5 dolog, amire figyelj a használtautó-vásárlás során!

2017. 04. 06. 10:20 cartárs

Az elmúlt években többször is volt szerencsém segédkezni ismerősök/barátok/családtagok használtautó vásárlásában. Tapasztalataim szerint ilyenkor a legtöbbeket az érzelmek vezérlik, a racionalitás pedig háttérbe szorul. Bár kétségtelen tény, hogy egy „új” autó vásárlása nagy élmény, azért a számlák befizetése, a biztos egzisztencia fontosabb egy csábító extránál vagy egy menő márkanévnél.

Valószínűleg neked sem ismeretlenek a „2000-ért tankold tele” vagy a „jó lesz ez még”, esetleg a „használt fékbetéted van-e” szövegek, amik ennek a jelenségnek a mintapéldányai. Ezek az emberek ugyanis messze a saját valóságuk fölül választottak maguknak autót, így 20-a után már a tankolás is komoly problémát okoz, nemhogy egy esetleges költséges javítás. Természetesen nem azokról van most szó, akiknek szükségük van egy autóra, ám szerények az anyagi lehetőségeik, hanem a kivagyi Jóskákról. Te ne legyél ilyen!

e39oreg.jpg

Gondold át, mit engedhetsz meg magadnak

Szép dolog a szerelem, de egy autó esetén ez igencsak költséges lehet. Ne feledd, 1 millió forintért, kaphatsz egy 2007-es Opel Astrát és egy 2002-es E39-es 5-ös BMW-t is. Bár utóbbi minden szempontból jobb autó, ez a szervizelésen is meglátszik, az autó valószínűsíthetően rosszabb állapotáról nem is beszélve.

Épp ezért, csak addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér. Általánosan elmondható, hogy a vételáron felül legyen még 1-200 ezer forintod, hogy a kötelező szervizt a szerelőd azonnal elvégezhesse az autón. Persze ez akár a töredéke is lehet a várható költségeknek, hiszen egy használt prémium autó tartogathat meglepetéseket.

transport-mechanic-auto_repair-mechanics_bill-bill-garage-mban4530_low.jpg

Az újkorában drága extrák ugyanis használtan sem olcsók, különösen, ha valamilyen speciális dologról van szó. Ezért azt javaslom, hogy alaposan gondold meg, szükséged van-e a sportfutóműre, elektromosan állítható ülésre, vagy akár egy automata váltóra. Az autó új korában csábító extrái így igazi pénznyelővé válhatnak, és megeshet, hogy az 1,5 milliós, valaha felsőkategóriás kocsid egyik pillanatról a másikra az értékének a harmadát/felét kitevő szervizt követel tőled. Ezért szoktam azt mondani, hogy egy luxusautó mindig luxus marad, függetlenül attól, hogy épp mennyiért kelletti magát a kereskedő faháza előtt. Ha már fejben összeállítottad, hogy milyen igényeid vannak és tudod, mi az, amit fenn is tudsz tartani, kezdődhet a nézelődés.

Türelem rózsát terem!

Nem kell sietni! Ugyan vannak kivételes esetek, amikor elsőre sikerül egy tuti vételt megcsípni, de az átlag sajnos az, hogy egy igazán jó autóra csak több darab megnézése után akad rá az ember. Épp ezért, hogy biztos legyél abban, hogy miket is kell nézni egy autón, a vásárlás előtt olvass utána az adott típusoknak az interneten.

carsearch.jpg

Mára gyakorlatilag percek alatt találhatsz több, átfogó használt tesztet az egyes modellekről, így gyorsan képbe kerülhetsz azzal kapcsolatban, hogy melyik motort szabad megvenni, mik a típushibák és hogyan viselkedik az adott jármű. Az internetes olvasgatás már csak azért is javasolt, mert így megtalálhatod a különféle, típusspecifikus fórumokat is, ahol akár még eladó autóra is akadhatsz!

Mielőtt azonban személyesen is meglátogatod a kiszemelt járgányt, telefonálj, még akkor is, ha kereskedőhöz indulsz. Sokat segíthet, ha már a személyes találkozó előtt is képet kapsz az autóról és nem utazol hiába.

