláne az autóban

2017. 04. 18. 09:39 The Test Driver

Egyszer egy barátom azt mondta: „Aki autóba ül, annak élből ötvenet zuhan az IQ-ja. És nem az a kérdés, hogy zuhan-e, hanem, hogy utána mennyi marad még.”

Mivel a munkámnak köszönhetően rengeteget vezetek napi szinten, így nagyon sok különféle típusú vezetővel találkozok kishazánk útjain. Van a fontolva haladó, a dinamikusan közlekedő, a lámpától lámpáig gyorsuló… egész nap sorolhatnánk. S míg a legtöbben jól veszik a közlekedés során felmerülő akadályokat, sok esetben az a tapasztalat, hogy a jogosítvány megszerezése nem egyenlő azzal, hogy a delikvens valóban meg is tanult autót vezetni. Vagy, ha a fent említett barátom elméletét alkalmazzuk, egyes esetekben olyan alacsonyra zuhan az agyi tevékenység a mínusz 50 IQ pontnak köszönhetően, hogy már az is csoda, hogy emberünk egyáltalán képes önállóan levegőt venni… nemhogy még autót is vezessen közben. Na, ilyenkor születnek azok a tahó megmozdulások, amiktől a jóérzésű sofőrt az agyérgörcs kerülgeti. Lássuk hát!

canstockphoto3986275.jpg

„Elég, ha én tudom, merre megyek”

Igen, az index használata egy kardinális pont. Tudod, az az a bizonyos kis kar, balra a kormány mögött, ami a legtöbb autóban szériatartozék. Kivétel az egyes prémium márkák esetében, ahol miután valaki leszurkolt a szalonban tizenöt, húsz, esetleg harminc millió jó magyar forintot, már nincs rá ötezre, hogy irányjelzőt is kérjen. Vagy egyszerűen csak úgy érzi, elég, ha ő tudja, merre szeretne menni. A többiek meg találják ki.

Van, aki az utolsó utáni pillanatig kivár, és mikor már éppen fordulni készülne, akkor kicsapja az indexet és már zuhan is be a kanyarba. Másoknak a kanyar közepén jut eszébe, hogy jelezzék, ők most itt éppen fordulnak. Vagy – és erre is egyre több példa van – utána. Furcsa, nekem annak idején még úgy tanították, hogy az irányváltási szándékot jelzem, és nem annak a tényét.

Pedig, ha egyesek netán méltóztatnának időben kitenni az indexet és látnád, mit is szeretnének csinálni, akár át is tudnál menni a kereszteződésen és nem kellene megvárnod míg újabb 6-8-10 autó elmegy, hogy végre szabad legyen az út előtted.

De akkor is szerencsés lehet használni, ha sávot szeretne váltani. Legalább a mögötte jövő szerencsétlen fel tudna készülni az érkezésére, esetleg hagyna egy kis helyet neki, hogy kényelmesen beférjen és nem csak úgy bezuhanna.

Asszem, itt kell megemlítenem a másik türhőt, aki inkább rád gyorsít (ideális esetben még a kormányt is kicsit rád húzza), csakhogy véletlenül se kelljen maga elé engednie. Na, nehogy már! Inkább mindketten törjétek össze a kocsit.

„Még átérek a narancssárgán”

Megvan az a pillanat, mikor a közlekedési lámpa már egy ideje sárgán világít? Tudod, hogy a következő szín, ami felvillan, a piros lesz. A lábad már a féken és lassítasz, hogy meg tudj állni a felfestett vonal előtt. Ekkor érkezik a lelkes versenyző, aki még átcsusszan a narancssárgán, de az előtte feltorlódók miatt nem jut át és már csak a kereszteződés kellős közepén tud megállni. Siet. Hát hogyne sietne, hiszen az asszony már telefonált, hogy megfőtt a paprikás csirke. Másra sem tud gondolni, csak, hogy minél hamarabb hazaérjen, hiszen a finom kaja ott gőzölög az asztal közepén. Van hozzá friss, puha kenyér, meg koviubi is. Ezzel a kiváló húzással pedig eltorlaszolja az oldalról érkezők útját is, és egy pillanat alatt kész is… na, nem a vacsi… hanem a dugó. Hiszen azt már réges-rég elfelejtette, hogy azt tanították: csak akkor hajtsunk be a kereszteződésbe, ha biztosított az áthaladás. De kit érdekel, hogy a fél város az ő anyukáját szidja. Otthon vár a paprikás csirke és csak ez számít.

maxresdefault_5.jpg

„Betartom a sebességhatárt… sőt!”

Ezt a kategóriát akár önjelölt tempomatnak is nevezhetnénk. Ő az a figura, aki jó tízzel, de inkább tizenöttel a megengedett sebességhatár alatt közlekedik. Városban szigorúan a legbelső sávban. És nincs az az isten, hogy bárki eltántorítsa. Hiába gyűjti gondosan maga mögé hosszú, tömött sorokban a tempósabban haladni vágyókat, ő bizony egy fikarcnyit sem fog gyorsabban menni. Vagy, mert szeretné minimálisra csökkenteni annak a kockázatát, hogy beleszaladjon egy a bozótosban orvul elrejtett trafipaxba, esetleg, mert az adott sebességtartományban fogyaszt a legkevesebbet az autója. Egészen addig ragaszkodik a tempójához, míg meg nem próbálod megelőzni. Akkor felriad korábbi katatón állapotából és sportszerűen rád gyorsít. Ha netán sikerülne magad mögé utasítanod, pillanatok alatt eltűnik a tükrödből, mert ráeszmél, hogy időközben már kis híján elérte azt a sebességhatárt, amivel korábban is autóznia illett volna.

Utolsó hülye előre fuss!

Állsz a dugóban, csigatempóban csordogálsz előre. Egyesnél feljebb nem is igazán tudsz váltani. Mennél, haladnál te és a körülötted lévők is, hiszen mindenkinek van jobb dolga, mint a dugóban ücsörögni. Lehetnél otthon a családdal, vagy mozijegyed van és mindjárt kezdődik a film, vagy a haverok már várnak rád… vagy bármi. És akkor érkezik a surranópályán a „leleményes” srác, aki orvul beelőz mindenkit. Mert ő megteheti. Az ő ideje értékesebb, mint a tiéd. Esetleg a szülei őt nem tanították meg arra, hogy a sornak a végére kell beállni. Hiszen a többiek nem azért sorjáznak ott, mert az nekik annyira jó. De ő kikerül mindenkit, előre pofátlankodik és természetesen elvárja – hiszen alanyi jogon ez neki jár –, hogy a sor elején mosolyogva, készségesen beengedjék. Mintha ez természetes lenne. Ha pedig nem engeded magad elé, még neki áll feljebb. Nyilván a bolt pénztáránál is félrelökdös mindenkit, hogy ő fizethessen elsőnek.

keyzipper.jpg

„Menj már az útból kis csíra!”

Haladsz kényelmes, utazótempóban az autópályán, amikor utolérsz néhány lassabban haladó autóst. Belenézel a tükörbe, közel-távol senki mögötted. Kiteszed az indexet, behúzódsz a belső sávba és minimálisan a megengedett sebességhatár fölé gyorsítva elkezded kielőzni a sort. Ekkor zuhan a nyakadra kétszáz közeli tempóval a tahó, aki eszeveszett villogással próbál eltűntetni az útjából, hiszen ő éppen rohadtul sietne és egyébként is mit képzelsz te magadról, hogy miattad lassítani kényszerül. Kihúzódni nem tudsz a jobbodon haladó, összefüggő kocsisor miatt, gyorsítani pedig nem szeretnél, hiszen már így is száznegyvennel mész. Mögötted ott tornyosul a türhő, aki olyan közelről követ, hogy a két autó lökhárítói közé egy vastagabb hajszálat már nem lehetne bedugni. De hiszen látod te is, mert nem vagy vak. Nehéz nem észrevenni egy bazinagy fekete autót, amit százkilónyi bunkó vezet, aki úgy villogtat, hogy majd letöri a fényszóró karját. Mintha azzal köddé tudna változtatni, hogy végre eltűnj az útjából és folytathassa a könnyed délutáni száguldozást kétszázzal.

