5 funkció ami legyen a következő autódban és 5 olyan, amiért ne fizess

2017. június 17. - cartárs

Az autóipar fejlődésének köszönhetően mára kényelmesebb, csendesebb, biztonságosabb és jól felszerelt autók juttatnak el minket az úticélunkhoz.  Az azonban kétségtelen tény, hogy számtalan olyan új szolgáltatás kerül évről évre a gépjárművekbe, amelyeket a felhasználók egyáltalán nem, vagy csak alig használnak. Megvenni viszont megveszik őket a kereskedő ajánlására vagy a prospektusok, reklámok hatására.

Ezért úgy gondoltam, érdemes egy cikket szentelni a témának és összeállítottam, hogy szerintem mit érdemes és mit nem megvenni a jövendőbeli új autódba:

Amikért megéri fizetni:

Légzsákok

dodge-dart-airbags1.jpg

Az egyre szigorodó Európai Uniós előírásoknak köszönhetően 2004 óta minden eladott új autót ABS-szel, 2014 óta pedig már ESP-vel is felszereltek a gyárban. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a biztonságon ne próbálnának meg spórolni a gyártók. Az hagyján, hogy bizonyos, „low budget” modellek eleve rosszabbul teljesítenek a törésteszten, de gyakran még a légzsákok is kimaradnak.

Ha valaki ma úgy dönt, beruház egy Fiat Punto-ra, az a 3,2 milliós árért cserébe kap TomTom térképes navigációt, Bluetooth-os telefonkihangosítót, tempomatot, elektromos első ablakot és két (!!!) azaz 2 darab légzsákot!  Nehezen tudom felfogni, hogy miért pont a biztonságon kell spórolni, mert egy esetleges oldalütközésnél semmit sem ér a tempomat vagy a GPS…

Épp ezért, ha új kocsit vásárolsz (legyen akár vadonatúj, esetleg használt) az extralistán vagy a használt autós portál keresőjében feltétlenül pipáld be az adott típushoz elérhető légzsákokat. Sok autóban szerencsére már alap a 6 légzsák, de az opcionális térd-, illetve hátsó oldallégzsákért is megéri fizetni.

Fényszórók

A biztonságtechnikai fejlesztések nemcsak a légzsákok megszaporodását, de a fényszórók javulását is magukkal hozták. A hagyományos halogén lámpatesteknek leáldozóban van, mostanra a xenon, sőt sokkal inkább a LED és a lézer a menő. Ennek is köszönhető, hogy gyakorlatilag nincs olyan, magára valamit is adó gyártó, aki már a kiskategóriában sem kínál alternatívát a halogén lámpákra.

Épp ezért, ha van lehetőséged, törekedj az éjszaka jobb fényviszonyokat biztosító, modernebb lámpatestre. Új autóknál értelemszerűen ez megtörténik az extralistán való pipálással, használtnál viszont bizonyos modelleknél keresgélést igényel. De hidd el, megéri! Ha kíváncsi vagy, miért is érdemes egy komolyabb fényszóróra áldozni, ezt a cikket olvasd el.

Parkolási segédek

parking-assistant-parallel.jpg

Az egyre zsúfoltabbá váló nagyvárosok korában ember legyen a talpán, aki hosszú időn keresztül sérülésmentesen tudja tartani az autóját. Ha már másra nem figyelhetünk oda, legalább a saját hibánktól megkíméljük magunkat, ha kerül az autóba valamilyen parkolási segéd. Az alapot egyértelműen a parkolóradarok jelentik, de manapság már kezd általánossá válni a tolatókamera, illetve az önparkoló rendszer is.

Ha önparkoló funkciót nem is, tolatókamerát már egy 5-6 éves VW Golfban is találsz, azaz szó sincs arról, hogy elképesztően drága extra lenne. Viszont aki parkolt már be az autójánál alig nagyobb helyre kamerával, az tudja, mennyit segít!

Okostelefonos csatlakoztatás

Szerintem kevés irritálóbb dolog van annál, mint amikor valaki kézben tartva telefonál, hiszen egy Bluetooth kihangosító már 10 ezer forintért megvásárolható, azaz nem mondhatja senki, hogy azért nem használ ilyet, mert nincs pénze rá.

A világ azonban egyre inkább oda halad, hogy még az ilyen lusta/nemtörődöm embereknek sem lehet ilyen kifogásuk, hiszen az új autókban gyakorlatilag már kivétel nélkül van telefonos csatlakoztatási lehetőség. Sőt, az elmúlt néhány évben gyártott használt autókból választva is nagy eséllyel találunk olyan járművet, ami kommunikál a telefonunkkal.

Ha azonban lehetőséged van rá, keress olyan autót, amelyikben nemcsak kihangosításra és zenelejátszásra alkalmas a fedélzeti rendszer, de a telefonon lévő tartalmakat is meg tudja jeleníteni. Ezt a legjobban az Android Auto és az Apple CarPlay nyújtja.

Aki használta már egyiket-másikat hosszabb időn keresztül, az tudja, hogy milyen jó, amikor azonnal ott van a névjegyzék, megjönnek az üzenetek, és az ember egy mozdulattal elérheti a kedvenc zenéit, illetve használhatja az aktuális forgalmi adatok alapján kalkuláló navigációt. Arról nem is beszélve, hogy mennyi pénzt lehet spórolni, hiszen nem kell beépített navigációra, háttértárra és drágább fejegységre áldozni.

Vezetési asszisztensek

green-driving-assistant-2.jpg

Vannak, akik gyűlölik, mások viszont nem hajlandóak élni nélkülük: az biztos, hogy a különféle vezetéstámogató rendszerek alaposan megosztják a sofőröket. Mindez azért az autógyártóknak is köszönhető, hiszen bizonyos típusokban túlérzékeny vészfékező, illetve állandóan világító holttérfigyelő üzemel, ami alaposan elvette még a technológiára fogékonyak kedvét is.  Erről egyébként jóbarátom is írt a blogra, hiszen neki nem éppen olyan pozitívak a tapasztalatai, mint nekem. Ha kíváncsi vagy, szerinte mik a legidegtépőbb kütyük az autóban, kattints ide.

A technológia fejlődésének köszönhetően azonban az utóbbi időkben már igen pontossá és biztonságossá váltak a különféle vezetési asszisztensek, így egy megfelelően beállított vészfékező asszisztens vagy egy holttér figyelő tényleg segíthet abban, hogy még a legdurvább közlekedési helyezeteket is épségben átvészeljük. 

Részemről én a városi vészfékezőt, a holttérfigyelőt és persze az adaptív tempomatot ajánlom, ezekkel nemcsak városban, de autópályán is folyamatosan figyel az autó, hogy egy elbambulásnak ne legyen ütközés a vége.

Amiket inkább hagyj ki

Beépített navigáció

dsc_0463.jpg

2017-ben szerintem igen szűk azon emberek csoportja, akiknek megéri gyári, beépített navigációért fizetni. Hacsak nem jársz gyakran külföldre és valamiért nincs megfelelő, kint is használható internet csomagod (bár ez az EU roaming eltörlésével már elég ritka), akkor nem érdemes megfontolni ezt az opciót.

Nem elég, hogy a gyári navigáció térképe hamar elavul, de még a jelenlegi típusok közül sincs sokban valós idejű, forgalmi adatokon alapuló dugófigyelő. Így könnyen előfordulhat, hogy egy 25 ezer forintos okostelefon gyorsabban célba juttat, mint az autóban lévő, félmilliós navi. Akkor meg minek érte fizetni?

Prémium Hi-Fi

Kicsit csalóka ez az opció, hiszen nem arról van szó, hogy egyáltalán ne vegyél prémium Hi-Fi rendszert a kocsiba, pusztán az a lényeg, hogy előtte hallgasd meg a hagyományos rendszert is. Sajnos gyakran előfordul, hogy néhány márkás logóban, egy basszusra tolt equalizerben és pár hangmódban ki is merül a prémium Hi-Fi. Ezek mind szép dolgok, csak szerintem fizetni nem érdemes értük!