Kérd a szervizkönyvet

Az előélet igazolásához tartozik a folyamatosan vezetett szervizkönyv. Azonban mint az életben oly sok minden mást, ezeket is hamisítják. Ezért az átolvasás során ne csak az elvégezett revíziókkal kapcsolatos információkra figyelj, de arra is, hogy milyen a pecsétek minősége és a szövegek állapota. Ha egységes, ugyanolyan színűek, biztos lehetsz abban, hogy azt a közelmúltban készítették, kifejezetten azért, hogy az eladásra ily módon is felkészítsék a járművet.

servicebook.jpg

Fontos megemlíteni, hogy egyre inkább terjedőben van a digitális szervizkönyv, a Mazdák például 2007, míg a Mercedes-Benz autói 2008. óta nem kapnak valódi szervizkönyvet. Ilyenkor a tulajdonost/kereskedőt kérjük meg, hogy szerezze be a márkaszervizből az autó előéletére vonatkozó információkat. A legtöbb esetben ugyanis ezeket csak a tulajdonosnak adják ki a gyártók.

Amennyiben nincs mód a papír alapú vagy a digitális szervizkönyv megtekintésére (vagy azért, mert nem márkaszervizbe hordták az autót vagy egyszerűen csak elhagyták), akkor sem kell feltétlenül otthagyni az autót. Ebben az esetben próbálj meg számlákat kérni, így megbizonyosodhatsz arról, hogy mikor miket cseréltek ki. Ha semmi sincs, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy tovább folytasd a keresést. Azért olyan is előfordulhat, hogy mégis megfelel az autó, az ár is megfelelő. Mivel az ördög sohasem alszik, ilyenkor feltétlenül vidd el el egy állapotfelmérésre.

Ellenőrizd le a kilométerfutást

Immáron több mint 5 éve, 2012 januárja óta rögzítik elektronikusan a járművek kilométeróra-állását. A műszaki vizsgákon rögzített, illetve az adásvételi szerződéseken található adatokat így egyszerűen lekérdezhetjük a KEKKH szolgáltatásán keresztül. Ráadásul 625 forintért nem is egy, hanem rögtön két autó kilométeróra állását meg tudod nézni.  Közel 1 éve már mobilon is le tudod kérdezni a kiszemelt autó óraállását, ehhez elég letölteni az Androidra és iOS-re elérhető Autoszkóp alkalmazást. A szolgáltatás hátránya, hogy csak Ügyfélkapuval működik, de a tapasztalatom az, hogy mindenkinek van egy ismerőse, aki használ Ügyfélkaput, így szinte biztosan lesz, aki segít.

kilometerora.jpg

Külföldről érkezett a kiszemelt autó? Ebben az esetben nem sokra mész az Autoszkóppal, helyette az AutoDNA.hu-t javaslom. Itt 2-5 ezer forint körüli összegért egy alvázszám beírása után igencsak részletes információkat kapsz a jármű előéletéről. A Hollandiából érkezett daraboknál például gyakori, hogy még az árverésre készített fotókat is le tudod tölteni, így pontosan láthatod, miket javított ki a kereskedő az eladás előtt. 

Ne maradjon el az állapotfelmérés

Ahogyan már említettük, a felkészültség sok pénzt megspórolhat számodra a vásárlás során. Épp ezért, hacsak nem márkaszervizben vagy professzionális szakszervizben hirdetik az adott járművet, javasolt elvinni egy állapotfelmérésre a kiszemelt gépkocsit. Ezáltal elkerülhetnéd azt, hogy egy esetleges, rejtőzködő hiba később több százezer forintos kárt okozzon Neked.

automuhely.jpg

A márkaszervizben dolgozó szakember ugyanis nagy eséllyel tudja, hogy mik az adott típus hibái és az átvizsgálás során azokat ellenőrzi majd. Emellett azt is megtudhatod, hogy az autón tényleg elvégezték-e az állítólagos szervizeket, illetve, hogy a jármű részt vett-e a kötelező visszahívásokon. Ennek az ára szerviztől függően 10-20 ezer forint körül alakul, azaz a töredéke annak, amit egy rossz döntés után rákölthetünk a friss szerzeményre.

Amennyiben ezeket betartod, úgy nagy eséllyel egy rendezett előéletű autóra teszel szert, ami hosszú ideig kiszolgál majd.

 Tetszett az írás? Köszönöm, ha megosztod! 

5 dolog, amire figyelj a használtautó-vásárlás során!