„Annyira szűken fordulok, hogy…”

Elsősorban kanyargós utakon jellemző, mikor a túlzottan sok autósporton felnevelkedett „versenyző” úgy érzi, feltétlenül alkalmaznia kell, amit Schumacheréktől látott a tévében: minél szűkebben elfordulni a kanyarokban. Ez csak akkor probléma, ha szemben ott érkezel te, a tahó pedig félig átlóg a te sávodba. Élvezi, ahogy a gyorsan egymást követkő íveket fűzi egymás után dinamikus ritmusban. Kit érdekel, hogy a te elférsz-e? Ő most éppen örömautózik. Más kérdés, hogy az amúgy sem széles sávban amúgy sem könnyű elférni, nemhogy ha még egy önjelölt Lewis Hamilton elfoglalja a tiéd felét.


kthio1v.png

És akkor még ott van a tarack, aki három roki helyet foglal el a bevásárlóközpont parkolójában, mert neki ott és akkor úgy volt kényelmes letenni a kocsiját. Vagy a vezetés közben sms-ező, esetleg sminkelő sofőr.

De ha téged egészen más tahóság akaszt ki vezetés közben, azt nyugodtan oszd meg velünk a komment szekcióban.

texting-while-driving.jpg

A hülyeség nem ismer határokat... pláne az autóban

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr10012433803

flea 2017.04.19. 11:57:20

@Csak Norris: Simán lehet, hogy a saját hülyeségén csóválja a fejét. Ismerek olyat, aki ezt tenné. :)

Lucifer Morningstar 2017.04.19. 11:57:46

@horex:

Akkor az aki gyorsabb és be mer indulni. Tipikus tisztázatlan forgalmi helyzet, a KRESZ erre azt mondja, hogy udvariassággal lehet feloldani, valakinek le kell mondani az elsőbbségéről, utána meg marad a tiszta szitu.

flea 2017.04.19. 11:58:29

@RHalacska: kétbalkezesek mindenütt vannak, szerencsére nem mindegyiknek ekkora a pofája. :D

FlybyWire 2017.04.19. 11:59:30

@Mr. TrúLáv: Régebben én is néha jelezgettem a rámtapadónak.
Mióta gyerekem van, nem csinálok semmit. Pont az hiányzik, hogy az agybeteg/szexelvonásos idióta pöcsarcúnak végleg eldurranjon valamilye, és tényleg valami nagy hülyeséget csináljon, ami ránk is veszélyes.
Nem éri meg.

Lucifer Morningstar 2017.04.19. 12:02:13

@horex:

Nabameg. Balra nagy ívben kanyarodónak van elsőbbsége? Bameg remélem valami más kontinensen közlekedsz és nem az én életemet veszélyezteted a tudatlanságoddal.

horex · http://horex.uw.hu/ 2017.04.19. 12:07:03

@Lucifer Morningstar: Ne velem vitázz hanem a kressszel, a hülyével aki megváltoztatta
Megtaláltam egy videót róla, az oldalt most nem keresgélem
www.youtube.com/watch?v=H6zuq1UGTAo

FlybyWire 2017.04.19. 12:07:49

@Lucifer Morningstar: sajnos ez így igaz, mindketten felelősek voltak, a balra kanyarodó és az előző is.
A balra kanyarodás előtt NEM azért kell meggyőződni arról, hogy nem előz-e senki, mert szabály és kész, hanem hogy ne dögöljünk meg ott helyben.
Ezáltal így is szabály lett.

Lucifer Morningstar 2017.04.19. 12:09:09

@horex:
Ne aggódj, hülyékkel nem vitatkozok, hozd a paragrafust ami ezt lehetővé teszi.

FlybyWire 2017.04.19. 12:11:11

@Csak Norris: a nők nagyon nagy része képtelen eljutni a vezetésben a készség szintre. Az okát nem tudom, de a jelenség mindig ugyanaz. Nem tudja, mi van mögötte, mi van mellette, van-e gyalogos a zebra végén, mit akarhat vajon a többi autós, a körforgalomba más irányokból befutó utakon jön-e valaki, nem tudja, nem látja, nem nézi... az a sok gomb meg kar a kormány mellett is állandóan elbizonytalanítja... holttér az egész világ... fél... szegények ha tehetnék, nem vezetnének.
És így gázolják el az ikreket babakocsistól Érden: dehát nem láttam mi van az út szélén a naptól, akkor biztos nem is lehettek ott: holttér az egész világ!

horex · http://horex.uw.hu/ 2017.04.19. 12:12:40

@Lucifer Morningstar: Sok 10 éve eldobtam a kresz könyvet. Meg kellene keresni a neten.
A fickó oldala szerver error-t ir ki, asszem ott/is/ vitáztam

FlybyWire 2017.04.19. 12:13:11

@flea: " női vezetők egy csomó mindent szarul csinálnak, egy jelentős részük parkolni sem tud rendesen, de a legfontosabbat jól csinálják: sokkal, de sokkal kevesebb személyi sérüléses balesetet okoznak."

Persze, mert a tapasztalt sofőrök már a kocsik mozgásán látják, hogy fogalmatlan, alkalmatlan ember vezeti azt, ezért hiper-óvatosan közelítenek felé.
Az meg a másik, hogy általában őbeléjük rongyolnak a kevésbé tapasztalt, de önbizalommal (tévesen) teli ifjoncok - a statisztika szerint ilyenkor többnyira az utóbbi a hunyó.

Lucifer Morningstar 2017.04.19. 12:15:23

@FlybyWire:

Ez azért megint megér egy misét.
A mi utcánkban tükörsima, hibátlan, 1 méter széles járda van mindkét oldalon, mégis tömegével közlekednek az agyhalott gyalogok az út szélén a buszok között is.
Lassan be kéne vezetni, hogy aki nem tartja be a rá vonatkozó szabályokat, az automatikusan felelős, tök mindegy a másik mit csinált.

FlybyWire 2017.04.19. 12:16:42

@Lucifer Morningstar: Érden rohadt kevés járda van, ez tény.
De azt SEMMI nem menti fel, hogy ha nem látom, mi van ott, akkor nem hajtok 45-tel bele?
Sajnos nem betonkeverő kocsi volt :(

Lucifer Morningstar 2017.04.19. 12:17:48

@horex:

A paragrafus a lényeg nem az, hogy valami agyhalott mit óbégat egy videóban.
Ilyen önjelölt "parasztKRESZben" találkozni néha akkor baromságokkal, hogy az embernek égnek áll a maradék haja tőle.

fifibá55 2017.04.19. 12:19:58

@Duplaxiii: Én már az általam említett korosztályba tartozom (OFF: 19 évesen vettem az első Opel Sprint kupémat, 100 körüli lóerős volt, királyság volt a 850-es Fiat után), de már magamon is tapasztalom, hogy a megfontoltság(...) fölébe kerekedik a régi rohanós vezetési stílusnak. Persze igazad van az életkorral, én is főleg a 80 körüli korosztálynál láttam/látom mindezt (amikor saját anyám elindult, legszívesebben körbetelefonáltam volna a nekem kedves ismerősöket, hogy ne merészkedjenek az utcára). De úgy vélem, a tendencia létezik.

viricsi 2017.04.19. 12:31:48

Annyira jó olvasni, hogy mindenki milyen jól tudja azt, hogy másoknak hogyan kellene vezetni. :-)
Egyszerűen föl kéne fognunk, hogy a közlekedés nem harc, hanem társasjáték, amiben a résztvevők nagyon eltérő készségekkel, eszközökkel és intelligenciával vesznek részt.
...Bár ha belegondolok, hogy már gyermekként a társasozásban is csalunk, mert nyerni akarunk. :-)

horex · http://horex.uw.hu/ 2017.04.19. 12:36:16

@Lucifer Morningstar:
Én még vitatkozni fogok a hülyével, kár hogy akkor ráhagytam
Mert
KRESZ 31 par. 5/C pont
"c) Elsőbbséget kell adni balra bekanyarodó járművel

ca) az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű," /részére/
A jó anyját annak az okos oktatónak

RHalacska 2017.04.19. 12:49:43

@horex: Ami te írsz az bekanyarodás, amiről a helyzet szól a 28 § jobbkézszabály. Aki szemből jön, annak kutya kötelessége elsőbbséget adnia a neki jobbról érkezőnek, addig nem haladhat tovább, amíg az ott van a kereszteződésben. Gyakorlatilag becsoroghatsz a kereszteződésbe, hiszen aki neked jobbról jön, az elfér, akár kanyarodik, akár hova megy, aki neked balról jön, az meg vár.