Malomkerekek

204dfdae7b24672d81b2363bcd3165e9.jpg

Az egy dolog, hogy a katalógus fotóin jól mutat, de egy Hungária körút - Bécsi út szakasz után az ember kétszer is meggondolja, hogy érdemes volt-e nagyobb kereket vásárolni. Arról nem is beszélve, hogy a futómű sem köszöni meg, találkoztam én már 30-40 ezer kilométer után széthullott futóművű olasz paripával, amelyik nem díjazta a 18 colos kerekeket. Mondanom sem kell, hogy a tulajdonos ezután egy kicsit visszavett az esztétikából és a következő már 16-os szett volt.

Gyári riasztó

Tegye fel a kezét, aki odafigyelt egy, az utcán szirénázó autóra! Hát, szerintem nem vagytok sokan, mostanság ugyanis már inkább egy leengedve hagyott ablaknak, semmit rablónak tulajdonítjuk az ilyesfajta hanghatásokat.

Ezért véleményem szerint felesleges a gyári megoldásra áldozni, akkor már érdemes egy utólagos, a rablók által kevésbé ismert megoldásba fektetni. Ez már csak azért is okos döntés, mert így könnyen megtörténhet, hogy az autóra vadászó tolvaj inkább másik járgányt keres, amiben csak a számára már jól ismert és könnyen hatástalanítható riasztót találja.

Gyári kiegészítők

ford-focus-eu-prod_floor_mat_rubber_focus_2011_40p-3x1-2160x720-bb-floor-mats_jpg_renditions_original_png.jpeg

A gyártók előszeretettel keresnek szép összegeket a különféle, gyári kiegészítőkön. Legyen szó akár egy gumiszőnyegről vagy egy védőfóliáról, olyan összegeket kérnek el az ilyesfajta termékekért, amire kikerekedik az ember szeme.

Az egyik neves autógyártó például 25 ezer forintot kér el két első gumiszőnyegért úgy, hogy az más helyről, kiváló minőségben már 9 ezerért is beszerezhető (és ezért a pénzért teljes, négy részes szettet kapunk). Egy küszöbvédő fém betét pedig 40 ezer forintba kerül párban, ugyanez máshonnan 15 ezerért is elérhető.

Kihagytam valamit? Esetleg nem értesz egyet? Írd meg kommentben! 

Tetszett az írás? Köszönöm, ha megosztod! 

A bejegyzés trackback címe:

http://cartars.blog.hu/api/trackback/id/tr3312602629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Gyulimali 2017.06.18. 23:39:53

@Bambano:
...nagy a hype a környezetvédelemben is... ráadásul egyre inkább kijelenthető, hogy az eu-s politikusok melléfognak, amikor a környezetvédelmi irányvonalakat erőltetik....
Szerintem ez már kész tény, és pontosan a VW esete tette ezt egyértelművé...
Bizony! Emlékszem, hogy 2006 környékén a Budapesti Bosch központban épp arról beszéltünk, hogy mennyire egyszerű lenne egy olyan motorvezérlő SW-t írni, ami felismeri, hogy az autó a fékpadon áll, és éppen szennyezést mérnek rajta, és akkor az "alternatív" befecskendezési táblát tölti be...
...mer mennyire bejött a bioüzemanyag is, meg a downsizing is...
Ja, ezeket én is szeretem...
Érdekes is, hogy mennyire kussolnak a sötétzöldek pl. a bioüzemanyagokról, pedig mekkora örömködés volt annó miatta.

vu2 2017.06.18. 23:42:08

@Bambano: Mi az a hazakísérős fényszóró?
Nem azt mondtam, hogy nincsenek jó cuccok; valamiről azt sem tudtam, hogy létezik.
Azért vannak vakvágányok is (esőszenzor, ami olyan szépen szétkeni a galambszart, mekkorát röhögtem)
Navigáció : hát ez azért mindig kérdéses sajnos
Lámpák : kiírhatná a vezetőknek valami, hogy kapcsold fel !
Lámpák 2: a másik sofőrnek meg azt írhatná ki, hogy inkább kapcsold le vagy valami csináljál, mert elvakítod a másikat.
A hibakódot is igazán kiírhatná, hagyjuk már a bűvész mutatványt, hogy kiolvasó kell hozzá.

Bambano 2017.06.18. 23:46:59

@vu2: a hazakísérős fényszóró azt csinálja, hogy kiszállsz a kocsiból, lekapcsolod a lámpákat, de nem alszik el rögtön, hanem csak x idő után, így nem a sötétben botorkálsz el az autótól a lakásajtóig.

Kelta67 2017.06.18. 23:47:00

@vu2:

semmi extra..kiszállás után világít még 20-30 másodpercig, hogy láss hazamenni
parasztvakítás :)

Kelta67 2017.06.18. 23:48:15

@Bambano:

na ez az igazi kamu hülyeség..persze elhiszem hogy van az a vidék ahol kiszállsz, és töksötét van :)
nem egyszerűbb lenne a bejárat fölé egy lámpa? ami mozgásra bekapcsol?

vu2 2017.06.18. 23:52:15

@Bambano:
@Kelta67:
Köszönöm.
Fel is írtam a listára.
Na persze :D

Beer Monster 2017.06.18. 23:54:17

@Kelta67: 2-3 óra, ugyan miért? Ha felnyitották a motorteret, mi akadályozza meg őket abban, hogy menjenek vele?

Bambano 2017.06.18. 23:54:18

@Kelta67: szerintem meg legyen feljárat a garázsból a lakásba :)

de amióta can busz van, ezeket a dolgokat megvalósítani nagyon kis munka, hát megcsinálják.

Arcade Macho 2017.06.18. 23:59:47

@Borogy: "En kotelezove tennem minden autoban legalabb hatra, tolatasnal..."

en meg azt tennem kotelezove, hogy a lökhárítót arra lehessen hasznalni amire valo...

Kelta67 2017.06.19. 00:01:02

@Beer Monster:

a PAJZS rendszer alaplényege, hogy nem tudod felnyitni a motorteret.. :))
volt egy bmw x5-öst 2 órát próbálták, és nem ment..pedig már a végén lemezt is vágtak :)

vu2 2017.06.19. 00:01:32

@Bambano:
Szeretnék beszédfelismerést, a tanítható fajtát. Annyit mondanék, hogy hess a pi...ba, aztán a parkolási segéd belámpázva elintézi.

vu2 2017.06.19. 00:15:27

@Bambano:
Nem neked volt szánva a legutolsó.

Sandor Akarki 2017.06.19. 00:35:21

1. Lánctalp
2. Hútő-fűtő légkondi
3. Sofőr / autopilot (nehogymár én vezessek)
4. Csörlő
5. Horgony

Arcade Macho 2017.06.19. 00:48:11

ez a fenyszoros dolog erdekes
ugy ertem KRESZ ugyileg, tehat a KRESZ ugy fogalmaz, hogy a sebesseget ugy kell megvalasztani hogy ...

szoval ez a fenyszoro azt teszi lehetove hogy tok sotetben toljak csak a max sebesseghataron
remelem esoben is toljak, elvegre kell a sok vesedonor ha mar az oldalso paplan nem tudta kivedeni a fat, amire racsavarodott az auto

pamutpamlag 2017.06.19. 00:51:39

@LoveKills:
"Nem igaz, hogy kényelmesebbek az autók. Épp ellenkezőleg: egyfajta visszafejlődés van ezügyben: eltűnt a plüss, gagyi a műanyag, bazári a design, az ülések pedig bután kemények."
.
A bazári design (bazári kinézet) nem egyenlő a kényelemmel.
Az ülések kényelmében van igazságod, de az is csupán egy eleme a kényelemnek. Az A fentiekben való igazságod ellenére a mai autók általánosságban igenis kényelmesebbek a régieknél. Értsd: ugyanannyi kilométer után kevésbé fáradtan szállsz ki egy maiból, mint egy régiből, mert ergonomikusabbak, halkabbak, jobb a futóművük, egyszerűbb vezetni őket, hamarabb odaérsz velük, légkondicionáltak, a sok modern funkciójuk támogat a vezetésben, praktikusabban pakolhatók, variálhatók, stb. Azaz összességében igenis kényelmesebbek.

pamutpamlag 2017.06.19. 00:53:33

@Kelta67:
"a PAJZS rendszer alaplényege, hogy nem tudod felnyitni a motorteret"
.
Ehhez nem kell pajzs (százezrekért), bármilyen normális motortérzár megteszi (tízezrekért).