A bejegyzés trackback címe:

https://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr3412405087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba121 2017.04.06. 19:25:48

Az a lényeg, hogy gyermekkori barátodtól - aki profi autószakértő is egyben -, attól vegyél autót, mert bárki más tökre át fog verni...

J. Mutzenbacher 2017.04.06. 19:27:47

Én még annyit tennék hozzá, hogy a szervizkönyv szerintem (mivel könnyű előállítani egy hamisat) csak akkor igazán meggyőző, ha a szervizekről a számlák is mellékelve vannak egy szép kövér mappában. Tudom, kicsit sci- fi kategória, de én pl. a majdnem 10 éves autónknak a mai napig pecsételtetem a könyvét és mindig elrakom a számlákat is- legyen az szervizszámla vagy egy új akksi blokkja.

az_igazi_trebitsch 2017.04.06. 19:56:45

Azt az egy-kétszázezer forintot, amit a vásárlás után célszerű betáblázni a cikk szerint, nyugodtan meg lehet emelni a duplájára, de legalább a vételár 20-25 százalékára. Még a leggondosabban vezetett szervízkönyv ellenére is akadhatnak olyan, javításra szoruló hibák, amikről esetleg a tulaj sem tudott. És szervízkönvy ide vagy oda, egy teljes olaj- és szűrőcserét mindenképpen tanácsos elvégeztetni, és esélyes a féktárcsa és a vezérműszíj+ görgők /feszítők cseréje is, ha az ember biztosra akar menni

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.06. 20:26:03

Néha halkan csörög picit jobboldalon a 7 éves Volvóm (V 50), mi lehet az oka?

vwxyz 2017.04.06. 20:28:21

@az_igazi_trebitsch: A féktárcsát miért akarod elővigyázatosságból cserélni?

vrdlm 2017.04.06. 21:00:15

@vwxyz: Nem azt mondta, hogy elővigyázatosságból akarja cserélni, hanem azt, hogy esélyes hogy azt is kell a friss vásárlás után, és így érdemes annak költségét is belekalkulálni a tartalékba. Mert hogy az előző tulaj is általában akkor viszi be ténylegesen eladni az autóját, miután eldöntötte, hogy el fogja adni, amikor valami már megkerülhetetlen javítás lesz esedékes rajta. A féktárcsa/-betét szükségessége tipikusan ilyen, illetve ez az, ami akkor is eljön egy idő után, ha amúgy nem romlik el sem.

Egyébként a fenti hozzáállás miatt (ti. hogy csak a már megkerülhetetlen hiba/szerviz elérkezésekor viszi el ténylegesen is eladni az autó a tulaj) miatt esélyes az is, hogy egy csomó más apróságot is kell javítani majd megvásárlás után az autón. Mert hogy a nem kritikus meghibásodásokat ezen a ponton (ti. miután már eldöntötte, hogy el fogja adni, de még nem vitte be a kereskedőhöz) már nem fogja megjavíttatni a korábbi tulaj, így azokból több is összegyűlik az eladásig.

vwxyz 2017.04.06. 21:03:08

@vrdlm: Ez nem erre utal: "ha az ember biztosra akar menni"
Viszont ha valóban csak zavarosan fogalmazott, akkor tényleg az összes alkatrészt felsorolhatta volna.

Janossz 2017.04.06. 21:04:49

@MaxVal BircaMan HJCD: Az a harminc ezüstpénz Putyinisztánból. Semmi baj, mind hamis.

vrdlm 2017.04.06. 21:09:23

@vwxyz: Igen. Igen. "Ha az ember biztosra akar menni", akkor is ezt belekalkulálja. Ha nem ezt teszi, akkor könnyen előfordulhat, hogy ott áll a frissen megvett autóval, és nem tud sehova menni vele, illetve kölcsön kell kérni, megtakarításokhoz nyúlni, mert egy megkerülhetetlen javítás költsége jelentkezik, amire viszont már nem maradt pénze.