Lucifer Morningstar 2017.04.19. 12:57:04

@horex:

Vagyis ha jól értelmezem ugyanazt mondjuk. Akkor viszont "2017.04.19. 11:52:45" ezt kicsit jobban kéne megfogalmazni, elég zavaros.
Nem szokott érdekelni mások helyesírása, de nem ártana ha egy kicsit jobban figyelnél a nyelvtan szabályaira.

Lucifer Morningstar 2017.04.19. 13:01:04

Ez megint elég érdekes, remélem te is tőlem valahol nagyon messze vezetsz.
Kereszteződésbe csak akkor haladhatsz be, ha el is tudod hagyni. Ha becsorogsz akkor becsorog a másik is, becsorog a harmadik is, oszt ácsorogtok ahogy az a körúton a dugókban a sok agyament miatt szokás, mert egymástól nem tudtok haladni. A forgalmi helyzet megoldása ebben az esetben kizárólag az udvariasság, és csakis úgy, hogy állsz a megfelelő helyen és kivárod. A többit akadályoztatásnak meg a jó fene tudja még minek hívják.

RHalacska 2017.04.19. 13:34:34

@Lucifer Morningstar: gondolom nekem szól. Nyilván ésszel csorogsz be a kereszteződésbe. Feltételeztem, hogy nem teljesen agyhalott módon megy, és figyel arra, hogy ne állítson elő csiki-csuki-t. Van amikor be lehet csorogni, van amikor nem. A klasszikus jobb kéz kérdés, amikor van négy irány, mindenhonnan jön egy autó, és mindegyik egyenesen haladna tovább.

MiKeyRuLeS 2017.04.19. 13:47:05

@maczuda: figyelj, lebunkózód, sőt anyázod az előzékenyt, aki az elsőbbségről lemondva elenged, erre feltételezem, te nem ilyen vagy, és nekem esel, mert te aztán nem vagy ilyen tuskó vezető. És ebből levezeted, én hogyan vezetek.
Logikus.

maczuda 2017.04.19. 15:54:09

@MiKeyRuLeS: úgy látom nem igazán megy neked a szövegértelmezés sajnos. Egyrészt én a jobbkezes kis utcácskákról beszéltem és igen idegesítő,mert ne előzékenykedjen ha jincs rá oka,ugyanis félrértjük egymást,ha nekem úgyis meg kellett állnom,miért engedékeny? Azt feltételezi,hogy nem ismeri a kreszt. Ez az engedékenység konkrétan ebben az esetben faszság. Erre te leszűrted,hogy én biztos egy szemét vagyok,aki itt meg ott nevágok mások elé...ezt honnan veszed??? Pont szokott idegesíteni,mikor elfogy egy sáv,vagy elakafás van,akkor olózással sokkal hamarabb haladnánk,de nem előzékenyek az emberek. Úgyhogy egy kissé magamra vettem,hogy beállítottál olyannak, amilyen baromira nem vagyok. Logikus. Mindegy,értelmetlen vitatkozni.

cselaxi 2017.04.19. 15:55:05

@Frady Endre: Ez a legjobb hozzászólás. Rövid, tömör, lényegre törő.

maczuda 2017.04.19. 15:55:17

@maczuda: elakadás,ollózás természetesen

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.19. 16:18:26

@horex: te hülye vagy, azt írtad pár sorral feljebb, hogy cnézzek át valamit a jogsimon...a hiányos, idióta kérdésedre is jó választ adtam, ha tüzetesen megnéznéd...
Az, hogy jogosítvánnyal a zsebedben ilyet mersz kérdezni, az nem csak téged minősít, hanem a rendszert is, ami adott neked papírt arról, hogy vezethetsz...

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.19. 16:29:59

@viricsi: a vezetés nem egy társasjáték, szabályokat kell betartani, ez ilyen egyszerű és ha benézel egy szabályt és tepsibe raknak, akkor nem kezdhetsz új játékot mint az Uno-ban.

Ez a probléma, hogy emberek így állnak hozzá. Ha én 150-nel megyek a pályán a belső sávban, attól még, hogy szabályt sértek, az nem jogosítja fel a hétvégi sofőr bácsikát, hogy akadályozzon a haladásban 105-tel.

Szerencsére sokat javult az autópályás közlekedés az elmúlt 15 évben. De lenne hova fejlődni még mindig...

Lucifer Morningstar 2017.04.19. 16:30:23

@RHalacska:

Látom még mindig nem érted. A tisztázatlan forgalmi helyzet hivatalos megoldása nem a becsorgás. Örülök, hogy segíthettem.

sure_shot 2017.04.19. 16:36:29

Nnna ma levizsgáztatok, leesik 3 centi hó, rögtön ki is derül hogy 80 százalék alkalmatlan a vezetésre. Furgonosok 5 centi követési távolságot tartva 110 nél. Ebből él b+ de alapvető dolgokra szarik. Terelés, fékezek, majdnem belehal. Nyakkendős Passatos, Mondeos gyökerek tizesével detto. Mint a hülyegyerekek. Kapkod, türelmetlenkedik, stresszel, nyomul. Műkörmös pina telefonál két kézzel még napos időben is totál béna, nemhogy ilyenkor. Kanyarodik, átjön a szembesávba a gagyitré suvval, majdnem lebontja a fél autómat. Világítás nélküli szürke Bmw a ködös havas nyálban kilótízzel főúton. Ja nem is, pislákol az éndzsöláj .. Ahogy kell, 3 méterről észre is vehető a pusztában. Szembeelőz.. Beszarik persze, fékez nem fér be le a töltésről. Áá nem mondom, nincs értelme...

viricsi 2017.04.19. 16:42:30

@Mr. TrúLáv:
Ha nem játszol, hanem harcolsz, akkor még hamarabb kerülsz tepsibe.
Ha én 130-al megyek, akkor te nyugodtan lépj a fékre, mert a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedem, tehát te nem érhetsz utol. Nekem nem a szabálysértőkhöz, hanem a szabályokhoz kell alkalmazkodnom, ahogyan neked is.

Serivor 2017.04.19. 16:43:08

@FlybyWire: Te hol találtad a kreszben a cipzár elvet? Amit írsz, az pontosan az előretolakodó sudribunkó effektus. A kreszben pontosan le van írva, hogy a megszűnő sáv esetében annak van elsőbbsége, akinek a sávja megmarad (vagy ha nincs felfestve, akkor az, aki irányváltás nélkül tud továbbmenni).

Ha már elmész a sorbanálló 80 autó mellett a megszűnő sávban, akkor - szabályosan - csak azt teheted, hogy megvárod, amíg mindenki átjut a szűkületen, aztán mehetsz te is.

Szóval nem csak paraszt vagy, de még ide is jössz fikázni a szabályosan közlekedőket.

RHalacska 2017.04.19. 16:44:13

@Lucifer Morningstar: Nem tisztázatlan forgalmi helyzetről beszéltem, hanem arról, hogy aki ott van, tudja mit csinál. Örülök, hogy segíthetek értelmezni.