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.06.19. 01:09:01

@Borogy: Nekem éppen ez a bajom a parkolóasszisztenssel, hogy egy elképeszően komplikált technikai vadhajtás, ami csakis azért jött létre, mert divatból muszáj az övvonalnak legalább 15°-os szöget bezárnia a vízszintessel (az ütközésbiztonság miatt is vastagabbak a tetőoszlopok, de ezt még bőven kezelhető lenne). Az összes általam vezetett autó közül egy majd harmincéves Forddal szeretek a legjobban parkolni annak ellenére, hogy kormányrásegítés gyakorlatilag nincs, a fordulóköre meg egy kisebb buszéval ér fel. De a vízszintes övvonal miatt parádésan kilátni belőle hátrafelé.

pamutpamlag 2017.06.19. 01:09:28

Idézeta postból:
"Az hagyján, hogy bizonyos, „low budget” modellek eleve rosszabbul teljesítenek a törésteszten"
.
A törésteszteken természetesen mindig az alapmodellt vizsgálják.
.
"Nehezen tudom felfogni, hogy miért pont a biztonságon kell spórolni, mert egy esetleges oldalütközésnél semmit sem ér a tempomat vagy a GPS…"
.
1. Egyetértek, nem a biztonságon kell spórolni.
.
2. A biztonsághoz hozzájárul az is, hogy
- van légkondi (nem vagyok szétizzadt, ideges sofőr, és felhúzott ablaknál nem repül be a darázs, nem csíp meg és nem rántod át a kormányt a szembejövők közé - ez saját tapasztalat),
- van rendes, kormányról vezérelhető hang (nyugalom van, nem idegeskedés),
- van elektromos ablak (nem kurblizol, lefoglalva a fél kezedet)
- van automata váltó (nem váltogatsz mint egy elavult, múlt századi ember, nem foglalja le a fél kezedet)
- van tolatóradar (és akkor nem gázolsz át a másképp nem észrevehető óvodás gyereken)
- van esőérzékelős ablaktörlő (és akkor nem kell annak a kapcsolásával foglalkoznod, figyelhetsz a vezetésre)
- van GPS (nem a térképet lapozgatod fél kézzel)
- van kihangosító, és nem foglalja le a kezedet a telefon
- van tempomat, ezért kényelmesebb a vezetés, kevésbé fáradsz el
- stb.
.
3. A fentieket minden nap használod, így minden nap aktívan(!) hozzájárulnak a kényelmedhez és a biztonságodhoz, míg a légzsák jó esetben (azaz egy átlag autós esetében) sohasem kerül használatba. Ezért az az ember is érthető, aki a biztos kényelemre szavaz a bizonytalan szükségességű passzív biztonsági elemek helyett. Ez is egyfajta megközelítés, amivel lehet egyetérteni van nem egyetérteni, de igenis szólnak emellett is logikus érvek.
.
A legjobb persze, ha mindenre van pénz (és igény), és nem kell dönteni, hogy egyiknek vagy másiknak a rovására szűkítse az ember a dolgot.

pamutpamlag 2017.06.19. 01:14:06

Egyet tudok érteni azokkal, kik azt mondják, hogy aki nem tud parkolni (azaz _szüksége van_ tolatóradarra, tolatókamerára ahhoz, hogy ne törje össze folyton a kocsiját), az alkalmatlan a vezetésre, és inkább ne tegye.
.
Ugyanakkor mégis van (lehet) ezeknek a kütyüknek értelme, mert az egyre biztonságosabb (vastagabb oszlopú, stb) kocsiszekrényekből egyre rosszabb a kilátás, egyre több a holttér, amely holtterekben elbújhatnak olyan dolgok, amit nem kéne legázolni (pl gyerek, állat, akármi).
Ezen pedig segíthet a parkradar/kamera olyan sofőrnek is, aki bármikor bárhova befűzi a verdáját kocc nélkül.

Torz 2017.06.19. 05:23:48

@Bambano: ok, pongyola, de minden telefonban van már GPS vevő, szóval, de, megyek bármivel, bárhová gugli barath-al - dinoszauruszkám :)

victor vacendak 2017.06.19. 05:56:26

Ami csak kevés márka, kevés modelljében van, de életbevágó lenne: az éjjellátó (akármelyik rendszer).

abcd1234 2017.06.19. 06:34:30

Ami biztosan NEM kellene:
- LED lámpa? Gazdasági totálkár, ha megtörik! H4 és csókolom!
- légkondi (rohadtul egészségtelen, nem szeretem és nem is használom)
- kormányról vezérelhető hang (baromság a rádió egy autóban, soha nem kapcsolom be, inkább hallgatom a motor járását)
- elektromos ablak (sokkal finomabban lehet kurblival szabályozni)
- automata váltó (minek autózik, aki nem akar váltani? Pont a váltogatás az élvezet benne!)
- tolatóradar (érzésből azért már megy az 5. beállás után)
- esőérzékelős ablaktörlő (helyettem ne döntsön automatika. Majd törlöm, ha akarom és úgy, ahogy akarom)
- GPS (csak is külön kütyüvel)
- kihangosító. És még is mire hangosít ki? Rádióra, amit soha nem kapcsolok be?
- tempomat, lásd automata váltó
- légzsák. A biztonság luxus...

Grgabácsi 2017.06.19. 07:25:43

Senkinek sincs állófűtése? Legjobb dolog télen egy előmelegített, majdnem meleg motorú autóba beszállni. Idejét nem tudom, mikor kapartam jeget utoljára.
Ja, és a modernebb programórák már okostelóval is vezérelhetőek.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.06.19. 07:26:20

@abcd1234:

"légkondi"

a létező legnagyobb találmányok egyike.

"(minek autózik, aki nem akar váltani? Pont a váltogatás az élvezet benne!)"

Pl mert neki az autó nem pinapótlék hogy élvezzen benne hanem közlekedési eszköz.

"tempomat, lásd automata váltó"

Lásd automata váltó :)

mildi 2017.06.19. 07:36:09

a parkolási segédlet nagyon nem baromság. én alacsony vagyok. a legtöbb autóból egyszerűen nem látom a szegélyt tolatva beállásnál. ami városi forgalomban szívás

DocBulywood 2017.06.19. 07:39:02

1. A légzsákoknak alapáron benne kell lennie az autóban. Más kérdés, h csak az arcba robbanó légzsák a kötelező minimum. Pedig annyit nem dob az autó árán a térd- és oldallégzsák, h ne tegyék bele, de még mindig lehet ezen - is - tíz-, ha nem százezreket keresni/elkérni a vevőtől.

2. Jó a halogén fényszóró. Miért? Mert felette -, Xenon - már kell fényszóró-mosó, ami még egy apróság, ami elromolhat. Minél kevesebb felesleges cucc van a kocsiban, annál biztosabb, h ami nincs benne, tönkremegy.

3. Eddig még mindig, mindenhová be tudtam állni. Segítségnek jó, de ne szokjon rá senki, mert egyszer átül egy olyan kocsiba, amiben nincs parkolási segéd és megnézheti, mit csinált.

4-5. Benne van a gyári naviban a BT-s csatlakozás.

Arról nem is beszélve, h a gyári navi nem csak navigál, hanem:
- rádió
- telefon-kihangosító
- bejövő telefonszámokat kiírja, jobban látom, mint a telefonon
- tudok hívást kezdeményezni, kiválasztani a telefonkönyvből/híváslistából, kivel szeretnék beszélni
- állítható a panning, a mély-/magas hang is
- külföldön is "kéznél" van
- zenelejátszásnál tudok válogatni, könyvtárstruktúrát is ismer, stb.