Mint már írtam, a fékrendszer meghibásodása, illetve sima elkopása pont ilyen dolog, hiszen ezt nem lehet elodázni, és kvázi a normál üzem részeként is bekövetkezhet, akár egyik napról a másikra is. Kivéve persze ha rendszeresen méri az ember a tárcsa és a betét vastagságát, de ez ugye még megfelelő szerszámokkal és képességekkel rendelkezők esetében sem gyakori.

glad az egyetlen 2017.04.06. 21:24:40

Pont most nézegettem kocsikat és megmosolyogtam, hogy hányszor süti el kereskedő azt a varász szöveget, hogy "Előző tulaj nyugdíjas volt." Aztán nézem a korát és a km állást és kiderül, hogy igen csak aktív lehetett a nyugdíjas, mert az szerint minden nap (statisztikailag) 90+ km tett az autóba. :)
A másiknál látom, hogy sárga a színe, jó áron. na vazze mi ez taxi volt? Leírásban aztán igen ott van, hogy az volt, de nyugdíjas taxisé. :-D

Stenonis 2017.04.06. 21:31:45

@MaxVal BircaMan HJCD:
A hanyatló nyugat autójával jársz?
Amit a liberális svédek gyártanak.
Ahol házasodhatnak az azonos neműek?

Putyin Ladája már szart sem ér?

ledo76 2017.04.06. 22:04:15

@vrdlm: A fékek nem kopnak el egyik napról a másikra és könnyen szemrevételezhető az állapota, ergo egy állapotfelmérésnél, sőt egy autóhoz értő ember ránézésénél is kiderül kell cserélni-e vagy sem. Ellentétben mondjuk a vezérműszíj és tartozékaival.

Phteven 2017.04.06. 22:11:16

@MaxVal BircaMan HJCD: Szíjfeszítő görgő csapágya.

Phteven 2017.04.06. 22:14:40

Sajnos Magyarországon az embereknek nem nagyon van pénze új(abb) autót vásárolni. Ezért jellemzően akkor adnak túl rajta, ha véres a torka, vagy valami nagyon fájdalmas javítás következik. Az még a jobbik eset, ha eladás előtt üzemképessé tákoltatják a verdát.

Arról már nem is beszélve, hogy szereznek rá 4 szar gumit lemezfelnin, rádiót, akkut kiszedik, és így árulják.

Hórukk 2017.04.06. 22:28:20

@MaxVal BircaMan HJCD: Leesett a baba csörgője az ülés alá.

atompyka 2017.04.06. 22:32:00

"...hátránya, hogy csak Ügyfélkapuval működik"
Ja, meg hogy nem lehet mobillal fizetni, mint a parkolást vagy a pályasarcot, pedig állami, mobilos szolgàltatás ez is. Így sajna nekem semmire sem jó... :-(

isapur 2017.04.06. 22:55:41

@MaxVal BircaMan HJCD: Telefon, amit az anyósülésre dobtál, csak fejjel lefelé, azért halkan.

...elmúlik... 2017.04.06. 23:34:57

@MaxVal BircaMan HJCD:

Ha D5 dízel, akkor mindenképpen nézesd meg a szíjat, feszítőket, vízpumpát.

Mondjuk így látatlanban elég nehéz diagnosztizálni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 06:09:43

@Stenonis:

Nem politikai alapon veszek terméket. A Volvo az a típus, mely ritkán romlik el és sokáig jó kocsi. Még szép is, ennyi az egész.

Meg fogsz lepődni, de a feleségemmel nagy gyorsétterem-hívők is vagyunk, pedig én populista vagyok, ő pedig marxista. Sokszor mondtuk is: mekkora marhaság a McDonald`s ellen tüntetni, mikor nem ők a hibásak az elnyomásért. S a kólát is szeretem, bár cukorbetegségem miatt ritkán iszom, de szeretem mind a Coca-Cola, mind a Pepsi termékeit.

odamondó 2017.04.07. 07:22:26

@Phteven: én is így gondolom aztán meglepődök a pályán meg Budapesten mennyi új bmw, audi, volvo jár és mostanában egyáltalán nem ritka már a tesla se... Zavar van az erőben

_B_ 2017.04.07. 07:30:11

A legfontosabb, hogy számolj azzal, hogy az átírás 80-100 ezer, és a kocsit fenn is kell tartani!
Ha a vásárlás után nincs a zsebedben/számládon mégegyszer a kocsi ára, olcsó kocsinál is legalább 2-300 ezer Ft. Akkor ne vegyél autót, vagy vegyél olcsóbbat.
Sokszor látni eltévedt emberkét, aki 150-ért akar venni rozsdamentes szalonállapotú 20 éves autót, amibe 10 évig csak tankolni szeretne.

abcd1234 2017.04.07. 07:36:31

Szervizkönyvet évek óta nem viszem magammal pecsételtetni, a számlákat elteszem. Olajat csak magam cserélek, mert a szerelők trehányak. Az állapotfelmérés pedig egy nagy nulla szakszervizben. Az ablakmosó folyadék szintet és a gumik állapotát nézik (nekem ennyit mértek fel Petrányiék 8 ezerért.).