Csak Norris 2017.04.19. 17:02:31

@Serivor: "Te hol találtad a kreszben a cipzár elvet? Amit írsz, az pontosan az előretolakodó sudribunkó effektus."

Nyugat európában van erre kiegészítö tábla, de németeknél is jelent problémát, hogy 2 tábor van.
Egy magában mindegyik jó lenne. Ha az ember már jó elöre besorolna, és mindenki, akkor kicsit lassabban de haladna a sor. Mondjuk 120 helyett 40-50-nel.

Ha meg mindenki feltöltené a két sort, és cipzároznának, mint ahogy sokszor ki van táblázva, akkor is haladna a sor, mert mindenki tudja, mit csináljon.

De ez a 2 mókus nem kompatibis, és sok anyázaás van ebböl. És legföképpen az hogy pont az a sáv nem halad, amelyik nem fogy el. Mert sokan állnak sorba, és rendszeresen be kell engedni azokat akik elöre mennek, a hosszabb sorban meg szépen összeadódnak a döglött lovak reakcióidejei.

Serivor 2017.04.19. 17:30:36

@Csak Norris: Ez világos, de én elvárnám, hogy mindenki tartsa fejben, hogy melyik országban van, és annak a szabályai szerint közlekedjen...

Egyébként én ismerek olyan helyet, ahol spontán kialakult a cipzározás, mert az alsóbbrendű utcából különben lehetetlen lenne kihajtani - de ez egy közmegegyezés, amit a helybeliek 90%-a ismer és elismer. Ha arra járok, én is már előre lehúzom az ablakot, hogy tudjak jól láthatóan inteni a várakozóknak, hogy egy mehet. Ez jó, hogy így kialakult, nem kellett lámpássá alakítani a kereszteződést, ami a napi 2*1 óra csúcsforgalmon kívül csak zavarna mindenkit.

Egyébként viszont nem szeretem az önkéntes forgalomszervezőket. Megáll, integet, hogy ki menjen és ki ne, pedig nem is neki van elsőbbsége, nincs miről lemondania. Többször láttam ebből majdnem-balesetet, szerencsére az autósok általában észnél vannak.

]{udarauszkasz 2017.04.19. 17:52:37

Korforgalombol kifele nem indexelos tomegek,akik miatt a korforgalom masik fele kajakra beall masfel km hosszan.
Vagy palyan elottem 2 meterrel a belsobe beugro roman/bulgar..stb treleres nekiall 86.5el elozni a 85el halado kamionsort. Mert ugyebar kamionnal tilos elozni,de ezekkel nem. Aztan a kamionsor utoleri hosunket az emelkedon a kulso savban, km hosszu kamion sort okozva ezzel a kulsoben. Mindenkepp szivok,akar szemelyautoval,akar nyergessel megyek, remelhetoleg jo sokat csuklik az is,aki ezt a kamionnal elozni tilost kitalalta Magyarban. Halistennek arrafele csak szemelyautoval jarok,"civilben."

fifibá55 2017.04.19. 18:14:00

@]{udarauszkasz: Körforgalomban (benne!) megálló (hölgy), aki jobbkéz szabályt alkalmazva engedi az odaérkezőket...

Tisztességes Természettudomány 2017.04.19. 19:27:30

Az indexmentes autósokhoz:
Minap megyek a városban, szembe jön X5 vagy X7, lassít, és néz rám boci szemekkel. (Mellettem jobbra a kis utca, oda akart bekanyarodni egy bal kanyarral). A boci szemek sajnos nem hatottak meg, így nem engedtem be, hiszen semmi sem utalt rá, hogy be akar kanyarodni. A kocsisor mögöttem folyamatos, és a tükörből láttam, hogy csodák csodája, kitette a balra indexet...
Azt hittem rosszul látok, de úgy tűnik, megérte nevelgetni...:)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.04.19. 19:33:50

@viricsi: rendőr vagy?
Jobbra tartasz vagy megdöglesz, ez is játék :)

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.19. 20:05:14

@viricsi:
Több ponton is bele tudok kötni a mondanivalódba, kezdjük:

"Ha nem játszol, hanem harcolsz, akkor még hamarabb kerülsz tepsibe."
Ez a mondat értelmezhetetlen számomra. El kéne szakadni ettől a "vezetés egy társasjáték" hasonlattól. És igazából ez semmire nem alkalmazható a háborún kívül. De arra sem. Haladjunk...

Ha én 130-al megyek, akkor te nyugodtan lépj a fékre, mert a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedem, tehát te nem érhetsz utol.
Most akkor én miért lépjek vagy ne lépjek a fékre? Mert ha 130-cal megyek akkor nem érhetlek utol? Ha követted a vitát, arról volt szó, hogy ha a seggedbe állnak 10 centire és fénykürtöznek meg dudálnak, akkor nyomhatsz-e féket. Na most, ha te 130-cal mész a belsősávban én pedig 150-nel megyek mögötted és féktávolságon belül megközelítelek, akkor neked kutyakötelességed jobbra tartani amikor lehetőséged van rá. Nem nevelési szándékkal fékezgetni.

Nekem nem a szabálysértőkhöz, hanem a szabályokhoz kell alkalmazkodnom, ahogyan neked is."
Amennyiben akadályozod a forgalmat a belső sávban, mert szerinted senki sem mehet gyorsabban mint 130, akkor minimum szabálysértést követsz el, mert jobbratartási kötelezettséged van. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy max. a gps mond neked (nagyjából) pontos sebességet, a kilométerórád pluszminusz 5-15 km/h-t tévedhet. Vagyis amikor pontosan 130 km/h-val haladsz a gépjerműved sebességmérője szerint, lehet, hogy 112-vel mész.

De ha szerinted ez egy játék, akkor játékból állj félre egy terepjáró szopatása után az első pihenőhelyen, megnézném mit kapsz.

J.R. Ewing 2017.04.19. 20:25:35

Ha az asszony kocsijával megyek, lelöknek az útról, ha az enyémmel, mindenki kurvára udvarias lesz hirtelen :-)

Tisztességes Természettudomány 2017.04.19. 21:05:41

@horex: Neked van elsőbbséged, nyilvánvaló. Tetőled nincs senki jobbra, te pedig a másiktól jobbra vagy. A veled szemben egyenesen haladó pedig már elvesztette az elsőbbségét a tőle jobbra (tőled balra) érkező miatt

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.19. 21:32:52

@Tisztességes Természettudomány: ez tökhülye, rá kell hagyni...a videó is amit belinkelt is ezt az eredményt hozta...

Terniak 2017.04.19. 22:27:30

Hát, ha rendőrség tényleg a közlekedők biztonságát védené, és nem a pénzbehajtásra menne, akkor legelőször az autópályán 140-nél a belsőben 1 méterre az ember mögött haladót venné ki a rendszerből, de örökre.

Értem én, hogy mással nem tartathatod be a törvényeket, meg a sok okosság, de aki így közlekedik, a követési távolságra éppen a legveszélyesebb szituációban szarva, attól örökre el kellene venni a jogsit.

Sokszor vezetek külföldön, ezt valahogy máshol sikerült elsajátítani: vagyis azt, hogy az autópálya nem versenypálya, és minden autón van fék....

cardiobascuralis 3 2017.04.19. 23:56:32

@Mr. TrúLáv:
"a csókának akire rávillantod a féklámpád és bemegy a rendőrségre a felvétellel, akkor eljárást indítanak ellened. Ez tuti fix."
Dehogy, ez tuti faszság.

Alapból őt vennék elő a követési távolság be nem tartása miatt, és nem kicsit.
Arra ugyanis van előírás a KRESZ-ben, a fékezésre meg nincs.
Szóval talán hagyd a baromságok hajtogatását, mert ha még ezerszer leírod, akkor sem lesz igazad.

cardiobascuralis 3 2017.04.19. 23:59:18

@horex:
Remélem, nem vezetsz, ha neked ez kérdés...
Mert akkor ön- és közveszélyes vagy.