Szóval szvsz hasznos, bár nem tudom, minden kocsiban az alapvető funkciókat tudja-e vagy csak navigációra van kihegyezve.

A frissítéssel is igazad van, bár negyedévente jön ki rá frissítés, viszont a Waze jó lenne rá - mintha már ezt is megcsinálták volna az oroszok hozzá.
Mondjuk aljas módon le van rajta tiltva a mirror link, de ez szvsz orvosolható.

Az automata váltó nem rossz dolog, dugóban araszolásnál megkíméli a bal lábamat - nem automata váltós a kocsim, de vezettem ilyet.

Rónarider 2017.06.19. 07:42:18

légzsák, normális övek, jó fényszórók, lehet halogén is (például ott az első Ford Ka, halogénnel is iszonyat jól világít, a kortárs audik pedig pont nem, a hülye projektoros szarjaik miatt), abs, közp-i zár, klíma, többi nem érdekel.
igazából a légzsák sem, legyen inkább egy széles, feszítős öv, esetleg 5+ pontos.
Az ilyen mindenféle szórakoztatóelektronika kifejezetten kizáró ok egy autóban (ronda, beépített tabletek), kell a fenének. A tempomat még esetleg, de az is határeset. A nagy kerekek meg a rugózatlan tömeget növelik, fokozott az igénybevétele a futóműnek így, de láttam már olyat, amikor a 16-os könnyűfém felni nehezebb volt a 18-cas acélnál, szóval biztosan ez sem fekete-fehér kérdés.

Mai napig úgy állok én ehhez a 2000 utáni (pláne 2003-2004 utáni) autóiparhoz, hogy szvsz egyre nagyobb potenciális problémagombócot sóznak a tulajok nyakába. Az összes ilyen csilivili elektromos hülyeség kevés kivételtől eltekintve csak lehetséges problémaforrás, hibalehetőség.
2001-ben vettem új autót, és egyre inkább érik bennem, hogy veterán lesz belőle, nem tudom mire cserélni, igaz nagyon nem is akarom, mert minden rezdülését ismerem, és nem hagy ott sehol sosem. Szóval mindenképpen megmarad, még ha véletlenül veszek is mellé egy villanygépet is a jövőben.

A régi, bevált autókat pedig sosem gyártják még egyszer. Egy kettes golfot megvennék újonnan. Még abba is belemennék, hogy magas szilárdságú anyagokat használjanak a bódéhoz, esetleg galvanizálhatják is, egye fene. Jó, legyen ABS/központi zár is. De ne legyen euro5/6-ra nyomorított motor és segédberendezések, vagy ilyen újraértelmezés, mint akár a bogárnál, mininél. Minimális modernizálás, főleg ha nem látható. :) Sztem vennék kettőt is azonnal.
A mai kínálatból meg...pfff

Ízfokozott Légszárító 2017.06.19. 07:52:57

Nem értem, mi ez a nagy averzió a parkolássegítő rendszerekkel kapcsolatban. Persze, tanuljon meg mindenki párhuzamos parkolni, de egy ilyen cucc 100-ból 100-szor berakja az autót hibátlanul, akkor is, ha fáradt vagy, és sokszor olyan helyre is, ahova te meg se próbálnád.

Pécsi bölcsész 2017.06.19. 08:24:59

@blaubner: így van én is itt röhögtem el magam, merthogy a kátyúkat a nagyobb kerék veszi jobban.

Fikkentáger 2017.06.19. 08:30:29

@blaubner: Nem hiszem el, hogy ne tudnának a brit tudósok valamit kitalálni, de már 30 éve is 10-12 literrel jártam a 2.8-as sorhatos benzines automata kocsival. Szerintem direkt (NEM) csinálják (JOBBRA), hogy a dízelmotorokat el tudják adni.

chove chuva 2017.06.19. 08:30:53

@Cartárs: "Én pedig jobban elhiszem, hogy az egyébként az autóipar felé kacsintgató Apple és Google késöbb is támogatja majd ezeket a funkciókat, mint a sokszor 50-100 ezer forintért navis szoftvert frissítő autógyártók."

Ebben igen erősen tévedsz, elég arra gondolni, mennyi mindent szántott be a Google az elmúlt években különösebb ok nélkül (Picasa, Desktop Search, Reader, Answers, iGoogle így hirtelen). De az Apple-nek sincsenek szívfájdalmai, ha - amúgy milliók által aktívan használt - cuccok alól kell kirúgni a sámlit (monitorok, Aperture, iPod classic).
A kacsintgatásról még annyit, hogy mindkettőnek pont a közelmúltban tört bele a bicskája a saját autós projektjébe, mert rájöttek, hogy egy autó mégsem csak négy kerékből meg egy bódéból áll. És hogy az önvezető rendszereikkel komolyan vehető konkurenciát fognak-e jelenteni az olyan cégeknek mint a MobilEye vagy a Continental, az is erősen kérdéses.

metal · http://electric.blog.hu 2017.06.19. 08:31:14

@Ízfokozott Légszárító: Ahova én meg se próbálom berakni, oda ne is tegye be (az autót), mert az előttem, utánam parkoló micikének az autójában nincs még parkolási asszisztens, és nem nehéz kitalálni, hogy mi fog történni, ha ő akar hamarabb elmenni! Amúgy nem rossz dolog a parkolási asszisztens, de lássuk be, hogy nélküle is megoldható minden életszerű helyzet.

metal · http://electric.blog.hu 2017.06.19. 08:34:29

A szuper LED, meg xenon lámpákról megy annyit, hogy csak egyszer sikerüljön egy kicsit megkoccolni, aztán a szervizben meglátni az autó értékével összemérhető javítási számlát! Egy jól beállított, nem matt halogén lámpa, mindent tud, amit kell, és viszonylag olcsó javítani is.

Punxsutawney Mormota 2017.06.19. 08:37:26

@Bambano: Nekem "csak" egy 3.5 l V6-osom volt, de városban simán benyalta a 15-16 litert. Autópályán, tempomattal, 120-130 között lement valamivel 11 liter alá, két felnőttel és három gyerekkel a fedélzeten, de mindennapi használatban város és némi országút átlagában nem lehetett 12 liter alatt autózni vele. És nem, nem pörgöttem, a lányaim szerint én vagyok a legcikisebb sofőr.

_B_ 2017.06.19. 08:42:13

Parkolási segéd és vezetési asszisztens mint ajánlott extra??? Mivan?
És mindezt gyári navi nélkül, hol lehet így kapni?

A tolatókamera tényleg hasznos néha, de 99%-ban egy sima pittyogó radar is megteszi. És mindezekre persze kizárólag azért van szükség (a holttérfigyelővel egyetemben), mert az új autókból rohadtul nem lehet kilátni, csak egyenesen előre.
Az A oszlop is akkorát takar, mint a lovak szemellenzője, kiegészítve taknyos időben a jól elnyújtott szélvédő miatti félkör kitakarással a jobboldalon. Jobbra bekanyarodáskor garantáltan nem látod a táblákat.

Légzsák, ABS, ESP, klíma, meg gyári kihangosító legyen. A többi parasztvakítás csak hamis biztonságérzetet ad.

GyMasa 2017.06.19. 09:15:38

@Ízfokozott Légszárító:
...ahova te meg se próbálnád....
Ahol en nem probalom meg, oda nem ferne be az auto egyebkent sem.

GyMasa 2017.06.19. 09:20:12

@_B_:
...de 99%-ban egy sima pittyogó radar is megteszi. ..
Hat nalam a telen egyik este elemfekudt tolataskor egy kivilagitalan, terdig ero biciklitarolo.
Kb lepesben mentem neki,de igy is felszakadt a hidegben a lokharito, egy jo tenyernyi darabon.
Szoval, az egyik kovetkezo beruhazasom egy tolatoradar lesz, kameraval.
Siman megeri azt a 200EUR-t.

fifibá55 2017.06.19. 09:32:16

A gyári kiegészítőknek - bár valószínűleg nagyobb az áruk - az az előnye, hogy csak be kell ikszelni a megrendelőn, nem kell utólagosan időt pazarolni a beszerzésükre. De ez is ugyanannyira szubjektív, mint a lista többi eleme.