Rónarider 2017.04.07. 08:00:05

@_B_:
'98-cas évjáratú Ka-t vettünk az asszony első autójának (tízen-pár napja), persze a két első rugó törött volt, a küszöbök menthetően rozsdásak és az üanyagtöltő-nyílás mellett is rügyezett, de más hiba nem jelentkezett, motor egészséges, kipufogó lyukmentes, autó vonalai jók, nem volt odacsapva, klíma, elektromos ablakok működnek
Azt pont 150kHUF-ért vettük meg. Arra rá kellett dobni még 200-at, hogy a rugók, küszöbök ki legyenek cserélve(végül bennfentes áron kaptunk egy pár új küszöböt), a rozsda leápolva, a levek, kopók-fogyók ki legyenek cserélve. Plusz átírás/vagyonosodás és egyéb állami sarcok és ott is vagyunk, hogy egy vénséges, olcsó, de helyrevágott (semmi pimpelés, csak üzembiztossá tétel) autó is fél millió forint környékén indul az új gazdánál.
Mondjuk el is mernék indulni vele bárhová.

Bafana 2017.04.07. 08:17:00

@MaxVal BircaMan HJCD: Minden csörgés elmúlik, ha beraksz egy jó Motörheadet és feltekered a hangerőt :)

BitPork 2017.04.07. 08:22:04

A szokásos üres frázisok, az utolsó átvizsgálásos kivételével. Jegyezzük már meg egyszer és mindenkorra, hogy állapotot nem mutatott métert veszünk !

ZON 2017.04.07. 08:29:49

Van némi műszaki ismeretem és tapasztalatom, de mikor látom, hogy egy igazi profi (autókereskedő) miket néz meg, (és vesz észre) egy használt autón, teljesen elmegy az önbizalmam. Ha van kiszemelt autó, keresni kell egy ilyen embert, és pénzért megnézetni vele az autót.

abcd1234 2017.04.07. 08:36:12

@ZON: Csak az a baj, hogy kb. az 8.-10. autó fog megfelelni, akkorra meg a szakértőre ráköltötted az autó árát.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.04.07. 08:44:13

@MaxVal BircaMan HJCD: "Néha halkan csörög picit jobboldalon a 7 éves Volvóm (V 50), mi lehet az oka?"

Bármi is legyen a baja, azt a liberálisok tették. Vidd el szervizbe és ott megmondják, kivéve ha soros ügynökök.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.04.07. 08:50:28

Nálam a kereskedőtől 5 km-re lévő márkaszervizbe nem voltak hajlandóak elvinni a kocsit, azzal a szöveggel hogy nincs rajta biztosítás.

ZON 2017.04.07. 09:16:06

@Orbán Hazaáruló Viktor: de hiszen abban az autóban is soros motor van... Subarut kell venni!(az boxer)

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.04.07. 09:24:29

@ZON: Múltkor a soros USB kábele nem ment neki, csak nem tud kivergődni ebből a háttérhatalomból.

Brix 2017.04.07. 09:54:51

A legfontosabb azt megnézni, hogy kitől veszek és milyen autót. A legjobb első tulajdonostól , vezetett szervízkönyvest megvenni, vagy újautó szalonból , ahol nem a használtautó kereskedelemből akarnak megélni. Nagy probléma, hogy Magyarországon alig van magáneladó, mert a nepperek mindent felvásárolnak, így a kialakult árviszonyok nem az autó valós értékét tükrözik. A másik nagy probléma, hogy mindenhol a lekoszlott , diesel cégautók vannak , vagy a németből behozott, lelakott " prémium" autók...A magyar embernek meg japán, benzinesre lenne szüksége, amelyik sokkal megbízhatóbb és alacsonyabb a szervíz igénye. Sokan az illúziúk rabságában élnek, és elhiszik, hogy meg lehet venni olcsón , alacsony fentartású prémium autókat, ebből lesz általában a nagy bukás....