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 00:03:09

@Duplaxiii:
Tök mindegy, hogy a balról érkező merre megy, mivel elsőbbséget kell adnia.
Add vissza a jogsidat, mert ön- és közveszélyes vagy az úton.

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 00:30:21

@Lucifer Morningstar:
Még hülye...
Baszd meg, te is az úton vagy ennyi ésszel? Hol loptad a jogosítványodat?

"Tipikus tisztázatlan forgalmi helyzet, a KRESZ erre azt mondja, hogy udvariassággal lehet feloldani"
A nagy lófaszt. Add vissza a jogosítványodat, alkalmatlan vagy a forgalomban való részvételre.

"Balra nagy ívben kanyarodónak van elsőbbsége? Bameg remélem valami más kontinensen közlekedsz és nem az én életemet veszélyezteted a tudatlanságoddal. "
Nem, te isten barma!
A jobbról érkezőnek van elsőbbsége.
Te veszélyezteted mások életét a tudatlanságoddal, te elmebeteg barom, és még neked áll feljebb?
A jobbkéz-szabályról hallottál már?

"hülyékkel nem vitatkozok"
Te vagy a hülye, te idióta, tudatlan, a KRESZ-t nem ismerő barom.

@horex:
Pedig ebben a kérdésben neki van igaza. Egyenrangú kereszteződésben jobbkéz-szabály van, tök mindegy, ki merre megy tovább. Mivel csak 3-an vagytok a kereszteződésben, és neked nincs jobbra senki, te mehetsz elsőnek.

Kanyarodási szabály akkor lenne érvényes, ha a kereszteződés mind a 4 ágában lenne valaki, és nem mind egyformán akarna egyenesen menni vagy ugyanarra (mondjuk mindenki balra) kanyarodni.

"a hülyével aki megváltoztatta"
Mikor változtatta meg?
Én 1977-ben vizsgáztam először (segédmotorra), akkor már így volt.
Csak 40 éve...

"KRESZ 31 par. 5/C pont"
Te ostoba segg, ez nem az egyenrangú útkereszteződésre vonatkozik, az nem zavar?

@Mr. TrúLáv:
"az nem jogosítja fel a hétvégi sofőr bácsikát, hogy akadályozzon a haladásban 105-tel"
De arra igen, hogy 130-cal akadályozzon, ugyanis a KRESZ-ben van egy olyan kitétel, hogy megengedett sebesség 130 km/h - azaz nem kell feltételezni, hogy ennél bárki gyorsabban érkezik mögötte. Tudod, kölcsönös bizalom. Ami azt jelenti, hogy feltételezheted, hogy mindenki a szabályokat betartva közlekedik. Te is.

" te 130-cal mész a belsősávban én pedig 150-nel megyek mögötted és féktávolságon belül megközelítelek, akkor neked kutyakötelességed jobbra tartani amikor lehetőséged van rá"
Nem egészen. Ugyanis előzhetsz több autót is, ha a megengedett legnagyobb sebességgel mész, nem kell kimenned közben a külsőbe. Akkor sem, ha valaki mögötted közben lelkesen szabályt (megengedett sebesség jelentős túllépése) sértene.

@Terniak:
" legelőször az autópályán 140-nél a belsőben 1 méterre az ember mögött haladót venné ki a rendszerből, de örökre"
Nemcsak ott, és ennél jelentősen alacsonyabb sebességnél is (mondjuk városban 50-es korlátozásnál 60-nal), de egyébként igazad van. Ez ugyanis súlyos veszélyeztetés.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.20. 07:45:59

@cardiobascuralis 3: nem az ujjamból szoptam...volt erről egy nagyobb cikk a totalcar-on...vitatkozz velük innentől

FlybyWire 2017.04.20. 11:16:28

@Serivor: Te segghülye vagy a vezetéshez (is), remélem nagyon ritkán ülsz autóba amúgy is (kommented alapján csak nyári hétvégéken).
Orbitális faszságokat hánytál ide.

titan 2017.04.20. 12:01:05

@Almás Peti: a KRESZ I. része előtti bevezetőjében található az ún. bizalmi elv. Nem kell ellenőrizgetni, hogy mindenki azt csinálja-e, amit mutat. Az egyetlen pont, ami arra hasonlít, amit mondasz az az, hogy akkor is köteles vagy elhárítani a veszélyhelyzetet - lehetőségeidhez mérten -, ha azt nem te okoztad.

flea 2017.04.20. 12:16:19

@cardiobascuralis 3: A KRESZ 31. §. (5) ca) nyilvánvalóan minden útkereszteződésre vonatkozik, nem is értem, hogyan lehet másképpen értelmezni.

(Ha jól esik, hozzátehetem: te ostoba segg! :D)

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 12:17:28

@Mr. TrúLáv:
Nem tudom, hogy honnan szoptad, de onnan többet szerintem ne szopjál.

titan 2017.04.20. 12:24:47

@RHalacska: engem rutinvizsgára sem engedett addig az oktatóm, amíg figyelnem kellett a váltóra, nemhogy a forgalomba.

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 12:28:33

@flea:
Nyilván nem, nem kéne faszságokat irkálnod.
Olvasd el talán a 28. §. (1) pontot.

Idézem, te ostoba segg:
Elsőbbség az útkereszteződésben
28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos
részére.

Ellenben a 31. §. címe:
Bekanyarodás

Melyik szót nem érted, baromka?

Add vissza a jogosítványodat, ha van, mert ön- és közveszélyes vagy az úton.

Tényleg ekkora ostoba segg vagy, hogy kevered a kereszteződésben való elsőbbséget a kanyarodási szabályokkal, és még leállsz vitatkozni, te húgyagyú?

Lassan írom, hogy a hozzád hasonló hülyék is megértsék:
A kereszteződésben a JOBBRÓL érkezőnek van elsőbbsége. MINDIG.
Tök mindegy, merre akar a kereszteződés után továbbhaladni ő vagy a többiek.

Tényleg ennyi ostoba barom irkál ide?
És ezek kaptak jogosítványt?

flea 2017.04.20. 12:38:11

@cardiobascuralis 3: igen, te mocskos szájú idióta, az a címe, hogy bekanyarodás. Tehát akkor a következő normaszöveg:

"Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik, [...] balra bekanyarodó járművel az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű [...] részére"

Szóval ez miért is nem érvényes az egyenrangú kereszteződésre? Azért, mert "cardiobascuralis 3" mestertroll szerint a szakasz címe fontosabb, mint az, hogy mi a szöveg?

Ráadásul ha tényleg nem lenne érvényes, akkor elég lenne azt írni a "ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik" helyett, hogy "ha a 28. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik", minthogy a jobbkézszabály a 28. §. (1)-ben van...

Nem az a baj, hogy teljesen hülye vagy, hanem az, hogy hozzá röhejesen nagy a pofád.

titan 2017.04.20. 12:54:30

@RHalacska: "A jobbkéz szabály erősebb a szembe jövő elsőbbségénél."
Na, ilyen nincs. Viszont olyan van, hogy elsőbbségi viszonyba csak azzal kerülsz, akinek keresztezed az útját, Szembejövővel szemben tehát akkor, ha valamelyikőtök balra kanyarodik - a példában horex. Ha a balról jövő jobbra kanyarodna, megváltozna a forgalmi helyzet (ezért is fontos többek között az irányjelző használata), ugyanis akkor horex nem kerülne elsőbbségi helyzetbe vele, így mehetnének együtt, egészen addig, amíg horex elsőbbséget nem ad a szembejövőnek a kanyarodási szabály miatt.
Szóval nem erősebb, egyszerűen a keresztirányú forgalommal előbb kerülsz elsőbbségi viszonyba, mint a szembejövővel, így előbb kell a jobbkézszabályt alkalmazni, mint a kanyarodásit.

RHalacska 2017.04.20. 12:56:03

@titan: És tudod mennyien vannak kinn az utakon, akik keresgélik a váltót? De szép lenne, ha minden oktató úgy járna el, ahogyan a tied!