Beer Monster 2017.06.19. 10:23:30

@Kelta67: "a PAJZS rendszer alaplényege, hogy nem tudod felnyitni a motorteret.. :))"

HAHA! Ezt próbáld elmagyarázni a Kolompár testvéreknek, ők jobban tudják a fizikát, mint te: images.slideplayer.hu/41/11310534/slides/slide_3.jpg

mildi 2017.06.19. 10:35:45

@Rónarider: nem mindig jól látni abból se :)

szgy 2017.06.19. 10:42:19

A lámpákat akár már ki is szerelhetnék a kocsikból. Amennyi közveszélyes idióta megy világítás nélkül az autópályán akár függönyben szakadó esőben vagy hajnalban, estefelé is, elképesztő. Akinek annyi sütnivalója sincs hogy a lámpát felkapcsolja, főleg esőben vagy sötétben annak kár a légzsákra és hasonlókra kidobni a pénzt.

Angol beteg 2017.06.19. 10:45:28

Egy kis információt szeretnék. ..Melyik mai autóban feláras extra a légzsák?
Mert pl: egy egyterübe kérsz hátsó függöny légzsákot, de alapból már minden autóba kapsz 4-et. Vagy tévedek?

Plumper_ 2017.06.19. 10:56:06

parkolási segéd?! aki nem tud parkolni, az adja vissza a jogosítványát!

konrada 2017.06.19. 11:28:18

+1 a parkradarnak.
Nekem sajnos nincs, de nagyon sokat járok a városban, így elég sokszor találkozom olyan hellyel, ahonnan valamiféle kisautó állt ki, így az én 4,5 m-es autómhoz képest legfeljebb 30-40 cm van pluszban összesen. Én beállok oda - miközben sokan tovább mennek meg sem próbálva - de aki próbált már egy cca. 1,8 m széles autót befűzni ekkora helyre, az tud értékelni minden megnyert cm-t amit egyébként csak érzésre találgat a nem látható ütközőknél.
...ha csak nem párizsi (vagy anglománoknak mr.beani) módra parkol: azaz ha a másik autó mozdul, ne nyomd tovább!;)

...szóval nem kell a nagyképűség: aki párszáz ezret leautóz Budapsten, az tudja értékelni...

vu2 2017.06.19. 11:28:44

Jobb lenne, ha könnyebben javíthatók, szerelhető kocsik lennének megint.
Alkatrészek detto, mint pl. ne kelljen a 83. féle csavarhúzót, kulcsot is beszerezni/cipelni; letörő műanyag bizbaszok, bunkó módon kialakított alkatrész elhelyezések (Hossz-motornál hátul, jó mélyen a tűzfal környékén, alulra berakott szelep, érzékelő, szomszéd anyja-kínja).
Egy izzó cseréhez szervizbe kell menni, mert le kell bontani a kocsi elejét?
Azért furikázzak körbe napokig mert a seggfej csak 5 évre tervezi a kocsit és majd a szerviz kicseréli? 20 évig használják és 15 évig szidják a gyártót, vizelik le a márkajelet. Bunkóság így megtervezni valamit.

Kelta67 2017.06.19. 11:50:24

@Beer Monster:
Már bocs, de ez nagy butaság
Te el tudod képzelni, hogy egy városban parkoló autó köré komplett emelőrendszert építenek, amivel tépkedik a motorháztetőt?
mennyi a kiépítés ideje 1ó? 2ó?
nem is lenne feltünő..vijjogó visító riasztó, a védelmi rendszer riaszt..kb 10 percen belül ott az erősítés...de ők bőszen emelőt építenek..jaa...mellesleg valszeg az autót előbb emelnék vele fel..
amit írtál, vicces..de butaság.

GyMasa 2017.06.19. 12:15:25

@konrada:
...az tud értékelni minden megnyert cm-t amit egyébként csak érzésre találgat a nem látható ütközőknél...
Az a resz megvan, hogy amikor a parkradar elkezd sipolni, akkor meg legalabb kb. 17cm tavolsag (de lehet, hogy tobb is) van a ket lokharito kozott?
Nezd csak meg a melygarazsokban a "modern", parkradaros autokat. Mindegyik jo 60 cm-nyire all a faltol, es szepen kilog az orra a felfestesbol.

Hajdú Peter 2017.06.19. 12:17:03

Szerintem ket dolgot kell tudnia egy autonak:
Elektromos meghajtasu legyen, es teljessen onvezeto.
Ha ezeket nem tudja, akkor az egsz egy nagy turo, nem er semmit.

hellsing 2017.06.19. 12:46:51

Ha nincs garázsod és így télen hideg autóval indul a nap, ki ne hagyd az ülésfűtést! Persze ebből is van utángyártott, de előfordul, hogy a kárpitosmunkával együtt többe kerül az olcsóbb, mint a gyári.

És ha már a jövőről beszélünk, ha az autógyártók elkezdenének napelemes állóhelyzeti szellőztetést-hűtést az autókba tenni, én tuti vevő lennék rá. Talán az elektromos rendszernek és a légkondinak is jót tenne, ha egy verőfényes napon nem 58°-ról kéne kezdeni a hűtést.

@Duplaxiii: Amerikában életszerű nagy sebességű online kapcsolat? Ha az autók arra számítanának, hogy "erre fűzhetnek fel mindent", fél Amerikában nem járnának autók... Ez itt a legnagyobb szolgáltató, a Verizon 4G LTE lefedettségi térképe. Még olyan gazdagabb államokban, mint Florida, Texas vagy Kalifornia is totál hézagos a nagy sebességű online kapcsolat. Ha lenne párhuzamosan AT&T és T-Mobile előfizetésed is, a három se lenne elég a folyamatos üzemhez.

i-cdn.phonearena.com/images/articles/155928-thumb/verizon.png

cartárs 2017.06.19. 13:08:52

@hellsing: Hagyd, troll, mindig építő jellegű kommenteket tol...
Most elég volt, kiraktam.

martineden 2017.06.19. 13:32:47

@Kelta67: Parasztvakitas. A pajzs lenyege, hogy elrejti a riaszto akumulatorat a csomagterben, vagy az ulesek alatt.Aki ismeri a rendszert, ugyanugy ellopja , mint a tobbit. Nem veletlen , hogy a biztosito sem tamogatja,, ha jol tudom.

konrada 2017.06.19. 13:36:09

@GyMasa:
Nézd, 17 cm-nyit azért jobban ki tudok számolni a mellettem lévő tereptárgyakból, mint ha 3 méternyi távolságban kitakaró hátsó ajtón keresztül kell néznem a +1,5 m-re lévő autó szélvédőjet, mert a motorházából sem látok semmit, pláne a kilógó ütközőből.