vörösbor(de)minőségi 2017.04.07. 09:58:35

@vrdlm: ez pontosan igy van.nemrégen ezen szempontok kalkulásával és beszámításával vettem használtat-és anélkül,hogy nagyon értenék az autókhoz semmi meglepetés nem ért mert ugymond "készültem" erre.tán csak a kuplungcsere ami kellemesen ért,mert mellesleg azt is gondolatban már hozzáadtam az árhoz.
(nem kell cserélni)

Akármiértis 2017.04.07. 10:05:23

Jó tippek! Teljesen jó lépéssorozat. Jó autót venni használtan annyit tesz, hogy kevésbé szart. Jó autót veszel ha 100-200-at költesz rá vásárlás után. Nem az a lényeg hogy visszatekerték e, hanem hogy mennyivel. 10-15-20 éves autó, nyílván a használat látszik, kopások, kapcsolok, ülések, kormány, pedálok, kilincsek stb. Alap neppetrükköket jó ismerni, túllássunk a vakításokon. El lehet vinni atomfizikus diplomáig a szakértelmet és autóvásárlást aztán még 1 év múlva se lesz autó. Márkát és típust választ, elmegy megnéz párat, leszűkít a kevésbé szarokra, "legjobbat" kiválaszt, elvisz vizsgálatra, megvesz, rákölt, örül ha nincs gebasz. Ha valahol bukta, előről az egész.

citrix 2017.04.07. 10:07:09

@MaxVal BircaMan HJCD: Én bizony öntudatos nemzeti érzelmű keletre nyitott polgárként nem ülnék soha a hanyatló nyugat autójába. Csakis a Lada/Moszkvics/Volga/ZAZ járművei közül választanék mert az az igazi. Minden egyéb kapitalista fostalicska csak rombolja a nemzeti öntudatot és megtéveszti a dolgozót.

citrix 2017.04.07. 10:45:31

@MaxVal BircaMan HJCD: Az ugyan nem. Hidd el hogy a szovjetorosz autó az egy fogalom, abban még benne van a kelet minden bája és trehánysága. Hidd el, 1973-tól 2008-ig csak szovjet autóink voltak 3 zsiguli/Lada képében.

_B_ 2017.04.07. 11:11:48

@Rónarider: Na igen. Pont erről beszéltem. egy 200k kocsira még rá kell dobni az árát mégegyszer, hogy tényleg jó olcsón fenntartható autó legyen belőle.

br17 2017.04.07. 11:25:35

@MaxVal BircaMan HJCD:
Meg fogsz lepődni, a Volvo is csak egy autó, és használtan vásárolva nem mindegy, hogy az előző tulajdonosa frankfurti taxis, vagy odavalósi, nyugdíjas tanítónő volt. Egyébként az autómatikus sebességváltója igen gyakran elromlik, és csak cserével javítható...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 11:29:05

@br17:

Esetemben ez nem releváns. Tudom ki az első és egyetlen tulaj előttem.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 11:30:19

@citrix:

Apámnak is volt Ladája a 70-es években, s nem volt jó kocsi. Az egyetlen előnye, hogy bírja a nehéz utakat, de egyébként nem jó: csúnya, kényelmeteln, sokat fogyaszt.

br17 2017.04.07. 11:30:26

@J. Mutzenbacher:
Ugye, hogy nem gondolod komolyan, aki pár százezerért vásárol egy használt autót, az végigolvassa a Te tíz éven át gyűjtött számláidat?

br17 2017.04.07. 11:36:07

@MaxVal BircaMan HJCD:
Ha meg ha ismered a használt autó előző tulaját, akkor számunkra teljesen közömbös, hogy mi az autó tipusa...