RHalacska 2017.04.20. 13:02:11

@titan: Na ácsi. A kanyarodási szabályokat felülírja az elsőbbségadás kötelező tábla, az ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező tábla, és a jobbkéz szabály. Ahogyan a rendőr felülbírálhat minden közlekedési jelzést, a lámpa a táblák jelzéseit.
Tegnap szembe jött velem egy autó, ami egyenesen haladt tovább, én balra kanyarodtam, és nekem volt elsőbbségem. Miért is? Mert STOP tábla volt a szembejövőnek, a főútvonal jobbra kanyarodott, én meg balra.
Egyenrangú utak kereszteződésében, előbb kell a jobbkéz szabály szerint meghatározni a továbbhaladást, utána a kanyarodási szabályok alapján.

titan 2017.04.20. 13:02:22

@Lucifer Morningstar: amire te gondolsz, az az autók közötti kommunikációhoz kapcsolódik, és az "eladom az elsőbbségem" funkció, azaz nem csak úgy kifizeti, hanem annak fizeti ki, aki lemond az elsőbbségről, és nem kötelező jelleggel mindenki mond le.

titan 2017.04.20. 13:05:16

@RHalacska: a tábla, lámpa, stb. jelzés felülbírálja (ez a KRESZ-ben egyértelműen meg is van fogalmazva), de olyan nincs, hogy egy szabály erősebb, mint a másik.
"Trükkös" kérdés szokott lenni a KRESZ-vizsgán, amit sokan el is tévesztenek, az a szituáció, amit fentebb leírtam. Sőt időről időre a neten, különböző blogokban, magazinokban is megjelenik (pl. vezess.hu)

titan 2017.04.20. 13:06:57

@RHalacska: egyetértek, sajnos tényleg sokan vannak, akiknek nem rutin. Az embernek még akkor is újra gyakorolnia kéne kicsit, ha új autóba ül, legyen a kezelőszervek használata megszokás.

titan 2017.04.20. 13:16:33

@horex: kölcsönös udvariasság patthelyzet esetén van, azaz ha minden irányból jön valaki, és ráadásul mindenki elsőbbségi viszonyba kerül a tőle jobbról jövővel.
Persze az udvariasság, elsőbbségről lemondás nem csak ekkor szabad :) KRESZ bevezetőjében említve van az előzékenység is

RHalacska 2017.04.20. 13:18:56

@titan: leegyszerűsítve, ahogyan gyorsan végig lehet futni, hogy ki mehet előbb: Stop tábla, macisajt, jobbkéz, kanyarodási szabályok. Ez az, amit bárhol végig tudsz gondolni, ha ismeretlen helyen autózol.
És jó lenne, ha az emberekbe belevernék, hogy az út szélessége nem jelent semmit elsőbbségi szempontból. 13 kerület Kassák L. u. tipikus esete, ahol a széles tele van egyenrangú kereszteződéssel. Múlt héten is nyargalt előttem egy fiatal emberke, abszolút nem érdekelték a jobbról jövők.

titan 2017.04.20. 13:47:35

@RHalacska: www.szuperjogsi.hu/index.php/kresz-teszt/kresz-teszt-gyakorlo-kerdesek-4 2. kérdés
Lehet, hogy az általad említett sorrendet könnyebb megtanulni, de a jobbkéz és a kanyarodási szabályok között nincs alá-fölérendeltségi viszony.
A másik részével egyetértek, ott a 13. kerületben van más hely is, ahol a széles-út-effektus megfigyelhető
pl. https://www.google.hu/maps/@47.5204469,19.057415,3a,75y,129.61h,93.4t/data=!3m9!1e1!3m7!1s2JBY7QQYtlfD9Iknb38pKw!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i41
Vannak errefele karambolok is rendesen

RHalacska 2017.04.20. 13:54:20

@titan: Azt a kérdést így szoktam megoldani, ugyanis az A járműnek nem kell senki felé elsőbbséget adnia. Nyilván a sorrend nagyon egyszerűsít, de legalább irányt mutat. :)
A Gogol utca és környéke mindig egy karambol zóna volt, nem is szeretek arra járni, ha meg muszáj, akkor még a főútvonalakon is óvatosan.

titan 2017.04.20. 14:23:58

@RHalacska: én sem kötözködésből emelem ki, hogy nincs alá-fölérendeltség, mert láthatód, mások is simán azt mondják, hogy először jobbkéz, függetlenül attól, hogy ki merre megy, holott - ahogy a példa is mutatja - bizony számít.
Más értelmezések szokták még mondani, hogy aki jobbra kanyarodik, annak mindig elsőbbsége van, és végeredményben ez is helyes lehetne (mert elvileg így csak a tőle balról jövővel kerülhet elsőbbségi viszonyba, akinek meg ugye elsőbbségadási kötelezettsége van), de az egésznek a logikája vész el benne, ami máshol is megnyilvánulhat

Ott azon a környéken hetente legalább egyszer gyalogolok át karosszériaelem-darabkákon :-/ Szomorú

titan 2017.04.20. 14:46:46

@titan: kis kiegészítés:, csak a rend kedvéért: a kis ívben kanyarodó nem csak a tőle balról jövővel kerülhet elsőbbségi viszonyba, hanem azzal is, aki szemből jön és nagy ívben balra kanyarodik, de azzal szemben is elsőbbséget élvez

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 16:51:12

@flea:
Azért, te ostoba fasz, mert a KERESZTEZŐDÉSre az elsőbbség a KERESZTEZŐDÉSben szabály érvényes. Ami egyenrangú kereszteződésben a jobbkéz-szabály.

Tényleg add vissza a jogosítványodat, te idióta barom, ha ezen még vitatkozni vagy képes, mert így potenciális gyilkos vagy.

Már az is csoda, te segg, hogy ennyi aggyal nem felejtettél el még lélegezni...

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 16:59:16

@titan:
Még egy hülye.
Baromka, egyenrangú kereszteződésben a jobbkéz-szabály az elsődleges, minden egyéb szar (kanyarodási szabály stb.) csak UTÁNA jön.
Azaz bárki bármerre kanyarodna, horexnek van elsőbbsége, mert tőle jobbra nincs senki.

"olyan nincs, hogy egy szabály erősebb, mint a másik"
Már hogy a faszba ne lenne, te idióta.
Add vissza a jogsidat, amíg meg nem ölsz valakit.

A hozzád meg @flea: -hez hasonló ostoba faszoknak javaslok egy pár órát közlekedni mondjuk a József Attila lakótelepen vagy a Törökőrön, ahol minden utca jobbkezes, talán akkor megtanuljátok, idióta seggfejek.

Kurvára kellene 2 évente vizsgáztatni mindenkit, akinek jogsija van, hogy az ilyen faszok ne kerülhessenek a forgalomba, max a buszon, utasként.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.20. 17:07:11

@cardiobascuralis 3:
"Nem egészen. Ugyanis előzhetsz több autót is, ha a megengedett legnagyobb sebességgel mész, nem kell kimenned közben a külsőbe. Akkor sem, ha valaki mögötted közben lelkesen szabályt (megengedett sebesség jelentős túllépése) sértene."
Ez relatív, hogy mikor lenne rá lehetősége...

viricsi 2017.04.20. 17:15:37

@FlybyWire: Ezt a kemény, logikus érvet annak vesd be, aki kenyeret ad a szádba!

viricsi 2017.04.20. 17:18:11

@Mr. TrúLáv: Nos, mint érvelésedből kitűnik, te valóban csak nyerésre szeretnéd játszani ezt a társasjátékot. Pontosan ezért olyan a morál, amilyen.
Még meg is győzöd magad a saját igazadról.