...az emlitettek meg farkak. ...de pont erről írtam, hogy így van sokszor helyem, mert már az első pittynél keringenek tovább...;))

AskmeLater30 2017.06.19. 13:43:43

Nekem a tempomat és az esőérzékelős ablaktörlő is hiányozna.
Amit kötelezővé tennék, az a gumicsík az ajtók élén. A 12 éves autómon semmilyen más sérülés nincs, csak amit a mellettem parkolók okoztak a nyomorult ajtójukkal. De ebből van mind a négy ajtón.

pamutpamlag 2017.06.19. 14:06:53

@AskmeLater30:
Valljuk be, ezzel azért együtt lehet élni. Más összetenné a két kezét, ha csak ennyi baja lenne az autójával (még ha az fiatalabb is a tiédnél).
:-)

pamutpamlag 2017.06.19. 14:14:29

@Pécsi bölcsész:
"én is itt röhögtem el magam, merthogy a kátyúkat a nagyobb kerék veszi jobban"
.
Te tényleg bölcsész lehetsz...
Az megvan, hogy a "nagyobb kerék" (azaz a több collos felni) nagyjából azonos kerületű kereket jelent? Ugyanis a nagyobb felnire kisebb oldalfalú gumi dukál, épp azért, hogy a kerék kerülete ne nagyon változzon. Váltóméret, ugye.
.
Szóval ha a kerék valóban nagyobb lenne (nagyobb átmérőjű), akkor valóban jobban venné a kátyúkat. Pl egy velocipéd első, nagy kereke jobban veszi, mint a hátsó, kicsi kereke.
.
De egy adott autóra kb ugyanakkora átmérőjű kerekek szerelhetők csak fel, hiába eltérő (nagyobb) a kicserélt kerék felnijének mérete.
Ezt részben jogszabály írja elő, részben gyári előírás, részben pedig a realitások akadályozzák a lényegesen nagyobb kerék felszerelését (nagyobb kerék nem fér el a kerékdobban).
.
Tehát egy "nagyobb

pamutpamlag 2017.06.19. 14:15:34

@pamutpamlag:
A vége lemaradt, de mindegy. Így is érthető.

pamutpamlag 2017.06.19. 14:17:38

@Ízfokozott Légszárító:
A parkolóradar, parkolókamera nem tévesztendő össze az önmaguktól beparkoló rendszerekkel.

pamutpamlag 2017.06.19. 14:25:26

@konrada:
Szerintem a parkolóradarok jó része kb 30 cm távolságnál már folyamatos sípolással jelez (pl Octavia). Elöl és hátul 30 cm, az már 60 cm. Baromi sok!
Vagy meg kell tanulni parkolni, pontosabban érezni kell a kocsit, és akkor 60 cm-rel kisebb helyekre is be tudsz állni. Vagy meg kell tanulni, hogy amikor sípol a radar, akkor még mehetsz 30 cm-t :-)
.
"szóval nem kell a nagyképűség: aki párszáz ezret leautóz Budapsten, az tudja értékelni"
.
Aki ennyit leautóz (és nem egy egész élet alatt, hanem pár év alatt), annak pont nem kell annyira, mert érzi az autóját.

Macskond 2017.06.19. 14:40:46

Személyes vélemény:
- 2 légzsákos autót 2002 óta nem veszünk... minimum a 4db.
- Tempomat, ha lehetne akkor követős.
- Első szélvédő fűtés (!)
- Ülésfűtés és ha van akkor ülés hűtés is
- Behajtható visszapillantó (belvárosi parkoláshoz must-have)
- Telefon szinkronos fedélzeti egység
- Jó féle HUD ami értelmes is. (ezt még nem próbáltam de cool lehet)

Nem kéne:
Parkoló asszisztens, helyette remekül meg lehet tanulni autót vezetni....így a "parkolást szűk helyre" is beleértve.

Egyéb: A gyári riasztó is már egy alkalommal sikeresen védte meg a kocsimat. Azaz a semminél még az is jobb.

pamutpamlag 2017.06.19. 14:42:59

@metal:
"Ahova én meg se próbálom berakni, oda ne is tegye be (az autót), mert az előttem, utánam parkoló micikének az autójában nincs még parkolási asszisztens, és nem nehéz kitalálni, hogy mi fog történni, ha ő akar hamarabb elmenni!"
.
Mi fog történni?
Megkarcolódik a fényezés a műanyag lökhárítódon? (aminek a neve is mutatja a funkcióját)
És?
Akkor megrozsdál a lökhárítód? Csúnya lesz? Eljön a világvége? Többet nem kel fel a nap?
.
Szóval emberek, kezeljük már a helyén a dolgokat!
Ha valakit ennyire zavar, hogy élete fő műve, az imádott tárgya, az autója ki van téve a normál használat okozta elhasználódásnak, az vagy tartsa garázsban, vagy menjen el terápiára.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.06.19. 14:52:25

@pamutpamlag: Szerintem a kézi váltó olyan szempontból előnyös, hogy egyfajta előretekintést kényszerít az emberre ("mit fogok csinálni a következő öt másodpercben?"). Mindemellett pedig szerkezetileg sokkal egyszerűbb és kiforrottabb, mint bármilyen automatizált megoldás.

konrada 2017.06.19. 14:57:23

@pamutpamlag: Én sajnos - mint írtam is - nem az a fajta vagyok, hogy érezzem a kocsit, így sokkal lassabban állok be, ha 30-40 cm + van összesen, mert túl sokat takar ki az én autóm, és túl sok lóg ki a másiknál ütközőmagasságban. Így speciel jónak tartom, ha tudom, hol kezdődik az a 30 cm, amitől még mehetek vakon úgy, hogy az oldalsó tereptárgyat nézem.

...de mindig is irigyeltem azokat, akiknek érzetre ment annál kisebb helyre is, mint ahová én beállok. ...de azért ez nem sűrün szokott ez az érzés elfogni.;)

metal · http://electric.blog.hu 2017.06.19. 15:26:47

@pamutpamlag: "Szóval emberek, kezeljük már a helyén a dolgokat!"

??????
Ez hogy jön ahhoz, hogy felvetettem, hogy te be tudsz állni a parkolóasszisztenssel a szűk helyre, a másik két autó meg, ha el akar menni, akkor meghúzza a kocsidat? Lehet kicsit vissza kellene venni az arcból, nem te szartad a spanyol viaszt, hogy megmond, hogy nekem mennyire fáj, ha meghúzzák az autómat.

vu2 2017.06.19. 15:32:27

@SomiTomi:
Hát lehet, hogy ki fognak majd javítani; de úgy tudom, hogy az automata váltó a nyomaték terhelést jobban bírta/bírja.
A kézi váltónak meg hátránya is van szerintem a városi dugón kívül. Észre sem veszi az ember (csak ha figyeli), de az egyensúlyodat az ülésben másképp kell helyezned kézi váltós kocsinál, jobban kifáraszt, 40-50-60-as tempónál váltogatásra késztet.
Vannak idegesebb, nyugtalanabb kocsik, ahol érezhetően inkább nyomnád neki még 60-nál is városban.
Automatánál ilyen nincs. Berakod D-be aztán kész. Ha gáz van, akkor meg két lábbal beleállsz a fékbe (Durván szólva). Szokták mondani, hogy szeretik kihúzatni a kocsit, hogy érezzék az erejét. Olyan 200-300 lóerő környékén még megértem, de alatta nem.
Ha az olajat, szűrőket cserélik benne, akkor nem problémásabb a többsége, mint a kézi váltó. Ezt egy automata-szaki mondta, de az régebbiekre 4-5 fokozatúakra. A mostaniakat nem tudom.
+1 baromi kényelmes tud lenni, simán lehet bámulni a nagyvilágot.

pamutpamlag 2017.06.19. 15:47:41

@metal:
"Ez hogy jön ahhoz, hogy felvetettem, hogy te be tudsz állni a parkolóasszisztenssel a szűk helyre, a másik két autó meg, ha el akar menni, akkor meghúzza a kocsidat?"
.
Van összefüggés, éspedig éppen az, amit írtam.
Nagyvárosban, közterületen nagy eséllyel össze fogják karcolni a kocsidat, akárhol és akárhogy parkolsz le.
.
"nem te szartad a spanyol viaszt, hogy megmond, hogy nekem mennyire fáj, ha meghúzzák az autómat"
.
Lélegezz! :-)
Távol álljon tőlem, hogy megmondjam, neked mi és mennyire fáj. Én csak szimplán mosolygok azokon, akiknek ez ennyire fáj :-)
.
Igazából megpróbáltam rámutatni, hogy szerintem hülyeség Budapesten, közterületen parkoltatott tucatautó esetén ebből ügyet csinálni, azaz nem a helyén kezelni a dolgot.
Hisz ezzel csak magaddal szúrsz ki: idegeskedsz, pénzt költesz rá, és másnap megint meghúzzák. Harmadnap is. Vagy a jövő hónapban.
A jelek szerint sajnos nem jártam sikerrel.

morcos68 2017.06.19. 15:54:53

@pamutpamlag: Már ne is haragudj, de ha én vigyázok a kocsimra (máséra is, mellesleg!) had ne kelljen azon filóznom, hogy ma melyik mazsola, vagy vezetni alig tudó pancser húzza-nyomja meg a kocsimat. Nekem igenis fontos, hogy hogy néz ki a kocsim. Egyszerűen rosszul érzem magam még egy koszos kocsiban is, nemhogy egy össze-vissza karistolt pléhdobozban. Nem arról van szó, hogy egy kultikus tárgy, hanem arról, hogy minden használati tárgyamra vigyázok, azokat megbecsülöm (így neveltek).