Mr. Waszabi 2017.04.07. 11:47:24

Hiánypótló cikk, gratula. Szerintem nem szabad megspórolni azt a 30-40 ezer forintot, amit egy alapos átvizsgálás kóstál, már ha komoly találatról van szó, és nem szabad az időt s fáradtságot sem sajnálni, hogy az általunk választott szervizben történjen az átvizsgálás. Mármint ott, amelyikben te megbízol. Mondjuk egy BMW esetében nem olyan bonyolult a dolog - beviszed akármelyikbe, beteszik a kulcsot a számítógépbe, és azonnal löki az összes adatot, km óra állással együtt, ahol csak valaha is megfordult az autó.
Más márkák szakszervizei is rögzítik az autóval történt eseményeket számítógépes rendszerükben, csak ezek nem feltétlenül adnak automatikusan worldwide adatokat. De, azért lekérdezhetők, országon belül biztosan. Abban érzek némi kockázatot, hogy pl. az ember lemegy egy vidéki nagyvárosba és helyi ismeret híján az ottani kereskedőtől úgy veszi meg, hogy esetleg az átvizsgálásra választott szervizzel ők eleve kenyerespajtások. Ebben benne van az átverés lehetősége. Ezért fel kell készülni, előre választani a környéken olyan szakszervizt, amelyről el tudjuk dönteni, hogy megbízunk-e szakvéleményünkben. Szerintem nem gáz akár 100 ezer plusz költséget vállalni egy vásárlás előtt - ha azzal esetleg a 2-5x utólagos váratlan költséget, plusz a felesleges bosszankodást meg lehet spórolni. Talán lovat egyszerűbb volt venni régen, mint ma autót. De, alkalmazkodnunk kell a változásokhoz.
És természetesen fel kell készülni pár alkatrész esetleges cseréjének költségeire is, ha használtat vesz az ember. Ezért ne maxolja ki az ember az autóvételárának kifizetésével a lehetséges ráfordításokat.

bmwfan2017 2017.04.07. 11:53:44

Nagyon hűlye a cikk. Ha autót akarsz vásárolni akkor a kinézett kocsi vételárának kétszeresével rendelkezel keretben, és addig nyújtózkodsz amíg a takaród ér. Kocsit is igy választasz a fizetésedhez és konyhapénzedhez mérten. Lehetőleg rozsdamenteset vásárolsz, emelési pontokat átvizsgálod. Keresel egy márkabuzi szerelőt, aki ért is a kocsikhoz, a lényeg, elmész vele sörözni és vele mész vásárolni. Mindegyik szopóroller, tehát a nyávogást le kell nyelned, mint a Bkv busz 40 éves bűzét, amit az embereknek az arcába csap a szél. Amire számíthatsz, motorcsere, motorfelújítás, váltócsere, vízpumpa, fék, olajcsere, betétcsere, futómű,szelepzárszimering és apró bosszúságok, csomagtérzár, ablaktörlő motor, zárak, jeladók, kopóalkatrészek. Mindegyikben benne van. Nem évjáratot veszünk, hanem állapotot, nem extrásat és nem dízelt. A kilométereknek nem hiszünk. A tulajdonosi háttérre figyelünk és az előéletre. Az a sok extra ami valaha eladta a kocsit ma már mind hibaforrás. Eredetivel megegyező alkatrészt, gyári minőségűt kell alkatrészbe venni. Ehhez még jön a 200-ezres gumicsere is, ( nyári -téli 4 évre). Sorhat az egy jó választás benzinesben. Ha még marad felesleges pénzed költheted tuningra, de lehetőleg gyári megkímélt magyar gazdás a jó autó.

RHalacska 2017.04.07. 11:58:41

@MaxVal BircaMan HJCD: Hidd el Soros motor van benne, meg Soros kapcsolású elektromos berendezések. Kezdenek tönkremenni, mert mind ballibek, csak nem bégetnek, hanem csörögnek. Aztán szétesnek. Ja és ne ígyál bort, ha vizet prédikálsz.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 12:12:52

@RHalacska:

"ne ígyál bort, ha vizet prédikálsz"

Ilyet sose teszek. Pont ezért vagyok hiteles ember.

RHalacska 2017.04.07. 12:14:15

@MaxVal BircaMan HJCD: Az általad megélt alternatív valóságban igen. Egyébként egy elvakult ember? vagy.

J. Mutzenbacher 2017.04.07. 12:20:27

@br17: nem gondolom. Főleg mivel nem is párszázezres autóról beszélünk.

J. Mutzenbacher 2017.04.07. 12:25:26

@br17: bár most így belegondolva egy kicsit zavarba jöttem. A kérdés azt sugallja, hogy aki pár százererért vesz autót, az nem lehet igényes, nem érdekli az autó múltja? Csak azért mert szegény?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.07. 13:13:10

@RHalacska:

Sokan próbálták bizonyítani hiteltelenségemet, Soros külön csoportot üzemeltet erre, de senki se sikerült, mivel maximálisan hiteles személyiség vagyok.

RHalacska 2017.04.07. 13:17:28

@MaxVal BircaMan HJCD: Jelentősen túlbecsülöd magad :) Soros szemében te a pörkölt vagy.