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 17:19:05

@Mr. TrúLáv:
Lehetősége mondjuk ha van 2 db 90-nel száguldó kamion közt 50 méter, akkor simán.
Csak hülye, aki ekkor kimegy.
Meg az is, aki elvárja.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.20. 17:28:01

@viricsi: arról van szó, hogy ha én bármennyivel érkezek mögötted és gyorsabb vagyok, akkor indexelsz jobbra, lehúzódsz és elengedsz amennyiben ezt meg tudod oldani normális körülmények között, magyarán én sem várnám el tőled, hogy két kamion közé sorolj be, mert nekem 170-nel van kedvem menni, de ha te 130-cal mész a belső sávban és a tükörből azt látod, hogy nagyobb a sebességem mint a tiéd, akkor jobbra tartasz és elengedsz, világos?

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.20. 17:31:02

@cardiobascuralis 3: lehet, hogy szerinted ez egy társasjáték, de akkor tarts be mindent, pl. a jobbratartási kötelezettséget...még ha 130-cal is mész...nem értem embereknek miért olyan nehéz elengedni azokat akik gyorsabban szeretnének menni.

viricsi 2017.04.20. 18:09:04

@Mr. TrúLáv: Nehéz eset vagy. :-)
Nem érkezhetsz akármennyivel, mert szabályt sértesz. Az pedig számomra természetes, hogy amennyiben befejezem az előzést, akkor visszasorolok, mivel jobbratartás van. Természetesen csak akkor, ha nem kell száz méterrel később fékre lépnem egy román tréler mögött, mert akkor bizony ottmaradok a belső sávban.
Ugye ez is világos?

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.20. 19:24:23

Annyival érkezem amennyivel érkezem, ez senkire nem tartozik ameddig 150-160-as utazótempón megyek. Tudod, vannak akik még nálam is gyorsabban jönnek és én is szeretem megtartani a tempómat, de megpróbálom őket nem akadályozni. Ha megvalósíthatónak tartom, hogy tovább engedjem, akkor jobbra sorolok. Meg akkor is jobbra sorolok amikor szintén van értelme. A román tréleres mögé én sem szeretek menni. Ezt aláírom. Szerencsére az M7-esen kevesebben vannak. Az M1 viszont életveszély. Az egyik ilyen Bécsből visszafele utamon olyat láttam, hogy román utánfutós passat kombi, egykerekű tréleren, Transportert szállít. És ment vagy 125-tel, közben meg pattogott a vontatmány egy-egy úthibánál, utána meg belódult.. Nem mertem meglőzni.

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 19:29:59

@Mr. TrúLáv:
Azért, mert a hozzád hasonló idióták nem képesek értelmezni a KRESZ-t, én még nem fogok kimenni kocsisor előzése közben, csak hogy te száguldozzhass. De azt esetleg megteszem, hogy ez első autóig elmegyek, aztán szépen 80-ra visszalassítok, és kimegyek a kocsisor utolsó előzött tagja mögé (tehát ha 20 autót előztem, akkor szépen a leghátul haladó mögé), hogy te mehess.
Nem biztos, hogy jobban jársz vele, ostoba fasz.

cardiobascuralis 3 2017.04.20. 19:31:15

@Mr. TrúLáv:
"ez senkire nem tartozik ameddig 150-160-as utazótempón megyek"
Dehogynem, seggfejkém.
Magyarországon a legnagyobb megengedett sebesség 130 km/h.
Benne van a KRESZ-ben.
Innentől lényegtelen, hogy egy hozzád hasonló isten barma mit pattog.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.20. 21:07:29

@cardiobascuralis 3: akkor te ne menj 130 feletti sebességnél, meg egyébként is, tarts be minden szabályt. Biztos sosem tettél semmi rosszat. Élj a szabályok szerint. Biztos nem is iszol. Én meg majd kivárom ameddig betartod a jobbkézszabályt és mehetek tovább. Tiszteletem.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.04.20. 22:38:25

@cardiobascuralis 3: jobbra kell tartanod
A sebességmérőd meg nem hiteles, valamint rendőr sem vagy.

Letakarodsz a külsőbe előzés után azonnal és kész, nincs konfliktus.

cardiobascuralis 3 2017.04.21. 01:16:47

@Mr. TrúLáv:
Állítólag inni nem tilos, csak vezetni nem szabad, amíg ki nem megy az alkohol.
Egyébként elég keveset iszom és ritkán.
A jobbkéz-szabályt (így írják) meg betartom, mivel évekig laktam olyan helyen, ahol minden utca jobbkezes volt, volt időm megtanulni és hozzászokni. A jobbkéz-szabály kérdésében egyébként egyetértünk.
Egyébként ha mindenki annyira betartaná a szabályokat, mint én, sokkal előrébb tartana az ország. Ami meg az utakat illeti, sokkal kevesebb lenne a baleset.
(Mondjuk én, egyes fenti idiótákkal szemben, ismerem és alkalmazni is tudom a szabályokat, mondjuk nekem általános iskolában volt KRESZ-oktatás - lehet, hogy tanterven kívül, de volt, már 5. osztályban, és a mi sulinkban minden osztályban. Gyakorlattal (autók helyett persze biciklivel), és utána megbeszélve, hogy ki mit rontott el (ha elrontott) és miért.

@enpera:
Nem tudhatod, hogy nem vagyok-e rendőr, a sebességmérő meg lehet, hogy nem hiteles, de nekem ennyit mutat, és aszerint kell vezetnem.
Előzés UTÁN egyébként le szoktam menni a külsőbe, takarodni esetleg anyád szokott.
Előzés KÖZBEN viszont senki száguldozó barom kedvéért nem fogok.

2017.04.21. 08:03:03

@midnight coder: Ázsiában az, hogy bárhol bárki (autó, teherautó, busz, kamion) megáll bárhol, ha egy noodle soup-ot vagy egy üdítőt akar venni az út melletti árustól az teljesen normális. Bárhol megállásra jogosít a vészvillogó szerintük, kereszteződésben is.
Mondjuk jön a rendőr és továbbküldi (nem bírságol) vagy ha rádudálnak más sofőrök, akkor továbbhajt egy szó nélkül. Magyarországon meg ha szólni mersz, hogy vészvillogó nem erre van kitalálva, akkor agyonver a virslinyakú BMW-s.
Emlékeim szerint Magyarországon azért nem olyan gyakori ez a vészvillogózás. Itt, ahol élek, egy tetszőleges utcában MINDIG áll minimum egy autó így étterem, kifőzde, 711 bolt, jegestea árus előtt. Azért ilyen sűrűséggel ez nem jellemző Magyarországra.

FlybyWire 2017.04.21. 08:12:43

@viricsi: Mások már leírták érthetően, miért beszélsz baromságokat.

2017.04.21. 08:13:33

@ComLo: az igaz, hogy én már magyar utakon nem tudnék vezetni egy pár hónapos szoktatás nélkül. Én Magyarországon nagyon szabályosan vezettem, itt meg sokáig idegbeteg lettem, mert szabályok szerint vezettem. Ma már nem emelkedik a pulzusom, ha átcsorgok egy kövér piroson, mert satufékezni veszélyesebb lenne. És a visszapillantómba nézve látom, hogy mögöttem még két jármű is átjött ezen a piroson.
Teljesen normálisan adok hozzá tíz százalékot a sebességhatárhoz.
És még sorolhatnám.
Azért magyar utakon az agresszivitás jellemzőbb, ebből van sok baj. Itt meg a bambulás, szabályok nem ismerete, beleszarás, teljes szellemi vakság, fogalmatlanság jellemző. Nem látnak előre se térben, se időben az ázsiai emberek.

ComLo 2017.04.21. 09:06:07

@karandash: Jaja, pont ezt mondtam én is: az otthoni közlekedés hiába sokkal szabálykövetőbb, sokkal de SOKKAL agresszívebb.

Lásd egy "mi idegesít az utakon" clickbait cím, kommentcunamit indít el. És mindenki leírja hogy őt még mi idegesiti.