GyMasa 2017.06.19. 16:01:48

@Macskond:
...- Jó féle HUD ami értelmes is. (ezt még nem próbáltam de cool lehet)..
Az.
Csak legalabb 5-ös BMW-t vagy A4-es AUDI-t kell venni hozza, (Mar, ha jofelet akarsz, ami ugye a szelvedore veiti)
A 3-.as BMWbe majd jovore jonnek az olyanok.

vu2 2017.06.19. 16:12:36

@pamutpamlag: Vidéken is hülyeség.
Én magam szoktam direkt rátenni egy karcot valahová a kocsira ez miatt a rugózás miatt, amit említettél. Még így is van az a karc , ami tud fájni. Kijavítja az ember, lefesti, vigyáz rá aztán jön valami Manyi néni a biciklivel. A tököm feszeng állandóan :D
Ha valaki nem lát hibát a kocsiján, az szóljon egy festőnek, majd mutat párat.
Ez emberi beállítódás kérdése. Szerintem kopóeszköz más szerint nem.

Pierr Kardán 2017.06.19. 16:28:25

Az automata parkoló asszisztens a világ leghasznosabb találmánya!

Akik itt kommentelnek, azok természetesen tökéletesen beállnak a legkisebb zugba is, de rajtuk kívül mindenki más béna. És mivel azok vannak túlnyomó többségben, akik nem írnak ide (szösszeneteket arról, hogy aki nem tud hátramenetben beparkolni az béna), tehát ha azt akarom, hogy az ÉN autómat ne törjék össze, akkor mindenki más használja a parkoló asszisztenst!!!

Bambano 2017.06.19. 16:37:19

@vu2: ha a karc csak a festéket húzza le, alatta a horgany ép, akkor én úgy hagyom. nem a rabszolgája vagyok az autómnak, hanem a tulaja. esetleg ha összejön valami komolyabb, akkor az egészet egyben megcsináltatom, de hogy egy kis karcon aggódjak vagy szöszöljek vele, az kizárt.

Kelta67 2017.06.19. 17:06:35

@martineden:

De csak szerinted, ha ennyire fogalmad sincs a rendszerről, tán nem kéne okoskodni
olvasgass:
www.pajzs.hu/hatekony_gepjarmuvedelem

és nem mellesleg, nem teszi az aksit sehová :))))

Bambano 2017.06.19. 17:13:04

@Kelta67: úgy érted, a pajzsosok szerint a saját védelmük hatékony? ki hitte volna... :)

Kelta67 2017.06.19. 19:35:34

@Bambano:

ez már trollkodás :)
Értelmetlen a kérdésed, egy azaz 1 autót se vittek el, amelyikben ez volt..pedig többszázzal próbálkoztak..de biztosan csak bénák voltak a tolvajok :)

Bambano 2017.06.19. 19:56:20

@Kelta67: jaja, ezt a hájpot erősítik a pajzsosok.

vu2 2017.06.19. 21:01:58

@Bambano: Úgy úgy. Egyszer volt egy kocsim, amit telibe kellett fújni. Fekete. Mondták, hogy húúú, meg így meg úgy fessük le és akkor milyen szép lesz; csitrillió forintért. Gyors fejszámolás után (Az eredmény várható volt szerintem tőlem.)
fessük le aránylag jól, a többiből meg inkább lelépek valamerre. :)
Az oldalát utána meg megcélozta egy taxis és húzott rajta fél métert. Annyi lett volna a szép festésnek is. Plusz a feketén meglátszik a radai rosseb is.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.06.19. 21:42:03

@vu2: Nem mondtam, hogy nem jó az automata váltós autó, mert valóban marha kényelmes ilyet vezetni. Viszont enged "bámulni a nagyvilágot", ami vezetés közben nem feltétlenül biztonságos. Persze nem lesz ettől közveszélyes az ember, ez is csak egyike a számtalan szempontnak, ami alapján dönteni lehet ezen a téren.
Az autó "idegessége" nem tudom, mennyire a váltó függvénye, én speciel automata váltós autóban jártam úgy, hogy "hoppá, mennyivel megyek már", mert a kisebb teljesítményű, kevésbé jól hangszigetelt autókhoz szokott fejem (a motorzaj, szélzaj hiánya miatt) egészen máshogy érzékelte a sebességet.

Beer Monster 2017.06.19. 22:30:33

@Kelta67: "mennyi a kiépítés ideje"

Mondd meg te: berenybazar.hu/image/data/keziszerszamok/komuves,%20burkolo_szerszamok/8846080.jpg

Aztán amikor nem elég hosszú, még rá szoktak húzni egy méteres csövet. Szerintem ez tart a legtovább.

Beer Monster 2017.06.19. 22:31:28

Mondtam, hogy a testvérek jobban értik a fizikát.

vu2 2017.06.19. 22:34:33

@SomiTomi: "Hoppá mennyivel megyek már". Igen ez megvan nekem is, pikk-pakk fent vagy 140-nél is akár; nagyobb kocsiról beszélek. Erre kicsit figyelni kell ez így van. Viszont azt vettem észre, hogy sokkal nyugodtabban vezetek. A bambulást meg ki mire használja ;) az utat is figyelheted, de felkészültebb leszel olyan 25%-ot hoztak ki valahol valamikor kb.
Ideges kocsi : pl. egy Mondeo vs valami francia kocsi (hinta). A Mondeo kanyarban szerintem jobb (sok mindentől függ persze) , de izgágább, mint amit én szoktam vezetni (Nem francia). Plusz a váltogatás, 50-nél még 3.-ban vagy , de már váltanál 4-be, akkor meg azért nyomsz még egy kicsit, mert alacsony a fordulat; de tényleg kinek mi tetszik. Én egyszerűen lusta vagyok.
Biztonságnál meg egy olyan GPS fejlesztésnek örülnék, ami 10 Km/h fölött csak a hangerőt engedi nyomkodni mást nem. Ez pár sor egy programban.
Emberek száguldoznak aztán nyomkodják a kütyüt, mer az k....va fontos. Tényleg gáz, amire képesek.

Kelta67 2017.06.20. 00:11:12

@Bambano:

Erre a remek érvre nincs válaszom,a butaság ellen nincs érv...bocs.

Kelta67 2017.06.20. 00:12:17

@Beer Monster:

és? ez PAJZS nélkül is sz@rt se ér..aki ezzel megy autót lopni, attól én nyugodtan alszom.

Beer Monster 2017.06.20. 00:53:03

@Kelta67: Akkor ezt megbeszéltük ;)

Pécsi bölcsész 2017.06.20. 09:55:46

@pamutpamlag: Valjuk be mérnök vagyok. Tehát, ha az van leírva, hogy NAGYOBB kerék, akkor abból arra következtetek, hogy nagyobb. Nem pedig arra, hogy nem nagyobb.
Érted a problémát ugye?

Ha pedig nagyobb, akkor a fizika törvényszerűségeiből adódóan, jobban veszi az úthibákat.

Bambano 2017.06.20. 14:42:10

@Kelta67: butaság a saját, nyilvánvalóan nem objektív reklámcikküket elfogadni hivatkozási alapnak, ebben egyetértünk.