Májkül 2017.04.07. 14:05:59

@J. Mutzenbacher:
Teljesen igazad van. Én is gyûjtöm a szervízszámlákat. Évi 1-2 darab nem foglal sok helyet a fiókban. Kicsit több infót ad, mint egy puszta pecsét a szervizkönyvben.
És valóban nem kell 10 évre visszamenôleg átnézni az összeset. Elsôre elég az utolsó vezérlés cserét megnézni és azt, hogy milyen gyakran volt olajcsere. Néha még nekem is jól jön, hogy vissza tudom nézni, melyik kocsin mikor és mi volt megcsinálva.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.07. 14:32:28

Nem 'tom, mire jó a digitális szervizkönyv, ha csak a kereskedő adja ki, és csak a tulajdonosnak.Azon kívül, hogy úgy még könnyebb hamisítani.Értelme akkor lenne, ha közcélból, nyilvánosan kint lenne a neten, elérhetően egyfolytában, mint egy ingatlan tulajdoni lap, amit bárki kikérhet.Vagy pedig egy hatóság állítsa ki, szintén bárkinek, és amely hatóság szavahihető, továbbá garanciát vállal az adatok eredetiségére, különben perelhető, p!cs@'nrúgható legyen...De így egy felesleges, sőt, káros dolgognak tartom.Bár nekem mindegy, szerencsére én már úgysem veszek magyar rendszámos kocsit...
A fizetős km-óra lekérdezés egy gyökérség, ennek ingyenesnek kéne lennie.Ahol én lakom, ott ingyenes is, mondjuk itt átírási díj sincsen... :-|

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.07. 14:54:31

@MaxVal BircaMan HJCD: Na-na, Birka, ez nem számítógép.Annál vannak/voltak párhuzamos kábelek... :D
Autóban csak soros (de ez nem a Gyuri-féle...), V, vagy boxer lehet, illetve még Wankel és egyéb ritka madarak.
A Volverhez grat, na de hogy lehet, hogy egy északi rideg robotvilág által előállított kocsit megveszel?!?!
:-))))
Különben meg idesüss, már rég akartam neked mutatni, hogy micsoda robotvilág van itt, még a birkákat is utaztatják hajókon:

www.birka.se/

:-))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.07. 15:04:38

@bmwfan2017: "Nem évjáratot veszünk, hanem állapotot,"
Én ezt továbbvinném, nem évjáratot, meg kilométert, de nem is állapotot, hanem előéletet veszünk!
Magyarán a jószomszéd. jóbarát, jókollega ismert és megbízható, sok évek óta előtted működő autója előrébb való (típustól függetlenül) értelmes emberek listáján, mint a telepi hülyegyerek jó állapotúnak látszó (liter szilikon, motormosás, rozsdára ráfestés...) romhalmaza.
Bocs, nem neked írom direkt, hanem csak a tiedre reflektálva.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.07. 15:07:48

@bmwfan2017: De amúgy egyetértek a kommenteddel.Mindenképp fájni fog egy használtautó vásárlás, csak az nem mindegy, hogy mennyire.Az meg viszont mindegy, hogy melyik ujjadat harapod meg.Azt kell megvenni, amelyik amúgy tetszetős vagy praktikus, együtt lehet vele élni, elfogadni a hátrányait az előnyeiért és belefér a karbantartási költsége a kosztpénzbe.

Burgermeister 2017.04.07. 17:23:55

Ökölszabály: Fizetésed 3-5 szöröséért venni autót és akkor fenn fogod tudni tartani.
Másik, utcában az egyik fia (35 éves, igazi lúzer) beszállt egy bangle féle 530d-be. 12 éves autó kb, mondom neki, hogy te figyu...fenntartás? Áááá ez alig eszik jol megy mi baja lehet? Ja, mondom nézz már utána jógyerek. Kb. 6 hónapja áll a gép, porosodik mert vmi megkotlott benne....meg amugy is volt baja az autómata váltónak, de kellett villogni...most az egész család a javításra gyűjt!!!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.09. 04:11:25

@MaxVal BircaMan HJCD: Haha, mi a bánatok ezek?Birka motor, ráadásul hallal?Meg Birka fogászat? WTF?
:-))

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.09. 08:10:19

@geegee:

Ez van. a világ lopja améltán hírneves Birca márkát...