Én meg olvasgatom, mondjuk látom hogy a dupla sávos körfrgalom használata milyen elképesztő indulatokat vált ki, majd elindulok haza, és a Bundaran HI-nál azt látom hogy min 3 sávban megy körbe mindenki össze vissza, és a legcsekélyebb mértékig sem ideges senki ...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.04.21. 14:13:16

@cardiobascuralis 3: senki nem beszélt előzés közbenről
Előzés után ha lemész, nincs konfliktus. A roncsod szar órája hogy mit mutat, az anyádat sem érdekli. Majd mindenki eldönti mennyivel megy.

titan 2017.04.21. 14:35:24

@cardiobascuralis 3: az ismételt személyeskedéstől még nem lesz igazad. Mutasd meg, hol van a KRESZ-ben, hogy magasabb rendű a jobbkéz, mint a kanyarodási. Az is jó, ha határozatot hozol róla. Én hoztam egy példát, ami a hivatalos tesztből származik.

Abban egyetértünk, hogy kéne újravizsgáztatás, mert jól láthatóan van, akinek tévképzetei vannak a szabályokról.

cardiobascuralis 3 2017.04.21. 15:01:11

@enpera:
Anyámat tényleg nem érdekli. Engem érdekel. És leszarom, hogy te és a többi hasonló fasz mit gondol erről.

@titan:
Te hülye barom, nézd már meg a szabályok nevét:
Az egyiké az, hogy ELSŐBBSÉG A KERESZTEZŐDÉSBEN.
Ez vonatkozik a kereszteződésre alapból.
A másik neve BEKANYARODÁS.

Te tényleg ennyire hülye vagy?
Baszd meg, ekkora idióta faszok hogy kaphattak jogosítványt?
Add vissza, te segg, mert így potenciális gyilkos vagy.

"mert jól láthatóan van, akinek tévképzetei vannak a szabályokról"
Igen, a hozzád hasonló agyatlan barmoknak. Akik századik magyarázatra sem bírják felfogni, hogy egyenrangú kereszteződésben a jobbkéz-szabály üt minden más szabályt.
Hülye barom, tanulj meg értő módon olvasni, mielőtt pattogni kezdesz, mint kecskeszar a deszkán.

titan 2017.04.21. 15:45:25

@cardiobascuralis 3: továbbra is, a személyeskedéstől nem lesz igazad, egybként meg jó lenne, ha megválogatnád a szavaidat.

Olvastad a hozzászólásom? Láttad a tesztet? Észrevetted, hogy ott nem a jobbról érkező jött először?
Továbbra is várom azt a pontot, határozatot, bármit, amivel alátámasztod, hogy "üti" a jobbkézszabály a kanyarodót. Aztán mindezt küldd is tovább a hivatalos KRESZ-tesztek készítőinek, mert akkor ők is elbasszák.

Egyébként a jogszabály:
(5)210 Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
– annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
– az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,
c) balra bekanyarodó járművel
ca) az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
cb) az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos
részére.

Csak hogy ne kelljen keresgélned, hogy hogy is szól az eredeti
Az anyázást meg mellőzd, inkább érvelj!

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.22. 23:11:58

@cardiobascuralis 3: élj a szabályok szerint, látom a nyelvtani szabályokat is betartod mind. Nagyon helyes. De ha az első lehetséges alkalommal nem takarodsz jobbra, ha én mögötted érkezem és féktávolságon belül balra index-el jelzem, hogy előznék, akkor 10 centire megközelítelek, villogok és dudálok? Oksa? :) És akkor előbb vagy utóbb megunod és mégiscsak lehúzódsz, vagy megelőzlek jobbról, na?

Nem is értem mire vered a nyálad? Van egy Trabantod ami tud menni 110-zel és ha néha megelőzhetsz egy kamiont, akkor bassza a csőrőd, hogy egy BMW 190-nel jön? Aztán meg a szabályokra hivatkozol? Én mindennap az autópályán megyek, a munkám része. Adott esetben én is megyek 150-nel, mert annyira biztonságos a kocsim, hogy 180-nál sem probléma kezeleni. Nem úgy mint a Trabantomat 110-nél, vagy a Nissan Sunny-mat 130-nál. Van olyan, hogy észre se veszem, hogy mennyivel megyek. Mostanában is csak a fogyasztás miatt könnyítek a lábamon. Meg amiatt, hogy 130 km/h és 180 km/h között 200 km távolságon tizen pár percet nyerek, ami sem fogyasztásban, sem pedig idegeskedésben, hogy - már megint itt van egy hülye, aki be akarja tartatni velem a szabályokat - nem éri meg.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2017.04.22. 23:24:13

@cardiobascuralis 3: Erre is válaszolnék, pedig nem nekem címezted:
"Te tényleg ennyire hülye vagy?
Baszd meg, ekkora idióta faszok hogy kaphattak jogosítványt?
Add vissza, te segg, mert így potenciális gyilkos vagy."

Én még néha megiszom egy-két fröccsöt vezetés előtt, inkább nyáron.
És az, hogy potenciális gyilkos lennék-e, az a válaszom, hogy Ausztriában, Horvátországban, az USA-ban is, bizonyos mennyiséget ihatsz.
Na bumm, nálunk 0 tolerancia van.

Sose ittál meg úgy egy pohár sört, hogy, na majd kimegy. Aztán 15 perc múlva vezettél tovább?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.04.23. 09:05:30

@Mr. TrúLáv: amúgy én még sosem. Remélem nem vagyok kivétel :)

cardiobascuralis 3 2017.04.24. 02:06:04

@Mr. TrúLáv:
ESetleg hívok egy rendőrt, hogy mögöttem egy faszkalap nem tartja a követési távolságot már egy jó ideje, és a kamera felvételén a rendszámod is látszani fog.
Szerinted kit fognak megbaszni?

Segítek: nem engem.

A másik, hogy kaminosor előzése közben a kamionok sebességére lassítok, amíg hátra nem takarodsz annyira, amennyire illik. Előbb-utóbb meg fogod unni, mert a kamion miatt előzni sem tudsz, bármekkora faszkalap vagy is.

Ah meg iszol, akkor potenciláis gyilkos is, remélhetőleg elkapnak, és ugrik a jogsid, mert nem érdemled meg, hogy vezethess, ugyanis agresszív faszfej is vagy.

Nem, sosem ittam vezetés előtt, illetve ha ittam, akkor meg nem vezettem utána.
Tudom, hogy a te egybites agykapacitásodnak ez nagyon magas, te sötét fasz.

cardiobascuralis 3 2017.04.24. 02:08:04

@titan:
Érveltem, te idióta seggfej.
Idéztem a KRESZ-t is, hogy neked nem megy az értő olvasás, mert funkcionális analfabéta vagy, és mellette még agyatlan segg is, arról nem én tehetek, okold a szüleidet meg a tanáraidat.

Csak a jogsidat add vissza azonnal, te faszkalap, mert így ön- és közveszélyes vagy, hogy a szabályokat nem ismerve ki mert mászni az útra, te isten agyatlan barma.

flea 2017.04.24. 06:50:29

@cardiobascuralis 3: minden stimmel, 5. osztályos szinten is vagy úgy kreszből, mint nyelvtanból. Csak a fröcsögésed, az illik jobban egy gettóba, mint az iskolába.

titan 2017.04.24. 11:30:45

@cardiobascuralis 3:
1. nem idéztél KRESZ-t, csupán elnevezéseket hajtogattál
2. magyarázd el, miért van a tesztekben (hivatalosban) az a feladat, amit fentebb említettem kétszer is!
3. a jogsit meg neked kéne visszaadnod, mert a szabályismeret hiánya mellett még pszichológiai probléma is esélyes.
4. továbbra is jó lenne, ha visszavennél

titan 2017.04.24. 11:32:48

@enpera: én sem, sőt másnaposan sem

cartárs 2017.04.24. 11:53:07

Kissé -khmm...- túlzásba vittétek egymás anyázását, így most szépen kikapcsolom a kommentezést..
Legközelebb higgadtabban!