@vu2: az ilyen meggurulásra jó a tempomat. beállítom, leállok a gázról, attól kezdve nem izgatnak a traffik.

pamutpamlag 2017.06.20. 15:23:26

@Pécsi bölcsész:
"Valjuk be mérnök vagyok."
Ha te mondod ;-P
.
"Tehát, ha az van leírva, hogy NAGYOBB kerék, akkor abból arra következtetek, hogy nagyobb. Nem pedig arra, hogy nem nagyobb. Érted a problémát ugye?"
.
Hogyne érteném.
Adott egy autókedvelő ember, aki autós cikkeket olvas, és aki saját bevallása szerint mérnök. És amikor azt olvassa, hogy a "nagyobb kerék" nem jó a kátyúk miatt és ezért a tulaj 18 collos szettről visszavett 16 collos szettre, akkor szó szerint veszi a "nagyobb kerék" szóösszetételt.
Az illetőnek nem jut eszébe, hogy
- mit ért ezalatt minden autókedvelő ember (egy adott autó esetében nyilván nagyobb felnit és kisebb oldalfal magasságú gumit),
- a ténylegesen nagyobb (átmérőjű) kerék nem igazán fér el a helyén...
Szóval igen, értem! :-)
.
"Ha pedig nagyobb, akkor a fizika törvényszerűségeiből adódóan, jobban veszi az úthibákat."
Igen, ez így van, ahogy a korábbi hozzászólásomban magam is jeleztem.

martineden 2017.06.20. 20:01:35

@Kelta67: Semmi erdekes nincs abban amit kuldtel. Nem cafoltal meg. A pajzs egy semmire valo penzlehuzas es meg a biztosito sem tamogatja. Gagyi megoldas, egy kicsit megnehezitiki a motorhazteto felnyitasat es igen , hiaba hadovalsz, a riaszto akujat a csomagterbe teszik, talan meg a szirenat is. Ennyi. Aki egyszer latott ilyetb , se perc alatt feltori a kocsit.Szoval kar kidobni a penzt egy ilyen bovliert. Ez az en velemenyem. a tied meg az , hogy szuper. Nem tortent semmi.

vu2 2017.06.20. 21:31:00

@Bambano:
Tempomat. Világos, klassz dolog.

Valaki említette a HUD-ot. Tetszik, sci-fi--s, de valójában a szélvédő alsó részében kulturáltan elhelyezett (nem ilyen tapadós) régebbi okostelefon is kijelzi a sebességet, akár némileg pontatlanul pl. 5 km/h változással, hogy ne legyen zavaró. A lényege ennek az egész HUD-nak inkább az, hogy ne vigyem le a figyelmem a műszerekre, ha nem kell. Addig a pilóta több tíz métert is megteszik, amíg a szeme rendesen az órára néz ha nagyon lent van.

Kelta67 2017.06.20. 22:28:04

@martineden:

Nos, mivel láthatóan fingod sincs az egészről, csak köpködsz értelmetlenül pár tényt leírok..hiszed vagy sem..mellékes

1: NEM teszik az akkut meg a szirénát sehová, a rendszer energia ellátója a motortérben marad ill. oda kerül
2: NEM tudod felnyitni a motorteret, persze markolóval vagy tonnás emelődaruval szanaszét szaggathatod, de az utcán kicsit feltűnő lenne..teremgarázsban 2 órát is próbálták már..nem ment, pedig lemezt is vágtak..ez tény. amit te írogatsz, butaság.
3: lehet hogy a kocsit feltörik, de nem indítják be..mozgásképtelen, vijjog mint a barom, és már értesítette is a központot, és a gazdáját a lopási kísérletről..és jönnek a segítők..5-10p kb..ez alatt senki nem képes elindítani..
ezek is tények.

neked fogalmad sincs az egész rendszerről, ez lejött, nem gond..de minek játszod az eszedet, konkrét tények tudása nélkül?

Beer Monster 2017.06.21. 15:54:16

@Kelta67: Na már megint nem tudod kinyitni a motorteret. Rövid itt a memóriája valakinek.

Linkeld be kérlek azt a videót, amin két óra alatt nem sikerült felfeszíteni egy motorteret.

(amibe a gyári anyagon felül kb 100 g-nyi anyag van beépítve, leginkább valami takarólemez formájában :)

Kelta67 2017.06.21. 21:21:29

@Beer Monster:

www.pajzs.hu/

rögtön ott a történet a főoldalon

és ha azzal jössz hogy kitalált, vagy kamu
akkor értelmetlen tovább beszélgetnünk..

martineden 2017.06.21. 21:58:43

@Kelta67: ,,neked fogalmad sincs az egész rendszerről, ez lejött, nem gond..de minek játszod az eszedet, konkrét tények tudása nélkül?"....Na figyu baratom. Talan meg kis pisis voltal , mikor (ano 15 eve) a pajzs nevu szelhamos banda 360 ezer Ft-ert probalta rasozni balekokra a jogot, hogy az altaluk kitalalt szart szerelhessek.Mivel tobbek kozott muhelyem is volt, en is meghalgattam az ismertetojuket es az ajanlatukat. Nyilvanvalo, hogy nem onzetlenul probalod reklamozni a semmit nem ero szart, hanem bepaliztak es igy probalsz kuncsaftokat szerezni, vagy tulajdonos vagy a semmit se ero vallalkozasban, ami mar 15 eve is egyik napro9l a masikra vegetalt egy berelt irodaban (egy auto szalonban) nehany bepalizott embernek koszonhetoen. Ja , es amirol nagyon kussolsz, pedig mar haromszor leirtam: vajon a biztositok mert nem ajanljak?

martineden 2017.06.21. 22:11:09

@vu2: Jo par autom vo0lt es lesz is meg, remelem.Nagyon sokaig eskudtem a kezi valtora. Teny ami teny, egy szerpentinen , egy kis sport kocsival, nincs elvezetesebb nala, de egy nagyobb, kenyelmesebb autonal, varosban es hosszu uton, nincs jobb az automatanal. Ja , es egy tevedes, (megjegyzem en is sokig elhittem), hogy az automata valtoval nem lehet kihuzatni az autot. Regen talan igy volt, de most sport fokozatban jobban kihuzatom, mint kezivaltoval.

Kelta67 2017.06.21. 23:56:40

@martineden:
csak pár hazugság amiket összehordtál

- sosem volt 360e ft a rendszer..ma is 219+áfa, de ebben már minden benne van 100% -os casco is..
első hazugság
- Szentendrei út 268..az épület nézd meg nyugodtan, és meséld már el, melyik autó kereskedés is az ott?
2: hazugság..
- közöm nincs hozzájuk, csak az autóimban van ilyen rendszer, és eddig remekül vizsgáztak..
3. hazugságod.
- sosem akarták eladni a jogokat, ma sem teszik meg
4. hazugságod..
- aha vegetál...bárki aki felmegy a honlapra láthatja milyen a telephelyük a járműflottájuk, a társadalmi cselekvéseik..
5. hazugságod
- szerződésben vannak egy nagy biztosítóval, és az ajánlja őket
www.pajzs.hu/pajzs-casco
6. hazugságod
szép volt..8 sornan ezt összehoznod..
kár is folytatnom te az vagy, akikről írnak, valami szerencsétlen retardált ellen cég, aki koppintani próbálta, vagy ellopni a technikát
vagy csak egy szerencsétlen akinek továbbra sincs gőze sem erről az egészről
témát lezártam veled..láthatóan nem olvasod a tényeket, a valóságról fogalmad sincs..
pont lesz@rom mit hiszel..

martineden 2017.06.22. 07:05:15

@Kelta67: Te barom! A frencsajz jogokat arultak 360 ezerert.A szovegertesi kepesseged alaapjan van vagy 4 faiskolad. Hiaba reklamozod a szart, attol az az marad.

cartárs 2017.06.22. 08:21:49

Kérlek titeket, hogy a Pajzs reklámozását, illetve az erről szóló, elvaduló diskurzust fejezzétek be!

Beer Monster 2017.06.22. 16:01:15

Úgy van, mit kell itt vadállatkodni, egyszerűen tisztázni kell, hogy mennyire hasznos vagy haszontalan extra, ezt normális helyen kérdés-válasz formájában szokták. Ilyen például tényszerűen leírni, hogyan nyitja ki a tulajdonos a motorháztetőt?